PDA

Bekijk de volledige versie : Contrastwaarde en daglicht



Jaap Smit
09-07-2004, 07:17
Goededag, Ik wil een beamer aan gaan schaffen om TV op te kijken (ruimtebesparend). Nou heb ik goede dingen gelezen over een zogenaamd FT screen en daglicht. Hiervoor is dus een beamer met een lage ansilumen verhouding al geschikt. Wat ik me alleen afvraag is in hoeverre het contrastratio nog veel verschil maakt? Ik lees daar weinig tot niets over in de verschillende forums. Zijn de verschillen visueel erg groot als je een hogere tegen een lagere contrast ratio afzet en in hoeverre heeft daglicht hier nog invloed op.
Graag reactie.

Jaap

Leonard Shelby
09-07-2004, 09:31
Contrast waarde van de projector lijkt me altijd belangrijk, welk scherm je ook gebruikt.
De contrastwaarde geeft aan hoeveel tinten tussen wit en zwart de projector kan weergeven. Een scherm kan er wel voor zorgen dat dit er minder worden maar hij kan er geen bij verzinnen.....

Een FT scherm kan een prima plaatje geven om TV te kijken. Voor het betere film kijken zou ik toch verduisteren en een normaal scherm nemen.

Ralph
09-07-2004, 10:00
Hoi Jaap,

Op www.htforum.nl staat een test van FT screens. Niet onder alle omstandigheden de meest verstandige keus.

Succes!

Jaap Smit
09-07-2004, 11:52
Ralph,

Hartstikke bedankt voor je tip. Hier ben ik een stuk wijzer geworden.

Jaap