PDA

Bekijk de volledige versie : Sony STR-DB940 stuurt active subwoofer niet goed aan?



Rene Brand
07-07-2004, 13:13
Hoi,

Wie weet er misschien een oplossing voor mijn probleem?????

Mijn Sony STR-DB940 stuurt de BNS active subwoofer van 45Watt niet juist aan. (te weinig volume)

Ik heb alle instellingen inmiddels geprobeerd, maar niets hielp.

In de zaak waar ik hem heb gekocht (terug gegaan)(Radiobeurs in Dordrecht) hebben we hem op een Denon geprobeerd, en werkte toen prima.

Op de Sony staat de subwoofer op extra +10db ingestelt, en moet dus meer als voldoende zijn, tevens de versterker van de subwoofer volledig open.

Maar hij wil nog steeds geen volledig geluid geven, zoals op de Denon.

Wie weet raad?????????

ReNe

Acinony
07-07-2004, 13:57
Dan zou ik bijna zeggen dat het aan je subwoofer ligt, of de aansluitingen ??!

Ik heb zelf een pioneer subwoofer en kan die absoluut niet voluit zetten, anders heb ik de buren op me dak.. :oops:

Overgens een pracht versterker !! heb em in het zilver. (y)

Rene Brand
07-07-2004, 14:26
Het ligt zeker niet aan de subwoofer.

Op de Denon werkte deze perfect.

Ik begin steeds meer te denken dat deze Sony een FLINKE bug bezit.

Zijn er mensen waar een active subwoofer wel op deze versterker werkt!!

Een email adres bezit Sony Nederland niet, zodat ik hun geen raad kan vragen??????????????

ReNe

Acinony
07-07-2004, 17:28
Het ligt zeker niet aan de subwoofer.

Op de Denon werkte deze perfect.

Ik begin steeds meer te denken dat deze Sony een FLINKE bug bezit.

Zijn er mensen waar een active subwoofer wel op deze versterker werkt!!

Een email adres bezit Sony Nederland niet, zodat ik hun geen raad kan vragen??????????????

ReNe
Ik héb een pioneer actieve subwoofer.....

Is dit de eerste keer dat je een (aktieve) subwoofer aansluit op die sony ?

Johan van den D.
07-07-2004, 17:34
In de zaak waar ik hem heb gekocht (terug gegaan)(Radiobeurs in Dordrecht) hebben we hem op een Denon geprobeerd, en werkte toen prima.
Wederom terug gaan naar de Radiobeurs want zei verklaarden ooit eens ergens dat ze in geval van problemen samen naar de oplossing zoeken.
Nu is het wel zo dat het probleem wellicht niet bij hun product ligt maar toch.
Zal het toch nog eens proberen om terug te gaan.

Acinony
07-07-2004, 18:17
In de zaak waar ik hem heb gekocht (terug gegaan)(Radiobeurs in Dordrecht) hebben we hem op een Denon geprobeerd, en werkte toen prima.
Wederom terug gaan naar de Radiobeurs want zei verklaarden ooit eens ergens dat ze in geval van problemen samen naar de oplossing zoeken.
Nu is het wel zo dat het probleem wellicht niet bij hun product ligt maar toch.
Zal het toch nog eens proberen om terug te gaan.
En neem je versterker mee. :wink:

Rene Brand
07-07-2004, 21:02
Is dit de eerste keer dat je een (aktieve) subwoofer aansluit op die sony ?

Hoi Acinony,

Het is inderdaad voor het eerst dat er een active subwoofer is aangesloten.

Maar je heb neem ik aan ook een SonySTR-DB940, die wel goed werkt met een active subwoofer?

Rene Brand
07-07-2004, 21:08
Is dit de eerste keer dat je een (aktieve) subwoofer aansluit op die sony ?

Hoi Acinony,

Het is inderdaad voor het eerst dat er een active subwoofer is aangesloten.

Maar je heb neem ik aan ook een SonySTR-DB940, die wel goed werkt met een active subwoofer?

Acinony
07-07-2004, 21:11
Is dit de eerste keer dat je een (aktieve) subwoofer aansluit op die sony ?

Hoi Acinony,

Het is inderdaad voor het eerst dat er een active subwoofer is aangesloten.

Maar je heb neem ik aan ook een SonySTR-DB940, die wel goed werkt met een active subwoofer?
Yep 8)

Heb je alle instelling nagelopen voor aansluiten van een subwoofer ?
En dan heb ik het niet over de bedrading en de stekker van je woofer erin, maar de versterker vertellen dat je een woofer hebt aangesloten etc.

Wil ook niet te tof doen ofzo, maar meestal ligt een probleem zo simpel dat je er in eerste instantie overheen kijkt.

Mocht je teruggaan naar de winkel, zou ik iig ook die sony meenemen.

Acinony
07-07-2004, 21:19
Is dit de eerste keer dat je een (aktieve) subwoofer aansluit op die sony ?

Hoi Acinony,

Het is inderdaad voor het eerst dat er een active subwoofer is aangesloten.

Maar je heb neem ik aan ook een SonySTR-DB940, die wel goed werkt met een active subwoofer?
Yep 8)

Heb je alle instelling nagelopen voor aansluiten van een subwoofer ?
En dan heb ik het niet over de bedrading en de stekker van je woofer erin, maar de versterker vertellen dat je een woofer hebt aangesloten etc.

Wil ook niet te tof doen ofzo, maar meestal ligt een probleem zo simpel dat je er in eerste instantie overheen kijkt.

Mocht je teruggaan naar de winkel, zou ik iig ook die sony meenemen.

Rene Brand
07-07-2004, 21:23
Hoi Acinony,

Ik heb alles al nagekeken: subwoofer staat in het menu dus ook aan.

Heb hem zelfs +10 db gegeven.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is een andere cinch kabel en de stekker omdraaien zodat de fase veranderd wordt, hoewel ik niet denk dat dit help.

Ergens is gewoon een fout, en inderdaad hoe simpeler deze, hoe moeilijker je er vaak achterkom.

Iniedergeval bedankt voor je reactie.

Mocht je nog wat te binnenschieten wat het zou kunnen zijn dan hoor ik het graag.

ReNe

Marco van Knotsenburg
08-07-2004, 21:30
Ik heb de Sony 930, maar dat zal toch in de buurt moeten komen...

Heb je dit alleen bij DVD's of ook bij CD's?

Ik moet -bij CD's & alle andere niet DVD ingangen- de instelling A.F.D. (automatic format decoding) kiezen. Pas dan licht de 'subwoofer' aanduiding op en doet 'ie (TMA Twister 8000) ook echt mee.

't Is eerlijk gezegd het enige wat me te binnen schiet.

Bij DVD heb ik 'em daar trouwens ook op staan opdat hij zelf het juiste signaal pakt.

Acinony
09-07-2004, 07:46
Hoi Acinony,

Ik heb alles al nagekeken: subwoofer staat in het menu dus ook aan.

Heb hem zelfs +10 db gegeven.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is een andere cinch kabel en de stekker omdraaien zodat de fase veranderd wordt, hoewel ik niet denk dat dit help.

Ergens is gewoon een fout, en inderdaad hoe simpeler deze, hoe moeilijker je er vaak achterkom.

Iniedergeval bedankt voor je reactie.

Mocht je nog wat te binnenschieten wat het zou kunnen zijn dan hoor ik het graag.

ReNe
Heb je hem soms aan gesloten bij de 5.1 cinch aansluiting aan de linkerkant en niet aan de rechterkant ?
(van achteren gezien dan )

Aangezien je nu pas een woofer erop zet neem ik aan dat je normale speakers en geen simpel setje erop hebt aangesloten.

Rene Brand
09-07-2004, 11:50
Hoi

Ik heb inderdaad nu veel meer geluid nu ik A.F.D. (automatic format decoding) heb gekozen.

Dit scheelt alles.

Wel staat de subwoofer nog steeds op +10 db, en subwoofer zelf voluit.
Speakers gekozen op: small.

Dus alles wat ik maar kon instellen, om voluit bas te krijgen staat nu op zijn max.


Waarschijnlijk, is 45 Watt versterker, toch nog maar net genoeg voor zo'n versterker,of moet dit meer als genoeg zijn? (impedantie 50 ohm)
Daar de meeste toch wel zo'n 100 Watt zijn. (lijkt me wel erg veel voor subwoofer)

Of is het een regel van: 5.1 versterker 5*100 Watt, dan ook een subwoofer van 100 Watt?

Verder geeft deze BNS little sub een mooi laag.

Iedereen bedankt alvast voor jullie reacties!!!!

Groetjes Rene Brand

Christiaan Sauer
09-07-2004, 11:53
Vermogen sub hoeft echt totaal niet overeen te komen met dat van de rest van je speakers. Hoe meer vermogen een sub heeft hoe beter het is. SVS heeft bv modellen in huis die rustig vele honderden watts produceren en daarbij ook nog eens helemaal top blijven klinken :)
Zag laatst dat ze er 1 hebben die 900 watt kan leveren ;)

Rene Brand
09-07-2004, 12:22
Heb je hem soms aan gesloten bij de 5.1 cinch aansluiting aan de linkerkant en niet aan de rechterkant ?
(van achteren gezien dan )

Aangezien je nu pas een woofer erop zet neem ik aan dat je normale speakers en geen simpel setje erop hebt aangesloten.


De subwoofer zit aan de goede connector: active subwoofer(rechterkant dus).

Verder voor gewone 3 weg speakers van 4 ohm.
Selectie op versterker tevens op 4 ohm gezet.

Ik wilde hem al terug brengen, maar bij nader inzien hou ik hem toch maar.
Kocht hem als demo voor 199.- terwijl hij anders 349.- kost. (euro)

Rene Brand




[/quote]