PDA

Bekijk de volledige versie : Marantz DV6200 brightness probleem



bitbull
04-01-2002, 14:36
Na allle ellende met de Philips DVDQ50 werd mij zelfs door de Philips Costumer Support manager aangeraden het ding terug te brengen en een andere speler aan te schaffen. Afijn, aangezien de Marantz een andere videoprocessor heeft dan de Q50 heb ik die maar gekozen, ook wegens de goede reviews elders op het net.

Inderdaad, een heel fijn spelertje. Erg goede beeldkwalitiet, en erg mooi audio. Vreet alle DVD's (ook die door mijn oude Pioneer DV525 niet worden geaccepteerd). Ook gaat de Marantz goed door alle DVD menu's.

Er is echter een vervelend probleempje: de black-level is veel hoger dan mijn andere videobronnen. Zet ik met Video Essentials helderheid op het goede niveau, dan zijn alle andere bronnen (video, sat, tv) te donker. Zet ik die goed, dan is de DVD veel te licht, zwart wordt grijs.

Nu kan ik dat wel oplossen door telkens als ik DVD kijk de helderheid 5 stappen te verminderen, maar het blijft lastig.

Heb dit gemeld bij Costumer Support van Marantz, maar ik was de eerste met die klacht, terwijl alle huidige Marantz spelers dit probleem lijken te hebben.

Iemand hier ook met dezelfde ervaring?

Arjen