PDA

Bekijk de volledige versie : Raad is altijd welkom



Jaded
03-01-2002, 21:22
Hallo

Ik ben van plan een DVD speler te kopen, maar welke ...

Ik heb al zowat rondgekeken en denk aan de Divido Dv300
Ik hoop dat ik de naam juist heb.

Ik dacht iets van een 11.000 BEF - 272,68 EUR te besteden.

Belangrijk voor mij is dat hij regio vrij is, dat ik alle toekomstige DVD's kan spelen, de beeld- en geluidskwalitiet natuurlijk en MP3.

Iemand suggesties?

Jaded.

Dadaveke
03-01-2002, 22:59
Spaar 45.37 Euro bij en koop dan de Pioneer dv444.
Alleen is deze niet regio vrij

groeten

Jaded
03-01-2002, 23:17
Dat is eigenlijk mijn grootste vereiste die ik stel, dat hij regiovrij is.
Of toch gemakkelijk regiovrij te maken is, zonder een al te hoge extra kost.

Dadaveke
03-01-2002, 23:27
Geen enkel idee, zou je ff moeten afwachten op andere posts

groeten

Emperor
03-01-2002, 23:31
Er zijn maar een paar merken die (betaalbare) dvd-spelers maken van kwaliteit

Loewe
Marantz
Philips
Pioneer

Koop vooral geen Hiteker, Mustek, Divido, Revoy, Cyberhome, Mustek of andere dvd-speler van inferieure kwaliteit. Je merkt gewoon dat het goedkope loopwerken zijn. Ga je gewoon spijt van krijgen en moet je 3 maanden later alsnog eentje van de eerstgenoemde kopen.

Emperor
03-01-2002, 23:35
Dat is eigenlijk mijn grootste vereiste die ik stel, dat hij regiovrij is.
Of toch gemakkelijk regiovrij te maken is, zonder een al te hoge extra kost.

Philips en Marantz dvd spelers zijn gewoon goedkoop en simpel met een palm/pronto/oneforall/sbcru880 afstandsbediening regiovrij te maken

Dadaveke
04-01-2002, 00:02
Koop vooral geen Hiteker, Mustek, Divido, Revoy, Cyberhome, Mustek of andere dvd-speler van inferieure kwaliteit. Je merkt gewoon dat het goedkope loopwerken zijn. Ga je gewoon spijt van krijgen en moet je 3 maanden later alsnog eentje van de eerstgenoemde kopen.


Dit wilde ik al niet zeggen, omdat er op het forum bepaalde mensen zijn die dit niet snappen en tot we dan weer eindeloze disqussies krijgen.

groeten.

ps: Als er word gedisqusierd wil ik wel graag Edwin vd Zwaard en Digger van de partij zijn.:D :D :D

Jaded
04-01-2002, 00:03
Welke modellen zijn er aan te raden van hogergenoemde merken?
Ik heb hun website's bezocht, van diegene dat werkten toch, en ik loop er eerlijk gezegd verloren tussen al de verschillende modellen.

Emperor
04-01-2002, 08:45
Originally posted by Dadaveke
[B]


Dit wilde ik al niet zeggen, omdat er op het forum bepaalde mensen zijn die dit niet snappen en tot we dan weer eindeloze disqussies krijgen.


Wat is hier moeilijk aan te snappen dan? Geen enkel merk kan het zich veroorloven om zich alleen voor de naam de laten betalen. Ze hebben die naam toch ook niet voor niets gekregen.
Bij de yokogawa-merken (zo noem ik ze altijd maar) zijn bijv. de interne verbindingen gewoon minder, goedkopere loopwerken enz..

Je ziet bij de winkels die die apparaten verkopen ook redelijk veel DOA's terug komen.

Dadaveke
04-01-2002, 09:55
Dit bedoel ik nou, kwaliteitief zijn de speler minder en daarom meer kans dat ze binnen een jaar stuk zijn en laten we dan maar zwijgen over de garantie bij deze spelers.Het hoef niet altijd duur te zijn, maar een redelijke A-merk speler heb je al voor 700 gld terwijl een witmerk 400 a 500 kost. Ik wist de euro`s niet zo goed en in gld is het wat overzichtelijker.

Jaded
04-01-2002, 12:55
En wat met de Amoisonic 8506F-2?
De gok waard?

Emperor
04-01-2002, 13:08
Amoiwattus?
Ik ken het merk niet maar ik zou gewoon een van de gerenomeerde merken kiezen!

Jaded
04-01-2002, 13:15
Ik kan een LG voor rond de 273 EUR of 11.000 BEF of 612 Gulden kopen.
Ik weet dat ze goede computerschermen en tv's hebben, maar ook DVD spelers?
En Sony?
Sorry voor al de vragen, maar ik ben een newbie voor iets hé. :)
Ik wil ook geen slechte DVD kopen zodat mijn eerste ervaring al tegenvalt.

Emperor
04-01-2002, 13:22
Zelf ben ik niet zo gek van sony

en als je een beetje zoekt kan je vast ook wel een philips of pioneer dvd speler voor dat geld vinden. Dat zou ik gewoon liever doen als een LG
maar ja, als jij liever iets anders wilt en je gewoon wilt horen dat je net zo goed een Yokogawa kan kopen. dan wil ik je dat ook wel vertellen hoor.
Maw. Wil je advies of heb je je keuze eigenlijk al gemaakt en wil je bevestiging.:rolleyes:

Jaded
04-01-2002, 13:26
Ik heb nog geen keuze gemaakt.
Ben nog volop naar raad aan 't zoeken en aan 't luisteren.
Van het idee een goedkope speler te kopen ben ik al afgestapt, dankzij deze site en jullie raad.
Tot nu toe gaat mijn interesse het meeste uit naar een Pioneer Dv444.

Emperor
04-01-2002, 13:31
Originally posted by Jaded
[B]Ik heb nog geen keuze gemaakt.
Ben nog volop naar raad aan 't zoeken en aan 't luisteren.
Van het idee een goedkope speler te kopen ben ik al afgestapt, dankzij deze site en jullie raad.
Tot nu toe gaat mijn interesse het meeste uit naar een Pioneer Dv444.

Waarom die als ik vragen mag? Niet dat het slecht is, maar waarom!
Ik ben zelf een Marantz/Philips fan!

DIe MP3-functionaliteit is trouwens ook grote onzin. MP3 klinkt op zichzelf al voor geen moer. En volgend jaar is er weer een nieuwe standaard die veel gebruikt gaat worden (bijv MP3pro) en dan zit je weer.

Jaded
04-01-2002, 13:39
Van die MP3 ben ik ook al afgestapt.
Als ik dat wil gebruiken zal ik wel mijn pc opzetten.
Tot nu toe heb ik goede ervaringen gehoord over die Pioneer Dv444.
Ben op de site eens gaan zien naar de specs en ze lijken me toch in orde.
De enige belangrijke voorwaarde (buiten degelijke beeld- en geluidkwaliteit natuurlijk) is dat hij regiovrij is.
En voor zover ik weet is deze speler dat.
Op de site van Philips en op huin dozen staat niets over dat de spelers regiovrij zijn of regiovrij te maken in de menu's.
Omdat ik nog niet zoveel weet over DVD spelers vertrouw ik het allemaal nog niet zo.

Emperor
04-01-2002, 13:50
Philips dvd-spelers zijn inderdaad niet regiovrij. Maar deze zijn heel gemakkelijk regiovrij te maken met een afstandsbediening

Zelf heb ik mijn Marantz DV-4100 OSE (eigenlijk ook een philips) regiovrij gemaakt met de SBC-RU 880 universele ab van philips en met behulp van de site van Jeroen Verhaar (http://home.zonnet.nl/jeroenverhaar/)

Dit was in 1 minuutje gepiept

Jaded
04-01-2002, 14:03
Ja maar dan moet ik ook nog eens gaan zoeken achter een verkooppunt van één van die soorten ab's.
Ik heb zo het gedacht/idee dat het in Nederland gemakkelijker gaat om degelijke (en grote) verkooppunten te vinden van goede DVD spelers en toebehoren.
Daarom opteer ik voor de Pioneer Dv444, standaard regiovrij.

Emperor
04-01-2002, 14:10
Dan moet je het zelf maar weten
is zeker geen slechte speler.

Maar ja, ik ben gewoon gek van philips/marantz... Zijn gewoon goede apparaten.:)
en je om die dvd-speler regio vrij te maken..... Je kent vast wel iemand met een Palm III of V

Jaded
04-01-2002, 14:21
Heb je een Palm nodig om die Pioneer regiovrij te maken??

Nee ik ken niemand met een Palm.

Emperor
04-01-2002, 14:30
Begrijp het nou
ik heb gewoon liefst een apparaat uit Eindhoven ;)

En je kan ook gewoon die philips ab kopen
heb je gelijk een ab waar je je hele HT mee kan bedienen!
:cool:

Mike Philippens
10-01-2002, 00:19
Daarom opteer ik voor de Pioneer Dv444, standaard regiovrij.
Een Pioneer is niet standaard regio-vrij. Er zijn veel winkels die 'm zelf regiovrij maken. Dit is nogal makkelijk op de Pio's, zonder dat ie open moet en dus met behoud van garantie.
Weinig of geen van de topmerken bieden standaard regiovrije DVD spelers aan.

Mike Philippens
10-01-2002, 00:23
Begrijp het nou ik heb gewoon liefst een apparaat uit Eindhoven ;)
Dat zei je al eerder ja...Nu ben ik weer een Sony-adept (heb wel een Pronto...) maar is het nu een gefundeerde antipatie die je tegen Sony hebt, of ben je gewoon gek van Philips?
Het is namelijk nogal verwarrend voor iemand die een aankoopadvies wil als ie hoort dat ie een Philips moet kopen en dat een Sony (zo klinkt het dan) niets is.
Maar ja...ik heb weer wat tegen Philips...:D En dat heeft niets te maken met de kwaliteit, die is ok, vaak zijn het hele lullige dingen in het ontwerp waar ik over val.
Die Pronto is dan wel weer erg cool!

Emperor
10-01-2002, 14:35
Ben eigenlijk meer gek van Marantz hoor!!!!! (eigenlijk ook van philips, maar dan de betere-range)

Ben gewoon niet zo kapot van sony, 't is niet slecht. Maar ik kan ook geen redenen bedenken om er enthousiast over te worden.