PDA

Bekijk de volledige versie : Welke MP3-player moet ik kopen?!?



rkrijger
20-07-2004, 07:55
Ik wil een MP3 player kopen (om tijdens het fietsen naar muziek te luisteren).

Een aantal aandachtspunten:
- budget is max €75
- graag ook met radiootje

Vraag aan jullie:
- waar moet ik verder nog op letten
- welke kan ik het best kopen?!?

Regards,
Robin...

Roadster
20-07-2004, 09:25
uhm voor 75 euro, das lastig

Tom L.
20-07-2004, 09:35
Je zou ook een discman met mp3 kunnen kopen... die dingen zijn veel goedkoper, heb je al voor 30 euro, zijn alleen een beetje groot dan :wink:

GrMnrGr
20-07-2004, 10:02
Ik wil een MP3 player kopen (om tijdens het fietsen naar muziek te luisteren).

Een aantal aandachtspunten:
- budget is max €75
- graag ook met radiootje

Vraag aan jullie:
- waar moet ik verder nog op letten
- welke kan ik het best kopen?!?

Regards,
Robin...

... euh ... effe verder sparen of uitkijken voor een tweedehands ipod ... http://www.apple.com/nl/ipod/ of ipod mini http://www.apple.com/nl/ipodmini/ ...

rkrijger
20-07-2004, 10:11
€75 is ruim onderwetse HFl. 160,-
Dat is niet weinig...
Ik heb helemaal geen hoge eisen mbt hoeveelheid data
(tis tenslotte voor 2x 45min fietsen)
Geluidskwaliteit hoeft ook niet van professioneel niveau te zijn...

Zag er laatst 1tje liggen bij het Kruidvat voor €25...

Neeh, serieus! Op kieskeurig.nl zie ik ook genoeg voor weinig, maar
de reviews daar zijn allemaal van bezitters van players, dus niet bijzonder objectief...

Tom L.
20-07-2004, 10:19
€75 is ruim onderwetse HFl. 160,-
Dat is niet weinig...
Ik heb helemaal geen hoge eisen mbt hoeveelheid data
(tis tenslotte voor 2x 45min fietsen)
Geluidskwaliteit hoeft ook niet van professioneel niveau te zijn...

Zag er laatst 1tje liggen bij het Kruidvat voor €25...

Neeh, serieus! Op kieskeurig.nl zie ik ook genoeg voor weinig, maar
de reviews daar zijn allemaal van bezitters van players, dus niet bijzonder objectief...

Daar moet je dan kijken naar de negatieve reviews :wink:

rkrijger
20-07-2004, 13:35
... euh ... effe verder sparen of uitkijken voor een tweedehands ipod ... http://www.apple.com/nl/ipod/ of ipod mini http://www.apple.com/nl/ipodmini/ ...

Yeah right, €300 voor een nieuwe (3e generatie ipod) of €150 voor een 1e generatie ipod... (bron: e-bay)

Dat vind ik dus te duur voor een beetje muziek aan mijn oortjes tijdens het fietsen...

Iemand anders bruikbare tips?!?

Roadster
20-07-2004, 13:47
een walkman?.... nee sorry die was te makkelijk.

Ik geloof dat sweex er 1 van 128 mb heeft van 89 euro.

rkrijger
20-07-2004, 14:57
En die van Acer?!? Die is ook lekker goedkoop!

Caledonians
20-07-2004, 15:13
Is dit niks voor je? Klik (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Packard%20Bell%20AudioKey%202.htm)

Is nou in de aanbieding bij de Mikro Electro voor € 69,95 zit alleen geen radio functie op. Als je die persé wilt kost het iets van € 119,95...

Richard B.
20-07-2004, 19:59
Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=21161 :wink:

75 euro is inderdaad wel weinig (voor een MP3 speler dan). Dan kom je echt op de meest simpele flash-spelertjes uit met gewoon priegelig weinig geheugen. Een tweedehands iPod zou ik in ieder geval zeker niet doen. De accu van zo'n ding slijt namelijk en als ie intensief gebruikt is dan zul je er met een 1e generatie speler waarschijnlijk maar weinig plezier van hebben.

Wat ik je voor dat budget WEL kan aanraden zijn de gecombineerde portable cd/MP3-spelers van Sony. Die zijn voor iets onder de 100 euro te krijgen en die zijn echt goed van kwaliteit. Niet alleen is het geluid heel goed maar ook doen ze enorm lang met batterijen. Nadeel is wel dat je je MP3's op cd moet branden (alhoewel dat ook natuurlijk juist prettig kan zijn) en dat er geen radio op zit. Zie hier (http://www.sony.nl/PageView.do?site=odw_nl_NL&page=ProductHome&section=nl_NL_Products&productmodel=%2FAudio%2FPortable+Audio+-+Walkman%2FPAW+CD+Walkman%2FD-NE300&productcategory=%2FAudio%2FPortable+Audio+-+Walkman%2FPAW+CD+Walkman) voor wat meer info over dat soort spelers.

Dennis Veldhuizen
20-07-2004, 21:55
Packard Bell audiokey, 128mb - €79,95... alleen geen radio
Acer, 128mb - €99,95... incl. radio...

bij de BCC ;)

Pascal Heister
20-07-2004, 22:12
sweex heeft ook enkele spelers (ook met fm radio)

kijk hier maar is

http://www.sweex.nl/content.asp?pcID=97


voor prijzen

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=70&DB=Pricewatch&Query=sweex

Alex van den Berg
20-07-2004, 22:42
Een aantal aandachtspunten:
- budget is max €75
- graag ook met radiootje

Misschien is dit iets voor je? Te koop bij MyCom voor € 79,= ...o.k. € 4,= buiten je budget, maar het lijkt mij niet verkeerd voor die prijs. ;)

http://www.mycom.nl/f2/images/products/51801mcl.jpg

Capaciteit 128 MB (ruim 30 nummers... genoeg voor 2 x 45 minuten lijkt me)
Radio Ja
Voice-recorder Ja
Weergave formaten MP3, WMA
Signaal/ruisverhouding >90 dB
Frequentierespons 20 Hz-20 kHz
Voeding 1 x AAA Alkaline batterij
Levensduur batterij 12 uur
Interface USB 1.1

MSI Produktlink: http://www.msi.com.tw/program/products/ia/ia/pro_ia_detail.php?UID=485

MyCom: http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=51801&productType=1

R Klemkerk
20-07-2004, 23:37
Bij de BCC momenteel.

Een Acer Mp3 stickie van 128mb voor 59.95.

Geen lcd. just plain and simple.

R Klemkerk
20-07-2004, 23:39
Packard Bell audiokey, 128mb - €79,95... alleen geen radio
Acer, 128mb - €99,95... incl. radio...

bij de BCC ;)

BCC heeft momenteel ook de versie MET FM radio, alleen die is wel vrij prijzig. Ik dacht dat 256 mb 149 Euro was.

MrPink
21-07-2004, 05:46
Hij is weer open zie ik;

Bij MyCom kost een mp3-usb-stick met 128MB nog maar 45 euro (van Apacer)

Sander Dubbeldam
21-07-2004, 08:01
De prijzen zullen aardig gaan zakken deze tijd en er zijn al mp3spelers voor 44,95 die redelijk zijn.

waar ik persoonlijk op zou letten is of de mp3speler beschikking heeft over een functie om ook normale data bestanden op te slaan.
Lekker multifunctioneel = lekker makkelijk ;)

Rob Smit
21-07-2004, 12:09
Geluidskwaliteit hoeft ook niet van professioneel niveau te zijn...
Dan moet je er zeker één nemen die wma files kan spelen, deze zijn de helft in mb's dus op 128mb zo'n 50/60 nummers.
Ik heb al een paar jaar een Iriver 128 mb met radio, maar ik weet niet hoe duur ze nu kosten.

Nathan Strik
21-07-2004, 12:18
Hij is weer open zie ik;
Hij blijft ook open. We (de crew) hebben overlegd en besloten deze thread toch open te laten.

Zo zie je maar weer, af en toe helpt een beleefd PM-etje naar de crew wel. ;)

En on topic: voor een paar nummers meenemen op de fiets of tijdens joggen is een Flash-Mp3-spelertje van 128 Mb genoeg. Reis je vaak en lang met de trein ofzo, dan zou ik toch zeker een CD of harddrive gebaseerde speler nemen.

Ik zou natuurlijk als trotse iPod-bezitter kunnen zeggen dat je voor zo'n ding moet gaan (ga nooit voor de iPod mini trouwens, die hoofdtelefoonaansluiting kan na een tijdje gaan kraken), maar ik snap ook wel dat als je maar af en toe wat nummers luistert op de fiets, dat je geen honderden Euro's gaan uitgeven voor een iPod natuurlijk. ;)

Martin Stanneveld
21-07-2004, 16:55
Hij is weer open zie ik;
Hij blijft ook open. We (de crew) hebben overlegd en besloten deze thread toch open te laten.

Zo zie je maar weer, af en toe helpt een beleefd PM-etje naar de crew wel. ;)

En on topic: voor een paar nummers meenemen op de fiets of tijdens joggen is een Flash-Mp3-spelertje van 128 Mb genoeg. Reis je vaak en lang met de trein ofzo, dan zou ik toch zeker een CD of harddrive gebaseerde speler nemen.

Ik zou natuurlijk als trotse iPod-bezitter kunnen zeggen dat je voor zo'n ding moet gaan (ga nooit voor de iPod mini trouwens, die hoofdtelefoonaansluiting kan na een tijdje gaan kraken), maar ik snap ook wel dat als je maar af en toe wat nummers luistert op de fiets, dat je geen honderden Euro's gaan uitgeven voor een iPod natuurlijk. ;)

Hoe weet jij nou of dat kraken bij alle mini's het geval is?

rkrijger
21-07-2004, 21:59
Zo zie je maar weer, af en toe helpt een beleefd PM-etje naar de crew wel. ;)


Dank je wel. Ik heb veel goede ervaringen met Ronald Stiebolt (die dus deze dichtmikte), dus ik dacht: laat ik het eens vriendelijk aanpakken!!! :)

Nathan Strik
21-07-2004, 22:45
Hoe weet jij nou of dat kraken bij alle mini's het geval is?
Weet ik ook niet.

Als je goed had gelezen dan had je gezien dat er staat: "...kan na een tijdje gaan kraken..."

Het hoeft dus niet bij ieder model van de iPod mini op te treden. Maar omdat de connector voor de koptelefoon bij de mini niet op de moederplaat zit vastgeschroeft, maar met een aantal heel dunne pinnetjes vast zit is het risico dat dit los gaat zitten erg groot.

Lees ook het forum op www.ipodlounge.com er maar eens op na.

rkrijger
22-07-2004, 20:49
Ik ga dit weekend eens kijken bij MyCom en BCC nav de tips alhier! Ik houd jullie op de hoogte!!!

MrPink
22-07-2004, 22:04
Als je liever veel opslagruimte i.p.v. mooi design (Apple iPod) hebt kun je misschien beter voor de Creative Zen Xtra gaan: 60GB voor rond de 400 euro, terwijl je voor datzelfde geld bij Apple maar 20GB krijgt.

Alex van den Berg
22-07-2004, 22:09
Hij is weer open zie ik;

Bij MyCom kost een mp3-usb-stick met 128MB nog maar 45 euro (van Apacer)Ook een goeie tip! Ik zag 'm staan, maar keek toch even verder naar de goedkoopste met radio ;)

Ik ben zelf trouwens erg tevreden over het merk Apacer... Ik gebruik twee van hun 512MB Compact Flash kaartjes (Photo Steno Pro) voor mij digi-fotocamera. Sneller dan menig ander merk in die prijsklasse! Daarnaast nog een 6-in-1 USB-2 Cardreader (16 euro ofzo...). Met geen van deze dingetjes ooit problemen gehad :)

Alex van den Berg
22-07-2004, 22:13
Als je liever veel opslagruimte i.p.v. mooi design (Apple iPod) hebt kun je misschien beter voor de Creative Zen Xtra gaan: 60GB voor rond de 400 euro, terwijl je voor datzelfde geld bij Apple maar 20GB krijgt.Helemaal mee eens!

Om mezelf maar even uit een andere thread te quoten; "Om nog maar eens te onderstrepen dat Apple absoluut niets aan de MP3-spelers heeft toegevoegd!

De eerste portable speler werd door Diamond op de markt gebracht (32 MB)... De eerste portable speler met harddisk door Creative (Nomad 6GB). Creative was tevens de eerste met de grotere drives... Nomad 20 en 40 GB... Zen 20, 40 en 60 GB...

Het enige wat Apple heeft toegevoegd is een enorme reclamecampagne... :mrgreen: ".

Remco87
22-07-2004, 22:40
...

Nathan Strik
22-07-2004, 22:48
Het enige wat Apple heeft toegevoegd is een enorme reclamecampagne... :mrgreen: ".
Beetje zwart/wit gedacht. Qua design, constructie, gebruiksgemak en stabiliteit van software kan er gewoon niks tippen aan de iPod.

Die Creative dingetjes zien er toch niet uit. ;) Bovendien kunnen die onhandige navigatie-opties niet op tegen iPods touchwheel.

Sorry, maar wat mij betreft: probeer eens een iPod. Geloof me, je wilt nooit een andere speler meer.

En nee, ik word niet gesponsord door Apple, ben zelfs normaliter een Apple-hater, maar met iPod hebben ze wat mij betreft een keer iets goeds op de markt gebracht. En wat maakt het dan uit dat de concurrenten eerder grotere drives hebben enzo?

pavko
22-07-2004, 22:50
Om mezelf maar even uit een andere thread te quoten; "Om nog maar eens te onderstrepen dat Apple absoluut niets aan de MP3-spelers heeft toegevoegd!

De eerste portable speler werd door Diamond op de markt gebracht (32 MB)... De eerste portable speler met harddisk door Creative (Nomad 6GB). Creative was tevens de eerste met de grotere drives... Nomad 20 en 40 GB... Zen 20, 40 en 60 GB...

Het enige wat Apple heeft toegevoegd is een enorme reclamecampagne... :mrgreen: ".

Ehhhh, wat jij wilt...
De iPod was echter de eerste Harddisk MP3-speler met een redelijke opslagcapaciteit (5GB) in een mooi* en handzaam/klein formaat. jouw uitspraak:"Creative was tevens de eerste met de grotere drives..." moet dan óók letterlijk geïnterpreteerd worden; Tjonge, wat waren dat een koelkasten!

*over "mooi" valt uiteraard te twisten, niets is zo persoonlijk als smaak. De iPod van Apple is echter opgenomen in de collectie van het MOMA en dat valt van al die andere pogingen niet te zeggen.

pavko
22-07-2004, 22:52
Hahaha

Nathan was me net 2 minuten voor....en postte zijn bijdrage terwijl ik de mijne zat te typen (y)

Nathan Strik
22-07-2004, 22:56
*over "mooi" valt uiteraard te twisten, niets is zo persoonlijk als smaak. De iPod van Apple is echter opgenomen in de collectie van het MOMA en dat valt van al die andere pogingen niet te zeggen.
Om maar te zwijgen van het feit dat veel concurrerende spelers er uitzien alsof ze door het designteam van de Power Rangers zijn ontworpen. ;)

Furanku
22-07-2004, 23:04
Een hele goede mp3speler is:

http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/MP300070_pro_a.jpg

# 128 MB intern flash geheugen
# MP3 / WMA speler
# FM radio
# Voice recorder
# Backlight display
# Mini USB 1.1 poort voor overdracht van data
# 7 Equalizer modes
# Duurzame oplaadbare Li-ion batterij
# Ondersteunt: Windows 98SE, 2000 en XP



128 mb staat garant voor een 30 mp3's van 128 kbps + deze speler is enorm plat, je zou hem zelfs in je portomonee kunnen stoppen (net als een creditcard)

Verkrijgbaar bij de mediamarkt voor 89 euro..

Ik had gewild dat deze er lag voordat ik mijn mp3speler kochte voor 144 euro, want deze sweex ziet er een stukje leuker uit.

Alex van den Berg
23-07-2004, 00:06
Ehhhh, wat jij wilt...
De iPod was echter de eerste Harddisk MP3-speler met een redelijke opslagcapaciteit (5GB) in een mooi* en handzaam/klein formaat. jouw uitspraak:"Creative was tevens de eerste met de grotere drives..." moet dan óók letterlijk geïnterpreteerd worden; Tjonge, wat waren dat een koelkasten!
Daar moet ik je toch corrigeren... De 20GB Creative Zen was al op de markt toen de iPod kwam... net zo klein met 2,5 inch drive... en mooi?? Ach... Ik luister naar die apparaten i.p.v. ze steeds uit de etui te halen om te bekijken. :mrgreen:
Tegelijk met de iPod kwam Creative trouwens al met de 40GB Zen...
De voorganger van de Zen... de Nomad, was inderdaad een stukje groter... vergelijkbaar met een portable CD-speler, dus nog zeker geen koelkast... en dat was voor die tijd (1999/2000) zeker niet groot. Het was dé concurent voor de MP3-CD-spelers die toen net op de markt verschenen.

Maar goed... Ik moet toegeven... de iPod is absoluut een erg leuk en mooi apparaat, maar dat voegt voor mij niets toe aan de funktionaliteit die er al was...
Daarnaast vind ik dat je toch best wat kritisch mag zijn wanneer iemand vraagt om tips voor een leuke speler. Tenslotte betaal je bij zo'n iPod toch een redelijk bedrag voor design en naam...

Zelf ben ik geen absolute fan van Creative maar weet uit ervaring dat ze gewoon kwaliteitsspullen maken tegen een goede prijs-kwaliteits verhouding! Ik gebruik hun spullen al sinds ze het wave-geluid op de PC introduceerden (1987... of was het 89?) en heb sindsdien nooit wat te klagen gehad... :)

Maar goed... ik ben zeker niet te beroerd om iemand op een spelertje van MSI te wijzen wanneer ik denk dat die aan de eisen voldoet ;)

Nathan Strik
23-07-2004, 09:16
Maar goed... Ik moet toegeven... de iPod is absoluut een erg leuk en mooi apparaat, maar dat voegt voor mij niets toe aan de funktionaliteit die er al was...
Wrong again... of anders gezegd: probeer jij maar eens door 100 CD's te bladeren met de lullige bediening van Creative's spelers, met het touchwheel van de iPod ben je er zo doorheen.

Toegegeven: de iPod is nog steeds overpriced, maar voor het geld heb je wel een prima service en een zeer goede software ondersteuning terug. En een speler die er niet uitziet alsof hij van de set van Tron is gejat. ;)

Okay, nu hou ik op met iPod-concurrent-bashing... het is veel te leuk om te doen en alles waar "te" voor staat is niet goed (behalve tevreden). :mrgreen:

Marcel den Haan
23-07-2004, 12:36
Laat ik ook maar even meedoen dan :twisted:

IPOD RULEZZZZZZZ !!!!!!

Toen ik ging kijken voor een speler ging in eerste instantie voor de Zen Extra Jukebox, maar aangekomen in de winkel schrok ik me rot ! Wat een joekel van een apparaat. En er stond zo'n mooie kleine iPodje naast dus toen heb ik die maar gekocht.
Qua gebruiksgemak vind ik hem echt top. iTunes is superhandig en snel en het geluid is ook goed. Heb inmiddels al een audiokabel besteld zodat ik hem aan mijn versterker kan koppelen. Dus dalijk muziek door het hele huis !
De Philips HDD 120/020 jukebox vind ik ook wel mooi, maar weet niet hie doe is qua gebruik en hoe groot hij is.

Nathan Strik
23-07-2004, 12:42
De Philips HDD 120/020 jukebox vind ik ook wel mooi, maar weet niet hie doe is qua gebruik en hoe groot hij is.
Die ziet er ook zeker niet verkeerd uit. Hij is alleen qua formaat ook niet één van de kleinsten en ik heb geruchten gehoord dat hij softwarematig niet al te best is.

Martin Stanneveld
23-07-2004, 12:43
Laat ik ook maar even meedoen dan :twisted:

IPOD RULEZZZZZZZ !!!!!!

Toen ik ging kijken voor een speler ging in eerste instantie voor de Zen Extra Jukebox, maar aangekomen in de winkel schrok ik me rot ! Wat een joekel van een apparaat. En er stond zo'n mooie kleine iPodje naast dus toen heb ik die maar gekocht.
Qua gebruiksgemak vind ik hem echt top. iTunes is superhandig en snel en het geluid is ook goed. Heb inmiddels al een audiokabel besteld zodat ik hem aan mijn versterker kan koppelen. Dus dalijk muziek door het hele huis !
De Philips HDD 120/020 jukebox vind ik ook wel mooi, maar weet niet hie doe is qua gebruik en hoe groot hij is.

Ik verwacht die van mij volgende week :D
Ik heb er heel wat reviews op na gelezen en ze waren allemaal positief (behalve over de aansluiting v/d koptelefoon maar dat schijnt nu opgelost te zijn door de heren/dames van apple)

Nathan Strik
23-07-2004, 12:44
Ik heb er heel wat reviews op na gelezen en ze waren allemaal positief (behalve over de aansluiting v/d koptelefoon maar dat schijnt nu opgelost te zijn door de heren/dames van apple)
Dat van die koptelefoon geldt/gold alleen voor de iPod mini trouwens.

Martin Stanneveld
23-07-2004, 12:50
Ik heb er heel wat reviews op na gelezen en ze waren allemaal positief (behalve over de aansluiting v/d koptelefoon maar dat schijnt nu opgelost te zijn door de heren/dames van apple)
Dat van die koptelefoon geldt/gold alleen voor de iPod mini trouwens.

Die heb ik ook besteld :P

Nathan Strik
23-07-2004, 13:19
Die heb ik ook besteld :P
Ah, op die fiets. Zien er wel cool uit die dingetjes. Helaas zo weinig opslagruimte voor het geld wat je er voor betaalt. Even wat meer neertellen en je hebt een iPod van 20 gieg.

Martin Stanneveld
23-07-2004, 13:25
Die heb ik ook besteld :P
Ah, op die fiets. Zien er wel cool uit die dingetjes. Helaas zo weinig opslagruimte voor het geld wat je er voor betaalt. Even wat meer neertellen en je hebt een iPod van 20 gieg.

Dat klopt maar ik heb geen 20 gig nodig. Ik denk zelfs dat ik 4 gig niet eens vol krijg :shock:
Ik gebruik hem alleen (ga hem gebruiken) als ik ga fietsen (lees: mountainbiken)

Nathan Strik
23-07-2004, 14:13
Dat klopt maar ik heb geen 20 gig nodig. Ik denk zelfs dat ik 4 gig niet eens vol krijg :shock:
Ik gebruik hem alleen (ga hem gebruiken) als ik ga fietsen (lees: mountainbiken)
Dan heb je aan 4 gieg op zich wel voldoende ja. Maar vergis je niet, op een beetje goede kwaliteit (192 kbit/s) heb je 4 gieg zo vol hoor. ;)

Alex van den Berg
23-07-2004, 15:31
Dat klopt maar ik heb geen 20 gig nodig. Ik denk zelfs dat ik 4 gig niet eens vol krijg :shock:
Ik gebruik hem alleen (ga hem gebruiken) als ik ga fietsen (lees: mountainbiken)
Dan heb je aan 4 gieg op zich wel voldoende ja. Maar vergis je niet, op een beetje goede kwaliteit (192 kbit/s) heb je 4 gieg zo vol hoor. ;)Ik heb op mijn 4 gieg speler ruim 700 nummers met 160kbps staan. 192kbps is voor een portable apparaat met kleine hoofdtelefoon én het nodige verkeersgeluid om je heen gewoon niet nodig...
Maar dan nog... ook al comprimeer je op 320kbps... 350 nummers (ongev. 1400 min = 23 uur!) lijkt me ruim voldoende voor een flinke fietstocht.
Morgen andere muziek? Via USB2 wordt die 4 gieg met nieuwe files gevuld terwijl je zelf je ontbijt wegwerkt... ;)
Zelf heb ik een flinke collectie met nummers van diverse CD's op mijn speler staan... stuk voor stuk nummers die ik goed/aardig/aangenaam vind. Dat betekent dat ik de speler aan het begin van de dag start in shuffle-mode en aan het eind van de dag pas weer uit zet... zonder één nummer 2 keer gehoord te hebben. ;)

Marcel den Haan
23-07-2004, 17:54
Het gaat best hard met die schijfruimte moet ik zeggen. Ik heb hem nu een weekje ongeveer en al 9,5 verbruikt. Gaat nog meer opkomen want het downloaden gaat door.
Die shuffle mode is ideaal trouwens zoals Alex al zegt. Op mijn werk shuffle voor nummers aan en hij gooit nu alle 1900 nog wat nummers door elkaar. Soms is het wel schrikken als je een rustig nummer zit te luisteren en daarna ineens iets van Coal Chamber of Dimmu Borgir langs komt. :D

Nathan Strik
23-07-2004, 18:54
Die shuffle mode is ideaal trouwens zoals Alex al zegt. Op mijn werk shuffle voor nummers aan en hij gooit nu alle 1900 nog wat nummers door elkaar.
Trouwens, nog een leuk voordeel van de iPod, als je je nummers een sterretjeswaardering geeft (kan zowel in iTunes als "live" in de iPod) dan zorgt de iPod automatisch dat nummers met meer sterren ook vaker langskomen in shuffle-modus. ;)

Ik had beloofd het niet meer te doen, maar vooruit, nog één keertje dan: iPOD RULES!!! :D

Wat was dat trouwens over downloaden Marcel? Dat doen we toch niet? :nono:
Heb je dat stickertje "don't steal music" over het hoofd gezien toen je de iPod uit de doos haalde? :mrgreen:

Marcel den Haan
23-07-2004, 19:06
Ik betaal er gewoon voor hoor...... :roll: (6) NOT

Dennis Veldhuizen
23-07-2004, 19:10
Ik had beloofd het niet meer te doen, maar vooruit, nog één keertje dan: iPOD RULES!!! :D

Ben het 100% met je eens... love mine!

Richard B.
23-07-2004, 20:16
Dat klopt maar ik heb geen 20 gig nodig. Ik denk zelfs dat ik 4 gig niet eens vol krijg :shock:
M'n iRiver had ik in anderhalve week gevuld met 15 Gb en die hoeveelheid groeit momenteel omdat ik nu cd's aan het her-rippen ben op een hogere bitrate. 4 Gb klink leuk maar zodra je zo'n apparaat hebt raak je verwend. Je gaat je realiseren dat MP3's op 128kb toch niet zo lekker klinken als op CD EN dat je veel meer favoriete muziek hebt dan je dacht. :wink:

Nathan Strik
23-07-2004, 20:42
192kbps is voor een portable apparaat met kleine hoofdtelefoon én het nodige verkeersgeluid om je heen gewoon niet nodig...
Ja, maar ik gebruik hem thuis ook als jukebox (al mijn CD's zijn nu in een kast opgeborgen) en het klinkt via de versterker nu eenmaal een stukje lekkerder op 192 kbit/s. ;)

rkrijger
23-07-2004, 20:59
Mensen, is VBR (variable bit rate) ook nog een item? Ik heb veel VBR MP3s, kan het zijn dat een speler dit niet ondersteund? Ik hoorde eens een gerucht dat ik daar op moest letten...

Nathan Strik
23-07-2004, 21:08
Mensen, is VBR (variable bit rate) ook nog een item? Ik heb veel VBR MP3s, kan het zijn dat een speler dit niet ondersteund? Ik hoorde eens een gerucht dat ik daar op moest letten...
iPod ondersteunt gelukkig wel VBR.

Daarnaast ondersteunt hij de formaten: WAV, MP3, AAC en de nieuwste firmware ondersteunt ook ALC (Apple Lossless Codec). Helaas geen WMA, maar iTunes kan het wel converteren naar 1 van de andere formaten. Maar serieus... wie gebruikt er nu WMA?!?

rkrijger
23-07-2004, 21:11
Maar Nathan, jongen, ik heb geen geld (over) voor een iPOD... :?
Weet je ook of al die fantastische stickjes hier problemen mee hebben?!?

Nathan Strik
23-07-2004, 21:17
Maar Nathan, jongen, ik heb geen geld (over) voor een iPOD... :?
Weet je ook of al die fantastische stickjes hier problemen mee hebben?!?
Dat zou je als het goed is wel op internet kunnen vinden. Staan er geen specificaties van die spelertjes op www.kieskeurig.nl ofzo?!?

rkrijger
23-07-2004, 21:23
Maar Nathan, jongen, ik heb geen geld (over) voor een iPOD... :?
Weet je ook of al die fantastische stickjes hier problemen mee hebben?!?
Dat zou je als het goed is wel op internet kunnen vinden. Staan er geen specificaties van die spelertjes op www.kieskeurig.nl ofzo?!?

Hmm, niet echt mbt dit onderwerp...
Ook zoiets: shuffleplay! Mijn DVD speler kan dit dus niet he. Irritant!!!

Richard B.
23-07-2004, 21:33
192kbps is voor een portable apparaat met kleine hoofdtelefoon én het nodige verkeersgeluid om je heen gewoon niet nodig...
Ja, maar ik gebruik hem thuis ook als jukebox (al mijn CD's zijn nu in een kast opgeborgen) en het klinkt via de versterker nu eenmaal een stukje lekkerder op 192 kbit/s. ;)
Ik dacht dat ik geen geluidspurist was totdat ik het verschil hoorde tussen MP3 op 128kbps en Ogg Vorbis op 192kbps: spectaculair gewoon.... :P

Met 'omgevingsgeluid' heb je welliswaar minder last van de verschillen maar mijn eigen ervaring is dat alles onder het niveau van een MP3 die gecodeerd is op 192kbps toch vaak wat minder mooi klinkt. Maar ja: het hangt een beetje van de muziek af natuurlijk. Ik hanteer zelf 3 soorten encoding:
- 128kbps MP3 voor 'oude' muziek (Beatles en alle muziek totaan de jaren 80)
- 192kbps MP3 of Ogg Vorbis voor alle muziek die ik ECHT met de beste kwaliteit wil horen
- 160kbps MP3 en soms Ogg Vorbis voor de rest van mijn muziek

Dat laatste niveau is, als het echt goed gecodeerd is (bij MP3 met de LAME-codec met VBR in Stereo) denk ik een goeie 'default' voor ieder normaal gebruik. Het verschil met CD-kwaliteit hoor ik in dat geval 9 van de 10 keer niet meer.

Nathan Strik
24-07-2004, 08:05
Ik hanteer zelf 3 soorten encoding
Grappig, ik heb ook van die richtlijnen, al verschillen ze wel een beetje. Ik encodeer alles wat ik zelf in de kast heb liggen in AAC 192 kbit/s, behalve als het echt zwaar orkestmuziek of filmmuziek betreft, dan ga ik zelfs zo hoog als 320 kbit/s.

Mp3's die ik download doe ik zoveel mogelijk op 192 kbit/s. En tot nu toe werkt dat prima, nog een paar gigabyte over in de iPod (totaal 30 gieg) en ik heb nu zo'n beetje alles er wel in wat ik er in wil hebben.

Martin Stanneveld
24-07-2004, 09:05
Wat is eigenlijk de bitrate van een cd?

edit: gevonden, 1.411.200 bits per seconde dus.

Martin Stanneveld
24-07-2004, 09:17
Heeft er ook iemand ervaring met mp3pro? daarmee kun je een mp3 rippen met 64kbit/s die de kwaliteit heeft van een 128kbit/s mp3 bestand.

Richard B.
24-07-2004, 11:06
Heeft er ook iemand ervaring met mp3pro? daarmee kun je een mp3 rippen met 64kbit/s die de kwaliteit heeft van een 128kbit/s mp3 bestand.
Zie http://www.mp3prozone.com/ voor alle info over deze codec.

Volgens een onderzoek van het Duitse blad c't (zie http://www.infoanarchy.org/story/2002/9/8/23472/23921) presteerd deze codec goed bij lagere bitrates maar slecht bij hogere bitrates. Dwz: zelfs minder als de 'gewone' MP3-codec. Wat dat voor de gelijdskwaliteit betekend is mij niet helemaal duidelijk. Van Ogg is ook wel eens gezegd dat het op 128kbps 'cd-kwaliteit' haalt maar dat soort uitspraken neem ik altijd met een korreltje zout. Bij een halvering van de bitstream (zoals bij mp3pro) moet je op een bepaalde manier toch een vermindering in kwaliteit kunnen horen.

Richard B.
24-07-2004, 11:16
Nog een vraagje van mezelf: hebben jullie speciale ear-plugs gekocht voor jullie spelers? De meegeleverde oordopjes van mijn iRiver zijn niet om over naar huis te schrijven (ze zijn niet slecht maar ook niet opvallend) en ik gebruik er zelf Philips oordopjes bij die ik ook altijd bij mijn Sony Minidisc-speler gebruikte (waarvan ik de 'standaard' oordopjes ook nooit zo geweldig vond). Ik vraag me af of er voor een redelijke prijs oordoppen te krijgen zijn die van betere kwaliteit zijn.

Wat ik erbij moet zeggen is dat de Philips-oordoppen een redelijke hoeveelheid bass hebben en dat ik daar wel van hou. Van nieuwe oordoppen verwacht ik dat ze dat ook hebben.

Nathan Strik
24-07-2004, 11:35
Nog een vraagje van mezelf: hebben jullie speciale ear-plugs gekocht voor jullie spelers?
Yep.
Hoewel de bijgeleverde oordopjes bij de iPod zeker niet slecht zijn, gebruik ik mijn Sony fontopia bass-boost oordopjes, die erg vet klinken voor simpele oordopjes.
Apple heeft ook een bass-boost variant van hun oordopjes gemaakt trouwens, die ik binnenkort maar eens aan een vergelijkend warenonderzoek ga onderwerpen. ;)

Marcel den Haan
24-07-2004, 12:31
Ik gebruik (nog) de bijgeleverde dopjes van de iPod en ik vind ze erg goed. Misschien dat ik eens ga kijken voor andere maar voorlopig voldoen ze.

Richard B.
24-07-2004, 12:50
Nog een vraagje van mezelf: hebben jullie speciale ear-plugs gekocht voor jullie spelers?
Yep.
Hoewel de bijgeleverde oordopjes bij de iPod zeker niet slecht zijn, gebruik ik mijn Sony fontopia bass-boost oordopjes, die erg vet klinken voor simpele oordopjes.
Apple heeft ook een bass-boost variant van hun oordopjes gemaakt trouwens, die ik binnenkort maar eens aan een vergelijkend warenonderzoek ga onderwerpen. ;)
Ik heb ook een soort bass-boost-dopjes van Philips maar die produceren wel erg veel bas dus die gebruik ik eigenlijk al niet meer. Die Sony's heb ik trouwens wel eens zien liggen. Ik vind dat de 'reguliere' Sony dopjes niet zo heel veel bas produceren dus misschien dat die Fontopia's dan weer net goed zijn. Ik zal het onthouden.

Nathan Strik
24-07-2004, 13:10
Die fontopia's zijn best duur, maar ze zijn het echt waard.

Die dopjes zijn trouwens ook afgeschermd zodat je bijvoorbeeld in een volle trein of bus niemand anders ermee stoort. Andere oordopjes zijn vaak veel lawaaiiger.

En de bass-response is erg goed bij de Fontopia's. Bij de meeste walkmans of Mp3-spelers hoef je de ingebouwde bass-boost niet eens te gebruiken, of maar op de laagste stand te zetten.

Marco
25-07-2004, 00:40
Ook wel aardig. Hi-MD (nee das geen MP3, maar ATRAC)

Hi-MD vs iPod: MZ-NH1 vs iPod Mini reviewed
http://www5.head-fi.org/forums/showthread.php?t=78472

Steven Maas
25-07-2004, 08:15
Ook wel aardig. Hi-MD (nee das geen MP3, maar ATRAC)
Je bedoelt hetzelfde waar Richard Boon het bijna een half jaar geleden het ook al over had in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=21161&start=0)?

Marco
25-07-2004, 15:24
Ook wel aardig. Hi-MD (nee das geen MP3, maar ATRAC)
Je bedoelt hetzelfde waar Richard Boon het bijna een half jaar geleden het ook al over had in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=21161&start=0)?Nee, ik bedoel een (test)vergelijking tussen Hi-MD en I-POD.

Richard B.
25-07-2004, 15:42
Ook wel aardig. Hi-MD (nee das geen MP3, maar ATRAC)
Je bedoelt hetzelfde waar Richard Boon het bijna een half jaar geleden het ook al over had in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=21161&start=0)?Nee, ik bedoel een (test)vergelijking tussen Hi-MD en I-POD.
Nou het gaat zo te zien in ieder geval wel om dezelfde speler. Dwz: dezelfde techniek (Hi-MD).

Ik blijf MD leuk spul vinden maar het is jammer dat de techniek niet compatible is met de meer gangbare compressietechnieken. Atrac is best wel aardig maar ik heb liever Ogg of MP3.

R Klemkerk
26-07-2004, 08:50
Ik heb gisteren de nieuwe Ipod Generation 4 aangeschaft. de 20gb versie.

Deze versie was maar 1 cm langer en breder dan de mini en 50 euro duurder. Nouja, dan is mijn keus snel gemaakt :P

GrMnrGr
26-07-2004, 15:10
Ik heb gisteren de nieuwe Ipod Generation 4 aangeschaft. de 20gb versie.

Deze versie was maar 1 cm langer en breder dan de mini en 50 euro duurder. Nouja, dan is mijn keus snel gemaakt :P

whuh?!? via de apple store ofzo? of heb je hem al? wat is de levertijd dan? of ergens anders?

chaos
26-07-2004, 15:14
Op dit moment heb ik een mp3 stick met 256 MB geheugen over, hier ben ik echter niet tevreden over. Sowieso wil ik af van het meerdere apparaten meeslepen. Daarom ga ik een Smartphone aanschaffen met MP3 afspeelmogelijkheid. De nieuwere ondersteunen geheugenkaartjes t/m 1 GB :).

GrMnrGr
26-07-2004, 15:46
Ik hanteer zelf 3 soorten encoding
Grappig, ik heb ook van die richtlijnen, al verschillen ze wel een beetje. Ik encodeer alles wat ik zelf in de kast heb liggen in AAC 192 kbit/s, behalve als het echt zwaar orkestmuziek of filmmuziek betreft, dan ga ik zelfs zo hoog als 320 kbit/s.

Mp3's die ik download doe ik zoveel mogelijk op 192 kbit/s. En tot nu toe werkt dat prima, nog een paar gigabyte over in de iPod (totaal 30 gieg) en ik heb nu zo'n beetje alles er wel in wat ik er in wil hebben.

wel handig, verschillende compressiemethoden ... maar is het nodig om al je muziek op je ipod / mp3speler te hebben? ik ben al tevreden als ik al mijn muziek op de hard disk van mijn laptop heb ...

als ik mijn versterker en luidsprekers thuis installeer ben ik van plan om een apple airport express aan te schaffen en dan kan ik mijn muziek naar mijn stereo door streamen. ik vind itunes persoonlijk nog altijd iets gemakkelijker te hanteren dan het kleine display / clickwheel op de ipod ... vooral de zoekfunctie ...

ben nu van plan een ipod mini aan te schaffen voor mobiel gebruik (tijdens werk / tijdens reizen / tijdens sporten / ...) kan ik nog altijd gemakkelijk een selectie van 4gb meenemen (om en bij de 1000 nummers!) ... en via firewire connectie is het geen probleem om effe te syncen ...

of ben ik helemaal kierewiet?!?

by the way, ik zou liefst ook zo snel mogelijk al mijn dvd's rippen om mijn films door te streamen naar mijn tv, ik heb er echt geen behoefte aan om telkens met mijn cds / dvds te jongleren als ik ze wil beluisteren / bekijken ... 1 keer uit het doosje halen en wegsteken is voldoende als ik ze net gekocht heb. helaas laat mijn huidige computerconfig dit niet toe ...

Nathan Strik
26-07-2004, 16:03
maar is het nodig om al je muziek op je ipod / mp3speler te hebben?
Ja, want ik wil geen muziek op mijn harddisk hebben staan. Ik wil alles rechtstreeks kunnen afspelen vanaf mijn iPod. En ook als ik besluit om op pad te gaan heb ik de volledige collectie muziek bij me, zodat ik niet eerst een selectie hoef te maken die ik door de firewire gooi.

Ik benader het dus precies omgekeerd als jij. Jij gebruikt je harddisk als muziekarchief, ik mijn iPod. Bovendien haat ik het om iedere keer muziek over te pompen via firewire... ik heb liever alles wat ik heb bij me.

MrPink
26-07-2004, 18:12
Sony komt volgend jaar met de Sony PSP, hiermee kun je ook MP3 en video (MPEG4) afspelen. Er kan 1,8 GB op een schijfje. Hoe het precies werkt met transferen weet ik niet want ik heb nog nooit van zo'n UMD gehoord. Weet iemand hier meer van?

Sony Press Release (http://www.us.playstation.com/pressreleases.aspx?id=207)

http://www.fredshouse.net/images/psp1.jpg

Basso
26-07-2004, 18:14
Sony komt volgend jaar met de Sony PSP, hiermee kun je ook MP3 en video (MPEG4) afspelen. Er kan 1,8 GB op een schijfje. Hoe het precies werkt met transferen weet ik niet want ik heb nog nooit van zo'n UMD gehoord. Weet iemand hier meer van?

Sony Press Release (http://www.us.playstation.com/pressreleases.aspx?id=207)

http://www.fredshouse.net/images/psp1.jpg

:shock: mooi dingetje

Zal wel wat flappen kosten ben ik bang...

MrPink
26-07-2004, 18:25
Tussen de $250-$300 dus dat is nog wel redelijk alleen we moeten nog wachten tot minstens maart 2005.

MGdutch
26-07-2004, 18:34
Hij gaat rond de 370 euro kosten. Dat is nogal wat, maar het lijkt me wel gaaf om draagbaar ps2-games, muziek en filmpjes af te kunnen spelen.

Richard B.
26-07-2004, 18:35
Sony komt volgend jaar met de Sony PSP, hiermee kun je ook MP3 en video (MPEG4) afspelen. Er kan 1,8 GB op een schijfje. Hoe het precies werkt met transferen weet ik niet want ik heb nog nooit van zo'n UMD gehoord. Weet iemand hier meer van?

Sony Press Release (http://www.us.playstation.com/pressreleases.aspx?id=207)

http://www.fredshouse.net/images/psp1.jpg

Da's al een oud plaatje van het concept-model. Dit is een plaatje van het definitieve model:

http://www.gizmodo.com/archives/images/psp_lrg.aspx.jpg

Specs:



# Product Name: PlayStationPortable (PSP)
# Color: Black
# Dimensions: Approx. 170 mm (L) x 74 mm (W) x 23 mm (D)
# Weight: Approx. 260 g (including battery)
# CPU: PSP CPU (System clock frequency 1~333MHz)
# Main Memory: 32MB
# Embedded DRAM: 4MB
# Display: 4.3 inch, 16:9 widescreen TFT LCD
# 480 x 272 pixel (16.77 million colors)
# Max. 200 cd/m2 (with brightness control)
# Speakers: Built-in stereo speakers
# Main Input/Output: IEEE 802.11b (Wi-Fi)
# USB 2.0 (Target)
# Memory StickTM PRO Duo
# IrDA
# IR Remote (SIRCS)
# Disc Drive: UMD Drive (Playback only)
# Profile: PSP Game
# UMD Audio
# UMD Video
# Main Connectors: DC IN 5V
# Terminals for charging built-in battery
# Headphone/Microphone/Control connector
# Keys/Switches: Directional buttons (Up/Down/Right/Left)
# Analog pad
# Enter keys (Triangle, Circle, Cross, Square)
# Left, Right keys
# START, SELECT, HOME
# POWER On/Hold/Off switch
# Brightness control, Sound Mode, Volume +/-
# Wireless LAN On/Off switch
# UMD Eject
# Power: Built-in lithium-ion battery, AC adaptor
# Access Control: Region Code, Parental Control

Accessories:
# Stand
# Headphone with remote commander
# Headphone with remote commander and microphone
# External battery pack
# Case
# Strap
# E3 Prototype Exhibition: USB Camera for PSP
# USB GPS for PSP
# USB Keyboard for PSP

UMD Specifications
# Dimensions: Approx. 65 mm (W) x 64 mm (D) x 4.2 mm (H)
# Weight: Approx. 10g
# Disc Diameter: 60 mm
# Maximum Capacity: 1.8GB (Single-sided, dual layer)
# Laser wavelength: 660nm (Red laser)
# Encryption: AES 128bit
# Profile: PSP Game (full function)
# UMD Audio (codec ATRAC3plus, PCM, (MPEG4 AVC))
# UMD Video (codec MPEG4 AVC, ATRAC3plus, Caption PNG)


Zie http://www.gamespot.com/news/2004/05/11/news_6097116.html voor alle info.

De schijfjes heten UMD's en er past iets van 1,8 Gb aan data op. Ik weet alleen niet of ze eigenlijk wel recordable zijn. Ik dacht eerlijk gezegd van niet: volgens mij kun je enkel op de memory-sticks eigen data zetten (wat vrij duur is natuurlijk). :(

MrPink
26-07-2004, 18:44
Ja dat zou inderdaad heel duur zijn op die Sony Memory Sticks en dat komt ook niet bij die 1,8GB in de buurt. De knoppen lijken me van het nieuwe model wel iets fijner, lijkt meer op PS2-controller.

Richard B.
26-07-2004, 18:50
Ja dat zou inderdaad heel duur zijn op die Sony Memory Sticks en dat komt ook niet bij die 1,8GB in de buurt. De knoppen lijken me van het nieuwe model wel iets fijner, lijkt meer op PS2-controller.

Ik zie nu dat er in het lijstje met specs het volgende staat:

Disc Drive: UMD Drive (Playback only)

Je kunt ze dus inderdaad niet beschrijven. Daarmee wordt dit ding een stuk onaantrekkelijker als MP3-speler denk ik. Voor zover ie trouwens MP3 kan afspelen want ik zie alleen maar Atrac en MPEG-4 (lijkt me AAC) voorbij komen in het lijstje met ondersteunde formaten. :(

rkrijger
27-07-2004, 07:24
Mensen, waarom wordt dit nu een "I love ipod" thread, terwijl ik meteen al bij het begin zei: budget is €75 (ongeveer).

Daarom graag: iemand ervaringen met deze: Apacer Audio Steno VA210 256Mb. Ligt nu bij MyCom voor €69

GrMnrGr
27-07-2004, 10:26
Mensen, waarom wordt dit nu een "I love ipod" thread, terwijl ik meteen al bij het begin zei: budget is €75 (ongeveer).

Daarom graag: iemand ervaringen met deze: Apacer Audio Steno VA210 256Mb. Ligt nu bij MyCom voor €69

tja ... misschien had je de thread een andere naam moeten geven ... een ipod is en blijft een mp3 speler ... :wink:



sorry. maar ben gisterenavond nog snel een mini ipod gaan halen en nu aan het testen :) en hij speelt geweldig (heb er een wireless sennheiser headphone aangehangen)

rkrijger
27-07-2004, 12:58
tja ... misschien had je de thread een andere naam moeten geven ... een ipod is en blijft een mp3 speler ... :wink:

Jaja, ik had zeker mijn hele eerste posting als subject moeten gebruiken voor alle duidelijkheid...

Tgggg.... :twisted:

pavko
27-07-2004, 13:02
tja ... misschien had je de thread een andere naam moeten geven ... een ipod is en blijft een mp3 speler ... :wink:

Jaja, ik had zeker mijn hele eerste posting als subject moeten gebruiken voor alle duidelijkheid...

Tgggg.... :twisted:

"Welke mp3-speler onder de €75 moet ik kopen?"
zou echt wel voldoende zijn hoor...

En misschien heb je evengoed wat aan de regelmatige melding van andere (betere?) opties die er zijn op het gebied van mp3-spelers zodat je niet alleen op basis van een lage prijs een keuze maakt...

Alex van den Berg
27-07-2004, 13:04
Mensen, waarom wordt dit nu een "I love ipod" thread, terwijl ik meteen al bij het begin zei: budget is €75 (ongeveer).(y) Zelfs een aantal crewleden schijnen dit niet te begrijpen. Binnenkort maar eens een cursus "goed luisteren" voorstellen... :mrgreen:

Daarom graag: iemand ervaringen met deze: Apacer Audio Steno VA210 256Mb. Ligt nu bij MyCom voor €69Zoals ik eerder al zei... Ik heb goede ervaringen met de geheugenprodukten van Apacer. Ik heb alleen geen benul van de geluidskwaliteit.

Lijkt me toch sterk dat ze je bij MyCom niet even kunnen laten luisteren... En anders heb je altijd nog een wettelijk recht om iets (in originele geleverde toestand met verpakking etc.) binnen twee weken te retourneren indien er na de koop gebreken/kwaliteitstegenvallers naar voren komen die je voor de koop niet redelijkerwijs had kunnen weten of kunnen inschatten.

rkrijger
27-07-2004, 13:24
Lijkt me toch sterk dat ze je bij MyCom niet even kunnen laten luisteren... En anders heb je altijd nog een wettelijk recht om iets (in originele geleverde toestand met verpakking etc.) binnen twee weken te retourneren indien er na de koop gebreken/kwaliteitstegenvallers naar voren komen die je voor de koop niet redelijkerwijs had kunnen weten of kunnen inschatten.

Ik vroeg me dat toevallig vanmorgen juist af! Toevallig!!! Ik wist dat er zoiets bestond maar ook weer niet helemaal zeker!
Bedankt! Ik ga morgen de nieuwe Apacer, VA210 (geloof ik), kopen en evt gebruik maken van dit recht als er iets tegenvalt...
Mede dankzij jouw tips 'lex!

Regards,
Robin...

rkrijger
27-07-2004, 13:25
Is dit trouwens een "niet goed geld terug"-optie? Of een "niet goed waardebon terug"-optie?!?

Alex van den Berg
27-07-2004, 13:58
Is dit trouwens een "niet goed geld terug"-optie? Of een "niet goed waardebon terug"-optie?!?Je kunt dit probleem ook even voorleggen aan het personeel van MyCom. Waarschijnlijk heb ze wel begrip voor je vraag... ;)
Het lijkt me het beste om gewoon een CD'tje mee te nemen en ter plekke een (paar) nummer(s) te laten omzetten naar MP3 en die vervolgens af te spelen op de Apacer.

Over die gebreken: Je hebt je rechten, maar om daar je gelijk in te krijgen is nog een andere zaak. Ga je naar de rechter om je € 75,= terug te krijgen? Vaak wegen de kosten in zo'n geval niet op tegen de baten, en kan een handelaar het er op gokken dat je niets doet... ;)

PS: In hoeverre zal een rechter oordelen dat je voor € 75,- een betere geluidskwaliteit mag verwachten? ;)

rkrijger
30-07-2004, 19:38
Zelfs een aantal crewleden schijnen dit niet te begrijpen. Binnenkort maar eens een cursus "goed luisteren" voorstellen... :mrgreen:

Alex, jongen, grijp je kans en mik alle "I love f-u-c-k-i-n-g ipod berichtjes rucksichtloos weg"!!! :twisted:

Dat zal ze leren!!!

rkrijger
30-07-2004, 19:41
http://www.mycom.nl/f2/images/products/66069mcl.jpg

Deze is het geworden.
Ik kon wel luisteren in de winkel (met mijn eigen meegebrachte The Cure MP3-tjes) maar liever hadden ze dat ik thuis luisterde en ik zou binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden terug kunnen brengen.

Kijk, mooie oplossing!

Geen radiootje (kleine consessie)
Wel 256Mb
Geen equalizer
Redelijk geluid (is goed genoeg)

Mensen, ik ben blij en tevreden.
Iedereen (alle non-ipods) bedankt voor de hele bruikbare tips!!!

Richard B.
30-07-2004, 20:52
69 euro was ie he? Nou ik zou zo'n kleintje niet hoeven te hebben maar het is denk ik wel de beste koop die je kunt doen qua flash-players. (y)

rkrijger
30-07-2004, 21:06
69 euro was ie he? Nou ik zou zo'n kleintje niet hoeven te hebben maar het is denk ik wel de beste koop die je kunt doen qua flash-players. (y)

Denk je?!?
Tsja, ik heb ook een vrouw en 2 dochters te onderhouden. En dan liggen je prioriteiten nou eenmaal niet 1-2-3 op gadgets... (spelling?)

Regards,
Robin...

Richard B.
30-07-2004, 21:12
69 euro was ie he? Nou ik zou zo'n kleintje niet hoeven te hebben maar het is denk ik wel de beste koop die je kunt doen qua flash-players. (y)

Denk je?!?
Tsja, ik heb ook een vrouw en 2 dochters te onderhouden. En dan liggen je prioriteiten nou eenmaal niet 1-2-3 op gadgets... (spelling?)

Tja, dat kan ik me goed voorstellen. Het is en blijft gewoon duur spul: 69 euro is ook alweer ruim 150 ouderwetse Nederlandse guldens natuurlijk. Daar koop je ook een hoop dvd's voor. ;)

Het valt me trouwens tegen dat de prijzen van flash-spelers niet wat sneller dalen. Als ik in de trein zit dan zie ik ze steeds vaker, dus je zou verwachten dat de prijzen met de grotere verkoop wel eens snel lager zou worden.

rkrijger
30-07-2004, 21:28
Tja, dat kan ik me goed voorstellen. Het is en blijft gewoon duur spul: 69 euro is ook alweer ruim 150 ouderwetse Nederlandse guldens natuurlijk. Daar koop je ook een hoop dvd's voor. ;)


Inderdaad, dat van die HFl. 150,- zei ik ook in 1 van mijn eerste postings in deze thread. Zelfs de goedkoopste komt overeen met een hele hoop centjes...

Alex van den Berg
30-07-2004, 22:43
een vrouw en 2 dochters te onderhouden. En dan liggen je prioriteiten nou eenmaal niet 1-2-3 op gadgets...Da's meer waard dan alle gadgets bij elkaar! Onbetaalbaar! ;)

Maar gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee! (y)

MrPink
30-07-2004, 22:47
Het valt me trouwens tegen dat de prijzen van flash-spelers niet wat sneller dalen. Als ik in de trein zit dan zie ik ze steeds vaker, dus je zou verwachten dat de prijzen met de grotere verkoop wel eens snel lager zou worden.
Ze worden inderdaad niet goedkoper, alleen de capaciteit neemt toe.

rkrijger
31-07-2004, 12:20
Da's meer waard dan alle gadgets bij elkaar! Onbetaalbaar! ;)

Maar gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee! (y)

Indeed!

Dank voor je adviezen Alex, ik heb er gebruik van gemaakt (zoals je ziet) :)