PDA

Bekijk de volledige versie : Leon (The Professional) [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:06
Leon (The Professional) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=245)

HarryCallehan
28-04-2002, 18:47
Tssssssk,

Staat deze film al zo lang in de recensielijst en geen enkele reactie..... En dat met zo'n goeie film.
Ik vond het een topper. Wat mij betreft een vernieuwende film, weer eens iets anders. Prima verhaal, Prima acteerwerk.

greetz HC

Art
28-04-2002, 19:13
Inderdaad een goede film met een goede Jean Reno. Het is een schitterend verhaal als je ziet dat een kille huurmoordenaar kan ontdooien door een twaalf-jarig meisje. Prachtig. Een aanrader voor degene die hem nog niet gezien hebben.:cool:

Rochan
29-04-2002, 21:10
Inderdaad een goede film met een goede Jean Reno. Het is een schitterend verhaal als je ziet dat een kille huurmoordenaar kan ontdooien door een twaalf-jarig meisje. Prachtig. Een aanrader voor degene die hem nog niet gezien hebben.:cool:

Zeker een goede film en zeker een aanrader. In Star Wars episode 1 is het 12 jarige meisje een mooie dame geworden:D

Sander Haarmans
30-04-2002, 22:09
Ik vind het ook een SUPER film, heb hem nu nog op VHS maar heb me al helemaal de %@$# gezocht in winkels maar kan hem nergens vinden op DVD, wil hem echt graag hebben op DVD.:D

Sander Haarmans
01-05-2002, 14:07
Ik heb dus de film gevonden (eindelijk) bij de FRS, heb hem dus niet gekocht want ik heb er nog ff een vraag over.
Er staat dus op de hoes dat hij in Mpeg en AC3 is opgenomen en daarachter staat dolby surround.
Hier maak ik dus uit dat hij niet in 5.1 op de disc staat, kan iemand mij hier meer over vertellen omdat er hier op de site staat dat hij wel in 5.1 is.
Wil echt graag de film kopen maar alleen als hij in 5.1 is.
De hoes was precies hetzelfde als hier op de site dus waarschijnlijk is het geen andere versie, was trouwens de franse versie met ook o.a ned subtitles en o.a engels gesproken.
Wie kan mij hier wat meer over vertellen ?

Henk Heideveld
03-05-2002, 09:17
Twee goeie verhalen in 1. Beide verhalen even sterk. Knap hoor! Eindelijk eens een niet-Amerikaanse film in onze scorelijst. En hij verdient het. Mooi en emotioneel acteerwerk van beide hoofdrolspelers.
Indrukwekkend einde, niet clichématig. Laat hem maar stijgen op de lijst, daar heb ik geen moeite mee. Er staan slechtere films in de scorelijst.

m.hendriks
06-05-2002, 13:07
ha sander,

De hoes is niet volledig. De film staat er wel degelijk in Engels 5.1 op. Surround is de franse versie.
De dvd heeft geen menu waarin je dit kunt instellen, je moet het via je afstandsbediening doen.

jammer dat de uncut version niet in R2 verkrijgbaar is.

Rogier Burghout
07-05-2002, 15:56
jammer dat de uncut version niet in R2 verkrijgbaar is.

Ah ja, leve de regiovrije speler!! :)
Heb em pas op R1 binnengekregen, DD 5.1 en engelse subs.
Die 24 min extra is echt het bekijken waard!

Wesley
08-07-2002, 10:18
Leon is gewoon 1 woord top... alleen jammer dat de prijs zo hoog is :(

Jibbe Stuijts
13-11-2002, 11:19
topfilm, jammer van de kwaliteit dvd...

Oakey
13-11-2002, 21:50
topfilm, jammer van de kwaliteit dvd...

Dit is een hele rare bespreking. Het beeld krijgt maar 3.5 bolletje, terwijl er niets op aan te merken is en het gewoon goed is.
Het geluid krijgt maar 3.5 bolletjes "omdat er weinig geluidseffecten in de film zitten" HUH??????? Sinds wanneer is dat een criterium?????? Ik dacht dat het er om ging of de transfer film->dvd zo goed mogelijk is. Blijkbaar moet vanaf nu in iedere film de middenaarde instorten of een horde clones aanvallen...

Nathan Strik
13-11-2002, 22:23
Dit is een hele rare bespreking. Het beeld krijgt maar 3.5 bolletje, terwijl er niets op aan te merken is en het gewoon goed is. Er is wat mis met I-frames meen ik op te maken uit de recensie. En 3,5 bolletje is toch heel netjes. Da´s een 7... nou, een 7 is gewoon goed toch?

Jibbe Stuijts
13-11-2002, 22:42
[QUOTE]Originally posted by Oakey
[B]

Dit is een hele rare bespreking. Het beeld krijgt maar 3.5 bolletje, terwijl er niets op aan te merken is en het gewoon goed is.
Het geluid krijgt maar 3.5 bolletjes "omdat er weinig geluidseffecten in de film zitten" HUH??????? Sinds wanneer is dat een criterium??????

Als ik het goed begrijp moet ik de dvd dus toch maar eens bekijken.Misschien dat ik dan toch tot aankoop overga. Ik vond de film echt geweldig.Thx

Henk Heideveld
14-11-2002, 10:01
Twee goeie verhalen in 1. Beide verhalen even sterk. Knap hoor! Eindelijk eens een niet-Amerikaanse film in onze scorelijst. En hij verdient het. Mooi en emotioneel acteerwerk van beide hoofdrolspelers.
Indrukwekkend einde, niet clichématig. Laat hem maar stijgen op de lijst, daar heb ik geen moeite mee. Er staan slechtere films in de scorelijst.
Wat leuk dat deze film nu ineens in de belangstelling komt. Ik blijf bij mijn mening.:) :)

Matt D
14-11-2002, 15:34
leon is één van de allerbeste films van de jaren '90, de film blijft moeiteloos recht na vele kijkbeurten. Gary Oldman is erg goed als bad guy. Ikzelf heb gelukkig de nog langere regio 1 versie :-)

een absolute aanrader

Gerben van der Leun
25-02-2003, 18:30
Als deze film in de FRS-grabbelbak komt koop ik hem...
Een fijne Luc Besson film.

Gabriel B.
04-03-2003, 19:49
1 woord : WOW !
En en een fantastische Gary Oldman.

marsie030
05-03-2003, 08:35
Is Leon nog wel te koop in Nederland.
Ik kan hem nergens meer vinden.

Mark de Jong
05-03-2003, 09:47
Hij is moeilijk aan te komen, maar volgens mij is ie nog wel te koop. Alleen kost ie erg duur. In Duitsland (mocht je er ooit heengaan ;)) is ie wel makkelijk aan te komen en zitten de verwijderde scenes erbij. Zitten voor zover ik weet niet in de R2 versie (tenminste niet in mijn Franse R2 versie (met NLO)).

Kasper P.
05-03-2003, 11:18
Geweldige film maar k kan hem nergens vinden :cry: Eens op internet gaan speuren :roll: Gary Oldman is gewoon fantastische in deze film en Jean Reno trouwens ook!

Fokkeyou
15-03-2003, 16:47
Een van mijn lievelingsfilms allertijden, die helaas veel te onderschat werd. Of er nu slecht of goed geluid op zit, ik MOET hem hebben. Maar ik hoop dat er nog eens een S E van wordt uitgebracht. Daar wacht ik eerst op... Tot die tijd moet ik me vermaken met andere films.....

FrankGuthrie
17-05-2004, 14:26
Is de uncut versie nu al te verkrijgen voor deze film?

Waarom krijgen die preutse amerikanene wel een uncut versie, en hier niet? :shock:

Misschien een handtekening actie opzetten.

Simon MC
26-05-2004, 17:46
één van mijn lievelingsfilms.
heeft me enorm geraakt en alles is duidelijk met veel zorg afgewerkt.
schitterende regie, montage, acteerprestaties, prachtig kleurengebruik......en natuurlijk ook lekker gewelddadig 8)

Ron-G
13-06-2004, 11:13
Schitterende film heb er weer erg van genoten, heb hem eindelijk te pakken gekregen op DVD, onbegrijpelijk trouwens dat hij in Nederland niet of nauwelijks te koop is maar lang leve internet :wink: , Jean Reno speelt fantastiesch als keiharde killer maar heeft toch maar een klein hartje als zijn buurmeisje op hulp vraagt, heel mooi om te zien hoe een harde killer staat te stuntelen als "instant" vader, en ook Nathalie Portman speelt geweldig zeker voor zo'n jong iemand, en Gary Oldman speelt weer geweldig de geflipte misdadiger, kortom een super film, vind het een schandaal dat zo'n film niet normaal te koop is in Nederland.

Ralph71
13-06-2004, 13:26
http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=28131

31 augustus 2004 toch maar toevoegen aan de collectie :D

Ron-G
13-06-2004, 16:17
Zal je zeker geen spijt van hebben Ralph........

Wizz-Art
13-06-2004, 16:32
Komt ie dan opnieuw uit? Ga ik hem ook halen topper!

Ron-G
13-06-2004, 18:41
Deze uitvoering is gewoon te bestellen via http://www.dvdzone2.com/dvd/ dan krijg je de franse versie, maar is wel gewoon met engelse taal en Nederlandse ondertiteling er schijnt ook een oncut versie te zijn waar de film een minuut of 20 langer is, maar deze is niet nederlands ondertiteld en dat vind ik persoonlijk niet zo fijn, maar de versie die van Leest vanaf augustus wil verkopen is dus via dvdzone2 gewoon te bestellen had hem binnen een weekje binnen, dus hoef je geen 3 maanden te wachten ;)

Wizz-Art
13-06-2004, 19:27
Thanx 4 the info Ron-G, maar ik bestel nooit via I-net beetje ouderwets wachten op een release he :wink: Maar iig bedankt!

Ron-G
13-06-2004, 19:31
Ok zal je even een paar maandjes op je tanden moeten bijten :wink:

Wizz-Art
13-06-2004, 19:50
Ok zal je even een paar maandjes op je tanden moeten bijten :wink:


Bijt, bijt, knars :lol: :wink:

Kevin Baeckelandt
27-10-2004, 20:59
Net de Director's Cut gezien (R3 - bullethole), ik weet niet of dit de uncut versie is die men bedoeld :?:
Goeie film met veel spanning en actie en vooral goed acteerwerk van Nathalie Portman (y)

Joost v.d. Ham
27-10-2004, 21:14
Net de Director's Cut gezien (R3 - bullethole), ik weet niet of dit de uncut versie is die men bedoeld :?:
Goeie film met veel spanning en actie en vooral goed acteerwerk van Nathalie Portman (y)

De R3 uitgave (mooie hoes!) bevat idd de gewone en de uncut versie (director's cut) (y)

Swanski
30-10-2004, 17:21
ik had veeeeeeel meer verwacht van deze als ik eerlijk moet zijn:

8,4 :shock: op IMDB waar komt dat vandaan????

de film is best leuk, goed acteerwerk, maar vind het verhaal niet '8,4-waardig' als ik eerlijk moet zijn. daar is het te magertjes voor en qua amusement doet ie het goed, maar ook weer niet zo goed vind ikzelf

wel best origineel, de film is al 10jr oud en sindsdien zijn er vele soortgelijke films uitgekomen, dat wel :D

maar het is geen klassieker wat ik wel verwacht had...

wellicht dat het komt dat ik de film pas in 2004 voor het eerst heb gezien...

7 :wink: vind ik hoog genoeg voor deze film...

martini
03-11-2004, 15:47
Heb deze film nou al zo vaak gezien, maar hij blijft gewoon goed. Als ie ooit op een se uitkomt, dan komt ie in me kast!!

Jeroen vS
07-01-2005, 23:53
Is deze film nog ergens te krijgen? En dan bedoel ik niet de R1 of R3 versie, maar gewoon een R2 versie (met of zonder NL subs, maakt me niet uit).

Deze film is echt sterk. Emotionele momenten ([spoiler:b46cf24bc9]aan het einde als dat plantje wordt ... tsja ... geplant[/spoiler:b46cf24bc9]), maar ook grappige momenten ([spoiler:b46cf24bc9]"Stop saying Ok all the time" ... "Ok"[/spoiler:b46cf24bc9]).
Ik heb de DC (R3) gezien, hoe erg verschillend is deze van de Theatrical version. Mis je veel belangrijks bij de Theatrical version?

MGdutch
08-01-2005, 16:31
Erg goede film die ook na meerdere keren nog blijft boeien.

Oakey
08-01-2005, 16:35
Is deze film nog ergens te krijgen? En dan bedoel ik niet de R1 of R3 versie, maar gewoon een R2 versie (met of zonder NL subs, maakt me niet uit).
De Franse versie is voor niet al te veel geld te krijgen, deze heeft ook NL subs (zie pricewatch)



Ik heb de DC (R3) gezien, hoe erg verschillend is deze van de Theatrical version. Mis je veel belangrijks bij de Theatrical version?
Eén woord: JA! Zeker als je alleen de DC gezien hebt zal de theatrical version je teleurstellen.

marcok
26-04-2005, 20:38
Waar is deze dvd te koop zonder te bestellen. Ben overal wel langsgeweest maar nergens waar ze um hadden. Ik zag de film een keer op tv en vond het gelijk een super film. dus iemand die weet waar deze film verkrijgbaar is laat het me effe weten.

Ron-G
26-04-2005, 23:15
Naar mijn idee alleen te verkrijgen via bestellen, onbegrijpelijk dat zo'n superfilm in Nederland niet normaal verkrijgbaar is, ik heb hem ook via internet besteld, absolute topper dit, dus had het er wel voor over.

FrankGuthrie
27-04-2005, 15:02
Fame Amsterdam ligt 'ie. Is niet de directors cut!

Marco Dubbeldam
19-09-2005, 19:19
Ik heb deze film net voor het eerst gezien en ik ben zeker niet teleurgesteld. Geweldige film! 8) (y)

rkrijger
21-09-2005, 20:44
Is goeie film!!!

RJI
03-10-2005, 14:24
Super film: een 8 van mij

Cor H.
07-10-2005, 17:43
Is deze nog ergens verkrijgbaar?

Maick Werner
07-10-2005, 18:01
Is deze nog ergens verkrijgbaar?

Volgens mij is de R2NL OOP, althans dat werd vermeld op het forum ;)

Cor H.
07-10-2005, 18:02
Hebben ze er zeker maar tien stuks van uitgebracht!?

Maick Werner
07-10-2005, 18:56
Hebben ze er zeker maar tien stuks van uitgebracht!?

Ik verbaas me telkens weer over de OOP-heid van sommige dvd's. Vooral wanneer het standaard uitgaves zijn. Je zou denken dat ze toch iets meer schijfjes hadden kunnen drukken :?

Olivier vd D.
17-10-2005, 14:48
Ik overweeg de Japanse R2 uitgave aan te schaffen daar deze ook de director's cut en een DTS-track bevat, maar kan nergens vinden of het bij die uitgave gaat om PAL of NTSC. Wie weet meer?

mac
30-10-2005, 01:37
Deze uitvoering is gewoon te bestellen via http://www.dvdzone2.com/dvd/ dan krijg je de franse versie, maar is wel gewoon met engelse taal en Nederlandse ondertiteling er schijnt ook een oncut versie te zijn waar de film een minuut of 20 langer is, maar deze is niet nederlands ondertiteld en dat vind ik persoonlijk niet zo fijn, maar de versie die van Leest vanaf augustus wil verkopen is dus via dvdzone2 gewoon te bestellen had hem binnen een weekje binnen, dus hoef je geen 3 maanden te wachten ;)

Dank u Dank u!! (y) Hij is nog steeds via deze link te bestellen met NL ondertiteling, man die zoek ik al een tijdje:
http://www.mediadis.com/dvd/detail.asp?id=115110

Niet de director's cut.

Oakey
08-11-2005, 22:19
Ik overweeg de Japanse R2 uitgave aan te schaffen daar deze ook de director's cut en een DTS-track bevat, maar kan nergens vinden of het bij die uitgave gaat om PAL of NTSC. Wie weet meer?

Japanse DVD's zijn altijd NTSC.
Overigens heeft de Koreaanse SE ook DTS en beide cuts, en die is volgens mij regiovrij (wel NTSC).

ghostdog
28-11-2005, 21:23
Geweldige mix van actie en drama vooral het einde sprak me zeer aan weer eens wat anders 1000x beter dan een crap film als assasins

Dennis Kuijper
03-01-2006, 23:12
Net voor het eerst de Dir.Cut van deze film gezien,ik kan niet echt zeggen of ik hem beter vind dan de theatrical version maar de toevoegingen stoorden me zeker niet,de ''relatie'' tussen mathilda/Leon word o.a. wat meer uitgediept.De film zelf blijft echt geweldig,De beste film van Reno en een mooi debuut van Portman en Oldman zet weer een zeer overtuigende psycho neer zoals alleen hij dat kan.De film moet het niet hebben van de aktie scenes ,die er overigens goed uitzien maar van het prachtige script en de levensechte vertolkingen,deze maken de film tot een topper voor mij.

Joris Springer
15-06-2006, 12:32
Gisteren binnen gekregen en vandaag gelijk zitten kijken, wat een fantastische film is dit. Een prachtige combinatie van actie en drama idd. En Jean Reno die de show steelt.

Olivier vd D.
16-06-2006, 04:36
Je vergeet Natalie Joris, als iemand een wereldprestatie neerzet in die film dan is zij het.

mac
19-06-2006, 20:41
Natalie Portman.

Alleen Portman is niet haar echte naam geloof ik.

Olivier vd D.
19-06-2006, 21:36
Enlighten me

Lex v/d Moolen
19-06-2006, 22:02
Enlighten meIk vermoed dat Mac de context van de zin niet helemaal goed leest.

Natalie is overigens in Jerusalem geboren als Natalie Hershlag.

mac
20-06-2006, 17:46
Enlighten me

Haha, nu zie ik het ja, excuser moi. :lol:

Ik dacht dat je 'Natalie Joris' bedoelde, maar je had het tegen Joris. :oops:

Olivier vd D.
20-06-2006, 18:33
Excuses niet nodig, ik had duidelijker kunnen zijn.

Rotterdam5314
18-07-2006, 09:27
wanneer komt deze op dvd uit???
ik zou hem graag in me collectie willen hebben

Dennis Oosterhuis
25-11-2006, 12:32
Gisteren gezien:

Het is een hele tijd geleden dat ik deze film voor het laatst zag, maar wat een juweeltje levert Luc Besson hier af!

Als de jonge Mathilda (Nathalie Portman) op een dag terugkomt van de supermarkt, komt ze erachter dat haar gehele gezin is afgeslacht door de gestoorde (en corrupte) politieman Stansfield (Gary Oldman). Om zelf geen slachtoffer te worden probeert ze bij haar buurman (Jean Reno) naar binnen te komen. Deze buurman, Léon genaamd, is een huurmoordenaar en wanneer Mathilda hier achter komt, wil ze dat hij haar de fijne kneepjes van het vak leert, zodat ze wraak kan nemen op de moordenaars van haar gezin.

De hoofdrollen worden uitstekend vertolkt, de jonge Nathalie Portman kent hiermee haar grote doorbraak en overtuigd als Mathilda, Jean Reno als de koele huurmoordenaar met een klein hartje en Gary Oldman als de compleet gestoorde Norman Stansfield. Het is een origineel verhaal dat bol staat van de spanning, harde actie en ook een goede dosis humor.

Na deze film opnieuw gezien te hebben, kan ik niet anders concluderen dan dat hij bij m'n favorieten thuis hoort. 9.5/10

Fikret
01-12-2006, 16:56
Één vam m'n favoriete films en uiteraard kan deze als regio 2 dvd met NL subs niet in mijn collectie ontbreken (wat ook niet het geval is).

Hugo R
04-05-2007, 14:30
Net eindelijk voor het eerst gezien en hij heeft de hoge verwachtingen zeker waargemaakt. Geweldig acteerwerk van Oldman, Reno en met name Natalie Portman. Verhaal zit goed in mekaar en bleeft mij tot het einde boeien, topper!

Ik twijfel er nu over om ook de dir. cut aan te schaffen. Voor welke versie zou ik dan het beste kunnen gaan?

Martin Z.
04-05-2007, 17:02
Net eindelijk voor het eerst gezien en hij heeft de hoge verwachtingen zeker waargemaakt. Geweldig acteerwerk van Oldman, Reno en met name Natalie Portman. Verhaal zit goed in mekaar en bleeft mij tot het einde boeien, topper!

Ik twijfel er nu over om ook de dir. cut aan te schaffen. Voor welke versie zou ik dan het beste kunnen gaan?

Natuurlijk de duitse steelbook :bier:

Hugo R
04-05-2007, 17:12
Natuurlijk de duitse steelbook :bier:
Maar die heeft geen subs toch?

Martin Z.
04-05-2007, 17:16
Maar die heeft geen subs toch?

Uhm nee alleen duitse... Ik vond het wel te doen hoor :smile:

Lex v/d Moolen
04-05-2007, 17:22
De R3 AE is ook helemaal niet slecht.

Hugo R
04-05-2007, 18:51
De R3 AE is ook helemaal niet slecht.
Is dat die bullethole versie? En is die nog ergens te krijgen, of moet ik hopen op een 2ehands?

Dennis Oosterhuis
25-10-2008, 10:39
Als de 12-jarige Mathilda (Portman) op een dag thuiskomt van een bezoekje aan de supermarkt, merkt ze dat haar gehele familie in koelen bloede is vermoord door de corrupte, aan drugs verslaafde agent Norman Stansfield (Oldman). Vol angst klopt ze aan bij haar buurman Léon (Reno), een huurmoordenaar met een opmerkelijke liefde voor melk en zijn plant. Als hij vervolgens open doet en haar binnenlaat ontluikt zich een aparte relatie tussen de twee. Mathilda wil dat Leon haar de fijne kneepjes van zijn vak leert, zodat ze wraak kan nemen op de moordenaars. Ondanks dat Léon daar in eerste instantie niets van wilt weten, weet Mathilda Léon langzaam maar zeker over te halen en begint ze na verloop van tijd zelfs een soort van verliefdheid te voelen.

"Léon" is al jarenlang een van mijn favoriete films. De film is geregisseerd door de Franse regisseur Luc Besson en in de hoofdrollen krijgen we Jean Reno, Natalie Portman en Gary Oldman te zien. Het acteerwerk van de drie is verbluffend. Ieder weet op zijn/haar eigen manier een overweldigende indruk achter te laten.
Reno is enorm op zijn plaats als de wat schuchtere Léon, een rol die hij dus erg ingetogen speelt. Die ingetogenheid past ook goed bij de koelbloedigheid die zijn karakter nodig heeft voor z'n job. Je ziet dat Reno's personage Léon zich in het begin geen raad weet met de plotselinge entree van Mathilda in zijn leven. In een bepaalde scene twijfelt hij zelfs even of hij haar niet in haar slaap moet doodschieten.
Natalie Portman was tijdens het filmen zelf ook slechts 12 jaar, maar laat hier al zien enorm veel potentie te hebben. Een mooi voorbeeld van een sterk stukje acteerwerk is de scene in het begin van de film als ze voor de deur van Léon's appartement staat, hopend dat hij open doet. De angst en het verdriet is hier van haar gezicht af te lezen. Erg knap gedaan! Bijna vanzelfsprekend werd deze film dan ook haar grote doorbraak.
Gary Oldman laat ook maar weer eens zien een uitstekend acteur te zijn en kan zich heerlijk uitleven als de krankzinnige en nietsontziende, corrupte agent Stansfield. Een paar jaar later is hij overigens ook te zien in de film "The Fifth Element", ook van Besson.
Verder zien we in bijrollen nog onder anderen Danny Aiello en Michael Badalucco terug. Ook zij acteren naar behoren.

Het verhaal heeft eigenlijk niet veel bijzonders te melden, maar is wel heel goed uitgewerkt. Dit geldt vooral de director's cut, die ongeveer 25 minuten extra materiaal bevat en de film nog net een tikkeltje beter maakt. Ondanks dat het tempo niet altijd even hoog ligt, zitten er toch een flink aantal actiescenes in die allen erg goed in elkaar steken, prima gemonteerd. Het einde van de film is zowel droevig als mooi en ontroerend. "Léon" is, nogmaals, al jaren een persoonlijke favoriet en zal dit ook altijd wel blijven...

Cijfer: 9.5/10

Leijo
12-03-2009, 10:33
De Duitse SteelBook-versie heeft enkel Duitse ondertitels, zeggen jullie.

Is de film enkel Engels gesproken, of zitten er ook een paar zinnen Frans in?

Op IMDb staat enkel Engels als taal, maar klopt dit? Zit er geen enkele zin Frans in deze film?

Michael Hamers
12-03-2009, 12:19
De Duitse SteelBook-versie heeft enkel Duitse ondertitels, zeggen jullie.

Is de film enkel Engels gesproken, of zitten er ook een paar zinnen Frans in?

Op IMDb staat enkel Engels als taal, maar klopt dit? Zit er geen enkele zin Frans in deze film?

De film is volledig in het Engels...

Leijo
13-03-2009, 14:08
Dankjewel!

Leijo
21-03-2009, 00:35
Ik heb nog een vraag: ik heb de 2-Disc Director's Cut nu binnen uit Duitsland (via Amazon.de), maar dit is wat op Disc 1 staat (dus daadwerkelijk selecteerbaar in het menu):

-Geluid:
>Duits DTS
>Duits 5.1
>Engels 5.1

-Extra's:
>Trailer Engels / Duits
>Making of (dit is exact gelijk aan de extra 'A Ten Year Retrospective' op Disc 2)
>Fotogalerij
>'Weitere highlights' (trailers van diverse andere films)

Ik ben bang dat Disc 1 per ongeluk de bioscoopversie is met de verkeerde bedrukking op de disc.

Ik heb Kinowelt zojuist al gemaild, eens kijken wat ik van ze terug krijg.

theregiment
20-10-2009, 13:46
Hij is inmiddels ook uit op blu-ray :D

Heb deze film ooit op tv gezien en kon hem dus ook nergens vinden tekoop op internet!
Maarja nu er blu-ray is wordt er iedere oude film weer uit het rek getrokken en weer uitgegeven :D

Er staat op de blu-ray versie dat het 7.1 DTS HD geluid is maar moet toch ook gewoon goed werken op een 5.1 set?

Maar in iedersgeval kijk op amazon.de en vind de blu-ray :P

Promise
20-10-2009, 21:05
Ook toevallig, vandaag wezen zoeken naar Leon op Blu-Ray, Ik kon wel een aantal vinden op Ebay, maar zie nergens staan of hij ook NL ondertiteling heeft!

Ik hoorde ook van een collega van mij, dat media markt had gezegt dat deze film niet meer op dvd of Blu-Ray zou uitkomen om dat de rechten afgelopen zouden zijn????
Iemand daar wat over gehoord?

-Jaap-
20-10-2009, 21:07
Er is inderdaad nog geen versie met NL subs verkrijgbaar.
Over verlopen rechten gesproken; er kan uiteraard een nieuw distributiecontract worden afgesloten door een andere distributeur, dus mail eens in 't rond!(y)

rvvnr1
16-04-2010, 23:22
Kwam tot mijn grote verbazing vandaag een Nederlandse versie van de director's cut tegen bij de MM in Z'meer! Het is een nieuwe uitgave van DFW als onderdeel van een Luc Besson collectie waarvan de titels los te koop zijn. Heb niet gelet op de specs.....

Axel de Mol
07-05-2010, 07:45
Kwam tot mijn grote verbazing vandaag een Nederlandse versie van de director's cut tegen bij de MM in Z'meer! Het is een nieuwe uitgave van DFW als onderdeel van een Luc Besson collectie waarvan de titels los te koop zijn. Heb niet gelet op de specs.....

Weet iemand toevallig al meer over de DFW uitgave van Léon? Heb de duitse steelbook liggen maar sommige vrienden waarderen het niet zo als er geen nederlandse ondertiteling bij zit. Wil ze toch ook leren van de film te genieten.

Sander D.
07-05-2010, 08:29
Is reeds bij de MediaMarkt verkrijgbaar en vanaf 1 juni a.s. verkrijgbaar bij DVD Outlet (nu te pre-orderen).

imp
07-05-2010, 08:36
...en vanaf 1 juni a.s. verkrijgbaar bij DVD Outlet (nu te pre-orderen).
Deze dus:
http://www.dvdoutlet.nl/images/products/69564.jpg (http://www.dvdoutlet.nl//cgi-bin/web_store/web_store.cgi?&page=auto_search&search_request_button=on&product_id=69564&exact_match=on&shop=dvdoutlet&language=ned&curr=0&xa=&item=&session=4be3c20d5cbc1f4c&cart_id=44572492x23740)
€ 8,99 (http://www.dvdoutlet.nl//cgi-bin/web_store/web_store.cgi?&page=auto_search&search_request_button=on&product_id=69564&exact_match=on&shop=dvdoutlet&language=ned&curr=0&xa=&item=&session=4be3c20d5cbc1f4c&cart_id=44572492x23740)

Fikret
09-05-2010, 01:58
Ligt al een maand bij de MediaMarkt in Rotterdam.