PDA

Bekijk de volledige versie : DVD prijzen discussie (was: PW Vertical Limit)



Henk Heideveld
03-01-2002, 12:55
Ik whor ghek !
Heb 70 pieken betaald bij Blokker.
Grrrr.......
Danny, we weten dat we regelmatig genaaid worden. Ik heb thans een vaste stelregel, alles boven € 23 laat ik liggen. Sindsdien koop ik de ene DVD na de andere voor rond de € 14 tot € 16. (Laatste aanwinsten Spartacus voor f 31,72 en The Blues Brothers voor f 31,72. Ga maar kijken wat die elders kosten)
O ja, kocht Leathel Weapon deel 1 t/m 4 voor f 100,--, dus f 25 per stuk. En kocht 7even voor f 25. Ach zo kan ik wel even doorgaan.
Al wil je een DVD nog zo graag, terugleggen. Aanbiedingen zat links en rechts, ook topfilms. Veel shoppen en oogjes wijd open.
De prijzen zijn in Nederland wild-west, gedraag je daar naar. Get on your horse en ride.
Ik ben ook ernstig zo'n prijzeneikel, maar de consument blijft hardnekkig met blij gezicht te veel (veel te veel) betalen.

Danny
03-01-2002, 22:29
Jongens in Lelystad kan je het wel vergeten..........blijft behelpen.
Geen goede concurentie.....de enig waar ik vaak wel kijk is Bart Smit.
Maar die heeft niet veel van het nieuwste.
Ik baal...vaak. Denk dan ook soms, wat kan mijn het schelen....maar ja het doet zeer in de knip !
En om nou eerst 100 km te rijden voor een keer wat korting....tja...ja en nee....
Dan moet je er meteen een paar halen ofzo.

Henk Heideveld
04-01-2002, 10:56
Ja, daar zit wat in Danny. Ik kom nog wel eens in andere steden en knoop er dan gelijk DVD-shoppen aan vast. Inderdaad kom ik bijvoorbeeld bij de Mediamarkt met IETSJES te veel DVD's naar buiten. Ik heb van Medimarkt daarover echter nog geen klachten gekregen:D :D
Ach, als je hier in Brabant een avondje gaat stappen is f 100,-- ook niks meer. Nou dan maar liever Leathel Weapon delen 1/t/m 4 gekocht voor f 25 p.st. Vier avonden niet stappen is uiteindelijk veel voordeliger.

jeetje18
04-01-2002, 10:58
heeft het een zin een keer naar duitsland af te reizen en daar goede dvd retailer leeg te shoppen?

Danny
04-01-2002, 11:26
dan maar liever Leathel Weapon delen 1/t/m 4 gekocht voor f 25 p.st. Vier avonden niet stappen is uiteindelijk veel voordeliger.

Loopt deze actie nog ergens zover jullie weten ????

Oakey
04-01-2002, 15:28
Minder dan EUR 15 is ook mijn richtlijn. Was net nog in de Bijenkorf war ze het presteren om Scream 1 nog voor EUR 32 te hebben liggen terwijl die inmiddels overal EUR 13,60 kost! Ook alle "top"films van meer dan EUR 32 komen echt wel voor minder te liggen :) Dan maar ff wachten...

HustleR
05-01-2002, 23:45
[QUOTE]Loopt deze actie nog ergens zover jullie weten ????

Bij de FRS Shop liggen ze bij de best buy.4 Halen voor
maar 100 pieken (euro geen idee):D

Luther Hartog
05-01-2002, 23:50
Ik loop gewoon heel veel winkels af, tot nu toe heeft de FRS met zijn acties mijn voorkeur, wanneer je een DVD wilt die net uit is moet je naar de Media Markt of de Makro

Martin de Goeij
06-01-2002, 00:08
Ik loop gewoon heel veel winkels af, tot nu toe heeft de FRS met zijn acties mijn voorkeur, wanneer je een DVD wilt die net uit is moet je naar de Media Markt of de Makro

Vergelijken blijft het sleutelwoord, ook op internet (zie: http://dvd.netmenu.nl ) Ik moet zeggen dat ik vervolgens ook dan de te hoge prijs negeer, want hoe graag wil je een film? En ja, ik koop ook wel eens bij de makro, al zal niet iedereen daar terecht kunnen:(
Ik heb eens gelezen dat top-dvd's a f 70 kosten, in werkelijkheid voor f 30 - 40 in de verkoop zouden kunnen. Pure winst, als je bedenkt dat de marketingkosten, auteursrechten e.d. daar al in zijn begrepen (zelfde geldt voor cd's). Van het kartel-onderzoek dat nationaal/europees zou worden opgestart, hoor je uiteraard ook niets meer:rolleyes:

Marco
06-01-2002, 07:31
Ik zit me wel eens af te vragen hoe het nou zit met die inkoopprijzen. Beter gezegd, naar wie is het beter om het vingertje te wijzen. De filmmaatschappijen of de winkels (beide kan ook natuurlijk).

Ik heb via via gehoord dat de inkoopprijs van Fight Club (Fox) zo'n 55 gulden koste (toen deze net was uitgebracht das januari 2001). En hoeveel koste Fight Club nou ook alweer bij de FRS, ik dacht zo'n 80 gulden (inclusief BTW). Dus tel uit je winst. En Ro-Disc klaagde in het verleden ook wel over die inkoopprijzen vooral van Columbia en Fox. Onder het motto van de € werd zelfs de Europese inkoopprijs verhoogd.

En wat ik zo vreemd vind, is dat (sommige) DVD's uit Australië vele malen goedkoper zijn (en we praten wel over dezelfde DVD disc, maar dan met andere cover en hoes).

Camille
06-01-2002, 20:05
Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk??
Ga gewoon naar Http://www.elcheapo.nl en kies daar je favoriete DVD uit.
Deze site zet alle internetwinkels op een rij en je kan de goedkoopste gewoon uitkiezen!!!

Luther Hartog
06-01-2002, 20:08
Maar internetwinkels zijn niet altijd de goedkoopste:o

Martin de Goeij
06-01-2002, 20:11
Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk??
Ga gewoon naar Http://www.elcheapo.nl en kies daar je favoriete DVD uit.
Deze site zet alle internetwinkels op een rij en je kan de goedkoopste gewoon uitkiezen!!!

Elcheapo is niet alles:D Kijk ook maar op:
http://www1.vergelijk.nl Bovendien maakt elcheapo
ook wel eens ketsers en vindt niet specifieke dvd''s
ook "prijsvergelijkers-sites"vergelijken loont zeker de moeite
:D

eisbaer
06-01-2002, 21:21
De meeste dvd's heb ik toch via internet gekocht (bij play.com). Een aanzienlijk deel voor 30 piek incl. verzendkosten. Nadeel is dat je wel een cc moet hebben of kunnen gebruiken anders gaat het verhaal niet op. Dvd's van 32 euro (70 piek) koop ik per definitie niet. Het meeste wat ik ooit betaald heb is 60 piek voor terminator 2 ue maar die vond ik het ook waard. Ik vind 40 piek een redelijk bedrag voor een dvd.

Luchtgordijn Bogey
22-02-2002, 00:56
... de verkopers zijn niet over te halen die €7,- (!!!!!) verschil met andere vestigingen eraf te halen. het moet niet gekker worden: €7,- in dezelfde winkelketen!!!.... :mad: :mad: :mad:
OK, dit loopt de kans off-topic te worden binnen het strakke kader van het Pricewatch-forum....

Ik kan me die gevoelens wel voorstellen. Zelf moest ik destijds even slikken toen ik na aanschaf de Fawlty Towers box nog dezelfde week NLG 20 goedkoper zag liggen bij MM Rdam Alexander (t.o.v. MM Rdam Centrum)

Je kunt het echter ook de positieve kant bekijken: Niet-uniforme prijzen binnen de MM-keten betekent ook meer extreem gunstige (lokale, tijdelijke) aanbiedingen.
Even een paar voorbeelden, ter illustratie:
Star Wars ep. I - NLG 55 - MM Rdam Centrum (op premieredag gekocht, daarna werd die duurder)
Magnolia SE - EUR 7.99 - MM Rdam Alexander (begin januari)
Iets minder spectaculair:
Talented Mr Ripley - EUR 9l99 - MM Rdam Alexander (ook begin januari)

Als je kijkt naar de aanbiedingen en koopjes bij wel-synchrone ketens als Free Record Shop en Blokker... leuk, en erg geruststellend als je in Appelscha woont, maar echt sneller gaat mijn koopjesjagershart er meestal niet van kloppen.
Zelfs FRS-aanbiedingen met een zeer goede prijs / kwaliteitsverhouding zoals Donnie Brasco.. ik ben nog steeds van plan 'em te kopen, maar de urgentie, de opwinding van een echt koopje krijg ik er niet bij. Volgende week is de stapel weer aangevuld. En zoniet, dan ligt'ie bij een andere keten ook wel voor ongeveer dezelfde prijs.
De overige (minder bijzondere) Blokker, Bart Smit- en FRS- aanbiedingen zijn precies dat: geen onsje te veel.
Maar als er eens een klapper tussenzit (recentelijk 'Vertical Limit' bij Bart Smit, 'Road to El Dorado' bij Blokker) dan kun je tenminste nog wel actie ondernemen door op zoek te gaan naar een 'stiller' filiaal waar de titel nog niet uitverkocht is.

Wat ook niet vergeten moet worden is dat MM (net als bijvoorbeeld Correct en BCC) DVD- (en CD-)verkoop gebruiken als lokkertje voor andere business. Het is niet voor niets dat je bij MM Rdam Centrum het hele pand moet doorkruisen om bij de DVD's te belanden. Dat vraagt om een hele andere, meer dynamische prijsstrategie dan een media-only keten als FRS.

Retorische vraag: stel men is bij MediaMarkt alle klachten van verwarde klanten beu, men heeft genoeg van prijsgarantie-achtig gezeur. Men besluit om alle CD- en DVD-prijzen gelijk te trekken.
Wat denk je dat er met de prijs van een titel als 'Cleopatra' gebeurt? Zou die overal EUR 24.99 gaan kosten of EUR 31.99? Of ergens daartussen?
Precies.

Vaderlijk advies: ik zou het MM-filiaal dat een titel duurder aanbiedt lekker in zijn sop laten gaarkoken, goed dit forum in de gaten houden en kopen waar het gunstig is. Lekker stilletjes (in de winkel) het voordeel pakken, en luidruchtig (in dit forum) de andere forumleden op de hoogte brengen van je observaties.

Henk Heideveld
22-02-2002, 12:27
Ja daar heeft Luchtgordijn Bogey een punt. Keep it simple.!!
Koop gewoon bij de goedkoopste, laat te dure exemplaren toch gewoon eens liggen.
Aanbiedingen zat en overal. Ik wijs ook al tijden op 45% prijsverschil, zelfs binnen de eigen keten. No prolemo for me. Inmiddels zijn de prijsverschillen opgelopen tot 70%.
Prima dat bij FRS Shrek €31,99 kost. Ik wens ze veel omzetverlies toe. Bij MM Arena kocht ik hem voor €20,99. FRS is dus (tot op vandaag nog steeds) 52% duureder. Je moet maar zo gek zijn, hoor!!!. Ikke niënte notte.
Ren niet meteen naar de winkel. Laat Planet of the Apes nu eerst maar eens overal in de winkel liggen. Kijk en vergelijk.
We klagen veel, maar het is niets meer en niets minder dan ons eigen gedrag.
Final Fantasy zag ik voor €39,99 bij FRS liggen. Mooi laten liggen.

MAD
22-02-2002, 22:44
Tuurlijk, jullie hebben gelijk. Als ik echter dit forum moet geloven, kan ik straks heel Nederland doorkuisen om een miezerige 2 euro voordeel te behalen. Nou woon ik in het centrum van Rotterdam, om de hoek bij de MM en wat blijkt: de MM in Rijswijk is veel goedkoper. Balen dus! Een beetje gevoelige chef bij de MM in Rotterdam zou moeten meeleven met zijn klanten en af en toe moeten zeggen: " Vooruit , kost-ie daar €25,- en hier €32,- dan krijg je hem bij ons ook voor €25,-". Als ik alleen al de file voor de roltrap (ieder weekend weer!) zie, enkel en alleen om binnen te komen, denk ik niet dat veel klanten zich druk maken of het hier bij deze MM duurder is dan de MM daar. 99% koopt sowieso wel. De ene klant (ik dus) is echt niet de doorslag om de prijzen te verhogen. Eerder denk ik dat al die klanten die roekeloos duurder kopen, zonder commentaar, zorgen voor de omslag naar de duurdere prijs. Waarom koop je immers niet bij V&D en wel bij MM... En wachten is nou ook niet bepaald wijs advies. Dit gaat niet voor alle gevallen op. Vaak zijn er van die eerste week inpulsaankoopkortingen, die loop je dan mooi mis (zoals ik nu met Cleopatra)... Uiteindelijk beslissen we dus zelf hoe graag en voor hoeveel onze ziel gestreelt wordt, want wil je een DVD graag dan ga je niet zitten wachten en koop je wel eens te duur in. Persoonlijk baal ik eigenlijk bijna nooit van een aankoop, dat had ik er voor over op dat moment en heb hem daarom gekocht. Istie een week later goedkoper, bad jugement, maar no hard feelings... omgekeerd komt ook vaak genoeg voor,

PJ van der Holst
23-02-2002, 16:13
Helemaal als je bedenkt dat nieuwe releases in het buitenland veel goedkoper zijn. Zo wacht ik persoonlijk altijd op de release in Australië. De "Planet of The Apes 2001" is daar hetzelfde als hier (incl. subs) en daar betaal je AUS$ 36,95.... ter vergelijking, de FRS gaat hem volgens mij verkopen voor € 36.00.....
Dat is 200% prijs!!! :mad:

Ghast
23-02-2002, 17:15
tja de prijzen zijn ook duur maar soms wil je iets hebben en dan wil je niet wachten of zoeken, dus net maar ff T2 ultimate gekocht voor € 40,83 !!!!! lekker makkelijk om de hoek, anders had ik ver moeten rijden (kost toch ook benzine en vaak nog parkeer geld), affijn ik had nog wat bonnen liggen en die dan maar gebruikt (voel je ook niet meteen in je portemonnnee), maar nogmaals ik vind de DVD's vaak ook veels te duur maar soms beslis ik en dan koop ik hem whatever hij kost.

Marco
02-03-2002, 16:52
Opvallend: Sinds V&D aan het stunten is met DVD's, volgen de andere winkels Blokker, Bartje Smit, MM enzovoortz als schapen over de dam. Ook daar zijn sommigen DVD's (vaak dezelfde als die V&D) flink in prijs verlaagd. Nou in ene is 2 Maart ala goedkoper DVD dag gebombaardeerd. Dus het kan wel!!!!!!, die lage prijzen. En dan praat ik niet over die Indies uitgaven :rolleyes

Of ligt het (toch) aan die DVD maatschappijen en willen ze grote partijen dumpen?

Oakey
03-03-2002, 22:51
...Of ligt het (toch) aan die DVD maatschappijen en willen ze
grote partijen dumpen?

Voor V&D geldt bij het prijzencircus hetzelfde als bij MM: ze willen mensen naar de winkels lokken, wat ook erg goed lukt trouwens. Grote ketens kopen gewoon veel in, waardoor ze per titel minder winst hoeven te maken.