PDA

Bekijk de volledige versie : Upgrade van 4:3 naar 16:9 Televisie



Michael de Leng
08-07-2004, 12:47
Hallo iedereen ik ben nieuw op de forums hier en ik heb een vraagje.

ik heb momenteel een simpel sony tv tje van 55 cm waar ik mijn dvd's op kijk. op zich geeft deze een prima beeld zeker omdat het in deze klasse tot een van de topmodellen gerekend kan worden. ik erger me er echter steeds meer aan dat er bij breedbeeld dvd's zo'n groot deel van het beeld gevuld wordt met de overbekende zwarte balken. ik heb dus besloten om een breedbeeld tv aan te schaffen.

ik ben echter ook maar een arme student :wink: daarom wil ik graag eerst ervaringen van anderen horen voordat ik een duur apparaat aanschaf. ik heb mijn oog laten vallen op een Philips tv. (model 28PW8609) en nu zou ik willen weten of iemand anders hier deze ook thuis heeft staan en wat zijn of haar ervaringen ermee zijn.

alvast bedankt :)

http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsessionid=SJ0VWQHHIC5H5J0RMRERZONHK FSEKHG4?divId=0&groupId=TV_GR&catId=WIDESCREEN_TV_CA&subCatId=25_28_WIDESCREEN_TV_SU&productId=28PW8609_12

Johan van den D.
08-07-2004, 19:09
ik erger me er echter steeds meer aan dat er bij breedbeeld dvd's zo'n groot deel van het beeld gevuld wordt met de overbekende zwarte balken. ik heb dus besloten om een breedbeeld tv aan te schaffen.Je ben je wel bewust dat je ook bij een breedbeeld nog de zwarte balken kunt hebben hetzij niet zo erg als bij een 4:3 tv natuurlijk. :P

The Scratcher
08-07-2004, 19:20
Persoonlijk vind ik een 72 cm breedbeeld erg oninteressant. Je hebt dan nog steeds het gevoel dat je naar een klein "kastje" zit te kijken. Spaar dan liever effe door voor een 82 cm, daar zul je véél meer plezier aan beleven, believe me. 8)

En inderdaad zoals J.vandendool ook al opmerkt; ben je er van bewust dat je ook bij een 16:9 tv zeker nog balken zult hebben. Als is het nu wel minder storend natuurlijk. :wink:

Succes ermee!

Michael de Leng