PDA

Bekijk de volledige versie : Fabrieksfoutje Matrix DVD??



Michael de Leng
09-07-2004, 09:05
Hallo allemaal,

ik heb sinds enige tijd de dvd Matrix + Matrix Revisited thuis liggen. nu vind ik dit persoonlijk een erg goede film en ik verheugde me ook op mooie special effects en slow motion acties :D .

er viel me echter iets op, en dat is dat de dvd op een vast aantal momenten in de film hapert. ik heb de betreffende scenes een aantal keer opnieuw bekeken en dit gebeurd steeds. Om het zeker te weten heb ik van een vriend van me een ander exemplaar geleend (geen revisited erbij maar film is hetzelfde) en ook bij dit schijfje bleven de haperingen zich voordoen. nu vroeg ik me af of een van jullie hetzelfde heeft ervaren en hoe het eventueel te verhelpen is.

ter informatie ik heb als dvd speler een Philips DVD625.

netfox
09-07-2004, 11:12
Op welke momenten hapert hij?

martini
09-07-2004, 11:14
Ik heb toevallig de film gister nog gezien en hij hapert bij mij niet. Ik heb ook de Matrix + Revisited box. :)

Setambre
09-07-2004, 12:21
Waarschijnlijk is dat happeren dat de disc overloopt van de eerste naar de tweede laag. Sommige DVD spelers haperen hier inderdaad op.

Vikash
09-07-2004, 17:38
hij loopt denk ik niet een paar x over :roll:

-RaveN-
09-07-2004, 17:44
Ik heb het ook, op sommige momenten blijft de film een paar seconden hangen, en gaat dan verder over de tijd dat hij dan vastloopt. Dus begint de film enkele secondes later.

Maar volgens mij ligt het aan mijn dvd speler. Philips ding, want ik ben hem ook wezen kijken bij een vriend, en daar liep hij gewoon goed.

Andre van Helvoort
09-07-2004, 17:52
Ik heb de Matrix ook pas geleden op DVD gezoen en het was me niet opgevallen dat de dvd heeft gehaperd. 8) JVC XV-ddv1

Debbus
10-07-2004, 07:24
Bij mij hapert ie alleen als ik 'follow the white rabbit' aanzet.
Voordat het konijntje in beeld komt, staat het beeld een seconde stil...

Michael de Leng
10-07-2004, 08:56
Nee bij mij hapert hij echt op een aantal momenten in de film. dit zijn steeds dezelfde momenten. een paar voorbeelden:

De scene op het dak, precies op het moment dat Trinity een mes in een soldaat gooit.

De lobby scene, als Neo net achter een pilaar duikt.

en nog een tweetal scenes die ik uit mijn hoofd ff niet weet :wink:

ik denk inderdaad dat het aan de DVD speler moet liggen want ik heb hem bij iemand anders geprobeerd en daar deed hij het wel goed.'

Heeft iemand suggesties over hoe dit probleem opgelost kan worden?

Joost v.d. Ham
10-07-2004, 12:55
lijkt me een foute disc, even mee terug naar de winkel dan.

Michael de Leng
10-07-2004, 22:50
lijkt me een foute disc, even mee terug naar de winkel dan.

Ja dit lijkt me normaal gesproken ook het geval, maar ten eerste doet ie het op een andere dvd speler wel goed,

en ten tweede heb ik een ander exemplaar op mijn dvd speler geprobeerd en hierbij hetzelfde probleem.

Ik vermoed dus dat het om de combinatie van dvd en speler gaat. (hoewel me dit nooit eerder is overkomen met andere dvd's). :?

Theo B
11-07-2004, 02:00
Ik heb op mijn AKAI-4000 ook problemen met The Matrix. Na zo'n 100 minuten hapert ie voortdurend. Ik heb twee andere exemplaren geprobeerd, zonder resultaat. Inmiddels wel een tweede dvd-speler en daar geen problemen met The Matrix.

Ik heb overigens wel vaker (1 op de 300 of zo) dat een dvd op de ene speler niet probleemloos loopt en op de ander wel. Met een andere dvd is het dan weer net andersom.

Michael de Leng
11-07-2004, 08:34
Ja zoals ik al zei is dit de enige dvd waar ik (kleine) probleempjes mee heb. ik denk dat ik het dan maar voor lief moet nemen.
bedankt voor de reacties

Henk van der Weerdt
28-07-2004, 21:01
Heb geen problemen met the Matrix. dvd speelt normaal af. Zowel op de Samsung 511 als de Yamada 5520

Edwin V
28-07-2004, 21:08
Als je nog garantie hebt kun je kijken of Philips het kan verhelpen. Ik heb eens een Sony gehad die ook af en toe een beetje haperde bij bepaalde DVD's (zo'n 4 a 5 keer per film). Bleek een softwarefout te zijn. Was buiten de garantie en moest dus betalen. :?

Olivier vd D.
30-07-2004, 11:07
Hallo allemaal,

ik heb sinds enige tijd de dvd Matrix + Matrix Revisited thuis liggen. nu vind ik dit persoonlijk een erg goede film en ik verheugde me ook op mooie special effects en slow motion acties :D .

er viel me echter iets op, en dat is dat de dvd op een vast aantal momenten in de film hapert. ik heb de betreffende scenes een aantal keer opnieuw bekeken en dit gebeurd steeds. Om het zeker te weten heb ik van een vriend van me een ander exemplaar geleend (geen revisited erbij maar film is hetzelfde) en ook bij dit schijfje bleven de haperingen zich voordoen. nu vroeg ik me af of een van jullie hetzelfde heeft ervaren en hoe het eventueel te verhelpen is.

ter informatie ik heb als dvd speler een Philips DVD625.
De Philips dvd-spelers staan erom bekend dat ze kunnen haperen. Zelf ervaar ik bij het afspelen van DVDs op mijn Philips DVD633 de haperingen heel sporadisch, maar bij het afspelen van SVCDs had ik er veel meer last van. Ik heb destijds wat onderzoek hiernaar gedaan. De dvd-speler kan de hoge bitrate niet aan op sommige momenten. Dat resulteert in een hapering, ten minste wel bij SVCDs die een botrate hebben hoger dan pakweg 2500 KBit/sec. Enkel bij bitrate-technisch complexe scenes doet een hapering zich voor. Of een hoge bitrate ook bij DVDs de oorzaak van de hapering is weet ik niet, maar et zal hoe dan ook met de verwerking van de DVD-gegevens van doen hebben. Je moet je voorstellen dat je dvd-speler het om wat voor reden gewoon niet trekt en ff een stapje terug moet doen. Erg storend. Wellicht reden om uit te kijken naar een betere speler.

Je kan contact zoeken emt Philips om te vragen of er een nieuwe firmware voor jouw speler beschikbaar is. Wellicht dat Philips de problemen bij sommige DVDs heeft erkend en hiervoor een nieuwe firmware heeft geschreven. Succes!

Michael de Leng
31-07-2004, 08:57
Wellicht reden om uit te kijken naar een betere speler.

Is inmiddels gebeurd. heb de Pioneer DV575A-S aangeschaft.
machtig mooi apparaatje en speelt the matrix (en tot nu toe iedere andere dvd) volledig probleemloos af. ik had van te voren even op het net gekeken naar de capaciteit van de D/A converters van diverse spelers en deze kwam er het beste uit. (108Mhz/12 bit tegenover 54Mhz/10 bit in de Philips) en ik moet zeggen: Haarscherp beeld en overdonderend geluid :D. Ook het kunnen afspelen van divX is een leuke bijkomstigheid.
Ik zit alleen nog met het probleempje dat ie nog niet regiovrij is..

Olivier vd D.
31-07-2004, 09:20
heb de Pioneer DV575A-S aangeschaft.
machtig mooi apparaatje...
...Ik zit alleen nog met het probleempje dat ie nog niet regiovrij is..
Op www.dvdrhelp.com zie ik jouw model er niet bij staan.
Weet je zeker dat het de DV575A-S is?

http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DVDname=pioneer&Search=Search&country=&&&next=50&orderby=Name#next


Ah, ik zie het al, is een nieuwe DVD-speler. Wellicht dat een hack van de voorganger werkt.

X
31-07-2004, 13:07
Mijn DVD hapert niet, alleen is de ondertiteling niet helemaal je dat. Bij de scène waarbij Agent Smith voor de eerste maal Morpheus ontmoet is de ondertiteling een beetje vertraagd. Een beetje erg vertraagd zeg maar :D

Michael de Leng
31-07-2004, 23:07
Ah, ik zie het al, is een nieuwe DVD-speler. Wellicht dat een hack van de voorganger werkt.

Tja ik had al begrepen dat hij met een IPAQ en een zeker programaatje regiovrij te maken is, maar ik heb helaas geen IPAQ. het is niet dat ik ontzettend veel import dvd's heb maar ik zou het toch jammer vinden als ik deze niet meer kon afspelen...
:? als iemand een andere manier weet hoor ik het graag :D

IceTree
01-08-2004, 09:55
Heb je hier al gekeken, : http://www.regionfreedvd.net/player/pioneer.html

Michael de Leng
01-08-2004, 21:31
Heb je hier al gekeken, : http://www.regionfreedvd.net/player/pioneer.html

Yup daar was ik al gekomen, er staat alleen niets in over mijn type.
waarschijnlijk omdat het een vrij nieuw model is ofzo.
Ook de methoden (softwarematig) voor andere spelers die hier genoemd worden werken jammer genoeg niet.

killik
03-08-2004, 21:25
ik heb ook een 625, en bij mij gebeurt het ook precies op die momenten... The Matrix is ook de enige film uit mn collectie die dit vertoont..ligt dus aan de 625!

zetmoon
19-08-2004, 09:53
Ik heb ook een 625, die hapert bij sommige DVD's bij elke hoofdstuk-overgang!:?

Bijv. bij "The world is not enough".

Ook zgn. seamless-branching gaat niet soepel.

Mijn Samsung DVD speler heeft daar echter geen last van, hoewel hij wel
veel gevoeliger is voor krassen e.d.

Ik ken iemand met precies dezelfde Philips 625 speler, met dezelfde firmware
en die heeft dezelfde problemen!

Mijn broer heeft er ook 1 met een nieuwere firmware en die heeft het niet!
Ook verdwijnt bij hem het zoom-icoontje uit het beeld, dat bij mij in beeld blijft,
heel irritant.

Na lang zoeken op internet heb ik een firmware update gedownload, was simpel
te branden op een CD-RW.
Het upgraden was ook eenvoudig, maar de problemen zijn nog niet weg.

Ik zoek dus een nog recentere firmware versie.