PDA

Bekijk de volledige versie : Sony receiver 'UNLOCK'-melding



Smitters
04-01-2002, 15:05
Sinds ik het standaard optische kabeltje van mijn DVD (Sony 725) naar mijn versterker (Sony 940)heb vervangen en een 'kwaliteitscoax' in gebruik heb, krijg ik bij het aanzetten en het draaien van een cd/dvd de melding "UNLOCK" in het venster van mijn receiver ... Staat niet beschreven in de handleiding ..

Welk orakel kan mij informeren?

marcel
04-01-2002, 15:38
Geen zorgen om maken , heb ik ook.
Voor zover ik kan bedenken houdt het in dat je dvd niet meer praat met je versterker en dus unlockt is.

Maxster4th
04-01-2002, 19:09
Eerst even een vraagje: je hoort wel wat?
Anders moet je de klep openen en een aantal keer op de knop "input" drukken, als er dan coax staat, dan niet meer indrukken!
Dan zal de versterker niet meer zoeken naar een optische aansluiting.
Als er dan nog steeds unlock staat zal er wel iets fout zitten.

bitbull
06-01-2002, 05:52
Sinds ik het standaard optische kabeltje van mijn DVD (Sony 725) naar mijn versterker (Sony 940)heb vervangen en een 'kwaliteitscoax' in gebruik heb, krijg ik bij het aanzetten en het draaien van een cd/dvd de melding "UNLOCK" in het venster van mijn receiver ... Staat niet beschreven in de handleiding ..


De receiver zal in de volgende gevallen "UNLOCK"op het front display tonen:

1. Je hebt de input gezet op een digitale bron (Optical/Coaxial) en niet op Auto.
2. Je hebt de "Sound Field Mode op Auto Format Decode (AFD) gezet, of
3. Er komt geen signaal uit je DVD player, misschien zit daar nog een switch op Optisch/Coax??