PDA

Bekijk de volledige versie : beamer resolutie



billios
19-07-2004, 21:08
had een vraag over resolutie projectors

Native SVGA (800 x 600)

compressed SXGA (1,280 x 1,024)



mijn vraag was wat houd native, compressed in. Je hebt projectors die native 800X600 zijn en compressed sxga. en je hebt projectors die native xga 1280X1024 hebben en compredded sxga

PM
20-07-2004, 08:09
k weet het staan al topics over, maar toch nog effe iets vragen
m'n kamer is iets langer dan 3 meter en 2,40 meter breed.

ge
op de site waar ik m'n beamer wil kopen ( voor dvd's, games) staat dat ik dan een scherm van
160X120 kan projecteren, of zou dit hoger kunnen?.

Groter hangt hele erg af van de lens en zoommogelijkheden van de projector, misschien kan je het type noemen wat je gezien hebt?
Voor een idee ik projecteer 2 meter breed, projector hangt op iets meer dan 3 meter afstand van het scherm.
Maar let wel op, groter is zeker niet altijd mooier.. ik heb zelf geprobeerd groter dan 2 meter breed te gaan met mijn bank op 3,75 meter, maar dat is heel vermoeiend, je gaat snel met je nek draaien om het nog te kunnen volgen..


wil het beste uit de projector halen en wou zelf als achtergrond mijn
muur gebruiken omdat ik nog niet week wat ik maximaal zou kan projecteren ( zou zonde zijn als ik groter zou kunnen projecteren).

Om uit te proberen een goede keuze, daarna zou ik toch echt voor een scherm gaan (evt zelf doek kopen en spannen). Dan kan je mooi proberen wat voor grootte je zelf nog fijn vind kijken..


de beamer kan 16:9 en 4:3maar als ik dan TOCH besluit om een scherm te kopen zou ik dan met dat 16:9 scherm ook 4:3 kunnen projectren, en zou ik dan een scherm moeten kopen die iets groter is dan de maximale projectie afstand?.
Ligt ook weer aan je projector, vaak kan een projector 4:3 binnen een 16:9 vlak projecteren, maar dat zal niet altijd zo zijn...

Ik wordt trouwens helemaal dol van b.v. FPS games als ik een tijdje speel op een groot scherm... (was toen 1.6 meter breed 4:3 scherm op 3 meter afstand), tegenwoordig speel ik gewoon weer op een 17"crt... Counterstrike rules