PDA

Bekijk de volledige versie : De dagen van de videoband lijken geteld



Alexander de Mol
05-01-2002, 15:24
De dagen van de videoband lijken geteld



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=217)

ron
05-01-2002, 15:31
Goede ontwikkeling natuurlijk. Wat betreft die huurdvd's die snel bekrast raken, tsja, je hebt altijd van die s*kkels die niet weten hoe ze een dvd uit het doosje moeten halen, hoe ze een cd/dvd moeten vastpakken, schijfjes overal laten rondslingeren, de hond ermee laten spelen etc. Te triest voor woorden. :mad:

Anonymous
05-01-2002, 16:23
Goede ontwikkeling natuurlijk. Wat betreft die huurdvd's die snel bekrast raken, tsja, je hebt altijd van die s*kkels die niet weten hoe ze een dvd uit het doosje moeten halen, hoe ze een cd/dvd moeten vastpakken, schijfjes overal laten rondslingeren, de hond ermee laten spelen etc. Te triest voor woorden. :mad:


Correctie: Ze weten het wel, maar het interesseert ze geen moer. Tis toch niet van jezelf, waarom dan voorzichtig zijn?
Das hetzelfde als een CD/DVD uitlenen: Zelf ben je op andermans spullen zeeeer zuinig, maar krijg maar eens een uitgeleende CD/DVD terug van iemand........ Ken je dat?

ron
05-01-2002, 16:44
maar krijg maar eens een uitgeleende CD/DVD terug van iemand........ Ken je dat? Yep, ik zal verder geen namen noemen maar 1 keer kreeg ik een dvd beschadigd terug. Ik heb hem wel vergoed gekregen en hij mocht het beschadigde exemplaar houden, maar het is toch even een lullige situatie.

Marco
05-01-2002, 18:11
Het was vorig jaar al gezegd. Philips stopt met de productie van videorecoders sinds ze zijn overgegaan naar DVD+RW recorders. En ik zie steeds meer merken (o.a. Sony, HP, Pioneer) met een DVD-RW drive voor de PC. DVD-video spelers worden ook steeds goedkoper (als je gaat vergelijken met zo'n 3 jaar geleden). Maar het belangrijkste is en blijft de software. Grote releases zoals Godfather, T2, Star Wars hebben een flinke bijdrage afgeleverd. Er wordt ook meer reclame voor DVD gemaakt. Dus het gaat lekker met DVD.

Anonymous
05-01-2002, 18:21
Ik hoop van harte voor Flips dat ze de "strijd" nu eens een keer winnen. Altijd trekken ze aan het kortste eind. Behalve met de CD, maar dat kwam door de samenwerking met Sony.
Ik gun het Flips van harte!!! (zouden ze me nu een gratis DVD speler sturen?:p )

Luther Hartog
05-01-2002, 18:53
Ik vind het heel erg als je niet normaal kunt omgaan met het eigendom van iemand anders, is dat nou zoveel gevraagd in deze maatschappij? Blijkbaar wel, ik hoop dat er goede maatregelen voor worden getroffen wanneer iemand een DVD met krassen inleverd. 2 dagen cel ofzo, geldboete van 10000 gulden of op het dorpsplein aan de schandpaal.;)

eisbaer
05-01-2002, 19:59
Video is dood... althans bijna. Het is nog even wachten op betaalbare dvd-writers. Dvd is wel een geweldige impuls voor de platenzaken. Een groot deel van hun winst komt nu al uit de dvd verkoop. Het gezeur over verlies aan inkomsten door cd kopien kan daarmee ook meteen begraven worden. In ieder geval vanuit de detailhandel gezien.

eisbaer

Edwin vd Zwaard
05-01-2002, 21:32
uitlenen en beschadigd terugbrengen staat de doodstraf op bij mij.. maar ja, dat mag niet.. dus dan maar een boze blik...

Maar goed, de enige die mijn dvd's mogen lenen zijn mijn broers (uitwonend) en goede vrienden.. En die weten allemaal hoe ze er mee om moeten gaan, dat heb ik wel redelijk duidelijk gemaakt..

En als ze het niet zint ?? nou ik heb nog 200 videobanden in de kast staan, dan zoeken ze er daar maar 1 van uit om te lenen :p

Groeten
Edwin

raampie
05-01-2002, 22:38
Ik denk dat ik toch maar een nieuwe video aanschaf. M'n huidige is gesneuveld bij een auto ongeluk en zodra de verzekering uitbetaalt haal ik een nieuwe. Voorlopig heb ik nog veel films op video het is toch wel lekker effe iets van de TV opnemen. Ik mis hem nu al :( .

Luther Hartog
05-01-2002, 22:39
Ik ben het helemaal met je eens Edwin. Heel veel mensen kijken je raar aan als je een cd niet uitleent, omdat ie dan zou kunnen beschadigen. Ik ben gewoon voorzichtig met die dingen en het doet me zeer als ergens een vouw inzit of een kras:(

eisbaer
05-01-2002, 23:17
Ik ben het helemaal met je eens Edwin. Heel veel mensen kijken je raar aan als je een cd niet uitleent, omdat ie dan zou kunnen beschadigen. Ik ben gewoon voorzichtig met die dingen en het doet me zeer als ergens een vouw inzit of een kras:(

Haha kan ik me alles bij voorstellen. Ik stoorde me er al aan als ik een cd terugkreeg die gedraaid in het doosje zat. Niet netjes met het label naar boven.

eisbaer

Vinnie
05-01-2002, 23:37
Ik heb al een berg dvd's geleend bij de videotheek en nog geen enkele keer problemen gehad. Ik heb ook niet het idee dat ik telkens de <20e huurder was.

Ze zeggen dat een videoband na 70 keer uitlenen afgeschreven wordt. Ik weet zeker dat je na 10 a 20 keer al een jengelende en sneeuwende weergave hebt; een probleem dat je met dvd niet hebt.

Dit is althans mijn ervaring...

eisbaer
05-01-2002, 23:54
Ik heb al een berg dvd's geleend bij de videotheek en nog geen enkele keer problemen gehad. Ik heb ook niet het idee dat ik telkens de <20e huurder was.

Tja ik geloof er ook geen hout van dat gemiddeld een videoband 70x uitgeleend kan worden en een dvd 20x. Het lijkt me meer een mooi excuus om de verhuurprijzen op te krikken.

Alex van den Berg
06-01-2002, 00:08
Ik denk dat ik toch maar een nieuwe video aanschaf. M'n huidige is gesneuveld bij een auto ongelukTja... Kijk dan ook geen film tijdens het rijden! :D

Martin de Goeij
06-01-2002, 00:17
uitlenen en beschadigd terugbrengen staat de doodstraf op bij mij.. maar ja, dat mag niet.. dus dan maar een boze blik...Helemaal mee eens...ik leen zelden dvd's uit, laatst voor het eerst, maar die weet hoe veel waarde ik hecht aan onbeschadigde dvds'.. het is een kleine moeite om eer voorzichtig mee om te gaan, maar het valt niet mee als je de dvd's vd videotheek bekijkt:mad:

raampie
06-01-2002, 01:04
Tja... Kijk dan ook geen film tijdens het rijden! :D
Dat zij de politie ook al. Ik denk dat het tijd wordt dat ik een Playstation aanschaf ;) .

(ps. videorecorders kunnen er niet zo goed tegen als ze vanuit je kofferbak dwars door je neerklapbare achterbank naar voren gelanceerd worden. Volgens (of voor mij ;) ) zou hier dus het kwaliteitsverschil tussen DVD en video moeten zitten.)

Oakey
06-01-2002, 01:06
Ik ben het helemaal met je eens Edwin. Heel veel mensen kijken je raar aan als je een cd niet uitleent, omdat ie dan zou kunnen beschadigen. Ik ben gewoon voorzichtig met die dingen en het doet me zeer als ergens een vouw inzit of een kras:(

*Hehe* Gelukkig zijn er meer mensen met verstand :D Maar je hebt gelijk als je zegt dat mensen je raar aankijken ("Hoezo, zo'n cd-doosje kost toch niets?" Terwijl er dan een sticker opzit met "Includes the hit-singles...").

Maar om ff bij het topic te blijven. Ik geloof ook dat de dagen van de video geteld zjin. Zelfs mijn ouders en zus hebben nu een HT gekocht. Terwijl ze werkelijk bijna nooit films kijken :rolleyes:

Anonymous
06-01-2002, 09:05
Ik ben het helemaal met je eens Edwin. Heel veel mensen kijken je raar aan als je een cd niet uitleent, omdat ie dan zou kunnen beschadigen. Ik ben gewoon voorzichtig met die dingen en het doet me zeer als ergens een vouw inzit of een kras:(

Ik dacht dus echt dat ik de enige zeikerd daarin was, maar het blijkt dat er medestanders in de strijd zijn.
Ik vond dat vroeger al zo erg met LP's (of klink ik nu wel heel erg oud?). Die kwamen ALTIJD bekrast terug. Gek werd je ervan. Maar waar ik (vooral bij cd's) altijd bang voor ben is dat de inlays beschadigen.
Gelukkig ken ik nog niet zoveel mensen met een DVD speler, dus hoef ik ze ook niet uit te lenen :p

Edwin vd Zwaard
06-01-2002, 09:36
Tja ik geloof er ook geen hout van dat gemiddeld een videoband 70x uitgeleend kan worden en een dvd 20x. Het lijkt me meer een mooi excuus om de verhuurprijzen op te krikken.

Heb in een videotheek gewerkt, en rekenmaar dat een dvd een stuk vaker wordt uitgeleend over het algemeen (je hebt natuurlijk altijd uitzondering dat ie super beschadigd ergerns door).. maar videobanden en dvds worden verhuurd tot ze op zijn (of als ex rental verkocht)

Groet
Edwin

Job Rijskamp
06-01-2002, 16:14
Ik dacht dus echt dat ik de enige zeikerd daarin was, maar het blijkt dat er medestanders in de strijd zijn.
Ik vond dat vroeger al zo erg met LP's (of klink ik nu wel heel erg oud?). Die kwamen ALTIJD bekrast terug. Gek werd je ervan. Maar waar ik (vooral bij cd's) altijd bang voor ben is dat de inlays beschadigen.
Gelukkig ken ik nog niet zoveel mensen met een DVD speler, dus hoef ik ze ook niet uit te lenen :p

Maak je daar maar niet druk om, ik denk dat iedereen op dit forum zich daar wel aan ergert. Ik ben altijd al voorzichtig met CD's en later ook DVD's geweest, ook als het van een ander is. Vooral die CD's van de bibliotheek zijn om te janken zo beschadigd. Ik erger me er ook altijd groen en geel aan als ik een CD moet rippen.

Anonymous
06-01-2002, 16:20
Heeft iemand het eigenlijk al eens meegemaakt dat je een DVD huurde en dat deze het helegaar niet deed?
Ik (nog) niet, maar wat is jullie ervaring..........?

Edwin vd Zwaard
06-01-2002, 17:19
als je er problemen mee hebt, is de enige last die je hebt: NOG een keer naar de videotheek.. krijg je gewoon een andere mee..

Groet
Edwin

PS maar nee, nog nooit gehad.. Wel klanten die terugkwamen.. 1x was gewoon de dvd doormidden gebroken, en meneer had geen FLAUW idee hoe dat kwam.... Tja, wat moet je nou met zo'n lamzak :confused: )

Edwin

Anonymous
06-01-2002, 17:42
PS maar nee, nog nooit gehad.. Wel klanten die terugkwamen.. 1x was gewoon de dvd doormidden gebroken, en meneer had geen FLAUW idee hoe dat kwam.... Tja, wat moet je nou met zo'n lamzak :confused: )

Edwin

gewoon laten betalen dus lijkt me....

Edwin vd Zwaard
06-01-2002, 17:44
gewoon laten betalen dus lijkt me....

Dacht ik dus ook, maar me baas vond van niet, hij zei dat het een ongelukje had kunnen zijn... :D Ik weet niet wat voor ongelukje een dvd in 2en breekt... :confused:

Edwin

Marco
06-01-2002, 17:50
Wel klanten die terugkwamen.. 1x was gewoon de dvd doormidden gebroken, en meneer had geen FLAUW idee hoe dat kwam....
Hij heeft die DVD zeker gebruikt om het ijs van zijn ruiten af te krabben. Me dunkt dat je een DVD niet zomaar breekt in twee.

Anonymous
06-01-2002, 17:54
Hij zal der wel op zijn gaan staan.
Sukkel......

jwtje
06-01-2002, 19:00
ik heb al meerder keren gehad dat een gehuurde dvd op sommige stukken gewoon oversloeg, simpelweg omdat ze helemaal vol met krassen zaten!!!:mad: :mad: :mad:

Oakey
06-01-2002, 20:45
Heb 1 x gehad dat een DVD vlak voor het einde van de film bleef hangen en ik het einde dus niet kon zien :mad:

Nathan Strik
06-01-2002, 21:57
Ach, niet zoveel kritiek op de goede ouwe VHS band.

Denk je eens in wat er was gebeurd als Tom Hanks in Cast Away in plaats van een pakket videobanden een pakket DVD´s had gehad.
Dat is een stuk moeilijker een vlot in elkaar zetten hoor... :D

Peter Gloudemans
08-01-2002, 00:04
Ik had wel laatst een DVD gehuurd die het helemaal niet deed. Ik had me zo verheugd op ENEMY AT THE GATES, mede door de super recenties. Ik had me er helemaal voor geposteerd, maar helaas ging het feest dus niet door. Ik terug met de verwachting een ander exemplaar mee te krijgen, maar niks hoor, ZE HADDEN ER MAAR EEN!!!:mad:

Schrale troost: wel een tegoedbon voor een gratis DVD meegekregen... Nouja, ik koop 'm wel een keer...

Luther Hartog
08-01-2002, 12:44
Dat kun je gerust doen, heb ik ook gedaan en daar heb ik geen moment spijt van gehad, Superfilm:)

Johan Berkhout
08-01-2002, 13:31
Nou video blijft bij mij zeker nog wel bestaan helaas, want wat moet moet ik met de 300 banden in de kast, pas als ik de films heb vervangen is video passé

BlueEyeZ
16-01-2002, 12:15
Ik huur nooit dvd's, ik koop ze.
Anders dan download ik gewoon een divx, huren doe ik sinds de dvd niet meer.

Mark Krommenhoek
16-01-2002, 14:10
Wat betreft de krassen:

Ik denk dat de verhuurbedrijven de schuld ook bij zichzelf kunnen zoeken...
Toen ik nog zaterdaghulp was op de muziekafdeling van een groot warenhuisketen (geen namen ;-)) hebben we eens een testje gedaan met gewone cd's.
Als ze nieuw uit het doosje kwamen en we ze in de bewaarhoesjes deden (tegen diefstal) dan kwamen ze eruit met krassen... Doe dit twintig keer in een videotheek en dan heb je inderdaad een dvd vol met krassen.