PDA

Bekijk de volledige versie : ene dvd-speler "gevoeliger"dan de ander



Simon
19-07-2004, 21:57
ik heb een goedkope en een duurdere speler, en nu is mijn probleem dat de wat duurdere speler, een thompson, nogal gevoelig is.

beste vorbeeld is wel met de piovra/octopus 1 dvd. in de dure speler loopt ie meteen vast, en in de andere is er niets aan de hand.
ook geeft ie af en toe bij sommige dvds aan "invalid title", terwijl mijn oude speler hem gewoon speelt.

ik wordt echt helemaal gek van (het is me net weer overkomen).

weet iemand hoe ik er achter kan komen of andere spelers dat ook hebben. als ik straks een nieuwe koop, dat ik dan niet weer met dat probleem zit. (of als m'n oude speler ermee kapt....arggghhh)\

alvast bedankt.
mvg simon

Topgunn
20-07-2004, 13:55
Ga bij de dealer op dezelfde dvdspeler eens testen, misschien is je speler stuk.

Marijn van der Zaag
21-07-2004, 10:23
Ja de ene speler is gevoeliger dan de andere, en inderdaad is het vaak zelfs zo dat een duurdere van een bekender merk gevoeliger is dan een goedkope :?

maar ik zou eens testen inderdaad

JCL
21-07-2004, 10:35
Misschien is hij wat ouder? Want vooral bij oude spelers is de foutcorrectie niet optimaal. Sowieso spelen goedkope spelers veel meer af in de zin van DVD+R / DVD-R MP3 MWA Divx etc maar dat valt hier verder buiten.

Marijn van der Zaag
21-07-2004, 13:41
Ja goedkope spelers spelen soms meer formaten maar dat bedoelde ik ook niet.
De consumentenbond heeft een test gedaan met zelf branden van video's op recordable en rewritable DVDtjes en testen in een heleboel spelers van verschillende merken, en de uitkomst was dat zelfgebrande schijfjes het lang niet altijd doen in DVDspelers, en zelfs vaker in spelers van goedkope merken dan van duurdere bekende.

Albert Kostwinder
31-07-2004, 12:15
Ja goedkope spelers spelen soms meer formaten maar dat bedoelde ik ook niet.
De consumentenbond heeft een test gedaan met zelf branden van video's op recordable en rewritable DVDtjes en testen in een heleboel spelers van verschillende merken, en de uitkomst was dat zelfgebrande schijfjes het lang niet altijd doen in DVDspelers, en zelfs vaker in spelers van goedkope merken dan van duurdere bekende.

Met alle respect hoor maar de consumentbond kan ik geen goede organisatie vinden voor het testen van apparatuur. Hun oordeel slaat vaak nergens op. Bij hun kan een slecht apparaat het winnen van bijvoorbeeld een top apparaat omdat die toevallig een matige afstandsbediening heeft. Tja, wil je nu kwaliteit geluid of kwantiteit bediening.. :)

JCL
31-07-2004, 12:55
En ze kijken altijd alleen maar maar de prijs. Daar zou b.v. een Plextor het nooit winnen van een NEC en zal een Eizo het nooit winnen van een Phillips etc Dat is ook allemaal onzin, je hebt gewoon een bepaal budget...

Henk van der Weerdt
31-07-2004, 15:21
Ja goedkope spelers spelen soms meer formaten maar dat bedoelde ik ook niet.
De consumentenbond heeft een test gedaan met zelf branden van video's op recordable en rewritable DVDtjes en testen in een heleboel spelers van verschillende merken, en de uitkomst was dat zelfgebrande schijfjes het lang niet altijd doen in DVDspelers, en zelfs vaker in spelers van goedkope merken dan van duurdere bekende.

Met alle respect hoor maar de consumentbond kan ik geen goede organisatie vinden voor het testen van apparatuur. Hun oordeel slaat vaak nergens op. Bij hun kan een slecht apparaat het winnen van bijvoorbeeld een top apparaat omdat die toevallig een matige afstandsbediening heeft. Tja, wil je nu kwaliteit geluid of kwantiteit bediening.. :)

[off-topic]
De consumentenbond moet zich bezig houden met het testen van bv wasmachines e.d. maar afblijven van dvdspelers en dus ook computerapparatuur.

en weer on-topic:
Heb inmiddels een aantal merken dvd spelers gehad en ik ben ook van mening dat mijn laatste aankoop: een lowbudget merk van 50 Euro, het beste werkt, beter dan een JVC van 200 euro. Tussen beide spelers zit een jaar tijdsverschil in, dus echt aan leeftijd kan het niet liggen, en nee de JVC is niet defect, deze is meerdere malen nagekeken door de fabrikant.