PDA

Bekijk de volledige versie : Tremors - reeks



Tom L.
09-07-2004, 13:11
Ik ben een fan van de Tremors films, nog iemand?
Er zijn op het moment 4 films uit, en die heb ik allemaal op dvd.

Tremors

Het origineel met Kevin Bacon en Fred Ward. Volgens vele het beste deel van de reeks. Toen ik deze film voor het eerst zag, was ik er meteen helemaal gek van. Mijn broertje vond het maar een irritante film (maar zoals hij het over laat komen, net als bij andere films, heeft dat niks te maken met de film, maar met dat ik er gek van ben). Ik vind dat Kevin Bacon erg irritant acteerd in deze film, wat hij overigens wel vaker doet in films naar mijn mening. Fred Ward en Michael Gross spelen fantastisch in mijn mening. Met name het overdreven personage van Michael Gross (Burt Gummer) vond ik erg lagwekkend.

Tremors 2 - aftershocks

Het vervolg. Bij deze film evolueren de "graboids", want de film in mijn ogen ten goede komt. Kevin Bacon is weg, maar ik vind dat het de film niet ten slechte komt. Bij deze film lijkt het alsof de nadruk meer ligt op de humor dan op de spanning. Veel mensen vinden dit deel veel slechter dan deel 1, maar om te kiezen welk deel mijn favoriet is twijfel ik toch sterk tussen 1 en 2.

Tremors 3 - back to perfection

In deze film is Fred Ward ook verdwenen. De film wordt nu dus zeg maar gedragen door Michael Gross. Deze film viel me erg tegen. Een typische over-the-top film in mijn ogen. De nadruk is nog meer gelegt op de humor, en dat komt de film niet ten goede. Verder zijn de acteerprestaties gerust slecht te noemen.

Tremors 4 - the legend

Deze film is een prequel van deel 1. Na het bekijken van deel 3 waren mijn verwachtingen niet al te hoog. Toch is deze film een stuk beter. Hij evenaart deel 1 en 2 niet, maar is toch zeer amusant. Michael Gross speelt weer de hoofdrol.

In cijfers:
Tremors : 8
Tremors 2: 8
Tremors 3: 5
Tremors 4: 7

Frank
09-07-2004, 13:12
Hoe is eigenlijk de beeld- en geluidskwaliteit van het eerste deel?

Tom L.
09-07-2004, 13:19
Widescreen - Aspect Ratio 1:85:1
Audio: Surround

Er zit dus geen 5.1 track op deze dvd, terwijl dit bij deze film toch wel minimaal een vereiste zou moeten zijn. Dus eigenlijk valt de uitgave (zeker voor een collector's edition) tegen.

Pascal X
09-07-2004, 13:37
tremors deel 1 is erug cool,
Deel 2 vond ik wel grappig,alleen het is erg jammer dat Kevin Bacon niet meer mee doet.
die andere delen heb ik nog niet gezien.

is de kwaliteit van die andere delen een beetje ok dan??

Frank
09-07-2004, 13:45
De DVD van het eerste deel is niet anamorf, toch?

Tom L.
09-07-2004, 13:48
De DVD van het eerste deel is niet anamorf, toch?

Sorry :oops:.
Ik weet niet wat dat precies inhoud, en waar ik dat aan kan zien op de dvd cover...

Tom L.
09-07-2004, 13:50
tremors deel 1 is erug cool,
Deel 2 vond ik wel grappig,alleen het is erg jammer dat Kevin Bacon niet meer mee doet.
die andere delen heb ik nog niet gezien.

is de kwaliteit van die andere delen een beetje ok dan??

Deel 3 vind ik niet goed. Maarja denk dat je dat zelf beter kan oordelen.
4 is dan weer beter, maar geen van beide komt in mijn ogen in de buurt van deel 1 en 2...

Frank
09-07-2004, 13:53
Sorry :oops:.
Ik weet niet wat dat precies inhoud, en waar ik dat aan kan zien op de dvd cover...

http://www.dvd.nl/woordenlijst.php?tagname=anamorf

Op de cover staat meestal wel aangegeven of een film anamorf is, maar regelmatig staat het verkeerd op de cover (zeker bij releases van Universal).

Philippe
09-07-2004, 13:55
Deel 1 vond ik veruit het beste deel uit de reeks. Zit trouwens heel wat humor in.

Pascal X
09-07-2004, 14:25
-

Beloved
09-07-2004, 22:25
Deel 1 vind ik nog steeds erg leuk, deel 2 was beter dan verwacht en nog steeds leuk.
De andere delen heb ik nooit gezien; ik weet alleen dat Shawn Christian meedoet in deel 3 dus ik wil 'm wel eens zien ooit :)

Roland
12-09-2004, 19:54
Heb net deze set besteld (€43 incl)

Maar zijn deze gecensureerd?(omdat ze uit duitsland komen)

Wie weet dit?


http://images-eu.amazon.com/images/P/B0002U9JDM.03.LZZZZZZZ.jpg

Randy van Rijn
13-09-2004, 13:17
De DVD van het eerste deel is niet anamorf, toch?

Neen, helaas...

raymen
13-09-2004, 17:17
Heb net deze set besteld (€43 incl)

Maar zijn deze gecensureerd?(omdat ze uit duitsland komen)

Wie weet dit?

En waar heb je deze dan besteld ,want dit ziet er wel tof uit..

Mvrg,
Raymen

Maick Werner
13-09-2004, 17:36
Ik heb altijd genoten van de Tremors reeks en ben het helemaal met je eens over de cijfers die je geeft (y) . 'Back To Perfection' was echt compleet overbodig. Het enige wat het deed was mij voorbereiden op een nóg slechter vervolg...Gelukkig was 'The Legend Begins' hartstikke cool 8)

Ik ben vooral een fan van de humor!

Nu maar hopen dat er geen 'Tremors 5: In Space' komt :lol:

martini
13-09-2004, 17:40
Ik heb alleen deel 1 en 2 gezien. Ik vond deel 1 supergoed en deel 2 al weer tegenvallen. K denk niet dat ik 3 en 4 ga zien.

Roland
13-09-2004, 18:55
Heb net deze set besteld (€43 incl)

Maar zijn deze gecensureerd?(omdat ze uit duitsland komen)

Wie weet dit?

En waar heb je deze dan besteld ,want dit ziet er wel tof uit..

Mvrg,
Raymen

amazon.de

BrownB
14-09-2004, 11:34
Ik kan niet over de hele serie oordelen (ik heb alleen 2 en 3 gezien) maar de Tremor films zijn voor mij meer leuk omdat ze zo slecht zijn. Bijvoorbeeld als je met een filmmarathon bezig bent en je hebt net een stel hele goede of intensieve films gezien, dan is een Tremors film lekker luchtig en belachelijk tussendoor.

In 3, als die vrouwen gaan schuilen in een doos op het dak.. :roll:

markprijs
15-09-2004, 14:55
Ik kan niet over de hele serie oordelen (ik heb alleen 2 en 3 gezien) maar de Tremor films zijn voor mij meer leuk omdat ze zo slecht zijn. Bijvoorbeeld als je met een filmmarathon bezig bent en je hebt net een stel hele goede of intensieve films gezien, dan is een Tremors film lekker luchtig en belachelijk tussendoor.

In 3, als die vrouwen gaan schuilen in een doos op het dak.. :roll:

Vergeet niet dat het echte B-films zijn. Maar echt slecht vind ik ze niet.

Het enige wat ik kan zeggen, is ga deel 1 kijken, want die is echt goed. Humor, actie, diverse verrassingselementen en een leuke cast zorgen voor veel spanning en vermaak.

Raymond187
16-09-2004, 11:59
deel vonk erug leuk :D
Deel II ..... leuk ja

en de rest neem ik geen moeite voor :(

Jordé den Tenter
22-07-2005, 14:17
Deel een vond ik (en nog steeds, heb hem net gekeken :D ) een erg leuke film ( 8.5 ), maar doordat Kevin Bacon niet in 2 meedeed vond ik die al veel minder, en deel 3 vond ik helemaal niks ( 4.5 ) 4 heb ik nog niet bezichtigd.

markprijs
22-07-2005, 18:02
Ik heb de Tremors reeks ook op DVD. Eigenlijk zelfs dubbel, aangezien ik alle delen al had voordat ik de kans kreeg om de Duitse box te bestellen)

Deel 1 is absoluut de beste. Voor een B-film is het niveau best goed. Vooral de spanning wat voor monsters het zijn, als je de film de eerste keer ziet.

Deel 2 is een leuk vervolg met wat aardige stukken, maar Kevin Bacon is wel een gemis.

Deel 3 vind ik de minste, alleen de openingsscene met dat luchtafweergeschut is echt humor. Die vliegende beesten zien er echt niet uit.

Deel 4 is weer leuk als uitleg van het verhaal en de oorsprong van de wapen manie van Burt :twisted:

MrCarrey
29-09-2005, 09:17
De eerste 3 delen van tremors heb ik al, maar ik zoek deel 4 nog. Weet iemand waar ik die kan bestellen voor weinig ? Het liefst een nederlandse site.

Dennis Kuijper
29-09-2005, 11:04
De eerste 3 delen van tremors heb ik al, maar ik zoek deel 4 nog. Weet iemand waar ik die kan bestellen voor weinig ? Het liefst een nederlandse site.
Zag ik pas liggen bij V&D voor 6/7 euro.

Deel 1 en 2 waren leuk,deel 3 viel zwaar tegen en 4 heb ik nog niet gezien.

Iznogoedh
29-09-2005, 14:20
Voor de liefhebbers: vanavond is Tremors 4 op Veronica te zien. Om 20.30 uur.

Iznogoedh
29-09-2005, 14:21
Voor de liefhebbers: vanavond is Tremors 4 op Veronica te zien. Om 20.30 uur.

Darko
29-09-2005, 15:51
Deel 1 blijft gewoon het beste. 2 was ook nog wel goed.
3 is stukken minder wat mij betreft. 4 heb ik hier wel liggen maar nog niet bekeken.

Ze vallen wel allemaal in herhaling.
Van mij mogen ze ermee stoppen maar zo lang het geld op brengt zullen ze ze blijven maken...

MrCarrey
29-09-2005, 19:32
De eerste 3 delen van tremors heb ik al, maar ik zoek deel 4 nog. Weet iemand waar ik die kan bestellen voor weinig ? Het liefst een nederlandse site.
Zag ik pas liggen bij V&D voor 6/7 euro.

Deel 1 en 2 waren leuk,deel 3 viel zwaar tegen en 4 heb ik nog niet gezien.

En wat is pas dan ?

Jeroen vS
29-09-2005, 20:04
Nu maar hopen dat er geen 'Tremors 5: In Space' komt :lol:

Lol. Critters anyone????? :D

Dennis Kuijper
29-09-2005, 20:59
De eerste 3 delen van tremors heb ik al, maar ik zoek deel 4 nog. Weet iemand waar ik die kan bestellen voor weinig ? Het liefst een nederlandse site.
Zag ik pas liggen bij V&D voor 6/7 euro.

Deel 1 en 2 waren leuk,deel 3 viel zwaar tegen en 4 heb ik nog niet gezien.

En wat is pas dan ?

dikke week terug.

Cor H.
29-09-2005, 21:34
4 is vanavond op tv geweest.
Wel grappig.
Mooie box trouwens.

rientio
29-09-2005, 21:40
4 is vanavond op tv geweest.
Wel grappig.
Mooie box trouwens.

Heb hem net gezien, niet echt mijn soort film :P

Rickje
29-09-2005, 22:12
Tremors 1 vond ik niet slecht, deel 2 was ook nog niet echt slecht maar ik vond één beter, en toen ik deel 3 had gekeken vond ik het al helemaal niks meer. Deel 3 was echt totaal overbodig en toen ik dus net tremors 4 had gekeken had ik weer het gevoel van een slechte film. Het moet toegegeven worden dat dit deel beter is dan 3 maar het heeft nog iets wat gewoon zonde is. Met name te weinig actie, slechte humor (in iedergeval niet mijn type humor) en ik vond de acteerprestaties niks. En met deze argumenten doelde ik alleen op deel 3 en 4. Bij de eerste 2 delen vond ik dit nog wel meevallen. Kan ook zijn omdat ik Tremors 1 en 2 al een tijdje niet heb gezien, want misschien kan mijn mening dan nog veranderen :wink:

Roy Langeveld
30-09-2005, 15:12
Deel 1 was helemaal geweldig en deel 2 was ook gewoon leuk. Deel drie heb ik nooit gezien, maar toen ik in de gids las dat deel 4 op tv kwam, ben ik die gisteren gaan kijken. Toen er na een uur nog niks leuks of spannends gebeurd was, heb ik hem uitgezet. Typische direct-to-dvd film, tv-acteerprestaties en matte dialogen. Special effects waren zover ik zien kon wel okay. Het zal ongetwijfeld leuker zijn geworden nadat ik gestopt ben met kijken, maar een half goede film is ook niet veel soeps.

rientio
30-09-2005, 15:28
..Special effects waren zover ik zien kon wel okay...

Nou ik vond die monsters er toch niet echt realistisch uitzien

Dennis Kuijper
30-09-2005, 16:37
..Special effects waren zover ik zien kon wel okay...

Nou ik vond die monsters er toch niet echt realistisch uitzien
Heb jij ze wel is in je tuin gehad dan :shock:

rientio
30-09-2005, 19:10
..Special effects waren zover ik zien kon wel okay...

Nou ik vond die monsters er toch niet echt realistisch uitzien
Heb jij ze wel is in je tuin gehad dan :shock:

hahah je moest eens weten :P

verry
02-10-2005, 22:40
http://images-eu.amazon.com/images/P/B0002U9JDM.03.LZZZZZZZ.jpg

geweldige reeks :wink: maar wie kan me aan deze set helpen ???

Dark Raven
03-10-2005, 07:30
IK heb hem hier vandaan gehaalt:

http://www.dvdbrand.de/catalog/product_info.php/products_id/1090

Roy Langeveld
05-10-2005, 15:38
..Special effects waren zover ik zien kon wel okay...

Nou ik vond die monsters er toch niet echt realistisch uitzien
Dat maakt tegenwoordig niet veel meer uit, zolang het maar om poppen of animatronics gaat. Maar als het CGI is en niet helemaal overtuigt, staat iedereen om het hardst boe te roepen.

markprijs
06-10-2005, 22:06
>>> plaatje<<<

geweldige reeks :wink: maar wie kan me aan deze set helpen ???

Ik heb mijne in iedergeval hie rop het forum gekocht, geseald en al! Hou het in de gaten of maak een TKG-topic zou ik zeggen...