PDA

Bekijk de volledige versie : Shrek sequel en andere nieuwe CGI films



Geert Kranendonk
03-01-2002, 10:09
Er komen een hoop CGI films aan ! Ik kwam vanmorgen dit artikeltje "Studios drawn to CGI features" (http://dailynews.yahoo.com/h/bpihw/20020101/en/studios_drawn_to_cgi_features_1.html) op Yahoo tegen, en daarin worden een hele hoop nieuwe CGI films genoemd die op dit moment in de maak zijn. Een paar korte quotes :

"Ice Age," the story of a human infant found by a trio of Ice Age animals, is the kind of film that likely would not have been made were it not being produced digitally.

Universal Pictures is developing three CGI-animated projects -- films based on the well-known children's books "Curious George" and "Where the Wild Things Are," as well as "Ant Bully," the story of a boy who is shrunken to the size of an ant, which is being developed through Tom Hanks' Playtone Co.

Sony also is getting into the act by developing its first all-CGI feature, "AstroBoy," a tale about a robot boy who uses his powers to protect Earth from an alien invasion.

Meanwhile, DreamWorks is going back to the digital drawing board for a "Shrek" sequel to be released in 2003.

Atlanta-based Fathom Studios is nearing the end of production of its debut CGI-animated feature. The privately financed film, "Delgo: A Hero's Journey," is a fantasy epic about a teenager's struggle to unite two warring nations.

Nathan Strik
03-01-2002, 14:15
Volgende maand ook eindelijk Monsters Incorporated van Pixar in de bios hier. Kunnen de heren van Pixar eindelijk weer eens op het witte doek laten zien dat ze de beste zijn. :D

Ook is Pixar bezig met een film die zich onderwater afspeelt geloof ik.

En een onafhankelijke studio is bezig met een CGI-fantasy film genaamd Delgo.
Deze film ben ik persoonlijk erg in geïnteresseerd, vooral omdat wat ik ervan heb gezien veelbelovend is en omdat het hier een kleine en zeer onafhankelijke studio betreft (Fathom studio´s).
En omdat het publiek het hele produktieproces via Internet kan volgen, wat uniek is in de CGI wereld. Surd dus snel naar: www.delgo.com

CGI RULES!!!

Richard Hogaarts
03-01-2002, 15:23
Had een keer een tijdje terug een trailer of teaser van Ice Age gedownload van http://www.jurassicpunk.com en hij zag er goed uit.

Wordt zeker een goede film.

Verders zijn CGI wel mooi, als je kijkt naar de huidige films die ook stukjes CGI erin hebben....lik je je ook al je vingers af.

Kijk naar Gollem of de Balrog...
Shrek of Final Fantasy...stuk voor stuk juweeltjes.

Dus ik ben benieuwd wat de CGI wereld ons gaat geven in 2002.

Alexander de Mol
03-01-2002, 15:51
Ook is Pixar bezig met een film die zich onderwater afspeelt geloof ik.Is dit Finding Nemo?

Menno
03-01-2002, 15:54
Hmmm... vond de Balrog in LOTR juist behoorlijk nep... Verder was alles zeker goed gedaan in de film...

Helaas heb je aan alleen CGI weinig (Final Fantasy), het gaat toch echt om een goed scenario met goede grappen en dat kunnen Pixar en Dreamworks toch echt als de beste!

Nathan Strik
03-01-2002, 16:14
Is dit Finding Nemo? Yep, that´s the one!!!



Hmmm... vond de Balrog in LOTR juist behoorlijk nep... Dan heb je niet veel verstand van CGI. Balrog was echt goed gedaan, en ook de integratie met de omgeving (daar ontbreekt het bij veel films nog aan) was duidelijk vakwerk.

Nathan Strik
03-01-2002, 16:39
Zijn er al mensen op die site van Delgo geweest? (www.delgo.com)

Dat ziet er echt leuk uit mensen. Vooral de "digital dailies" zijn erg grappig, die geven wat meer inzicht in het produktieproces. Alleen is enig verstand van 3D graphics nooit weg, want er wordt wel veel met termen geslingerd.

Trouwens die sequel van Shrek... ik weet het niet hoor... deel 1 was grappig, maar ze moeten wel met een heel origineel verhaal komen willen ze deel 1 overtreffen, maar ja... als het Pixar is gelukt met Toy Story 2, dan lukt het PDI/Dreamworks misschien ook wel met Shrek 2.
Misschien hebben er hier mensen leuke ideeën voor Shrek 2?!? Wat voor soort verhaal zou jij graag willen zien?

En omdat ik hier over begin zal ik vast een leuk idee geven: het lijkt me wel geinig als ze in Shrek 2 weer doorgaan met bekende films op de hak te nemen... Lord of the Rings lijkt me een gewillig slachtoffer... bijvoorbeeld Shrek die struikelt over een Hobbit en dan zegt dat hij moet uitkijken waar hij loopt ofzo... ik weet niet of dit kan qua rechten enzo, maar het lijkt me wel geinig... :D

Alexander de Mol
03-01-2002, 22:10
Aan het lijstje van 'upcoming CGI-movies' wil ik voor de volledigheid nog even Jimmy Neutron: Boy Genius (http://us.imdb.com/Title?0268397) toevoegen. De trailer die ik hiervan gezien heb maakte niet echt indruk.

Nathan Strik
03-01-2002, 22:44
Jimmy Neutron: Boy Genius. De trailer die ik hiervan gezien heb maakte niet echt indruk. Tsja, ik moet zeggen dat ik er ook niet ondersteboven van was. De animatie is wel erg goed gedaan, maar het verhaal spreekt me niet zo aan, meer iets voor kinderen denk ik.
Ach, we zien wel weer...

Richard Hogaarts
04-01-2002, 19:27
Vanmiddag even op de Delgo site gekeken en de trailer gezien en moet zeggen ziet er goed uit.

Verders op de site nog niks gezien, was namelijk druk op het werk.