PDA

Bekijk de volledige versie : DVD-speler kapot door gekopieerde DVD's?



Lennard Waal
12-07-2004, 08:01
Ik krijg net een verhaal te horen van een collega dat een DVD-speler kapot kan gaan door het afspelen van gekopieerde DVD's (laser zou kapot gaan). Wie weet hier meer over of heeft hier ervaring mee?

8t88
12-07-2004, 08:10
koeiepoep, waarom zetten producenten van DVDspelers de formaten die het apparaat kan afspelen op de doos? Als deze je speler zouden beschadigen, zou geen enkele producent het risico nemen om dit via de doos en in de gebruiksaanwijzing aan te moedigen. Het is echter wel zo dat je natuurlijk MEER gaat kijken als je dmv kopieen een groter aanbod hebt, heb ik ook gehad met mijn playstation (dat ding stond veel meer aan dan normaal, en hierdoor was die wat eerder versleten.

Rob Eric Blank
12-07-2004, 08:11
Dit lijkt mij persoonlijk een broodje aap verhaal.

basset
12-07-2004, 08:19
Dit zeiden ze vroeger ook van gekopieerde videobanden.

Staat zelfs op de film als waarschuwing :lol:

Een disc kan geen laser beschadigen, tenzij er uitsteekseltjes op gemaakt worden waar de laser langsschuurd zodat het oogje beschadigd.

Lennard Waal
12-07-2004, 09:18
Ik vond het zelf ook al een heel vreemd verhaal, maar het bleek dus te gaan om het oog van de laser (?).

Basset, wat bedoel je precies met uitsteeksels op een disc?

basset
12-07-2004, 10:22
Ik vond het zelf ook al een heel vreemd verhaal, maar het bleek dus te gaan om het oog van de laser (?).

Basset, wat bedoel je precies met uitsteeksels op een disc?

Dat de enige manier om de laser te beschadigen kan door te zorgen dat de lens beschadigd word en dat kan alleen als de dvd met scherpe dingetjes steeds de lens raakt En dat kan alleen als er uitstekende dingetjes op de DVD zitten die geen fabrikant zou maken :D

Met andere woorden:Die DVD bestaat niet!

zetmoon
12-07-2004, 10:29
Wat kan jou het schelen als je DVD-speler het begeeft, voor 50 euro koop
je al een nieuwe!

JCL
12-07-2004, 11:01
Wat kan jou het schelen als je DVD-speler het begeeft, voor 50 euro koop
je al een nieuwe!

Voor €50 heb je iets wat DVDs kan afspelen een dvd speler loopt in de honderder soms duizenden euro's!!!

zetmoon
12-07-2004, 11:19
iemand die honderden of zelfs duizenden euro's uitgeeft
aan een DVD-speler is niet goed wijs!

Ik heb die goedkope spelers in actie gezien, ze leveren een
prima beeld op, niks mis mee.

Meestal spelen ze ook alles af.

JCL
12-07-2004, 11:25
iemand die honderden of zelfs duizenden euro's uitgeeft
aan een DVD-speler is niet goed wijs!

Ik heb die goedkope spelers in actie gezien, ze leveren een
prima beeld op, niks mis mee.

Meestal spelen ze ook alles af.

Er zullen er hier meer zijn die het met je oneens zijn dan het met je eens zijn :wink: beeld is echt wel beter, geluid ook. Dat ze alles afspelen heeft niets met goed of slecht te maken, dat is een kwestie van blokeren of niet.

Bovendien, je koopt toch ook geen speakers van 20 euro met de mededeling "er komt geluid uit" en een reciver van 20 euro "hij verstuurd het geluid" dat zou wat zijn!!!

Godbluff
12-07-2004, 11:40
Een dvd speler kan makkelijk beschadigen door het gebruik van een writeble disc! Dit kan vooral geburen indien er gebruik wordt gemaakt van opplakbare etiketten. De disc kan dan uit balans raken en stukdraaien. Zo is bij mij een dvdrom speler aan zijn einde gekomen...

JCL
12-07-2004, 11:42
Een dvd speler kan makkelijk beschadigen door het gebruik van een writeble disc! Dit kan vooral geburen indien er gebruik wordt gemaakt van opplakbare etiketten. De disc kan dan uit balans raken en stukdraaien. Zo is bij mij een dvdrom speler aan zijn einde gekomen...

Dan heb je ook de verkeerde recodebles gebruikt. Ik gebruk verbatim printible en daar plak ik ook labels op, nooit problemen mee gehad, maar je moet hem wel goed glas strijken en er voor zorgen dat er nog een beschermlaag op de disk zit, anders drukt de lijm door tot de ringen en raakt hij beschadigd. Hoezo komt hij uit balans dan? Die schijf is toch overal even zwaar?

Sebas70
12-07-2004, 11:48
Een DVD speler kan onmogelijk kapot gaan van een schijfje... onzin verhaal

JCL
12-07-2004, 12:06
Een DVD speler kan onmogelijk kapot gaan van een schijfje... onzin verhaal

idd zo kun je het ook zeggen maar daar komt het in feite wel op neer!

pretorian22
12-07-2004, 15:13
iemand die honderden of zelfs duizenden euro's uitgeeft
aan een DVD-speler is niet goed wijs!

Ik heb die goedkope spelers in actie gezien, ze leveren een
prima beeld op, niks mis mee.

Meestal spelen ze ook alles af.

dan weet ik niet welke jij in actie hebt gezien maar merken zoals daytek, provision etc (blokker en media dvd-speler a la 39,95 49,95) die hebben vaak ten eerste geeneens een dts weergave, zijn veel slechter met beeld en geluid en van mensen die in een vlaag van verstandverbijstering zo een aparaat gekocht hebben hoor ik alleen maar ellende ( leest bepaalde dvd's niet en dat zijn dan originele!!! om over gekopieerde geeneens te beginnen! , en ze gaan vaak na 1 maand al raar doen etc! ) kortom voor mij geen goedkope rotzooi. als ik 50 euro kwijt wil gooi ik het wel in de sloot ofzo!

Wizzykit
12-07-2004, 15:51
iemand die honderden of zelfs duizenden euro's uitgeeft
aan een DVD-speler is niet goed wijs!

Ik heb die goedkope spelers in actie gezien, ze leveren een
prima beeld op, niks mis mee.

Meestal spelen ze ook alles af.

dan weet ik niet welke jij in actie hebt gezien maar merken zoals daytek, provision etc (blokker en media dvd-speler a la 39,95 49,95) die hebben vaak ten eerste geeneens een dts weergave, zijn veel slechter met beeld en geluid en van mensen die in een vlaag van verstandverbijstering zo een aparaat gekocht hebben hoor ik alleen maar ellende ( leest bepaalde dvd's niet en dat zijn dan originele!!! om over gekopieerde geeneens te beginnen! , en ze gaan vaak na 1 maand al raar doen etc! ) kortom voor mij geen goedkope rotzooi. als ik 50 euro kwijt wil gooi ik het wel in de sloot ofzo!

Heb zelf 3 jaar geleden een scanmagic voor 50 euro gekocht... Hij is regiovrij en speelt alles (ook gebande DVD's, Video CD's etc. Heeft idd standaard geen DTS maar voor mijn TV boxen is dat ook helemaal niet nodig. Ik krijg perfect beeld en geen enkel probleem.

Speelt zelfs DVD's af die duurdere spelers niet slikken omdat hij weigert het op te geven. Bij een grote kras (gehad bij huur dvd) even freeze frame, maar dan gaat hij vrolijk weer verder. Kreeg hem van de videotheek voor niets mee, omdat hij het bij anderen toch niet deed :)

Het is dus onzin om meer uit te geven, net zoals het onzin is dat gebrande DVD's problemen veroorzaken bij net gebruik. Als je de DVD niet schoon houd en er troep als lijm van plakkertjes ed in stopt gaat het misschien wel verkeerd... maar ja, je moest ook geen boterham in de videorecorder douwen....

Herjan
12-07-2004, 16:00
O, gut... Wéér een discussie over goedkope en duurdere apparatuur...

Wat betreft DVD spelers zeg ik 1 ding: loopwerk. Ik heb verschillende spelers in huis gehad (en gelukkig zonder verlies weer door kunnen verkopen), maar het loopwerk bij goedkopere spelers vind ik een ramp! Lawaaiig, totaal geen timing en ga nog maar door. Als je dan inhoudelijk gaat kijken naar audio en video circuits, worden die dingen onder, zeg 150 à 200 euro echt slecht! Muzikaal gezien is het prut!

Godbluff
12-07-2004, 16:10
Een DVD speler kan onmogelijk kapot gaan van een schijfje... onzin verhaal

idd zo kun je het ook zeggen maar daar komt het in feite wel op neer!

Ik dacht toch echt dat ik boven aangaf dat er eentje kapot is gegaan. Mij best als jullie roepen dat het niet kan. Het schijfje zelf waarmee het gebeurde was een cdr zonder sticker! Ik noemde dat alleen als mogelijke reden. In mijn geval is de disc kapot geknald en in duizend stukken in de drive terechtgekomen. En daarna was hij dus kapot. Heb het ding opengemaakt, schoongemaakt enz. maar heeft nooit meer gewerkt.
Als dit met een dvd-rom drive kan gebeuren zou ik niet weten waarom het niet met een speler kan gebeuren. Het zal niet snel gebeuren omdat bij spelers de drive minder toeren maken (1 of 2 speed) maar het kan wel.

Rob Eric Blank
12-07-2004, 16:14
Laten we thread niet hebben over dure en goedkope DVD spelers.
Mijn mening......kijk maar wat voor speler ik heb.
Maar is het niet beter om deze thread te sluiten. Zo komen de broodje aap verhalen de wereld 1. Oja door stickers een DVD uit balans brengen........quitte stupid, isn't it.

Godbluff
12-07-2004, 16:18
Laten we thread niet hebben over dure en goedkope DVD spelers.
Mijn mening......kijk maar wat voor speler ik heb.
Maar is het niet beter om deze thread te sluiten. Zo komen de broodje aap verhalen de wereld 1. Oja door stickers een DVD uit balans brengen........quitte stupid, isn't it.

Dat vraag ik me dus af he als het schijfje met bijna 200 km per uur rondraait in de drive.
En verder er is pas nog een test geweest waaruit bleek hoe slecht die stickers wel niet ziijn voor de kwaliteit van de recordables. Voor de een een broodje aap, voor de ander een goed advies...

Godbluff
12-07-2004, 16:20
oja hier de link op tweakers.net:

http://www.tweakers.net/nieuws/32028/?highlight=labels

JCL
12-07-2004, 17:07
Een DVD speler kan onmogelijk kapot gaan van een schijfje... onzin verhaal

idd zo kun je het ook zeggen maar daar komt het in feite wel op neer!

Ik dacht toch echt dat ik boven aangaf dat er eentje kapot is gegaan. Mij best als jullie roepen dat het niet kan. Het schijfje zelf waarmee het gebeurde was een cdr zonder sticker! Ik noemde dat alleen als mogelijke reden. In mijn geval is de disc kapot geknald en in duizend stukken in de drive terechtgekomen. En daarna was hij dus kapot. Heb het ding opengemaakt, schoongemaakt enz. maar heeft nooit meer gewerkt.
Als dit met een dvd-rom drive kan gebeuren zou ik niet weten waarom het niet met een speler kan gebeuren. Het zal niet snel gebeuren omdat bij spelers de drive minder toeren maken (1 of 2 speed) maar het kan wel.

Dat hij uit elkaar spat heeft geen ruk met fikken te maken! Dat kan ook wel met orginene. Om nog even terug te komen op de tweakers link, lees mijn reacties hier even door! Daar staat al dat er een BESCHERMLAAG op moet zitten omdat de lijm anders de ringen aantast. Kwestie van kwaliteit en kwaliteit is duur (dus geen €50 :twisted: )!

Lennard Waal
12-07-2004, 20:19
Iedereen bedankt voor de reaktie iig. In de discussie goedkope/dure DVD-speler zal ik me verder niet mengen. Mij is duidelijk geworden dat een DVD-speler niet stuk kan gaan door op normale wijze gekopieerde DVD's af te spelen.

Godbluff
13-07-2004, 01:44
Een DVD speler kan onmogelijk kapot gaan van een schijfje... onzin verhaal

idd zo kun je het ook zeggen maar daar komt het in feite wel op neer!

Ik dacht toch echt dat ik boven aangaf dat er eentje kapot is gegaan. Mij best als jullie roepen dat het niet kan. Het schijfje zelf waarmee het gebeurde was een cdr zonder sticker! Ik noemde dat alleen als mogelijke reden. In mijn geval is de disc kapot geknald en in duizend stukken in de drive terechtgekomen. En daarna was hij dus kapot. Heb het ding opengemaakt, schoongemaakt enz. maar heeft nooit meer gewerkt.
Als dit met een dvd-rom drive kan gebeuren zou ik niet weten waarom het niet met een speler kan gebeuren. Het zal niet snel gebeuren omdat bij spelers de drive minder toeren maken (1 of 2 speed) maar het kan wel.

Dat hij uit elkaar spat heeft geen ruk met fikken te maken! Dat kan ook wel met orginene. Om nog even terug te komen op de tweakers link, lees mijn reacties hier even door! Daar staat al dat er een BESCHERMLAAG op moet zitten omdat de lijm anders de ringen aantast. Kwestie van kwaliteit en kwaliteit is duur (dus geen €50 :twisted: )!

ach gespierde taal als argument is natuurlijk een optie het feit blijft dat ik nog nooit een voorbeeld heb gehoord van een geperste cd/dvd die uit elkaar spat! Verder gebruik ik zelf alleen zelf nooit merkloze media en al helemaal geen labels. Verder heb ik ook niet gezegd dat het met het branden op zich te maken heeft. Feit blijft dat hier geen enkel argument genoemd is waarom het niet zou kunnen...

badtzje
13-07-2004, 01:52
...dan weet ik niet welke jij in actie hebt gezien maar merken zoals daytek, provision etc (blokker en media dvd-speler a la 39,95 49,95) die hebben vaak ten eerste geeneens een dts weergave...

Ik dacht dat DTS gewoon via een digitaal uitgangetje naar de receiver ging en dat dat bijna op elke speler zit. Voor de rest heb ik nog weinig spelers gezien die DTS kunnen decoderen. :?:

zetmoon
13-07-2004, 09:00
DTS of "gewone" Dolby 5.1 interesseren me niet zo veel.

Ik ben liefhebber van oude films en die zijn vaak gewoon heerlijk mono!

Geen gezeur met de plaatsing van de speakers, of waar je zit, gewoon genieten
van een mooie film.

Waarom willen veel mensen een overdonderend surround geluid, terwijl
ze de film zien op een nietig schermpje.
Zelfs een breedbeeld TV met een diagonaal van 1,5m is natuurlijk nog niets vergeleken
met een bisocoopscherm.
Nog afgezien van het feit dat het beeld gewoon plat is, oftewel 2-dimensionaal.
Waarom wil men het geluid dan wel in een soort van 3-D horen, dat begrijp ik
niet helemaal.

JCL
13-07-2004, 09:03
DTS of "gewone" Dolby 5.1 interesseren me niet zo veel.

Ik ben liefhebber van oude films en die zijn vaak gewoon heerlijk mono!

Geen gezeur met de plaatsing van de speakers, of waar je zit, gewoon genieten
van een mooie film.

Waarom willen veel mensen een overdonderend surround geluid, terwijl
ze de film zien op een nietig schermpje.
Zelfs een breedbeeld TV met een diagonaal van 1,5m is natuurlijk nog niets vergeleken
met een bisocoopscherm.
Nog afgezien van het feit dat het beeld gewoon plat is, oftewel 2-dimensionaal.
Waarom wil men het geluid dan wel in een soort van 3-D horen, dat begrijp ik
niet helemaal.

Omdat je 3D WEL goed kan laten horen en 3D niet goed kan laten zien??? Het gaat er om tot welke groet mensen je behoort. Ik ben zelf meer een hardware liefhebben dan een film liefhebben. Films vind ik wel leuk maar Hardware intresseert me veel meer. Jij bent iemand die de hardware geen ruk kan schelen en de film wel. Hardware is gewoon een voorliefde van mij. Waarom zijn er mensen die Harly Davidson mooi vinden? Geen idee, die dingen doen me helemaal 3 keer niets, maar andere gaan er voor plat. Da's dus kwestie van smaak.

phoenix4
13-07-2004, 13:31
In de handleiding van mijn dvd speler, de JVC TH-A30R, staat dat gekopieerde dvd's (-R&+R) ruis kunnen veroorzaken waardoor de boxen kapot kunnen gaan. Lijkt me ook onzin.

Wizzykit
13-07-2004, 13:53
In de handleiding van mijn dvd speler, de JVC TH-A30R, staat dat gekopieerde dvd's (-R&+R) ruis kunnen veroorzaken waardoor de boxen kapot kunnen gaan. Lijkt me ook onzin.
Je boxen zullen niet zo snel stukgaan maar idd kunnen brandjes meer ruis veroorzaken.
Het ligt niet aan het geluid van de DVD maar dat de speler tijdens het afspelen zelf produceert. Een brandje is gehoriger, waardoor de ruis mee kan worden gegeven.
Echter staat de zin er volgens mij alleen maar voor de advocaten bij :)

Frank H
15-07-2004, 15:29
Dat van die stickers is GEEN onzin.
Waar het probleem kan ontstaan is als de sticker niet precies in het midden is geplakt. Als je een beetje weet van natuurkunde, kun je wel bedenken dat hierdoor krachten ontstaan op het middelpunt waar de cd/dvd om draait. Vergelijk het maar eens met een fietswiel en het punt waar de ventiel zit.
Als nu een bepaalde grens van te verdragen kracht wordt overschreden (afhankelijk van hoe scheef je plakt), kan dit het loopwerk beschadigen of de cd/dvd kan eraf lopen.
Voor de ongelovigen: plak dan maar eens een halve of kwart sticker en kijk of je speler het overleeft.

JCL
15-07-2004, 15:49
Dat van die stickers is GEEN onzin.
Waar het probleem kan ontstaan is als de sticker niet precies in het midden is geplakt. Als je een beetje weet van natuurkunde, kun je wel bedenken dat hierdoor krachten ontstaan op het middelpunt waar de cd/dvd om draait. Vergelijk het maar eens met een fietswiel en het punt waar de ventiel zit.
Als nu een bepaalde grens van te verdragen kracht wordt overschreden (afhankelijk van hoe scheef je plakt), kan dit het loopwerk beschadigen of de cd/dvd kan eraf lopen.
Voor de ongelovigen: plak dan maar eens een halve of kwart sticker en kijk of je speler het overleeft.

Als je weet wat je doet dan heb je dat probleem niet. Bovendien ben je wel HEEL scheel als je hem zo scheef kan plakken dat er zo'n verstoorde balans is, zoals ik al zei dan heeft je speler hem ook niet in balans en heb je dus een slechte (goedkope!) speler.l

buick
17-07-2004, 11:18
Niet correct geplaatste stickers hebben voornamelijk effect op multispeed drives in PC's. Bij 10.000-20.000 toeren kan het inderdaad gaan trillen.
De normale DVD spelers liggen in toerental tussen de 600-1500 en zullen daar dus minder last van hebben.
Hetzelfde geldt voor het uit elkaar spatten van cd/dvd. Dat is een verschijnsel wat voornamelijk voorkomt bij 52-55 speed drives, waarbij inderdaad de omloopsnelheid van een cd boven de 200 KM per uur ligt.
Dit is ook de reden dat er niet echt gewerkt wordt aan drives die hoger liggen dan 55 speed. De snelheid van de cd wordt dan zo groot dat hij spontaan uit elkaar spat. De enige oplossing hiervoor is gebruik van meerdere lasers, wat de zaak extra duur maakt.

Hier een leuk experiment om te zien ;)
http://www.powerlabs.org/cdexplode.htm

JCL
17-07-2004, 11:30
Niet correct geplaatste stickers hebben voornamelijk effect op multispeed drives in PC's. Bij 10.000-20.000 toeren kan het inderdaad gaan trillen.
De normale DVD spelers liggen in toerental tussen de 600-1500 en zullen daar dus minder last van hebben.
Hetzelfde geldt voor het uit elkaar spatten van cd/dvd. Dat is een verschijnsel wat voornamelijk voorkomt bij 52-55 speed drives, waarbij inderdaad de omloopsnelheid van een cd boven de 200 KM per uur ligt.
Dit is ook de reden dat er niet echt gewerkt wordt aan drives die hoger liggen dan 55 speed. De snelheid van de cd wordt dan zo groot dat hij spontaan uit elkaar spat. De enige oplossing hiervoor is gebruik van meerdere lasers, wat de zaak extra duur maakt.

Hier een leuk experiment om te zien ;)
http://www.powerlabs.org/cdexplode.htm

Dan nog, hoe krijg je het voor mekaar om een sticker er zo slecht op te plakken??? Als je goed papier koopt :roll: krijg je er zo'n ronje bij, die les je in het midden van de CD (zit in het midden van rondje een uitsteeksel die precies even groot is als gat an CD) en je plakt hem erop. Hoe kan je hem dan verkeer opplakken??? Als je zelf gewoon goed oplet dan heb je zulke problemen toch niet lijkt mij zo :roll:

Frits
17-07-2004, 12:15
Dan nog, hoe krijg je het voor mekaar om een sticker er zo slecht op te plakken??? Als je goed papier koopt krijg je er zo'n ronje bij, die les je in het midden van de CD (zit in het midden van rondje een uitsteeksel die precies even groot is als gat an CD) en je plakt hem erop. Hoe kan je hem dan verkeer opplakken??? Als je zelf gewoon goed oplet dan heb je zulke problemen toch niet lijkt mij zo

En dan nog even goed aanwrijven, ook langs de randen (schone zakdoek - keukenpapier) en Klaar is kees! Doe al jaren met CD-R's en geruime tijd met DVD's. No problemo! Knappe kwaliteit stickers is wel nodig trouwens.
(En, tip: met AUDIO-CD's...... niet in auto laten slingeren als het warm weer is. Dan gaat het vaak wél fout en kan je wellicht een keer je CD en loslatende label uit de slot-in moeten peuteren.......)

JCL
17-07-2004, 13:47
Dan nog, hoe krijg je het voor mekaar om een sticker er zo slecht op te plakken??? Als je goed papier koopt krijg je er zo'n ronje bij, die les je in het midden van de CD (zit in het midden van rondje een uitsteeksel die precies even groot is als gat an CD) en je plakt hem erop. Hoe kan je hem dan verkeer opplakken??? Als je zelf gewoon goed oplet dan heb je zulke problemen toch niet lijkt mij zo

En dan nog even goed aanwrijven, ook langs de randen (schone zakdoek - keukenpapier) en Klaar is kees! Doe al jaren met CD-R's en geruime tijd met DVD's. No problemo! Knappe kwaliteit stickers is wel nodig trouwens.
(En, tip: met AUDIO-CD's...... niet in auto laten slingeren als het warm weer is. Dan gaat het vaak wél fout en kan je wellicht een keer je CD en loslatende label uit de slot-in moeten peuteren.......)

Ik gebruik Zweckform L6015 labels, haal ik bij de lokale kantoor artiekelen toko :)

Mike Philippens
17-07-2004, 14:13
DTS of "gewone" Dolby 5.1 interesseren me niet zo veel. Ik ben liefhebber van oude films en die zijn vaak gewoon heerlijk mono! Geen gezeur met de plaatsing van de speakers, of waar je zit, gewoon genieten van een mooie film.
Waarom willen veel mensen een overdonderend surround geluid, terwijl
ze de film zien op een nietig schermpje.
Als je nou eens begint om jouw mening te scheiden van die van anderen. Jij vindt iets en dat is geweldig voor je. Prima, helemaal geen probleem mee. Maar ga die mening niet projecteren op anderen door te zeggen dat ze niet goed snik zijn omdat ze een duurdere speler kopen dan jij normaal vind. Dat gaat toch nergens over. Als ik nu ga roepen dat jij niet goed wijs bent om zo'n klotespeler te kopen, word jij daar ook niet vrolijk van?

Dus: respecteer elkaars mening en pas je taalgebruik aan. Behandel mensen met respect. Je kunt ook gewoon de vraag stellen waarom een duurdere speler beter zou zijn. Op voorhand kan ik je vertellen dat dat weer een oeverloze discussie wordt, maar dat moet je dan maar zien.

Jaap Poot
17-07-2004, 15:12
Ik denk dat je twee dingen moet onderscheiden, degene die een dvd afspelen op een gewone tv hoeven inderdaad GEEN dure dvd speler aan te schaffen. Domweg omdat de Tv het niet laat zien. Ik zelf draai al jaren met een projector en moet daarom op een zo´n hoog nivo de boel aan sturen. dus inderdaad component of nog liever DVI uitgang. Dan kom je automatisch in het wat duurdere segment uit. Ook op audio nivo moet je vooral onderscheid maken tussen goedkope en duurder spelers. Ik draai zelf met Martin logan´s en B&W speakers en kan dit niet aansturen met een speler van een paar tientjes. Als laatste het opneembare spul afspelen, dat hier spelers van kapot gaan is de GROOTSTE KUL die er bestaat, alles wordt via lichtechniek afgelezen en daarna digitaal omgezet. Dat in dit proces de boel kapot zou gaan is werkelijk te gek voor woorden. Ik vermoed dat sommige op dit forum ook nog geloven in Sinterklaas en de kerstman. Dit soort verhalen wodt vaak de wereld ingebracht door de industrie die hiermee hoopt te bereiken dat we dit geloven en niets meer kopieren.

buick
17-07-2004, 15:30
Ik zit zelf te wachten tot de release van dit in de loop van dit jaar :
http://www.lightscribe.com/

Geen labels, maar direct met laser je logo op cd of dvd branden.

JCL
17-07-2004, 16:18
Ik zit zelf te wachten tot de release van dit in de loop van dit jaar :
http://www.lightscribe.com/

Geen labels, maar direct met laser je logo op cd of dvd branden.

Da's het punt niet. Het is de bedoeling een zo goed mogelijke replica te maken van een orgineel, ik kom daar een heel eind mee al zeg ik het zelf. Ik fik niet bij het leven, niet eens veel maar als je het doet dan moet je het wel goed doen en die labels horen er gewoon bij.