PDA

Bekijk de volledige versie : home cinema, zelf samenstellen, of 'in the box'



brosserke
06-07-2004, 20:50
hallo,
ik zou me binnen enkele weken een home cinema set aanschaffen en was zowat aan het rondkijken:
eerst wou ik de SONY DAV SB300 kopen
http://www.superfi.co.uk/images/DAV-SB300_550.jpg
een HT in the box, dus alles in elkaar, voor een aantrekkelijke prijs (550€)

maar nu las ik dat die home cinemas in the box niet zo goed zijn voor geluid, en ik zou graag ook een mp3tje of cdtje draaien.

is het dan een goed idee om een systeem zelf samen te stellen, en hebben jullie enkele raadgevingen of voorbeelden?
graag totaal niet meer dan 1000€, is dat mogelijk?

Johan van den D.
06-07-2004, 21:15
is het dan een goed idee om een systeem zelf samen te stellen, en hebben jullie enkele raadgevingen of voorbeelden?
graag totaal niet meer dan 1000€, is dat mogelijk?Zelf samen stellen is (veel)beter maar ondanks dat €1000,- een hoop geld is wordt het toch moeilijk een degelijke set samen te stellen bestaande uit receiver, dvd speler, 5 speakers en een subwoofer.

brosserke
06-07-2004, 21:52
ik las ook dat de htp1900 of htp1950 van sony niet slecht klinken en design is wel mooi
De 1900
http://www.comparestoreprices.co.uk/images/so/sony-htp1900.jpg
De 1950
http://www.digitalcheckpoint.nl/productpics/596.jpg

weet iemand soms het verschil tussen de 1900 en de 1950?

bedankt!

basset
07-07-2004, 08:54
Voor 1000 euro koop je een aardige set hoor!

Ik meen dat ze bij polectro bijv een HK LE set hebben met Tannoy 5.1 satteliet speakertjes.


En zelfs een Marantz met MS premiere voor 1100 euro.

Dit soort setjes blaast denk ik alle setjes hier genoemd uit het water.

Maar het is waar je tevreden mee bent. Dat is etblanrijkste. ls je 500 euro meer gaat uitgeven en je hoort toch geenverschil is het een beetje zonde.

Roadster
07-07-2004, 08:59
ik heb net een lg voor 200 euro gekocht, ben er erg tevreden mee.
Speelt bijna alles (waaronder mp3) goed geluid, mooi beeld, radio met rds. Ik ben zeer tevreden.

Na lotr erin gestopt te hebben was ik helemaal blij damn, wat lekker een film kijken, wat een sfeertje

Edgar Smit
07-07-2004, 10:30
als je echt voor kwaliteit gaat is zelf samenstellen het beste, het enige probleem waar je op stuit zijn de kosten want "upgrading is a neverending story" (kijk maar eens naar sommige forums hier).

Wil je gewoon redelijk tot goed geluid voor niet al teveel geld, let dan vooral op de aanbiedingen. Mediamarkt heeft soms hele goede setjes voor niet al te veel, helemaal als er bijv. net een nieuw model uit is wordt het vorige model vaak in de aanbieding gezet. Momenteel (july 2004) is er weer uitverkoop her en der dus even shoppen kan zeer lonend zijn, zelfs bij de speciaalzaken kun je soms goede zaken doen nu.

Mijn tip, kijk eens wat op het net rond, lees wat recensies, en ga dan een her en der wat luisteren (speciaal zaken heben daar goede ruimtes voor en geven over het algemeen redelijk goed advies).

Je persoonlijke smaak en portemonnee blijven toch meestal de bepalende factor wil zelf ook graag top of the top, echter zal ik niet veel verder komen dan een setje van 500-600 euro,maarja de 3 kinderen, het koophuis en 1 inkomen zijn eigen keuze :wink: [/spoiler:34a5ca0a09] dus veel suk6, en laat nog eens horen wat het geworden is.

Rob Eric Blank
07-07-2004, 10:53
Zelf samen stellen is veel beter. Ik lees dat iemand heel tevreden is met zijn LG voor 200 Euro, ook op muziek gebied. Het is heel persoonlijk, maar waarschijnlijk vind ik het erg slecht klinken.
1000 Euro is een moeilijk budget, maar ik denk dat je verder komt dan een Sony all-in-1 stet.
Vooral als je regelmatig een cd opzet en gebruikt als stereo zijn losse componenten veel beter. Alleen 1000 Euro is niet zo heel erg veel........
Wil je later ook nog de mogelijkheid hebben tot upgraden......koop dan losse componenten, maar pas op....het kan een dure hobby worden (zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb)

Johan van den D.
07-07-2004, 16:48
zelfs bij de speciaalzaken kun je soms goede zaken doen nu.Dat is zeker waar.
Zelf afgelopen weekend me nog staan verlekkeren op de mooie aanbiedingen in een speciaal zaak.
Heb me nog maar net kunnen beheersen. :roll:

Het is dus nu inderdaad "de" tijd om eens te gaan winkelen. :wink:

brosserke
08-07-2004, 14:15
hartelijk bedabkt, ik denk dat ik voor de sony HTP1950 ga gaan, die heeft een aparte dvd speler en aparte receiver, daar kan ik dus nog mee upgraden als ik wil

iemand anders nog suggesties?

basset
08-07-2004, 14:28
hartelijk bedabkt, ik denk dat ik voor de sony HTP1950 ga gaan, die heeft een aparte dvd speler en aparte receiver, daar kan ik dus nog mee upgraden als ik wil

iemand anders nog suggesties?

voor rond de 1000 euro de marantz 4400AVR en DVD plus Tannoy FX 5.1 combinatie
Of voor 700 euro een Onkyo set met Onkyo speakers beiden in de folder van Polectro

Of in de folder van correct een losse componenten Denon set met speakers voor 1000 euro

En ook uit de correct advertentie ik denk mijn favoriet van deze 4, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding: 800 euro voor een Yamaha 640 met DVD 540 en de Mordaunt-short premiere speakers met sub.

Scheeld 200 euro met de Marantz Tannoy combi!!

Alleen moet je zelf uitmaken wat je het mooist bij elkaar vind passen. Ik zou twijfelen tussen de Marantz en de Yamaha. (Ik acht de MS speakerset hoger in dan de Tannoy nl) Maar kwa versterkers vind ik de Marantz en de Yamaha voor mij de voorkeur genieten.

G. Zandman
08-07-2004, 15:39
Hallo,

Het kopen van een losse componenten of een compleet systeem hangt sterk af van waar jij te vreden mee bent en waar je naar toe wilt groeien.

Design kan een rol spelen en dan ben je vaak beter af met een complete set (let wel dit vinden veel mensen zo, is niet mijn mening)


Gerrit

Beenen
08-07-2004, 16:22
dat moet best wel te doen zijn, zelf een set samenstellen voor rond de 1000 euro.
heb ik zelf ook gedaan en ik ben er erg tevreden, het geluid en beeld is veel beter dan van die alles in 1 setjes. ben er nog steeds erg tevreden mee. ik heb namelijk de

het volgende

receiver: Sony STR-DB790QS

http://productimages.sony-europe.com/im_STR-DB790.jpg

DVD:Pioneer DV-575-A

http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1085495971409dv_575_k_detailpage.jpg

heel veelzijdige speler, namelijk sacd, divx, svcd, mpeg, wma, mp3, progressive scan enz. noem maar op

en dan als boxen heb ik de JBL SCS 178

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/422A443E14076D18C1256CDB004199DB/$file/SCS178.jpg

nou en ik was voor dit alles zo rond de 900 euro kwijt en ik ben er erg tevreden.
ik wil hier enkel mee aangeven dat ik vind, dat je best wel een leuke/goede set kan krijgen voor rond de 1000 euro.
in ieder geval beter dan die alles in 1 troep. zeker als je nog wilt uitbreiden of vervangen.
bovendien is het geluid en beeld vaker beter.

erik_van_meer
08-07-2004, 20:15
Ik vind dat je voor 1000 euro best wel een leuke set kan samenstellen! We praten wel over bijna tweeënhalf-duizend ouderwetse guldentjes. Als je wil genieten van de allernieuwste geluidsformaten zou ik gaan voor een Yamaha RXV-450 RDS receiver voor ca. EURO 300,00 tezamen met een Yamaha DVD-speler. Dan ben je voor ongeveer EURO 500,00 klaar. Dan heb je alleen nog een boxenset nodig. Deze Yamaha heeft 2 paar frontspeaker aansluitingen (A&B), dus je zou kunnen beginnen met of een sub-sattelietsysteempje of 2 volwaardige zuilluidsprekers, of net andersom of alleen maar of of. Yamaha is sinds geruime tijd marktleider op dit gebied van consumentenelectronica en in filmweergave onovertroffen. Qua muzikaliteit verschillen de meningen maar dat is ook weer smaakgevoelig. Afgaande op gebruikerservaringen is bijvoorbeeld de Canton MX 10-II een zéér leuk luidsprekerpakket tegen een prijs van ca. EURO 300,00. Maar nogmaals wat betreft de luidsprekers, deze zijn vrij smaakgevoelig, wat de een mooi vind vind de ander weer niks, ga luisteren, ga op je eigen oren af en zeker weten dat je slaagt! Die all-in-one setjes zou ik links laten liggen, niet dat ze superslecht zijn maar met losse componenten haal je voor een beetje meer, veel meer kwaliteit in huis! Het is toch een investering waar je doorgaans jaren mee vooruit wil! Aan jouw de keus, ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben! Als je vragen hebt dan hoor ik ze graag! Groeten ERIK

HiddeH
08-07-2004, 21:21
Ik heb zelf een tijd geleden ook voor deze keuze gestaan en ben toen ook voor een set gegaan die bestaat uit losse componenten.
Mijn budget was toen veel lager dan 1000 euro maar dat heb ik toen langzamerhand toch daarnaar toe afgesteld en ben erg blij dat ik dat gedaan heb, ik had zeker spijt gekregen.
Mijn set die ik nu heb was ook om en nabij de 1000 euro:
yamaha rx 440 rds (receiver)
yamaha dvd s540 (dvd speler)
jbl scs 178 (boxenset, net als hierboven)

Johan van den D.
08-07-2004, 21:49
Ik vind dat je voor 1000 euro best wel een leuke set kan samenstellen! We praten wel over bijna tweeënhalf-duizend ouderwetse guldentjes. Als je wil genieten van de allernieuwste geluidsformaten zou ik gaan voor een Yamaha RXV-450 RDS receiver voor ca. EURO 300,00 tezamen met een Yamaha DVD-speler. Dan ben je voor ongeveer EURO 500,00 klaar. Dan heb je alleen nog een boxenset nodig. En daar zit het probleem mijn inziens.
€500,- voor 5 speakers en een subwoofer is aan de krappe kant.
Tuurlijk heb je daar die JBL of Canton setjes voor maar dat vind ik persoonlijk geen serieuze sets.
Om nog maar even een voorbeeld te geven: de KEF 2005.2 speakerset is een leuke set maar ook echt niet meer dan dat en die kost alleen al ruim (normale prijs) €1350,- (nu weet ik ook wel dat ie via internetshops voor zijn €850 te verkrijgen is maar we gaan nu even van de normale adviesprijs uit).

Perfect om te beginnen dat is wel een ding wat zeker is en op die manier kan je dus voor €1000,- klaar zijn.
Maar in zo,n geval zijn de speakers maar minimaal, ligt een beetje aan de wensen en eisen die je steld.

Overigens is het zeker zo dat we hier over ruim 2200 ouderwetse guldens praten en dat is zeker een hoop geld maar in onze hobby is het dat dus niet.
Maar om te starten kan je zeker met de genoemde setjes goed uit de voeten en je hoef je er ook niet voor te schamen als je zo,n set heb staan.
Ze zijn in ieder geval vele, vele malen beter dan die all-in-ones.

johan tieks
09-07-2004, 11:51
hartelijk bedabkt, ik denk dat ik voor de sony HTP1950 ga gaan, die heeft een aparte dvd speler en aparte receiver, daar kan ik dus nog mee upgraden als ik wil

iemand anders nog suggesties?

Kijk ook eens op hear.nl 2e hands. hier staan ook vaak aanbiedingen van hifi zaken tussen. Ik heb zelf afgelopen winter bij van helfteren in tilburg op deze manier een harman kardon 3550 en nad t512 gevonden 399,- en 199,- samen nog geen 600 euro voor zeer goed spul althans dat is mijn mening. Ik heb eerst nog wat oude speakertjes gebruikt en pas geleden mordaunt short 914 aangeschaft als frontspeakers. Het stereo geluid is nu in elk geval perfekt. en de rest doen we nog upgraden. totaal ben je wel wat duurder uit maar het is ook niet te vergelijken met die alles in 1 setjes.

DrCheat
10-07-2004, 01:12
Als je 'in the box' koopt, raad ik je aan om eentje te kiezen met een losse receiver en dvd speler en niet zoals sommige dvd-receiver combinatie. Makkelijker te vervangen op deze manier