PDA

Bekijk de volledige versie : Indies: Releaselijst koop DVD tot eind september



Eric van Ballegoie
06-01-2002, 10:08
Indies: Releaselijst koop DVD tot eind september



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=219)

Oakey
06-01-2002, 13:58
Wat een rotzooi.... BTW Evita en Donny Brasco hebben ze toch al uitgebracht?

Luther Hartog
06-01-2002, 14:17
idd, wat een troep

Alex van den Berg
06-01-2002, 14:32
Evita en Donny Brasco hebben ze toch al uitgebracht? Die staan in de lijst onder juli... Als je goed leest, zie je dat er "ZOMERAKTIE" bijstaat... Deze titels gaan dan schijnbaar voor de halve prijs.

Alex Bel-Gy-Bel
06-01-2002, 16:11
:confused: Op het eerste zicht niets bij wat ik tot mijn verzameling zal toevoegen.

Frans T
06-01-2002, 21:15
Wat een rotzooi....

The Killing Fields voor 7 Euro; dat zou ik geen rotzooi willen noemen.

Oakey
06-01-2002, 21:55
The Killing Fields voor 7 Euro; dat zou ik geen rotzooi willen noemen.

Nee da's waar. Alleen zal het wel verknipt zijn tot 4:3 :(

Mark S
07-01-2002, 09:58
Mmmm..een hoop bagger.
Nouja, m.u.v. Sliding Doors en Killing Fields ...misschien

Remon Roubos
07-01-2002, 16:18
Zijn niet echt DVD's waarvan je zegt dat je ze graag in je collectie wil hebben.

Mark S
25-03-2002, 13:32
Sliding Doors is direct bij verschijning naar de FRS-aanbiedingbak verwezen: 8.99 Euro

BasH
25-03-2002, 14:44
Bovendien is Matilda een erg leuke kinderfilm. Dus wel aardig voor de ouders onder ons.

Groeten,

BasH

Oakey
25-03-2002, 18:53
Sliding Doors is direct bij verschijning naar de FRS-aanbiedingbak verwezen: 8.99 Euro

Ik heb hem gekocht want ik had hem nog nooit gezien. Was best aardig, maar Lola Rennt is beter.

Mark S
25-03-2002, 19:15
Ik heb Sliding Doors destijds een keer gehuurd, Lola Rennt heb ik later gezien. Sliding Doors staat me niet meer zo goed voor de geest.
De thema's zijn in ieder geval identiek.
Is dit trouwens weer een echte Indies-release..dwz 4:3?

Oakey
25-03-2002, 20:35
Is dit trouwens weer een echte Indies-release..dwz 4:3?

Ik heb Lola Rennt in de bios gezien. Moet hem nog steeds eens op dvd kopen maar heb begrepen dat de release niet geweldig is (ondertitels ingebrand in de balken e.d.??)

Sliding Doors is een goeie dvd-release, anamorf widescreen met DD5.1, uitschakelbare ondertitels en veel extra's (achter de schermen, interviews e.d.). Niet dat ik daar bij een film als deze om sta te springen, maar voor een keertje kijken wel leuk. Ben dus wel benieuwd wat Indies nog meer gaat uitbrengen.

Mark S
25-03-2002, 23:05
Lola Rennt heeft inderdaad ingebrande titels, is 4:3.
Er is ook een UK versie (Run Lola Run) verkrijgbaar, wel iets duurder maar in ieder geval 16:9, en een betere beeldkwaliteit. Ik heb de cheapo 4:3.

Voor Sliding Doors loop ik van het weekend ff naar FRS, en er liggen nog 2 titels in de graaibak die ik wil hebben:
Waking Ned
Brassed Off (maar die is de laatste maanden moeilijk leverbaar)
Deze 2 zijn geloof ik ook 4:3. Kan me ook niet veel schelen, maar als het toevallig 16:9 is (zoals Sliding Doors) is dat mooi meegenomen, toch?
Daarnaast zag ik dat Chocolat in prijs gezakt is naar 19.99.

Oakey
26-03-2002, 18:29
Voor Sliding Doors loop ik van het weekend ff naar FRS, en er liggen nog 2 titels in de graaibak die ik wil hebben:
Waking Ned
Brassed Off (maar die is de laatste maanden moeilijk leverbaar)
Deze 2 zijn geloof ik ook 4:3. Kan me ook niet veel schelen, maar als het toevallig 16:9 is (zoals Sliding Doors) is dat mooi meegenomen, toch?
Daarnaast zag ik dat Chocolat in prijs gezakt is naar 19.99.

Volgens www.dvdinfo.be is Waking Ned 2.35:1, alleen niet anamorf (vind ik persoonlijk geen ramp). Ben wel benieuwd hiernaar (heb deze nog steeds niet gezien). Ook Brassed Off nog niet gezien, heb er een beetje gemengde gevoelens over (te zwaar...), maar moet het toch maar eens proberen. Over de dvd-release van BO kan ik niets vinden. Lola Rennt zal ik toch maar kopen in de cheap versie...

Mark S
26-03-2002, 19:06
Volgens www.dvdinfo.be is Waking Ned 2.35:1, alleen niet anamorf
Is dat zo? Again..een meevallertje! Goede en adequate review trouwens, had ik nog niet gelezen. Destijds op video gehuurd bij Cinematheek (zo'n beetje de video-toko van Lux)

Ook Brassed Off nog niet gezien, heb er een beetje gemengde gevoelens over (te zwaar...)
Nee, dat valt echt wel mee...Bij vlagen toch wel een emotionele film (maar da's nogal persoonlijk)

maar moet het toch maar eens proberen.
Zeker doen...

Rochan
28-03-2002, 08:20
Ik heb Sliding Doors gisteren gezien, leuke film en voor het geld kan je niet laten liggen. Heb geen spijt van dat ik het heb gekocht. Gweneth Paltrow speelt leuk, leuke humor. Niet laten liggen deze film.:D

Mark S
29-03-2002, 18:31
Vandaag bij de FRs geweest om Sliding Doors te kopen.
Tevens Gilbert Grape gekocht en Waking Ned.
Met Waking Ned is iets vreemds aan de hand met het geluid.
Voor de duidelijkheid, ik heb een ouwe prologic versterker, geen dd 5.1 of dts bak.
Op de hoes staat dolby surround.
Ik krijg alleen signaal uit de rechter front speaker, zowel in prologic, als gewoon in stereo. Wel overal geluid bij virtueel surround modes als hall en simulated, waarbij een mono/stereo signaal door deze algoritmes kunstmatig over alle speakers wordt verdeeld.
Errug vreemd.
Ik heb ook even de settings van mijn dvd-speler veranderd, maar met hetzelfde resultaat.
Op de
review (http://www.dvdinfo.be/bespreking/films/wakingned.html) kan ik hier niets over terugvinden.
"Waking Ned is maar voorzien van een simpel lineair PCM-stereokanaal zonder franjes, wat in een dialoogfilm zoals deze overbodig is. Grootse geluidseffecten moet je tenandere nooit verwachten bij dit soort low budget-films, en in tegenstelling tot de recente releases van Indies (zie bv. Driving Miss Daisy) is de geluidsmix nu wŽl in evenwicht, en kan deze DVD perfect ter illustratie dienen voor de stelling dat ten allen prijze een DD 5.1-spoor op de DVD te willen zetten niet noodzakelijk leidt tot een beter eindprodukt."

Dinsdag maar es en telefoon-offensief met HomeScreen in Amsterdam beginnen. Benieuwd wat ze te zeggen hebben. Misschien is mijn exemplaar een misprint of zo. To be continued....

Oakey
01-04-2002, 21:20
...
Met Waking Ned is iets vreemds aan de hand met het geluid.
Voor de duidelijkheid, ik heb een ouwe prologic versterker, geen dd 5.1 of dts bak.
Op de hoes staat dolby surround.
Ik krijg alleen signaal uit de rechter front speaker, zowel in prologic, als gewoon in stereo. Wel overal geluid bij virtueel surround modes als hall en simulated, waarbij een mono/stereo signaal door deze algoritmes kunstmatig over alle speakers wordt verdeeld.
Errug vreemd.
...
Dinsdag maar es en telefoon-offensief met HomeScreen in Amsterdam beginnen. Benieuwd wat ze te zeggen hebben. Misschien is mijn exemplaar een misprint of zo. To be continued....

Laat even weten wat hier uitkomt, want ik heb Waking Ned inmiddels ook aangeschaft en heb hetzelfde probleem :( Zowel op een HT als op mijn eigen stereo-setting wordt alleen het rechterkanaal gebruikt.

Mark S
02-04-2002, 07:14
Oei! Dan ligt het niet alleen aan mijn schijfje!
Misschien dat die PCM-track alleen via de digitale uitgang normaal klinkt.
Hoewel, als het analoge signaal mono zou zijn geweest hadden we hetzelfde geluid uit beide voorkanalen moeten horen.
Hopelijk heb ik het vandaag niet te druk op het werk en kan ik HomeScreen gaan lastigvallen...

Oakey
02-04-2002, 08:18
Oei! Dan ligt het niet alleen aan mijn schijfje!
Misschien dat die PCM-track alleen via de digitale uitgang normaal klinkt.
Hoewel, als het analoge signaal mono zou zijn geweest hadden we hetzelfde geluid uit beide voorkanalen moeten horen.
Hopelijk heb ik het vandaag niet te druk op het werk en kan ik HomeScreen gaan lastigvallen...

Ik ben erg benieuwd.... Ik heb Homescreen in ieder geval al een mailtje gestuurd, dus in combinatie met jouw telefoonoffensief moet het gaan lukken ;)

Volgens de hoes is het trouwens Dolby Surround, is dat iets anders dan PCM? Ik heb die review op www.dvdinfo.be er nog eens op nagelezen, en het rare is idd dat ze daar juist lovend zijn over het geluid.... Misschien is er toch een partij foute persingen ofzo. Het is in ieder geval niet kijkbaar zo vind ik (ik heb ook geen mono-knop waardoor ik het geluid uit beide luidsprekers kan laten komen)

Oakey
05-04-2002, 19:10
Ik heb nog niets op mijn mailtje gehoord :( Jij nog iets nieuws?

Mark S
13-04-2002, 22:21
Nope and nada..
2x gebeld..geen gehoor.
gemaild...no response..zelfs geen bevestiging van ontvangst.
2 maandn geleden via mail een catalogus aangevraagd...same thing...
Rare club?

Oakey
13-04-2002, 22:28
Nope and nada..
2x gebeld..geen gehoor.
gemaild...no response..zelfs geen bevestiging van ontvangst.
2 maandn geleden via mail een catalogus aangevraagd...same thing...
Rare club?

Nu je het zegt: ik heb die catalogus ook een hele poos terug aangevraagd. Slordig...

Ben er inmiddels achter dat er wel geluid in het linker kanaal zit, dus ik heb de balans aangepast waardoor de film in ieder geval te kijken was.

Louis Bouduin
26-04-2002, 17:56
Hoop dat The Killing Fields wat anders is dan die schijf die nu overal in de uitverkoop ligt te stinken.