PDA

Bekijk de volledige versie : Vraagjes rondom een home cinema set.



ScarfaceNL
10-07-2004, 20:35
Hallo mensen van het forum.

Ik ga na de zomervakantie een 72 cm tv kopen.
Nu heb ik een philips tv van ongeveer 40 cm en ik zou graag de tv mee willen aansluiten op een dvd speler(in dit geval een home cinema set)

1.
Is het mogelijk om een dvd af te spelen met 2 tv,s en een home cinema set?


2.
Mijn budget na de tv is nog zo,n 200 á 300 euro,dus zou ik aan jullie willen vragen of mijn budget redelijk is voor een "beginners setje" ?

O ja,is het geluid van een home cinema set van 300 euro ook wel redelijk?

greetz ScarfaceNL

JCL
10-07-2004, 20:50
Hallo mensen van het forum.

Ik ga na de zomervakantie een 72 cm tv kopen.
Nu heb ik een philips tv van ongeveer 40 cm en ik zou graag de tv mee willen aansluiten op een dvd speler(in dit geval een home cinema set)

1.
Is het mogelijk om een dvd af te spelen met 2 tv,s en een home cinema set?


2.
Mijn budget na de tv is nog zo,n 200 á 300 euro,dus zou ik aan jullie willen vragen of mijn budget redelijk is voor een "beginners setje" ?

O ja,is het geluid van een home cinema set van 300 euro ook wel redelijk?

greetz ScarfaceNL

1. hoe bedoel je??? op 2 TV tegelijk dezelfde DVD afspelen? Dat is geloof ik wel mogelijk maar hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet.

€300 is niet veel, maar je moet toch ergens beginnen. Het probleem met zo'n budget is dat je na een aantal maanden het zat bent. Of dat nou is na 3 maanden of na 9 of na 12 dat is het punt niet, het is niet te upgraden. Daarom is het weer beter om losse componenten te kopen maar dat is weer niet haalbaar met €300. Zelfst al zou je beginnen met een DVD speler, reciver en 2 boxen kom je met €300 nog niet in de buurt. Je hebt dus wel een lastige afweging te maken. Misschien kun ergens wel een goedkoop alles in 1 ding kopen voor dat geld maar verwacht er niets van, dan kom je nooit bedrogen uit. Mijn advies: Spaar nog even door en koop een degelijke set voor de lange termijn daar zul je denk ik meer plezier van hebben, maar goed wie ben ik?

ScarfaceNL
11-07-2004, 11:05
Ok bedankt voor je info.

Maar jijzelf weet niet hoe ik op 2 tv,s dezelfde film kan afspelen?

Mischien dat er een dubbele scartkabel bestaat die je verdeeld onder 2
tv,s

Waarschijnlijk heb ik toch niet zo veel geld meer over na die tv,dus ga ik maar doorsparen voor een mooi home cinema set.

En kan jij mij mischien vertellen om hoeveel geld het gaat alsje een goede home cinema set wil?

Alvast bedankt

Johan van den D.
11-07-2004, 11:29
Als je nu eens wacht met die tv kopen en dat geld ook gebruikt voor je ht set samen te stellen (met wellicht nog iets doorsparen erbij).
Vraag is dus meer wat jij belangrijker vind, het geluid op de eerste plaats of eerst het beeld.
Hoe dan ook, één voor één is beter.
Tv eerst kopen is ook leuk natuurlijk (wellicht is een 82 cm een optie) en dan beetje sparen voor de benodigde componenten voor je ht set.

Voor een leuk budget (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=24219) systeem moet je die thread eens doorlezen.
Daar begin men ook bij een all-in-one maar er worden al snel andere opties gegeven voor niet al teveel geld. :wink:
Heb je gelijk een beetje idee van de kosten.

Beenen
15-07-2004, 16:38
1. je kan je dvd inderdaad op 2 tv's aansluiten, meer als het moet, ligt alleen aan de uitgangen die erop zitten.
je zou b.v. 1 via de scart kunnen doen, de ander via een composit (of hoe je het ook spelt) gewoon dus de video-out (geel) en die naar je tv. in de voorkant of via zo'n scart-plugje met de 3 ingangen (rood/wit voor geluid en dan die gele voor het beeld). en daarnaast zou je hem ook nog kunnen aansluiten via een rgb. maar goed, dat ligt allemaal aan de speler/ set die je gaat kopen.

2. ik denk dat je voor 300 euro wel een leuke tv ken kopen, grootbeeld dan he. inderdaad zo rond de 70 cm moet zeker te doen.

3. dat geluid, tja, ligt er maar net aan hoeveel eisen jij er zelf aan stelt. de een is tevreden met een huis-tuin-keuken alles in 1 setje. de ander moet boxen van bijwijze van 10000 euro per stuk hebben.

ScarfaceNL
15-07-2004, 20:13
Bedankt voor je reactie man, ik denk dat ik wel een tv ga kopen van 70-72 cm.

Breedbeeld ga ik niet doen omdat die koelkasten :P niet op mijn kleine kamer passen.

Over die home cinema set ga ik denk ik nog even doorsparen tot 600 euro ofzo.

Maar alvast bedankt voor jullie reacties :)

greetz ScarfaceNL

Johan van den D.
15-07-2004, 21:28
Breedbeeld ga ik niet doen omdat die koelkasten :P niet op mijn kleine kamer passen.Als een 4:3 tv op je kamer past dan past een breedbeeld ook.
Advies is dus om voor de breedbeeld te gaan anders krijg je hier zeker spijt van na verloop van tijd. :wink:

Is maar een advies natuurlijk :P

InSomNiaC
16-07-2004, 11:26
Blijft wel een feit dat een breedbeeld voor een redelijk beeldscherm een stuk breder is dan een grootbeeld.

Ikzelf heb een 4:3 buis van 72 cm, ik zou echt geen 16:9 tv willen die even breed is als mijn huidige tv.
Dan zit je echt naar een brievenbus te kijken.

Je moet natuurlijk wel de breedte kwijt kunnen.

Jeroen

Arno Klaassen
16-07-2004, 15:49
Ik heb een nieuw televiemeubel moeten kopen. Ik had altijd 66 cm 4:3 schermen en ging toen naar een breedbeeld, maar wou wel dat de hoogte van de breedbeeld ongeveer over een kwam met de hoogte van de 4:3 dan kom je dus op een 32" (82 cm) en die was weer te breed voor het meubel.

Roadster
16-07-2004, 16:06
Wat ik zelf heb/ga kopen

Heb nu een lg lh 6230 home cinema set (gekocht 199)
en ga een finlux 72r10 100 hz breedbeeld ( 399 euro )

ik ben hier ( met de home cinema set ) zeer tevreden over.

via onderzoek :D, hierop gekomen en een goede prijs kwaliteit verhouding.

ScarfaceNL
16-07-2004, 20:02
Tja ik denk echt niet dat een breedbeeld in mn kleine kamer past.

Dus waarschijnlijk blijf ik dan maar bescheiden :)

Maar allemaal bedankt voor jullie reacties enne over die home cinema set ga ik maar eens wat langer in verdiepen wat ik het beste kan nemen.

Edgar Smit
16-07-2004, 22:32
voor een andere TV raad je an eens de BCC te bezoeken. Verwacht niet teveel vn de verkopers, maar ga uit van wat je zelf wilt. Veel leuke aanbiedingen momenteel, zag een samsung breedbeeld 72cm voor 499,00 euri in leidschenhage staan. Model is dan niet het nieuwste van het nieuwste maar je kunt toch een goede tv voor een redelijke prijs aanschaffen in de huidige uitverkoop. slaag je nu niet, wacht dan ff tot september, dan is er weer uitverkoop en is de tv die je nu witl misschien wel 100 of 200 euri goekdoper, scheelt toch weer.............

ScarfaceNL
19-07-2004, 18:06
Echt allemaal heel bedankt voor jullie reacties op mijn vragen.

Ik heb alleen nog 1 vraagje,


Als ik mijn HCS zelf samenstel,watis dan het beste om te kiezen rond een prijs van pak em beet 700 euro?

Dus welke dvdspeler,boxen,reciever moet ik kopen?

Alvast bedankt

erik_van_meer
20-07-2004, 19:25
Als ik die 700 eurootjes van jouw zou mogen besteden zou ik persoonlijk voor Yamaha gaan. Ik heb daar hele goede ervaringen mee en ze zijn gewoon marktleider in het a/v receivergebeuren. Ik zou voor de nieuwe lijn gaan natuurlijk, de RX-V 450 RDS met bijpassende DVD-speler voor tezamen ca. EURO 500,00. Dan heb je 200 euro over voor je boxen. Te weinig vind ik voor een 5.1 of 6.1 opstelling. Alhoewel je hebt een kleine kamer he. Met die 200 euro zou je kunnen overwegen ook alvast een paar steroluidsprekers aan te schaffen (de Yamaha heeft 2x2 A/B speakeraansluitingen), maar wegens ruimtegebrek is dit voor jouw denk ik geen optie. De boxenset welke op deze set bij hardware is getest, de Canton MX-10 II set lijkt me op zich wel een aardig mooie set, zit alleen op EURO 299,00. Maar vooral wat speakers betreft, dit moet je gewoon horen, geluid is nl. een zéér persoonlijk iets. Maar met de receiver en DVD heb ik je denk al op weg geholpen. YAMAHA dus, ik zou er niet over hoeven na te denken, maar nogmaals het zou mijn keus zijn!!! Groeten ERIK!

ScarfaceNL
20-07-2004, 19:41
Hardstikke bedankt Erik.

Ik hoor inderdaad veel mensen over Yamaha praten.

Alleen waar koop je die dingen want ik heb ze nog niet tegengekomen.

erik_van_meer
20-07-2004, 20:08
Kijk eens op kieskeurig.nl BEST - UTRECHT & TILBURG, daar zitten bepaalde aanbieders waardoor je voor weinig aan deze apparatuur kan komen, 190 eurootjes voor de DVD-speler en 300 eurootjes voor de receiver! Greetz ERIK

JCL
20-07-2004, 20:10
Kijk eens op kieskeurig.nl BEST - UTRECHT & TILBURG, daar zitten bepaalde aanbieders waardoor je voor weinig aan deze apparatuur kan komen, 190 eurootjes voor de DVD-speler en 300 eurootjes voor de receiver! Greetz ERIK

Dat is niet echt belangrijk, 190 euro voor DVD speler, het gaat erom dat je kwaliteit koopt, voor €50 heb je ook een speler :roll:

erik_van_meer
20-07-2004, 21:05
Uhm waar koop jij voor EURO 50,00 een kwalitatief hoogwaardige DVD-speler JCL??? Ik snap ook best heus wel dat je voor EURO 50,00 een DVD-speler kan halen als je goed zoekt, maar ik noem dat geen kwaliteit. Ik heb ervaringen met KODA welke look-a-like's van Pioneer maakten. En het beeld was echt om te janken. Maarja, alle waar naar zijn prijs, met alle respect je gaat toch geen DVD-speler van het Kruidvat onder een Yamaha receiver plaatsen! Greetz ERIK

JCL
21-07-2004, 07:31
Uhm waar koop jij voor EURO 50,00 een kwalitatief hoogwaardige DVD-speler JCL??? Ik snap ook best heus wel dat je voor EURO 50,00 een DVD-speler kan halen als je goed zoekt, maar ik noem dat geen kwaliteit. Ik heb ervaringen met KODA welke look-a-like's van Pioneer maakten. En het beeld was echt om te janken. Maarja, alle waar naar zijn prijs, met alle respect je gaat toch geen DVD-speler van het Kruidvat onder een Yamaha receiver plaatsen! Greetz ERIK

Nee, nee, nee sorry. Nu heb ik het waarschijnlijk verkeerd uitgelegd of jij verkeerd begrepen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat die €190 helemaal niets zegt. Het gaat erom WAT je koop voor dat geld. €190 voor een DVD speler is niet veel of weinig, want je weet niet hoe goed hij is. Ik geloof ook niet in die troep voor 50 euries. Dat wou ik juist aangeven met mijn bericht. Jij stelde dat die winkel goedkoop was omdat ze voor €190 EEN DVD speler hadden. Maar dat zegt mij niets want de Kruidvat heeft ook een DVD speler voor €50. Met andere woorden, als je zoiets post, post dan ook even het typenummer erbij want dan kunnen we pas vergelijken. En zoals gezegd ik ben het helemaal met je eens, die goedkope dingen zijn allemaal troep!

ScarfaceNL
21-07-2004, 16:40
Oke gasten een hele discussie zo te zien :lol: :lol: :lol:

Is een JVC dvdspeler van 100 euro ok?

ik hoor het wel

greetz ScarfaceNL

Rob Eric Blank
22-07-2004, 08:41
Oke gasten een hele discussie zo te zien :lol: :lol: :lol:

Is een JVC dvdspeler van 100 euro ok?

ik hoor het wel

greetz ScarfaceNL
Waarschijnlijk zal die niet slecht zijn, maar welke Receiver wil je eraan gaan hangen? Combinatie Receiver DVD speler is belangrijk voor een goed geluidsoverdracht.