PDA

Bekijk de volledige versie : is er een storing op de server?



Rikkert
05-01-2002, 00:24
na 1200 uur `s nachts ging het wel erggggggg laaaannnngzaam met het laden van dvd.nl had dit alleen met dvd.nl. was er een storing of zo? of een absurd hoog aantal bezoekers?
het lijkt me sterk dat het aan m`n pc ligt maar , zou dat kunnen? heb nl niks veranderd en ook geen virussen binnen hehaald...

grtz

Rikkert
05-01-2002, 12:49
ook de site is nog steed tergend langzaam.. heb het over 2 min laadtijd per pagina!!!!! alle andere sites die ik bezoek functioneren wel normaal. andere mensen ook dit probleem?

ron
05-01-2002, 13:24
Nee, met ADSL even snel als normaal.

Alex Bel-Gy-Bel
05-01-2002, 15:02
het is hier sinds vrijdag nacht niet meer te doen op deze server.
Ik heb een half uur nodig om dit bericht te kunnen posten.
Ik heb aansluiting via kabel en het probleem is alleen bij DVD.nl en dit forum.

:( Help:( :D

ron
05-01-2002, 15:23
Ik heb een half uur nodig om dit bericht te kunnen posten.
Test-test-test...nee hoor, toch echt maar enkele seconden...:D
Toch maar met zijn allen overstappen op MxStream ?

Rikkert
05-01-2002, 15:34
mmm ik zit ook op de kabel Krakdust, bij zeelandnet. Nu weet ik dat zeelandnet niet echt snel is maar dit slaat natuurlijk alles. heb m`n download snelheid getest via www.mordax.nl en ik zit nog altijd op 30 kbs, dus daar kan het niet aan liggen. Mischien ligt het toch aan de kabel???? kan iemand van dvd.nl hier even op reageren???

grtz rikkert

Alex van den Berg
05-01-2002, 16:31
Ik heb verbinding via het kabelnet van chello... No problemos...

Alexander de Mol
05-01-2002, 17:01
Ik maak momenteel gebruik van een ouderwetse kabelverbinding (demos-modem) van Wanadoo (voorheen Casema). Deze verbinding blinkt niet uit in snelheid. Toch duurt het opvragen van de forumpagina's zeker niet extreem lang. Vrijdagavond/nacht heb ik geen problemen ondervonden.
En geloof me, ik weet wat het is om lang op pagina's te wachten...
Dus wat de oorzaak is...?

Marco
05-01-2002, 17:56
Ook ik had geen problemen vrijdagnacht. Alles liep normaal.
En of het aan de kabel ligt weet ik niet, want zelfs heb ik Chello.

Rikkert
05-01-2002, 17:58
Ik ga denk ik maar eens een bericht posten op een computer forum of zo, want ik vind dit wel erg vreemd (en oneerlijk!) :D

ik laat het weten zodra ik achter het probleem ben.


grtz

Alexander de Mol
05-01-2002, 18:38
Ik ga denk ik maar eens een bericht posten op een computer forum of zoProbeer het eens op het Hardware.info (http://www.hardware.info) forum!

Alex Bel-Gy-Bel
05-01-2002, 21:23
Het gaat hier nog altijd even slecht. Ik vindt het raar dat we maar met twee zijn met dit probleem of hebben die anderen misschien het geduld niet om zoooooolang te wachten.
anders duurde het maar hooguit enkele seconden voor ik naar een andere pagina ging en nu duurt het ca 2 a 3 minuten.
En op andere forums of websites is dat niet het geval, die werken nog altijd normaal.
Is hier dan geen enkele forumbeheerder die hier een antwoord kan geven wat de reden is. :confused: :mad: :( :confused:

Alex Bel-Gy-Bel
05-01-2002, 21:50
eindelijk! alles werkt terug normaal!
Maar vraag me niet hoe het komt.
nu ga ik ff de schade inhalen,

Groetjes,:D :D :D

Rikkert
05-01-2002, 22:02
lachen man! bij mij werkt het nu ook weer normaal! dit is echt onbegrijpelijk! :confused:

forzavado
09-01-2002, 15:33
Nu krijg ik de hele tijd dit bericht:

Warning: Too many connections in /usr/local/www/data/dvd.nl/forum/admin/db_mysql.php on line 38



There seems to have been a slight problem with the database.
Please try again by pressing the refresh button in your browser.

An E-Mail has been dispatched to our Technical Staff, who you can also contact if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.
Weet iemand wat dit betekend. Ik moet wel zeggen dat ik vandaag vanaf 8.30 's morgens online ben geweest.
Maar het is wel vervelend als ik een postje edit en ik druk op save changes en ik zo'n melding krijg. Heb net 5 keer overnieuw op die knop moeten drukken om alles te bewaren.

Hopelijk gaat het nu goed:D :D Ik zit op één van de snellere netwerken van Nederland, dus daar zou het niet aan moeten liggen

PM
09-01-2002, 15:55
heb ik ook last van gehad een uurtje geleden...

Rob Verhoeven
09-01-2002, 15:58
Ditto.....

Nu gaat het weer goed.....maar de site is nog wel stuk trager dan normaal....

Groeten,
Rob

Eric van Ballegoie
09-01-2002, 17:17
Beste Mensen,

We hebben inderdaad grote problemen met de servers op dit moment. We hebben drie servers draaien en die trekken het momenteel eenvoudigweg niet meer. de MySQL server hebben we vanmiddag zelfs moeten herstarten omdat de load te hoog werd.

De nieuwe servers zijn voor 90% klaar en zullen eind volgende week in gebruik genomen worden als alles goed is, en daarmee moeten de problemen geheel verholpen zijn.

Nathan Strik
09-01-2002, 18:21
Kunnen we niet wat nieuwe leden wegtrappen?!? :D :D :D Zo doen ze dat toch bij de NS ook als ze het niet meer trekken?!?

ron
09-01-2002, 19:12
Kunnen we niet wat nieuwe leden wegtrappen?!? :D :D :D Zo doen ze dat toch bij de NS ook als ze het niet meer trekken?!? Laat dat maar over aan de KPN. Er zullen binnenkort wel een hoop MxStream gebruikers van deze site gaan verdwijnen, bedankt hoor KPN !!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Leon Grave
11-01-2002, 14:56
Wij maken voor onze websites gebruik van mysql als database en daarin kan je instellen hoeveel gelijktijdige verbindingen er met de database mogen zijn. En die melding die jullie krijgen komt dus als er meer connecties zijn als dat maximum.
En met de huidige databaseserver is het niet mogelijk om dit getal hoger te zetten omdat deze machine het gewoonweg niet aankan.

maar zoals al eerder gezegd, de nieuwe servers zijn in de maak.

forzavado
11-01-2002, 14:59
Nu loopt ie weer als een trein. Als ie het niet doet is het een kwestie van een paar keer proberen om er doorheen te komen.
Maar mooi dat jullie eraan werken!