PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand ervaring met Dolby Pro Logic IIx ?



Mr.C
16-07-2004, 19:32
Klinkt dit veel beter dan dan gewoon dolby PLII ?
Is het wel de moeite waard mocht ik een nieuwe receiver aanschaffen?

Johan van den D.
16-07-2004, 20:12
DPL II (x) is naar mijn mening slechts bijzaak (in welke gevallen wil je het gaan gebruiken?) en kun je je beter concentreren op de overige kwaliteiten van een receiver.
Het verschil tussen de gewone en de x zal ik niet weten. :wink:

jokey
16-07-2004, 21:08
Lees de reacties op buitenlandse forums maar eens.
DPIIx wordt door velen zelfs beter ervaren dan Dolby Digital en DTS; vooral in een 7.1 opstelling.

Maar of het de moeite is.....tja, nu zijn er nog slechts enkele modellen die het hebben maar over een jaar ofzo zal het wel gestandariseerd zijn maar dan komt er waarschijnlijk wel weer DPIII oid.
Zo blijven we bezig........


Imo is het iig geen must maar mooi meegenomen als het er op zit.

Johan van den D.
16-07-2004, 21:17
Lees de reacties op buitenlandse forums maar eens.
DPIIx wordt door velen zelfs beter ervaren dan Dolby Digital en DTS; vooral in een 7.1 opstelling.Moet eerlijk bekennen dat ik het nu voor het eerst lees.
Maar zo heb je ook Logic-7 wat ook beter is maar ook dat wordt geen sucses. :?

jokey
17-07-2004, 10:17
Maar zo heb je ook Logic-7 wat ook beter is maar ook dat wordt geen sucses. :?
Maar dat komt mede doordat het exclusief wordt gehouden voor de Harman Kardon company.
Terwijl Dolby het commercieel gezien slimmer aanpakt door alle merken een gebruikslicentie te verlenen.
Iedereen heeft wel ooit gehoord van Dolby, in welke vorm dan ook.

Johan van den D.
17-07-2004, 18:10
Maar dat komt mede doordat het exclusief wordt gehouden voor de Harman Kardon company.Dat is niet geheel waar, het wordt o.a ook gebruikt door ik meen Lexicon. (of hebben zei een band met de H/K company ?)
Maar buiten dat, het zal ook beter moeten zijn als het alom bekende DD en DTS.
Maar andere merken hebben hier tot nu toe nog geen eigen variant op ontwikkeld wat vergelijkbaar is, op het DPL IIx na misschien dan.
Overigens schijnt Harman/Kardon de Logic-7 techniek zelf ook niet goed te beheersen maar dat heb ikzelf nooit mogen ervaren helaas.

Maargoed, ik heb hier zelf te weinig ervaring mee om een eigen mening te hebben. :wink:

jokey
17-07-2004, 18:40
Maar dat komt mede doordat het exclusief wordt gehouden voor de Harman Kardon company.Dat is niet geheel waar, het wordt o.a ook gebruikt door ik meen Lexicon. (of hebben zei een band met de H/K company ?)

Overigens schijnt Harman/Kardon de Logic-7 techniek zelf ook niet goed te beheersen maar dat heb ikzelf nooit mogen ervaren helaas.
Lexicon hoort idd bij de HK company.

Een van de verschillen tussen de Logic7 bij Lexicon enerzijds en de HK receivers anderzijds is dat je bij HK Logic7 alleen kunt toepassen bij stereo bronnen en dus niet bij een DD/DTS geluidstrack.
Dat kan bij Lexicon dus wel; bovendien is hier de Logic7 gewoon van hogere kwaliteit (betere kanaal scheiding enz.)


Overigens heb ik er ook geen ervaring mee......bovenstaande heb ik ook allemaal van (buitenlandse) fora.

Johan van den D.
17-07-2004, 19:10
Lexicon hoort idd bij de HK company.Dat veklaard een hoop :wink:


Een van de verschillen tussen de Logic7 bij Lexicon enerzijds en de HK receivers anderzijds is dat je bij HK Logic7 alleen kunt toepassen bij stereo bronnen en dus niet bij een DD/DTS geluidstrack.
Dat kan bij Lexicon dus wel; bovendien is hier de Logic7 gewoon van hogere kwaliteit (betere kanaal scheiding enz.)De Logic-7 van Lexicon heb ik mogen ervaren en dat is super.
Van H/K heb ik het nooit gehoord.

Léon Bolweg
17-07-2004, 19:32
Ik heb de logic7 van HK en moet zeggen dat ik de kwaliteit absoluut niet beter vindt. Je moet stereo gewoon stereo afdraaien en niet door nog eens een surroundprocessor laten lopen. Dat geldt net zo goed als bij DPII.
Zelf heb ik helaas geen ervaring met DPIIx.

jokey
17-07-2004, 20:21
Je moet stereo gewoon stereo afdraaien en niet door nog eens een surroundprocessor laten lopen. Dat geldt net zo goed als bij DPII.

Mee eens, maar voor mensen die toch nog regelmatig een film op tv kijken (dus via de kabel/schotel) is Logic7/Prologic II(x) wel een mooie functie.

Johan van den D.
17-07-2004, 21:55
Ik heb de logic7 van HK en moet zeggen dat ik de kwaliteit absoluut niet beter vindt. De variant van Lexicon dus wel.
Die maakt dus ook van een 5.1 signaal een superieure 7.1.

Mr.C
19-07-2004, 15:29
DPL II (x) is naar mijn mening slechts bijzaak (in welke gevallen wil je het gaan gebruiken?) en kun je je beter concentreren op de overige kwaliteiten van een receiver.
Het verschil tussen de gewone en de x zal ik niet weten. :wink:

Ik wil het gaan gebruiken voor ps2 spellen en voor anime dvd series waarvan de meesten gewoon stereo zijn.

Ik had in de winkel de nieuwe series van pioneer gezien en die hadden ook dpl IIx alleen jammer genoeg stonden daar alleen maar 2 speakers aan aangesloten zodat ik het niet kon vergelijken :cry: en de verkoper kon er ook niets aan doen omdat het zo druk was.

Nu hebben de nieuwere receivers allemaal dpl IIx.