PDA

Bekijk de volledige versie : Welke televisie?



Everlast
05-01-2002, 06:58
Iemand in mijn omgeving wil graag een nieuwe televisie kopen, en heeft mij om advies gevraagd. Het gaat om een 4:3 toestel, want de persoon in kwestie heeft geen hometheater.

Er wordt gedacht aan B&O, maar op mijn aanraden is daar nog even mee gewacht. B&O is immers nogal kostbaar ;-)
Zelf zou ik kiezen voor Sony of Philips, maar misschien heeft iemand een andere suggestie.

Dus wat vinden jullie? Wél B&O, of een ander merk?

Graag lees ik jullie reakties.

eatmyshorts
05-01-2002, 11:37
Zelf ben ik altijd tevreden over LOEWE. Zeer mooi scherp beeld en mooi van buiten. Mijn oudse broer heeft er een en mijn jongere broertje. Verder een aantal kennissenvan me.

Laatst heeft toevallig mijn neef deze (http://62.58.68.117/kieskeurig/kieskeurig.nsf/telemerk/92A703811C39D749C125682D00454665) gekocht. De Loewe Calida. Zeer mooie 4:3 tv.

Een nadeel van LOEWE vind ik altijd is dat eht zappen wat traag gaat. Maar verder heeft het ding mega veel opties en is het een genot om naar te kijken.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Anonymous
05-01-2002, 15:13
Ik heb pas geleden een JVC breedbeeld gekocht. Ben ik zeer tevreden over. En dáárvoor had ik een JVC 4:3, die misschien qua beeld niet zo goed was als een Flips of een (ik krijg het bijna niet uit mijn strot) Sony, maar het geluid............... GE-WEL-DIG!
Daar kan zelfs deze breedbeeld van JVC niet aan tippen.

Dus .......... doe er je voordeel mee...........

Alex van den Berg
05-01-2002, 16:42
B&O is niet zo goed als je bij die prijs zou denken... Je betaalt hier vooral voor het design en minder voor de technologie, welke niet veel verschilt met Philips...

Wil je geld uitgeven voor design EN kwaliteit, kies dan voor Loewe...
Ook ik ben voor 99,5% tevreden over mijn Loewe Xelos...
Hoe zit dat met die overige 0,5%? ... scart-RGB probleem(pje)... Voor meer info over dit onderwerp... bekijk de thread RGB scart probleem (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3094)

Rikkert
05-01-2002, 18:54
Mijn sony breedbeeld, is echt een schitterende tv, maar verre van perfect.
Zo werkt het teletekst geheugen niet echt goed.
En vergeet m`n tv nogal eens wat de laatste zender was, dit resulteerd in het volkomen willekeurig uitkiezen van een zender, als ik op de "refresh " butten druk (zo kan je heen en weer zappen tussen 2 zenders)
Hij weegt zoveel dat ik hem bijna nergens op kan plaatsen 74 kg!
Het beeld is echter wel zwaar in orde hoor!
Het design is ook best gaaf, niet al te veel toeters en bellen.

Anonymous
05-01-2002, 19:45
B&O (sorry jongens) raad ik ten strengste af evenals een philips.
Philips is denk ik algeheel bekend bij de televisies met een vlakke
beeldbuis dat er 9 van de 10 x een kleurvlek in de beeldbuis zit.
B&O komt qua techniek matig uit de bus rollen, en al wat Alex zei,
B&O is inprincipe philips techniek.

Sony vind ik momenteel erg mooie toestellen hebben alhoewel
de FQ series aangeschaft moeten worden met bijpassend meubel
omdat het anders als een vlag op een modderschip staat.

Persoonlijk heb ik NOG een 4:3 toestel en wel de KV 29 FX 20 van
Sony waarvan de KV 28 FX 20 opnieuw in productie is genomen !
Dit zijn geweldige toestellen voor een hele mooie prijs, dus kom je
een FX 20 tegen in de formaten 29, 25 of 21 zou ik zeker deze
aanschaffen.

Het enigste nadeel is dat bij Sony je wel een beetje aan de
scherpe kleuren moet wennen.

eisbaer
05-01-2002, 20:10
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een loewe. Zoals Alex en emptyshorts:) al zeiden erg mooie beeldkwaliteit en design. Overigens is het feit dat iemand geen hometheater heeft nog geen reden om voor een 4:3 te gaan. Op mijn loewe xelos wordt een 4:3 uitzending bijna beeldvullend getoond. Qua prijs kan een 4:3 wellicht wel weer interessanter zijn.

eisbaer

Edwin vd Zwaard
05-01-2002, 21:37
waarom een 4:3 beeldbuis en geen breedbeeld ?? Jah "hij heeft geen HT" dus ?? wat niet niet is kan nog komen, waarom nu geld uitgeven aan een 4:3 toestel, terwijl je misschien over een jaar dan WEER een toestel moet aanschaffen !?

Of zien jullie dit anders ??

Edwin

Everlast
06-01-2002, 10:02
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reakties.

Meer reakties zijn natuurlijk nog steeds welkom. Televisietoestellen van Loewe worden veel genoemd in jullie adviezen. Ik ben benieuwd of daar nog een merk aan kan worden toegevoegd?


Even kort mijn reaktie op de post van Edwin v/d Zwaard:
De reden voor een 4:3 toestel is eenvoudig: de koper is een vrouw die helemaal niet van plan is om DVD te gaan kopen óf een surroundinstallatie aan te schaffen. Om een breedbeeldtoestel geeft ze niks.
Ze wil enkel een goed advies, en die vraag heb ik vervolgens naar dit forum doorgespeeld.

eisbaer
06-01-2002, 10:07
Even kort mijn reaktie op de post van Edwin v/d Zwaard:
De reden voor een 4:3 toestel is eenvoudig: de koper is een vrouw.

Oow een vrouw. Nou dan adviseer je toch gewoon de goedkoopste philipsbuis :D

eisbaer

Edwin vd Zwaard
06-01-2002, 10:08
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reakties.

Meer reakties zijn natuurlijk nog steeds welkom. Televisietoestellen van Loewe worden veel genoemd in jullie adviezen. Ik ben benieuwd of daar nog een merk aan kan worden toegevoegd?


Even kort mijn reaktie op de post van Edwin v/d Zwaard:
De reden voor een 4:3 toestel is eenvoudig: de koper is een vrouw die helemaal niet van plan is om DVD te gaan kopen óf een surroundinstallatie aan te schaffen. Om een breedbeeldtoestel geeft ze niks.
Ze wil enkel een goed advies, en die vraag heb ik vervolgens naar dit forum doorgespeeld.

Was ook verder geen commentaar, alleen een vraag...:D
Maar in de toekomst worden toch steeds meer en meer televisie uitzendingen in breedbeeld formaat uitgezonden, en dan zit ze nog mooi met de zwarte balken, maar dat is een afweging die ze zelf moet maken..

(aangezien je voor 1000 gulden al een breedbeeld hebt, en een beetje formaat 4:3 toestel al 800 gulden kost.. ZEKER als je voor Loewe gaat, want dat is een "duur" merk)

Ryaco
06-01-2002, 11:14
Ik heb een Sony Wega 32FX60 100Hz, 32 inch (82 cm). Ik ben er zeer tevreden over. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de TV als center speaker te laten fungeren (niet dat ik dit zou willen, maar er wordt in de manual over gerept, en dan wil ik het ook een keer gezien en gehoord hebben!).

Het gewicht liegt er ook niet om (ruim 70 kg).

Toch ben ik echt Sony minded. Ik heb alles van Sony (TV, DVD, Amp, Center en 6 bipole speakers), behalve mijn Philips Pronto remote en mijn 2 Philips subwoofers.

Is het misschien een idee om een thread te starten over welke remote iedereen gebruikt? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Edwin vd Zwaard
06-01-2002, 11:20
welke remote ??

voor mijn samsun tv -- de samsung tv remote
voor mijn samsung vhs -- de samsung vhs remote
voor mijn yamaha HT -- de yamaha HT remote
voor mijn Mustek dvd -- de mustek dvd remote

:D spannend he :) (dit was vast niet de bedoeling ??

Edwin

Anonymous
06-01-2002, 11:22
waarom een 4:3 beeldbuis en geen breedbeeld ?? Jah "hij heeft geen HT" dus ?? wat niet niet is kan nog komen, waarom nu geld uitgeven aan een 4:3 toestel, terwijl je misschien over een jaar dan WEER een toestel moet aanschaffen !?

Of zien jullie dit anders ??

Edwin

Momenteel is DVD of Canal+ de enigste reden om een breedbeeld
aan te schaffen.Volgens alle kabelexploitanten zou het breedbeeld
verhaal er al lang doorzijn een tijdje terug maar momenteel zien
we nog steeds maar 10% van de uitzendingen die breedbeeld
zijn en daarbij zien we kanalen zoals Ned 3 en Tv 1.Ik denk dat
de meeste mensen die niet 1 2 3 een dvd willen dan toch niet kiezen
voor een breedbeeld.Maar ben wel met je eens, als ik nu een
toestel zou moeten kiezen dan koop ik ook een breedbeeld.(Moet
er alleen niet aan denken dat ik hem 2 hoog moet sjouwen :D)

Ryaco
06-01-2002, 12:07
welke remote ??

voor mijn samsun tv -- de samsung tv remote
voor mijn samsung vhs -- de samsung vhs remote
voor mijn yamaha HT -- de yamaha HT remote
voor mijn Mustek dvd -- de mustek dvd remote

:D spannend he :) (dit was vast niet de bedoeling ??

Edwin

LOL!

En dan heb je ze waarschijnlijk ook met dubbelzijdig tape op een plankje gemonteerd voor het gemak of niet?

Edwin vd Zwaard
06-01-2002, 12:19
LOL!

En dan heb je ze waarschijnlijk ook met dubbelzijdig tape op een plankje gemonteerd voor het gemak of niet?

Ze liggen allemaal op me nachtkastje... Maar het is idd een geirriteer:

"hmm lekker dvdtje kijken, tv aan met ab1, dan ab1 wegleggen en ab2 om de dvd aan te zetten, dan ab2 wegleggen om met ab3 de HT aan te zetten.. en daarna weer wegleggen hehe alles aan.. Ow.. moet ik nog wel de dvd op play zetten :) even ab2 erbij pakken.. en daarna weer wegleggen... humm geluid staat wat zacht, ab 3 erbij... geluid harder.. en weer weg... ow shit, me ondertiteling staat nog iet aan.............."

snappie :D

Edwin

Anonymous
06-01-2002, 12:23
LOL!

En dan heb je ze waarschijnlijk ook met dubbelzijdig tape op een plankje gemonteerd voor het gemak of niet?



HAHAHAHAHA
PERFECT IDEE! nog nooit aan gedacht
Ik ga meteen een plankje zoeken :D

Anonymous
06-01-2002, 13:24
Heeft Edwin er wel eens over nagedacht een Pronto aan te schaffen ?

:D

Ronald Ridderhof
06-01-2002, 15:10
Nou dat weet ik wel, de Panasonic 29as10, pracht toestel, 100hz.
70cm volledige vlak beeldbuis, een plaatje.

Ik vind het jammer dat niemand dit merk heeft opgenoemd, heeft betere beeld kwaliteiten dan philips.

Edwin vd Zwaard
06-01-2002, 15:44
Heeft Edwin er wel eens over nagedacht een Pronto aan te schaffen ?

:D

Een watto ?? Xcuse me hardarefreakazoids hiero... Jullie hebben het tegen een leek.. dus bij termen, svp ook beschrijvingen :D (en een hyperlink is helemaal mooi)

Groet
Edwin

Anonymous
06-01-2002, 16:26
Pronto is een philipsafstandsbediening, werkend op touchscreen,
waarmee je alle apparaten, maakt niet uit welk merk, kan bedienen.
Kijk maar eens op de philipswebsite :D

Uhm... 1 ding... Schrik niet van de prijs ;)

Anonymous
06-01-2002, 16:27
Nou dat weet ik wel, de Panasonic 29as10, pracht toestel, 100hz.
70cm volledige vlak beeldbuis, een plaatje.

Ik vind het jammer dat niemand dit merk heeft opgenoemd, heeft betere beeld kwaliteiten dan philips.

Heb je helemaal gelijk in Ronald.Ik ben van plan de panasonic
TX 25 AS 10 aan te schaffen voor mijn moeder.