PDA

Bekijk de volledige versie : DVD + Sony DBReceiver TA-VE110 + Active Subwoofer Sony SA-W



Rembrandt
04-01-2002, 00:45
Hallo Wijzen in DVD-Land!,....

Ik ben een nieuweling op het gebied van DVD & Surround!
Ik heb van iemand overgenomen een Sony Dolby Surround Pro Logic Receiver Type TA-VE110 in combinatie met een active subwoofer te weten SA-W10 en 5 kleine speakers (left, right, center).....

Nu ben ik helemaal de draad kwijt wat betreft het aansluiten van een eventuele dvd-speler op deze configuratie. Een aantal vragen waarop misschien iemand een antwoord weet! :(

- Heb ik nu nog een dvd-speler met digitale decoder nodig?
- Hoe sluit ik een dvd-speler aan indien mijn receiver de volgende
in/uitgangen bevat:
- Aux in (tulp)
- Video 2 in (tulp)
- Video 1 in (tulp)
- TV (tulp)

- Surround Rear uitgang (tulp) (links/rechts)
- Surround Mix uitgang (tulp) (hierop zit nu mijn subwoofer)

en dan nog speaker uitgangen te weten:
- Rear speakers 2x (speakerdraad naar rearboxjes toe...)
- Center speaker 1x (speakerdraad naar centerboxje toe...)
- Front speakers 2x (speakerdraad naar frontboxjes toe...)

(zie bijgevoegd plaatje)

Nou nog iets spannenders..... Mijn subwoofer heeft ook nog aansluitmogelijkheden aan de achterkant voor front & rearspeakers.... (speakerdraad...)(nu niet aangesloten omdat ze al via de versterker zijn aangesloten.)

Ik zie nu twee typen DVD-Spelers.... Sommige met 2x tulp uitgang (net als de video....) en speler met meerdere uitgangen die erg veel lijken op mijn reeds pro logic set......

Is het nou voldoende om een dvd gewoon (net als een video) aan te sluiten met twee tulpjes op bijvoorbeeld mijn video 2 in???
Of denk ik nu te simpel..... Please Help me!... Ik snap er niks meer van...... :confused:

Groeten,

Rembrandt,
Nieuwerbrug