PDA

Bekijk de volledige versie : Advocaat stapt op



chaos
06-07-2004, 15:50
Per 1 Augustus wordt zijn contract en dat van Van Hanegem ontbonden.

Zwaai hem hier uit :).

Basso
06-07-2004, 15:57
Dag Dickie!!!! :P

Tom L.
06-07-2004, 16:03
Tot het volgende avontuur van Dickie Dik :P :P :twisted:

Christiaan Sauer
06-07-2004, 16:09
Bedankt Nederland.....
Hij heeft ons alleen maar tot de halve finale geholpen. Ligt totaal aan de belachelijke reactie van Nederland na "het" verlies :(

Wav[e]
06-07-2004, 16:14
Ik had eerlijk gezegd ook niks anders verwacht.
Hij heeft ons inderdaad tot de halve finale gebracht maar het hele proces ernaar toe was verre van goed.

Tom L.
06-07-2004, 16:17
Bedankt Nederland.....
Hij heeft ons alleen maar tot de halve finale geholpen. Ligt totaal aan de belachelijke reactie van Nederland na "het" verlies :(

Och kom, je moet nu niet gaan doen of het zielig is voor die man. Als je trainer wordt weet je dat dit kan gebeuren.

Die man nam Bosvelt mee ipv Hasselbaink, die hadden ze moeten ontslaan nog voor het EK naar mijn mening...

Dr_evil
06-07-2004, 16:17
Bedankt Nederland.....
Hij heeft ons alleen maar tot de halve finale geholpen. Ligt totaal aan de belachelijke reactie van Nederland na "het" verlies :(

Je mag van een bondscoach verwachten dat ie snapt wat ie doet...

Mooi dat Dick weg is, nu graag een échte bondscoach, die bijvoorbeeld ook weet hoe hij met de pers om moet gaan :|

Sjors van de Rebellenclub
06-07-2004, 16:24
Ik ben een grote fan van het Nederlands Elftal, bezoek alle thuiswedstrijden en ook in Portugal heb ik 2 wedstrijden bezocht, dus ik heb denk ik wel enig recht van spreken:

Ik vind het erg jammer dat Advocaat weggaat om de reden die er nu is. Niemand verdient het om op een manier te worden behandeld zoals Advocaat de afgelopen weken is behandeld.

Laat ik voorop stellen dat ik geen fan ben van zijn speelwijze, deze is m.i. veel te defensief. Maar we hebben hem nou eenmaal als bondscoach en dan kunnen we hem alleen maar afrekenen op de behaalde resultaten, en die zijn goed: de halve finale.

Je bent als media in Nederland zo ongelooflijk machtig dat je mensen kunt maken en kraken. En dat laatste is bij Advocaat gebeurt. Sommige journalisten (Jack van Gelder, Bert Maaldering, Hans Kraay jr) hebben dit tijdig in de gaten gehad en hebben zich hieraan aangepast.

Echter met name 2 personen waren te trots om toe te geven dat ze te ver waren gegaan: Jan Mulder en Hugo Borst. Deze 2 mannen mogen ze wat mij betreft accuut van de buis halen. Jan Mulder is inmiddels blassé. Hij maakte in Portugal (zelf gezien) alleen nog maar opmerkingen waarvan hij wist dat ze zouden scoren bij het aanwezige publiek. Hugo Borst is dusdanig eigenwijs en arrogant dat hij denkt dat hij boven alles en iedereen staat.

Ik weet het, een warrig verhaal, maar het zit me al een aantal weken hoog. Ik blijf me maar afvragen waarom enkele personen een persoonlijke hetze voeren tegen Advocaat. Dat heeft hij niet verdiend.

Maar goed, ik hoop dat El Salvador uit Barcelona nou eens de handschoenen oppakt en zelf gaat laten zien waarom hij gelijk heeft. Maar dat zal wel niet gebeuren.............. Commentaar leveren vanuit een luxe skybox is immers makkelijker dan echt moeten werken.

Jaap22
06-07-2004, 16:29
Bedankt Nederland.....
Hij heeft ons alleen maar tot de halve finale geholpen. Ligt totaal aan de belachelijke reactie van Nederland na "het" verlies :(

Geholpen? Dat hebben we bereikt met pure mazzel. Dick heeft weer eens laten zien dat wanneer je je tactisch verdedigend opstelt, terwijl aanval je beste kans is, dat je niet ver komt. Over wissels nog niet te spreken. En dat irritante rotgetik achterin kwam me mijn strot uit. Nee, hij heeft ons echt niet geholpen, hij durft veel te weinig in tactisch opzicht.

En ik ben het eens met bovenstaand bericht. Natuurlijk kan je kritiek hebben op iemands speelwijze, maar ga zo iemand niet persoonlijk aanvallen door te bedreigen of wat dan ook, want dan ben je ziek.

Edwin V
06-07-2004, 16:52
Ben benieuwd wie 't nu gaat worden en of Nederland er beter door gaat voetballen.

Tom L.
06-07-2004, 16:54
Co'tje Adriaanse!!! 8)

pieter bond
06-07-2004, 16:55
bb Dickie

The_Cure
06-07-2004, 17:13
Co'tje Adriaanse!!! 8)

He, gadverdamme, die enge Van Gaal-wannabe

brrrrrrrrrrrrr

Sjors van de Rebellenclub
06-07-2004, 17:16
Co'tje Adriaanse!!! 8)

Laat ik het dan eens een keer met Adriaanse eens zijn: Wat mij betreft de optie als nieuwe bondscoach:

Morten Olsen

Lex v/d Moolen
06-07-2004, 17:18
Johan Cruijff als tacticus en Marco van Basten als veldcoach.

theThinWhiteDuke
06-07-2004, 17:20
Fritz Korbach

Dr_evil
06-07-2004, 17:29
Johan Cruijff als tacticus en Marco van Basten als veldcoach.

Daar ben ik het mee eens ja :)

En over Korbach,... Lijkt me geen goed plan, niet zo lang geleden reed ik de beste man hier bijna aan terwijl hij overdag wereldvreemd over de weg slingerde hier in Leeuwarden :? En als 1 veldtraining bij Sparta je al teveel is :P

Caledonians
06-07-2004, 17:43
Ben toch echt benieuwd wie zijn opvolger gaat worden. Bijna iedereen die vrij was heeft alweer een nieuwe club gevonden ondertussen.

Tom L.
06-07-2004, 17:44
Hans Westerhof :twisted:

R Klemkerk
06-07-2004, 17:50
Berry van Aerle als bondscoach!

Lex v/d Moolen
06-07-2004, 17:50
Otto Reehagel :P

Caledonians
06-07-2004, 17:57
Johan Cruyff moet het gewoon eens doen!

Setambre
06-07-2004, 17:59
Johan Cruyff moet het gewoon eens doen!

Cruijf doet het niet en zal het ook niet doen.

Hij zit best bij Studio Sport en verdient genoeg centjes.
Als hij Oranje leid weeet hij gewoon dat hij kampioen moet worden met Nederland anders word hij hard de grond in getrapt.

Nee Cruijf doet er verstandig aan om slap te ouwe hoeren....

Erik Sastriawan
06-07-2004, 18:00
Het maakt geen zak uit wie d'r bondscoach wordt..... "uitgekotst" worden zallie wanneer NL het niet ver schopt komend WK of EK.... En ja, zelfs ome Cruyff.... Wat vind ik dat een ongelofelijke zakkenwasser... Maar ja, de beste stuurlui staan altijd aan wal :-S

Wav[e]
06-07-2004, 18:14
Karel Brückner :wink: :P

Maar ik vind Morten Olsen ook wel geschikt.Heeft het ook goed gedaan bij Denemarken.

Basso
06-07-2004, 18:21
Winston Bogarde :roll:

Caledonians
06-07-2004, 18:22
]Maar ik vind Morten Olsen ook wel geschikt.Heeft het ook goed gedaan bij Denemarken.

Ja inderdaad en hij speelt erg Nederlands en is de taal ook nog eens machtig. Voor mij een goede kandidaat!

theThinWhiteDuke
06-07-2004, 18:26
Kandidaten imo:

Fred Oster (als ie tenminste zn cavia's meeneemt)
Chiel Montagne (the moustache that kills)
Udo Jürgens & Heino (met 2 duitsers win je altijd)
TLempers (uitleg overbodig)
Eddy Wally (the voice of Europe!)

(en ja, ik ben even melig) :P

Basso
06-07-2004, 18:33
Kandidaten imo:

Fred Oster (als ie tenminste zn cavia's meeneemt)
Chiel Montagne (the moustache that kills)
Udo Jürgens & Heino (met 2 duitsers win je altijd)
TLempers (uitleg overbodig)
Eddy Wally (the voice of Europe!)

(en ja, ik ben even melig) :P

Ik ben voor Eddy Wally (y)

theThinWhiteDuke
06-07-2004, 18:39
Kandidaten imo:

Fred Oster (als ie tenminste zn cavia's meeneemt)
Chiel Montagne (the moustache that kills)
Udo Jürgens & Heino (met 2 duitsers win je altijd)
TLempers (uitleg overbodig)
Eddy Wally (the voice of Europe!)

(en ja, ik ben even melig) :P

Ik ben voor Eddy Wally (y)
Is (sorry Lempers) idd de coolste uit de lijst 8)

Roberto G
06-07-2004, 18:43
Wel terecht dat Dickie opgestapt is , hij had er toch nniks meer uit kunnen halen denk ik , tijd voor een nieuwe winning soul .;)

Tom L.
06-07-2004, 18:45
Kandidaten imo:


TLempers (uitleg overbodig)



:shock:

theThinWhiteDuke
06-07-2004, 18:46
Kandidaten imo:


TLempers (uitleg overbodig)



:shock:
Niet dan? :P :wink: :lol:

John Sital
06-07-2004, 18:49
Per 1 Augustus wordt zijn contract en dat van Van Hanegem ontbonden.

Zwaai hem hier uit :).

wie...? :? :twisted:

Johan van den D.
06-07-2004, 18:53
Kan alleen maar zeggen "terecht".
:?

mark t
06-07-2004, 19:47
Je bent als media in Nederland zo ongelooflijk machtig dat je mensen kunt maken en kraken. En dat laatste is bij Advocaat gebeurt. Sommige journalisten (Jack van Gelder, Bert Maaldering, Hans Kraay jr) hebben dit tijdig in de gaten gehad en hebben zich hieraan aangepast.

Echter met name 2 personen waren te trots om toe te geven dat ze te ver waren gegaan: Jan Mulder en Hugo Borst.Ik vind Hugo Borst een zelfingenomen kwal. Maar in twee dingen moet ik m'n petje voor hem afnemen:
1. Hij is consequent. Hij was altijd al een tegenstander van Dick Advocaat als bondscoach. Dit heeft hij niet ingetrokken toen opportunistische collega's 180 graden gedraaid zijn t.o.v. hun veel te ongenuanceerde kritiek op Advocaat. Daar kan ik nog wel enig respect voor opbrengen.
2. Maar nog sterker vond ik één van z'n laatste optredens aan tafel bij Jack van Gelder. Hij citeerde fijntjes een aantal lompe opmerkingen die Van Gelder na 'de wissel' over Advocaat maakte en verweet hem net zo opportunistisch te zijn als een groot deel van de media. De huichelaar die tot kort daarvoor met de massa meebrulde en een belachelijk onprofessioneel interview afnam na Nederland-Tsjechië stond met z'n bek vol tanden. Zoals gezegd: Petje af voor Hugo.
Voor de rest blijft-ie een arrogante azijnpisser.

chimera01
06-07-2004, 19:54
Ik ben anti-Advokaat, zijn speelstijl stond mij niet aan. Dat ie uberhaupt op het EK stond was vanwege de enorme druk op hem voor de 2de beslissingsmatch en het team waar toen mee gewonnen werd was totaal niet zijn keuze. Na de kwalificatie heeft ie dat ook duidelijk laten zien.
Dus op resultaat heeft ie gefaald. Ook op het EK, de 1/2e finale bereiken was een kadootje van de Tjechen en niet de kwaliteit van Oranje.

Ik zou het liefst geen Nederlandse coach zien maar een buitenlander die het concept aanvallen beheerst en de heren vedetten op hun plaats kan zetten en indien nodig buiten de selectie.

De vaste waarde van Advokaat dhr. Seedorf was ook op dit Toernooi uit op eigen belang en niet die van het team. Een echte coach had gezegd: Daaaaaaaaaag jochie.

Jan Mulder neem ik niet zo zeer ter kennis als deskundige maar meer als de stem van het volk, hij gaf een goede weerspiegeling van hoe het grote publiek zich voelde. Hugo Borst kan ik waarderen om zijn kennis en onderbouwing met feiten, af en toe wat arrogant maar wel interessant. Ik vond zijn analyse tezamen met Adriaanse erg leuk.

Ik persoonlijk zie een Morten Olsen wel zitten als a.s. bondscoach.

Als laatste wil ik even kwijt dat anti-Advokaat niet betekend dat je een man kan en mag bedreigen, dat is ziek en fout. Wel moet Advokaat kritiek kunnen verdragen want mensen verwachtten wat van Oranje en dat wist hij van te voren en als ie dan faalt moet ie het maar voor lief nemen. 8) 8) 8)

Alette1
06-07-2004, 20:07
Ottmar Hitzfeld!!!

starbuck
06-07-2004, 20:11
Ik begrijp niet dat Advocaat zijn tactische speelwijze zo onder vuur wordt genomen door de andere 16 miljoen beterweters.

Het was al lang bekent dat Advocaat zo traint en zijn zienswijze was en is bij alle voetbalkenners bekend. Hebben we tenslotte niet met z'n allen gejuicht toen Bergkamp 1-0 scoorde tegen Argentinie. Die overwinning hebben we nog op ons netvlies, niet hoe de wedstrijd destijds werd gespeelt.

Je moet dus niet Advocaat aanvallen maar de KNVB en wel diegenen die beslissen wie er bondscoach wordt, deze hebben dus Advocaat weer aangesteld wetende zijn speelstijl. PUNT

Maar goed, ik ben iemand die graag resultaat ziet, en natuurlijk het liefst met mooi aanvallend voetbal, maar voor dat mooie aanvallende voetbal heb je twee ploegen nodig, en tegenwoordig is het gewoon veel moeilijker om zo mooi te spelen. ( Ajax afgelopen seizoen...bijvoorbeeld.)

Dan heb je nog van die zure pessimisten die met bloeddoorlopen ogen zeggen dat Advocaat maar 1 wedstrijd heeft gewonnen dit E.K. tegen Letland, feitelijk gelijk hebbend, maar ben ik dan de enige die helemaal uit z'n dak is gegaan bij die penalty serie tegen Zweden.

Deze man heeft 55 wedstrijden meegemaakt waarvan hij er 31 won 13 gelijk en slechts 11 verloren, dat zijn prima cijfers.


Het heeft en zal mij nooit boeien wie er bondscoach is, ik kijk naar de spelers in het veld, op internationaal niveau mag je inzet , creativiteit en individuele klasse verwachten, wie de Bondscoach ook opstelt.
En als dat er te weinig is, dan is Oranje gewoon niet zo goed als wij met z'n allen hopen, hoe vaak je de discussie ook voert ....als die en die had gespeelt dan.... maar die loze discussies maken het voetbal eigenlijk ook wel weer leuk....kortom.....

Meneer Advocaat...het beste en bedankt.

Sjors van de Rebellenclub
06-07-2004, 20:24
Wel moet Advokaat kritiek kunnen verdragen want mensen verwachtten wat van Oranje en dat wist hij van te voren en als ie dan faalt moet ie het maar voor lief nemen.

Daar heb je helemaal gelijk in, het gaat er alleen om hoe de kritiek wordt gebracht.


Het was al lang bekent dat Advocaat zo traint en zijn zienswijze was en is bij alle voetbalkenners bekend.

Klopt, Advocaat heeft zn hele leven lang al een defensieve speelwijze aangehangen.


Ik vind Hugo Borst een zelfingenomen kwal. Maar in twee dingen moet ik m'n petje voor hem afnemen:
1. Hij is consequent. Hij was altijd al een tegenstander van Dick Advocaat als bondscoach. Dit heeft hij niet ingetrokken toen opportunistische collega's 180 graden gedraaid zijn t.o.v. hun veel te ongenuanceerde kritiek op Advocaat. Daar kan ik nog wel enig respect voor opbrengen.
2. Maar nog sterker vond ik één van z'n laatste optredens aan tafel bij Jack van Gelder. Hij citeerde fijntjes een aantal lompe opmerkingen die Van Gelder na 'de wissel' over Advocaat maakte en verweet hem net zo opportunistisch te zijn als een groot deel van de media. De huichelaar die tot kort daarvoor met de massa meebrulde en een belachelijk onprofessioneel interview afnam na Nederland-Tsjechië stond met z'n bek vol tanden. Zoals gezegd: Petje af voor Hugo.
Voor de rest blijft-ie een arrogante azijnpisser.
Dat was inderdaad voor de verandering eens een goed optreden van de heer Borst. En waarom? Omdat hij voor het eerst met feiten kwam die hij kon onderbouwen.

Overigens, ook van Jack van G ben ik geen grote fan. Geef mij maar Wilfried de Jong!

Henk Heideveld
07-07-2004, 11:04
Dick mist toch een aantal kwaliteiten. Hij kan absoluut niet met de pers overweg, in al die jaren niks bijgeleerd. Dus PR klote dikke min. De prijs van een voetballer is niet relevant, je moet een hecht team vormen. Hij kiest mensen steeds op technische kwaliteiten., niet op ambitie, niet op gretigheid. Kijk maar naar Korea en Griekenland, hechte teams winnen, niet individuele stervoetballers. :? Cruijf zou net zo min geschikt zijn.
Guus Hiddink blijft dan over als enige. :lol: :lol:

Gertjan
11-07-2004, 19:26
Dick moest er in het toernooi al uit robben wisselen terwijl hij de ster van het veld is :oops: ja sorry hoor maar iedereen dacht er zo over behalfe Dick zelf