PDA

Bekijk de volledige versie : Wallace & Gromit



rmelkert
13-07-2004, 16:12
Weet iemand of er beduidende verschillen zijn tussen de nederlandse en engelse uitgave?

Informatie die over de NL heb kunnen achterhalen zijn:

Uitgever: universal
Alle drie de film(pje)s
Talen: Engels, Nederlands en nog een paar andere
Subs: Alleen engels voor d&sh
Geen extra's


(bron dvdzone2.com)

chimera01
13-07-2004, 18:47
Ja de Engelse heeft geen Nederlandse nasynchronisatie, voordat je bah roept: hij is geweldig het Utrechtse accent wordt er gebruikt, geweldig.

rmelkert
13-07-2004, 19:25
Zolang er geen verschillen zijn qua lengte, geluid- en video kwaliteit ga ik voor de NL

De engelse is bij play overigens 50% duurder, plus het lijkt me inderdaad wel leuk om de nederlandse soundtrack eens te horen. Zolang de orginele taal ook op een dvd staat vindt ik dat overigens nooit erg. :)

Richard B.
13-07-2004, 20:08
De versies zijn niet hetzelfde. De Britse editie bevat ook een documentaire van 15 minuten genaamd "The amazing world of Wallace & Gromit", een photo gallery en 8 korte filmpjes die ergens in de jaren 90 tijdens kerst op de BBC2 werden uitgezonden als 'tussenfilmpjes' tussen de programma's door.

Ichneumon
13-07-2004, 21:02
Mocht je regio-vrij zijn dan kan je ook nog kiezen voor de r1, die heeft alles en als extraatje ook nog een wel aardige commentaar track van de makers.

Dennis Kuijper
23-08-2005, 19:34
Weet iemand wat er eigenlijk allemaal is van Wallace & Gromit/Aardman?

rmelkert
23-08-2005, 19:40
Ik heb inmiddels de UK.

Er zijn zover als ik weet:

3 haflfuurs films
12 specials van +/- 5 min stuk (oefen filmpjes voor de makers van de nieuwe 90 min film)
Aantal extreem korte 'loeki achtige' bbc kerst filmpjes (aanwezig op de uk editie)
Aantal reclame verschijningen (voor een kaas merk :))

En binnenkort komt dus als het goed is eindelijk de lange film in de bios.

Dennis Kuijper
23-08-2005, 19:57
Weet iemand wat er eigenlijk allemaal is van Wallace & Gromit/Aardman?

Even wat onderzoek gedaan,Morph ga ik aanschaffen,de rest had ik al.

Morph - The Morph Files
http://images.play.com/covers/163276m.jpg

Aardman Animation Classics
http://images.play.com/covers/88370m.jpg

Wallace & Gromit, De Ongelooflijke Avonturen Van
http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/678149094992.9f.jpg

Pieter V
02-05-2006, 15:25
Even een vraagje. Klopt het dat er maar drie avonturen zijn van Wallace and Gromit? Als dat zo is, is dat echt jammer. Ik had altijd gedacht dat er veel meer avonturen van hun bestonden. Graag meer duidelijkheid als dat kan :)?

deweb
03-05-2006, 20:00
Ja, er zijn maar 3 lange avonturen en een x-aantal korte animaties.

Het feit dat het er zo weinig zijn, is dat dit soort films enorm tijdrovend zijn om te maken. Beter nog: De eerste zou als eindstudeer opdracht worden gemaakt, maar kwam niet af omdat het voor één man te arbeidsintenstief was.
Gelukkig kwam toen Aardmanstudios dat wel wat zag in het project en dat met de school van Nick Park is gaan praten waardoor hij bij hen mocht gaan werken en daar zijn film afmaken.

Over deze nieuwe film hebben ze 5 jaar gedaan, waarvan zo'n 3,5 jaar bedenken, ontwerpen zodat het filmen in goede banen kon worden geleid zonder veel overbodige scenes te schieten etc. etc.

Pieter V
06-05-2006, 19:25
Bedankt. Ik dacht eerst dat er nog wel wat meer waren gemaakt.