PDA

Bekijk de volledige versie : DTS



melvin666
11-07-2004, 20:42
misschien een domme vraag maar als er op een dvd speler/home cinema set staat: dts digital out http://www.finlux.nl/images/logo/dts.jpg
kan je dan ook de film in dts beluisteren?

Mike Philippens
11-07-2004, 21:03
Doorgaans betekent dit, dat de set zelf géén DTS decoder aan boord heeft. Digital Out wil zeggen dat ie het DTS signaal van de DVD doorgeeft aan zijn uitgang en als je daar een externe DTS decoder of een receiver/versterker die dat wél heeft aansluit kan die het DTS geluid laten horen. Een hele toer dus.

Ik meen dat die Akai setjes waar een tijdje terug mee gestunt werd zoiets hadden. Heel sneako stond er met grote letters DTS in de advertentie van deze laag geprijsde Home Cinema sets. Men vergat erbij te zeggen dat je wél eerst op een of andere manier een DTS decoder moest aansluiten. Beetje verlakkerij als je het mij vraagt want Jan Consument heeft daar helemaal geen idee van en hoort iets van DTS (en dat dat wel erg goed is) en koopt het gewoon. Zo gaat het idee van een compact setje wel de mist in...

Kortom: ik denk dus niet dat het zonder meer kan.

Johan van den D.
12-07-2004, 19:40
http://www.finlux.nl/images/logo/dts.jpgAlleen dit logo is inderdaad niet voldoende.
Je zal nog een DTS decoder nodig hebben zoals een receiver met DTS.

Joost v.d. Ham
15-07-2004, 18:18
Vind wel belachelijk dat ze dat logo erop aetten...

Léon Bolweg
15-07-2004, 18:21
Vind wel belachelijk dat ze dat logo erop aetten...

De eerste generatie dvdspelers konden nog geen dts doorgeven (met dan praat ik over 1997), middels dit logo kon je zien of de dvdspeler het wel kon doorgeven.
Nu kan iedere dvdspeler het en is het logo idd overbodig..

Mike Philippens
15-07-2004, 18:47
Vind wel belachelijk dat ze dat logo erop aetten...

De eerste generatie dvdspelers konden nog geen dts doorgeven (met dan praat ik over 1997), middels dit logo kon je zien of de dvdspeler het wel kon doorgeven.
Nu kan iedere dvdspeler het en is het logo idd overbodig..
Het ging hier om een Home Cinema set, dus een combi DVD/Receiver. Triest genoeg zijn er merken als Akai die setjes op de markt zetten voor een lage prijs en dit logo erop. Target publiek voor dergelijke setjes is per definitie argeloze/onwetende mensen. Die hebben ooit iets gehoord over DTS (dat is goed, dat moet je hebben) en denken dus dat het wel goed zit. Mooi niet, want het setje heeft geen DTS decoder. Het geeft 't signaal alleen maar door. Spelers geven het (voor zover ik weet) praktisch allemaal door.