PDA

Bekijk de volledige versie : aansluitvraag



golfkar
16-07-2004, 20:39
Hallo,

dit is m'n 1e post op dit forum en ik zou graag jullie advies willen vragen voor het volgende;
ik wil met mijn 2 kanaals versterker (FA50ES) de fronts (Pied Pipers) aansturen. Hoe maak ik zonder te veel signaalverlies de beste verbinding met de A/V receiver (SR4400)? Pre-amp out gewoon in de aux bv? Ingangsgevoeligheid van de Sony is 150mv. De Sony icm de pipers wil ik graag blijven gebruiken voor het afspelen van CD's.

Verder bestaat mijn set uit B&W LRC60 S3 als center en B&W DM600 S3 als surrounds en een Klipsch KSW 12 sub.

martin
17-07-2004, 09:33
tja, dit maakt het een beetje lastig omdat je met 2 volume knoppen zit.
Misschien moet je iets met je speaker draad doen een schakelaar tussen zetten dat je met je fronts kan switchen van beide versterkers.

golfkar
17-07-2004, 09:53
tja, dit maakt het een beetje lastig omdat je met 2 volume knoppen zit.
Misschien moet je iets met je speaker draad doen een schakelaar tussen zetten dat je met je fronts kan switchen van beide versterkers.

Ik ben bang dat de Marantz te weinig "puf" heeft om de pipers goed aan te sturen, vandaar mijn idee om eea zo aan te sluiten. Blijft de vraag of ik pre=amp out kan doorlussen naar de Sony, zonder te schakelen met speakersnoer.

martin
17-07-2004, 10:00
je kan wel vanaf de marantz een interlink naar de sony versterker lussen maar het feit blijft dat je van beide versterkers de volume knop moet instellen dat alle speakers een gelijke verhouding van de geluidssterkte hebben. Ik neem aan dat er op de Sony ook een volume knop zit.?? toch.

golfkar
17-07-2004, 10:05
Ik neem aan dat er op de Sony ook een volume knop zit.?? toch.

Een hele grote knop :D

Je bedoelt dat het afregelen problemen kan op leveren? Oftewel lastig?

martin
17-07-2004, 10:18
Het geluid voor de center en achterspeaker gaat dan via de marantz en de fronts op de sony om deze dan zo aftestellen dat alles even gelijk klinkt zal wel even lastig zijn.

Om beide versterkers te combineren is gewoon erg lastig.

golfkar
17-07-2004, 10:31
Om beide versterkers te combineren is gewoon erg lastig.

Hier was ik al een beetje bang voor, heb verder zeer weinig ervaring met het afstellen van HTaudio en gezien de vele posts omtrent het goed afstellen van een set, denk ik nu toch dat ik op de verkeerde weg zit.
Dan maar de Sony en pipers op marktplaats :(

iig bedankt voor je advies

martin
17-07-2004, 13:43
Zo was even Motorrijden toch wel lekker weer....

Ik had het probleem ook dat Surround wel goed was maar in stereo toch minder. Ik heb toen een pre/pro gekocht van Rotel. De rsp1066 en de rmb 1075. Rotel is gewoon sterk in beide zowel 5.1 en 2.0 stereo. Mischien is voor jou de optie om er een 2 kanaals eindbak erbij te zetten voor je fronts en de marantz gebruiken voor de center en rears. Marantz heeft best wel mooie THX eindbakken.

golfkar
18-07-2004, 10:59
De sony heeft de mogelijkheid om de voor- en eindtrap los te koppelen.
Is misschien ook een optie? :idea: