PDA

Bekijk de volledige versie : Upgrade van 4:3 naar 16:9 Televisie



Michael de Leng
08-07-2004, 12:47
Hallo iedereen ik ben nieuw op de forums hier en ik heb een vraagje.

ik heb momenteel een simpel sony tv tje van 55 cm waar ik mijn dvd's op kijk. op zich geeft deze een prima beeld zeker omdat het in deze klasse tot een van de topmodellen gerekend kan worden. ik erger me er echter steeds meer aan dat er bij breedbeeld dvd's zo'n groot deel van het beeld gevuld wordt met de overbekende zwarte balken. ik heb dus besloten om een breedbeeld tv aan te schaffen.

ik ben echter ook maar een arme student :wink: daarom wil ik graag eerst ervaringen van anderen horen voordat ik een duur apparaat aanschaf. ik heb mijn oog laten vallen op een Philips tv. (model 28PW8609) en nu zou ik willen weten of iemand anders hier deze ook thuis heeft staan en wat zijn of haar ervaringen ermee zijn.

alvast bedankt :)

http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsessionid=SJ0VWQHHIC5H5J0RMRERZONHK FSEKHG4?divId=0&groupId=TV_GR&catId=WIDESCREEN_TV_CA&subCatId=25_28_WIDESCREEN_TV_SU&productId=28PW8609_12

Johan van den D.
08-07-2004, 19:09
ik erger me er echter steeds meer aan dat er bij breedbeeld dvd's zo'n groot deel van het beeld gevuld wordt met de overbekende zwarte balken. ik heb dus besloten om een breedbeeld tv aan te schaffen.Je ben je wel bewust dat je ook bij een breedbeeld nog de zwarte balken kunt hebben hetzij niet zo erg als bij een 4:3 tv natuurlijk. :P

The Scratcher
08-07-2004, 19:20
Persoonlijk vind ik een 72 cm breedbeeld erg oninteressant. Je hebt dan nog steeds het gevoel dat je naar een klein "kastje" zit te kijken. Spaar dan liever effe door voor een 82 cm, daar zul je véél meer plezier aan beleven, believe me. 8)

En inderdaad zoals J.vandendool ook al opmerkt; ben je er van bewust dat je ook bij een 16:9 tv zeker nog balken zult hebben. Als is het nu wel minder storend natuurlijk. :wink:

Succes ermee!

Michael de Leng
08-07-2004, 22:34
Je ben je wel bewust dat je ook bij een breedbeeld nog de zwarte balken kunt hebben hetzij niet zo erg als bij een 4:3 tv natuurlijk.

Ja ik ben me hier zeker van bewust :) alhoewel het me opvalt dat er steeds meer wordt gekozen om films in breedbeeld formaat op te nemen ipv bioscoop formaat. dit viel me ook weer op toen ik shrek 2 in de bioscoop zag. Als ik het goed heb is dit dan te zien aan de zwarte balken aan de zijkant van het bioscoopscherm.

Ik zou inderdaad voor een 82 cm scherm kunnen gaan, maar dit is in mijn situatie denk ik niet zo verstandig.
ten eerste komt de tv op de slaapkamer te staan die niet bijster groot is, en ten tweede ben ik er natuurlijk een stuk meer geld aan kwijt en aangezien ik nog studeer en momenteel leef van een bijbaantje, is dit niet echt een reeële optie voor mij (tenzij ik een paar maanden op water en brood leef :? )

bedankt voor de reacties in ieder geval en als iemand de genoemde tv thuis heeft staan hoor ik er graag een oordeel over :D

Arnold van Oostrum
08-07-2004, 23:02
Op kieskeurig.nl (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/4CA60AB96F314AFAC1256D43003B4207.htm) staat bij de 8608 ook wat gebruikersreacties over de 8609.

Michael de Leng
09-07-2004, 08:58
Op kieskeurig.nl staat bij de 8608 ook wat gebruikersreacties over de 8609.

Bedankt voor de link Arnold, hier kan ik wat mee :D
reacties zijn over het algemeen positief, maar er wordt wel gezegd dat de 8609 exact hetzelfde zou zijn als de 8608. nu weet ik niet of dit een slecht iets is maar ik heb de tv gedemonstreerd gezien in een winkel en ik was zeer te spreken over de beeld en geluidskwaliteit. (voor dvd's gaat het geluid over surround setje ofcourse :P )

Johan van den D.
09-07-2004, 16:19
Leuke avatar overigens. :wink:

Christiaan Sauer
09-07-2004, 16:22
;)

Joost v.d. Ham
09-07-2004, 18:25
Ik zou zeker wel voor min. 82 cm gaan, zoveel verschilt het niet in prijs maar het is zoveel mooier!

Arnold de enige crew member die niet naar ava's kijkt ;)

Michael de Leng
10-07-2004, 08:53
Het is misschien wel een goed idee om inderdaad even door te sparen voor een 82 cm. alhoewel me dit wel wat avondjes stappen gaat kosten, heb ik er misschien wel veel meer plezier van. ik ga nog eens even goed rondkijken voor een 82 cm met een goede prijs/kwaliteit verhouding en zal dan wel zien wat het wordt.

bedankt allemaal :D


leuke avatar overigens

thnx :lol:

R. Schaap
10-07-2004, 09:02
knip


leuke avatar overigens

thnx :lol:

Hoi Michael,

Welkom op het forum! Je avatar gaat binnenkort wel verwijderd worden. Dan weet je dat vast.
Wij willen dat iedereen een echte foto als avatar gebruikt op dit forum. Daarmee ziet het forum er netjes uit en wordt het een beetje persoonlijker dan andere fora.
Ik denk, ik zeg het je even, want jouw avatar is snel foetsie en nu begrijp je dat tenminste.

Succes met je zoektocht!!

Groeten,
Rein Schaap

Johan van den D.
10-07-2004, 09:41
Ik denk, ik zeg het je even, want jouw avatar is snel foetsie en nu begrijp je dat tenminste.

Netjes dat je hem alvast inlicht maar je moet toegeven dat ie wel leuk is. :wink: :P

Michael de Leng
10-07-2004, 22:47
Je avatar gaat binnenkort wel verwijderd worden. Dan weet je dat vast.
Wij willen dat iedereen een echte foto als avatar gebruikt op dit forum. Daarmee ziet het forum er netjes uit en wordt het een beetje persoonlijker dan andere fora.

Ah dat is geen probleem, ik zal hem zelf wel even veranderen. dat bespaart jullie de moeite :roll:

Michael de Leng
11-07-2004, 08:30
Wij willen dat iedereen een echte foto als avatar gebruikt op dit forum.

Is hij zo beter? :lol:

Johan van den D.
11-07-2004, 09:22
Wij willen dat iedereen een echte foto als avatar gebruikt op dit forum.

Is hij zo beter? :lol:Vond de vorige leuker :twisted: :wink:

Christiaan Sauer
11-07-2004, 23:00
Vorige was leuker, deze is beter ;)

Michael de Leng
16-07-2004, 11:15
Philips 8609 is inmiddels aangeschaft en ben er zeer tevreden over. achteraf is het goed dat ik niet voor een 82 cm ben gegaan omdat mijn slaapkamer zo al vol genoeg is. TV geeft prachtig beeld alleen heb ik nog 1 vraagje voor de kenners hier; ik kan in het menu voor beeldinstellingen kiezen voor 100 hz of dubbele lijnen. nu vroeg ik me af wat de verschillen zijn en wat ik dus het beste kan kiezen.

ook zou ik willen vragen of iemand ervaring heeft met een nintendo gamecube die aangesloten is op een breedbeeld tv. ik kan in de handleiding niets vinden over een breedbeeld instelling op de gamecube.
is deze er wel?

alvast bedankt :)

Slogra
16-07-2004, 17:29
Sommige Gamecube spellen hebben een breedbeeld optie. De enige die ik ken/heb is F-zero GX (supercool spel trouwens). Je moet wel even zelf je TV op widescreen zetten, want dat gaat niet automatisch zoals bij een DVD speler.

Michael de Leng
17-07-2004, 11:35
Ah ok dat is jammer dat ze niet allemaal breedbeeld hebben. volgens mij heb ik geen enkel spel die dat heeft want ik heb ze allemaal ff geprobeerd en worden allemaal uitgerekt :(
misschien dat ik f-zero maar even aanschaf dan :)
ik heb trouwens ook gehoord dat ze resident evil 4 breedbeeld only willen gaan maken :lol: