PDA

Bekijk de volledige versie : Welke remote gebruiken jullie?



Ryaco
06-01-2002, 11:19
Ik gebruik zelf al enige jaren een Philips Pronto. Een te gekke programmeerbare touchscreen remote. Welke remote gebruiken jullie?

Ook leuk om te weten: WAAR gebruik je de remote allemaal voor?

Ik gebruik hem voor mijn CD, VCR, DVD, TV en AMP. Ik ben nu aan het kijken of ik mijn lichten er ook mee kan aansturen, maar dat is nog een probleempje omdat de remote een IR device is en de meeste lichtaansturingen zijn ultrasoon. Dat lossen we nog wel op...

Graag jullie reactie!

eisbaer
06-01-2002, 12:34
De ab van mijn denon receiver gebruik ik meestal om alle apparatuur te bedienen. De indeling van dat ding is alleen niet echt handig en een paar knopjes die je afzonderlijk kan programmeren mis ik er ook op.

PM
07-01-2002, 08:17
ik gebruik de ab van mijn yamaha rx-v800... dit is een learning remote... dus die kan je dingen van andere ab's laten leren... Werkt best aardig... maar ik zou graag een pronto hebben... die komt er nog wel een keertje denk ik... (vooral de nieuwe pronto (kleuren scherm!) is heel mooi... en prijzig :))

Mike Philippens
07-01-2002, 08:22
Ik heb sinds kort ook een Pronto. Werd een beetje getikt van al die losse kastjes. Bij mijn a/v receiver zit ook een universele remote, maar daar miste ik van alles op. Nu dus een (2de hands) Pronto (1Mb) en ik ben er dik tevreden mee.
Het mooiste aan de Pronto is dat je 'm kunt indelen en aanpassen aan hoe JIJ met het apparaat omgaat, dus alle voor jou belangrijke functies op een voor jou makkelijke plek kan zetten. Kost wat tijd, maar het werkt dan ook als een speer.
Oh ja: de TV, DVD, Video,AMP en mijn microsetje in de hobbykamer doen het met mijn Pronto.

Mike Philippens
07-01-2002, 20:21
(vooral de nieuwe pronto (kleuren scherm!) is heel mooi... en prijzig :))
Ach...alles is relatief. Kijk maar eens hiernaar:
Lexicon remote (http://www.homecinemachoice.com/testbench/SystemControllers/Lexicon/Lexicon700T.shtml).
Leuke ab voor de prijs van een hele leuke HT set...
Moet je het verhaaltje maar eens lezen. Er zijn blijkbaar ook ab's van tegen de €20.000,= :confused:

Alex van den Berg
07-01-2002, 20:52
Ik gebruik al een aantal jaren de Sony RM-AV2000T... Is ondertussen alweer een oudje... Ik heb er erg veel plezier van gehad. Geschikt voor 12 apparaten, volledig programmeerbaar, touchscreen, een paar macrootjes...

Vooral sinds mijn 300-DVD-wisselaar zich tussen mijn apparatuur genesteld heeft, krijg ik toch wel de behoefte aan wat meer gebruiksvriendelijke selectie mogelijkheden... Vandaar dat mijn oog al een tijdje op de Philips Pronto-Pro is gericht...
Voorlopig blijft het bij kwijlen, aangezien ik dit kastje met kleuren-touchscreen nog steeds te duur vind. Maar ooit wordt ie vast goedkoper, of verlies ik mijn zelfbeheersing... :D

Prachtig apparaat... Compleet vanuit de PC te voorzien van toetsen met plaatjes... TV-zender selecteren door op het logo te drukken... DVD'tje in de wisselaar selecteren met 1 druk op de coverscan i.p.v. 5 toetsdrukken + 1 getal... *zucht* ...

En nu ga ik deze thread weer snel verlaten, anders sta ik morgen al in de winkel... :D

Ryaco
08-01-2002, 15:01
Ik heb sinds kort ook een Pronto. Werd een beetje getikt van al die losse kastjes. Bij mijn a/v receiver zit ook een universele remote, maar daar miste ik van alles op. Nu dus een (2de hands) Pronto (1Mb) en ik ben er dik tevreden mee.
Het mooiste aan de Pronto is dat je 'm kunt indelen en aanpassen aan hoe JIJ met het apparaat omgaat, dus alle voor jou belangrijke functies op een voor jou makkelijke plek kan zetten. Kost wat tijd, maar het werkt dan ook als een speer.
Oh ja: de TV, DVD, Video,AMP en mijn microsetje in de hobbykamer doen het met mijn Pronto.

Als je mijn config een keer wil zien kan ik hem je wel mailen. Ik heb mijn Pronto al ruim twee jaar en ik heb inmiddels (grotendeels via Internet) een hele leuke en netjes uitziende config samengesteld. Als je geinteresseerd bent, kan ik je de config wel sturen.

Ter info: Voor meer config's zie www.remotecentral.com (maar dat wist je vast al).

PM
08-01-2002, 15:59
tja... deze positieve ervaringen (en dat ik t gewoon een tof en gemakkelijk ding vind) hebben mij we toch toe gebracht zo'n ding te bestellen...

Zal ik deze week eens regelen...

T lijkt me echt superhandig.... weg met die stapel ab's

Mike Philippens
08-01-2002, 16:51
Als je mijn config een keer wil zien kan ik hem je wel mailen.
In de dagen voor ik mijn Pronto had, heb ik al een paar Mb aan setups gedownload en na een avondje of wat had ik een heel redelijke setup voor elkaar. Een heleboel setups vondt ik veel te druk, met logo's van de apparaten enzo. Erg mooi, maar er blijft minder plaats over voor de knoppen. Ook een kwestie van smaak, denk ik.
Maar het is op zich misschien wel leuk om die van jou te bekijken;wie weet kom ik nog op een idee. Wil je dan ook die van mij zien ? ;) :D

Maxster4th
08-01-2002, 18:47
Ik gebruik de ab die bij mijn sony str db 940,RM LJ 304. Werkt tot nu toe prima (gooi er niet mee, zoals al mij vorige :rolleyes: Maar ik gebruik hem voor tv, video, cd, md, dvd en receiver.

Maar die philips pronto, aan welke prijs moet ik dan denken, want hij klinkt wel OK.

Alex van den Berg
08-01-2002, 19:01
philips pronto, aan welke prijs moet ik dan denkenVoor de versie met zwart-wit touchscreen... zo'n € 375,- ... De versie met kleuren touchscreen en 8 MB geheugen.. zo'n € 1000,- ... *slik* ...

Dave
08-01-2002, 20:03
Is toch mooi spul allemaal....

Ik wil toch eigenlijk ook wel een nieuwe ik gebruik nu de SBC RU660 van Philips maar die kan niet het menu van mijn DVDspeler van hoog naar laag of links naar rechts bv bedienen is toch vervelend...

Dus het liefst een met een "kruisje" erop de volgende x...

En die Pronto "Slurp..."

Arjan
08-01-2002, 20:43
Ach...alles is relatief. Kijk maar eens hiernaar:
Lexicon remote (http://www.homecinemachoice.com/testbench/SystemControllers/Lexicon/Lexicon700T.shtml).
Leuke ab voor de prijs van een hele leuke HT set...
Moet je het verhaaltje maar eens lezen. Er zijn blijkbaar ook ab's van tegen de €20.000,= :confused:



Zoals deze:

Crestron ST-1550 (http://www.crestron.com/products/residential/r_st-1550.html)

Of voor de homepage:

Crestron (http://www.crestron.com)

Is leuk spul allemaal, overigens gebruik ik de standaard 2-way learning remote van mijn Sony Str-Db 940, een tergend langzaam ding... Maar ik heb toch (nog) geen € 375 over voor een nieuwe Pronto. Waar zijn deze 2e hands te krijgen?

Arjan

Maxster4th
09-01-2002, 14:47
Is leuk spul allemaal, overigens gebruik ik de standaard 2-way learning remote van mijn Sony Str-Db 940, een tergend langzaam ding... Maar ik heb toch (nog) geen € 375 over voor een nieuwe Pronto. Waar zijn deze 2e hands te krijgen?


Ik heb dezelfde ab, maar tergend langzaam zou ik hem niet willen noemen. Met wat precies vind jij hem langzaam dan?

Arjan
09-01-2002, 16:16
Ik heb dezelfde ab, maar tergend langzaam zou ik hem niet willen noemen. Met wat precies vind jij hem langzaam dan?

Ik vind het lang duren als de AB informatie van de receiver moet krijgen, over welk apparaat staat geselecteerd (dvd, cd enz.) en met informatie over de radio stations. Natuurlijk kan je de 2-way functie uitzetten, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Verder werkt de AB aardig, met de Learning functie.

Over de Receiver heb ik verder weinig te klagen, prima ding!

Mike Philippens
09-01-2002, 16:37
Maar die philips pronto, aan welke prijs moet ik dan denken, want hij klinkt wel OK.
In deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3278) staat wat prijsinfo. In elk geval onder de €300.

Maxster4th
09-01-2002, 16:40
Daar heb je gelijk in. Het ophalen van info duurt lang, maar daar maak ik toch niet echt gebruik van. Ik heb het wel aan staan, maar je weet toch op welke source de receiver staat, zo niet dan druk ik altijd 2x enter, dan haalt hij geen info van de receiver en kan je lekker een source kiezen.

Ondanks het lcd schermpje, heb ik nu al een jaar de batterijen (3 stuks) erin zitten. Het stroomgebruik valt dus erg mee, ik had veeeel erger verwacht.

Gabriël de Rop
10-01-2002, 10:36
Idd, ik heb dezelfde remote als Maxster4th, en ik ben er zeer tevreden mee...was in het begin ook twijfelachtig wat betreft de levensduur van de batterijen maar dit is niet veel korter dan de meeste andere AB's.
Het is uiteraard uiterst comfortabel om al je componenten door 1 remote te bedienen, maar om hier nou 300 euro of zelfs 1000 (!!) voor neer te tellen......ik dacht het toch ff niet...:eek:

Danny
10-01-2002, 11:00
Ik ben nu aan het kijken of ik mijn lichten er ook mee kan aansturen, maar dat is nog een probleempje omdat de remote een IR device is en de meeste lichtaansturingen zijn ultrasoon. Dat lossen we nog wel op...

Graag jullie reactie!

Hi, ja daar ben ik dus ook al een tijdje mee bezig.
Ik had bij Contad een IR dimmer besteld.....in mei vorig jaar....NOG NIET BINNEN ! Wel het frame-pje wat erbij zit. Ik ga nog een keer bellen....fraaie service, niet ? Maar als je andere tips heb (andere merken op IR basis) graag !

Rossi
10-01-2002, 12:23
Ik gebruik al een aantal jaren de Sony RM-AV2000T... Is ondertussen alweer een oudje... Ik heb er erg veel plezier van gehad. Geschikt voor 12 apparaten, volledig programmeerbaar, touchscreen, een paar macrootjes...

Ik heb zijn opvolger, niet veel anders (snoept alleen wat minder batterijen :p ). Ik ben er best blij mee en hij is een stuk, heel stuk goedkoper dan de Pronto. Maar een Pronto is natuurlijk wel de top, althans voor mij! Ik zoek al een tijdje een 2dehands modelletje (beetje voordelig) maar da's niet makkelijk. Weinig ontevreden gerbuikers waarschijnlijk :D .

Edwin V
11-01-2002, 07:19
Ik gebruik de touch screen die bij mijn Denon versterker hoort. Deze heeft een lekker sterk signaal zodat ik hem niet eens hoef op te tillen en te richten. hij ligt bij mij op de bank. Hij heeft ook een paar vaste knoppen die ik heb geprogrammeerd voor veel gebruikte functies. Een screen heb ik geprogrammeerd voor de iets minder gebruikte functies en wat jump functies waarmee ik meteen naar een ander screen (bijv TV) kan springen.

Pjot77
11-01-2002, 08:04
Ondanks het lcd schermpje, heb ik nu al een jaar de batterijen (3 stuks) erin zitten. Het stroomgebruik valt dus erg mee, ik had veeeel erger verwacht.

Ook ik heb deze AB (en receiver natuurlijk). Is dit bij intensief gebruik van je AB of 1x in de week??? en na een jaar hoef je ze nog steeds niet te vervangen??? Dan valt me dit harstikke mee!!Ik heb deze receiver pas anderhalve maand, maar ik :eek: er toch wel even van dat er 3 batterijen in moesten.

De AB van m'n DVD speler is trouwens wel leeg, en die heb ik een maand of 14.

p.s. Wat hebben er een hoop mensen deze receiver trouwens! :p

Maxster4th
11-01-2002, 18:26
Nou ik luister elke dag wel radio, maar ik zit niet de hele tijd met mijn ab te spelen. Af en toe zappen.

Maar inderdaad, veel mensen hebben deze sony receiver, zal toch een reden hebben:D

smartsys
12-01-2002, 09:40
Ik heb een Actis remote touchscreen remote welke bij de Denon AVC-A1SE wordt geleverd.

Een hele mooie remote welke je via oa. de pc kunt programeren.

Een nadeel vind ik de slechte ondersteuning van oa. Philips apparatuur.

Ryaco
12-01-2002, 10:58
Hi, ja daar ben ik dus ook al een tijdje mee bezig.
Ik had bij Contad een IR dimmer besteld.....in mei vorig jaar....NOG NIET BINNEN ! Wel het frame-pje wat erbij zit. Ik ga nog een keer bellen....fraaie service, niet ? Maar als je andere tips heb (andere merken op IR basis) graag !

Natuurlijk!

Check out www.smarthome.com voor IR based lighting controls!

Ryaco
12-01-2002, 11:00
Als je de X-10 lightcontrol modules wilt kunnen besturen heb je de IR543 (beter bekend als de 4040) nodig. Deze is te bestellen bij SmartHome.

Ryaco
12-01-2002, 11:07
Als je de tijd en het geld ervoor (over) hebt, kun je eens gaan kijken op www.lutron.com voor het Lutron Graphic Eye system.

Hier wordt een complete range professionele op IR gebaseerde belichtingsproducten aangeboden voor gebruik in theater, HT, boardrooms enz enz.

Kost wat, maar dan heije ook wat.

Ryaco
12-01-2002, 11:11
Ondanks het lcd schermpje, heb ik nu al een jaar de batterijen (3 stuks) erin zitten. Het stroomgebruik valt dus erg mee, ik had veeeel erger verwacht.

De Pronto doet ook erg lang met zijn batterijen. Ik heb er geen dockingstation bij met bijbehorend batterypack, maar ik stop er gewoon 4 AA Duracells in. Die gaan ook meer dan een jaar mee.

Toegegeven, ik heb de remote op een zuinige stand gezet, geluid uit, backlight op 5 seconden enz.

Danny
14-01-2002, 11:39
Als je de X-10 lightcontrol modules wilt kunnen besturen heb je de IR543 (beter bekend als de 4040) nodig. Deze is te bestellen bij SmartHome.

Ja deze had ik ook al eens gevonden op het net. Echter dan zit je wer met z´on losse unit (4040). Ik zocht eigenlijk gewoon een touch-dimmer die ook IR kan ontvangen. Dan zit alles teminste in een kastje. Bij Conrad had ik er dus een besteld, op 31-05-01 !
Vandaag maar weer eens gebeld....nou ik zal de opdracht annuleren. Voorlopig weten niet wanneer deze weer geleverd kunnen worden. Schijnt veel storing in te zitten.

Danny
14-01-2002, 11:47
De Pronto doet ook erg lang met zijn batterijen. Ik heb er geen dockingstation bij met bijbehorend batterypack, maar ik stop er gewoon 4 AA Duracells in. Die gaan ook meer dan een jaar mee.
Toegegeven, ik heb de remote op een zuinige stand gezet, geluid uit, backlight op 5 seconden enz.

Ik heb er destijds wel een Docking Station bijgekocht. De backlight heb ik op 45 sec. staan. Elke avond gaat hij op zijn station-etje en is tot nu toe nooit leeg gelukkig. Okay het is wel een hoop geld z´on docking station.

Ryaco
19-01-2002, 10:07
Ik heb er destijds wel een Docking Station bijgekocht. De backlight heb ik op 45 sec. staan. Elke avond gaat hij op zijn station-etje en is tot nu toe nooit leeg gelukkig. Okay het is wel een hoop geld z´on docking station.

Mag ik vragen waar enwanneer jij je dockingstation hebt gekocht? Ik zoek er al een tijdje een.

Danny
19-01-2002, 16:35
Deze heb ik toen meteen erbij gekocht. Dat was bij RAF....ik zou de bon na moeten zien. Maar ik denk tussen de 150 en 200 gulden toen.

Alex van den Berg
03-02-2002, 15:18
Vandaar dat mijn oog al een tijdje op de Philips Pronto-Pro is gericht...
Voorlopig blijft het bij kwijlen, aangezien ik dit kastje met kleuren-touchscreen nog steeds te duur vind. Maar ooit wordt ie vast goedkoper, of verlies ik mijn zelfbeheersing... :DHet onvermijdelijke is gebeurd...
De ProntoPro is niet goedkoper geworden, maar ik heb wel mijn zelfbeheersing verloren... :D

Gisteren aan mijn apparatuur-collectie toegevoegd:
http://www.remotecentral.com/prontopro/photo13.jpg

Een juweel van een apparaatje!! Het is DE ultieme toevoeging voor mijn 300 disc DVD-wisselaar.
Ik ben nu druk bezig om mijn collectie DVD's in te voeren, waarna ik ze d.m.v. één druk op het hoesplaatje kan starten...
Wanneer een disc zich niet in de wisselaar bevindt, dan gaat de speler netjes open en krijg ik een schermpje met de vraag om de betreffende schijf in de speler te plaatsen... Werkt formidabel!
Daarnaast heb ik ondertussen ook al knoppen gemaakt voor alle radio en TV-zenders... Natuurlijk allemaal voorzien van het passende logootje... :)

Mark His Words
17-12-2002, 11:13
Afgelopen week heb ik de universele lerende AB van Conrad gekocht, de CV-1000 Touch S voor 59,95.

Bevalt erg goed, ik zat eerst aan die duurdere dingen te denken, blijkt dat deze eigenlijk alles kan wat ik wilde:
zelflerend (dus alle oude AB's worden overgenomen), aanpasbaar touchscreen, macro's en het handigst is dat ie niet alleen IR maar ook radiografisch is...

Met een uitbreidingskastje voor 19,- wordt dit radiosignaal teruggezet in IR... Door het hele huis dus wandelend met dit apparaat gegaan, werkt perfect!!

Bekijk m hier (http://www.nl.conradcom.de/scripts/wgate/zcop_nl0aa87216/%20~flNlc3Npb249UDkwX0NPUF9OTDpDX0FHQVRFMDc6MDAwMC 4wM<br%20/>%20TA1LmE3MzU5MWM1Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1p c28<br%20/>tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0yMzYzODkxNDk5====?~template=pc at_product_details_document&r3_matnr=000000000000350380& object_id=0000000000000000000000000000000000350380
&object_guid=FDBCC53CD4B09139E10000000A010220&p_load_area=1320040&text_ztab=&area=1320040&page=1&price=Geen+prijs%21)

Tis geen Pronto maar hij voldoet aan al mijn wensen....

Jaap Poot
17-12-2002, 11:26
Bij mijn Denon versterke de AV-1SE zit een grote afstandbediening met touchscreen welke volledig programeerbaar is a la de pronto. Met deze afstandbediening bedien ik dus ook alle componenten en hij is zeer overzichtelijk en makkelijk te programeren.

PM
17-12-2002, 13:16
Ik heb deze thread al een tijdje niet meer gevolgd.. Maar intussen heb ik al geruime tijd een Pronto (2mb).
Hij bevalt echt heel goed, ik gebruik hem voor:
Receiver, dvd-speler, videorecorder, projector, x10 lichtsturing (2x) en x10 apparaatsturing (versterker voor basshakers), en sinds kort voor bediening van mijn PC (nu winamp, PC power control en games starten die ik dan met mijn wireless controller speel :) ) maar later meer PC bediening (ook muis e.d.).

Het is gewoon een fantastisch apparaat, 1 knopje en alle
apparatuur incl basshakers, projectie en verlichting schakelen aan, juiste inputs, instellingen, volume.. alles gewoon.. heel makkelijk!

Tja t is gewoon een echte aanrader..

ALEX: gefeliciteerd met je aankoop! Daar zul je geen spijt van krijgen

Alex van den Berg
17-12-2002, 14:51
ALEX: gefeliciteerd met je aankoop! Daar zul je geen spijt van krijgen Ik heb de ProntoPro nu ruim 10 maanden en kan me nu al niet meer voorstellen dat ik ooit zonder dit apparaat heb kunnen overleven... :D

Mike Philippens
17-12-2002, 16:17
Ik heb de ProntoPro nu ruim 10
Hoe heb je dat nu uiteindelijk opgelost met je 2 jukeboxen? Kun je onderscheid maken tussen de 2?

Johan van den D.
17-12-2002, 16:35
http://www.remotecentral.com/prontopro/photo13.jpg

ooit voor de helft van de prijs kunnen kopen bij audiovision in dordrecht en dat voor een nieuw exemplaar en helemaal compleet

echter................dat heb ik toen niet gedaan
en daar zal ik altijd spijt van blijven houden
stom stom stom van me zeg als ik er weer aan denk
http://www.hallospass.de/smilies/smilie_tischkante.gif

Alex van den Berg
17-12-2002, 18:47
Hoe heb je dat nu uiteindelijk opgelost met je 2 jukeboxen? Kun je onderscheid maken tussen de 2? Yep... Dat is gelukt... maar niet met "standaard" apparatuur...

Ik heb zelf een apparaat gebouwd waarmee ik een keuze kan maken uit de bediening van max. 4 jukeboxen... Dit apparaat is een soort centrale infrarood ontvanger/schakelaar met 4 aansluitingen voor een klein infrarood zendertje dat bij ieder apparaat op het "afstandsbediening-oogje" is geplakt.
Daarnaast heb ik het apparaat meteen uitgebreid met een keuzeschakelaar voor de S/PDIF signalen. Er zijn dus 4 optische/coaxiale ingangen voor de spelers en een optische/coaxiale uitgang voor de receiver.
Het hele apparaat zelf is ook op afstand te bedienen, zodat de gewenste DVD dus met 1 druk op het Prontoscherm kan worden geselecteerd d.m.v. een macro.

Wanneer ik op de ProntoPro een DVD selecteer, gebeurt het volgende:

1. Alle spelers (max. 4) worden ingeschakelt.
2. De gewenste uitgang voor de infrarood schakelaar wordt gekozen.
3. In de geselecteerde wisselaar wordt de gewenste DVD gekozen.
4. De TV schakelt naar de DVD-scart
5. De S/PDIF aansluiting van de gebruikte speler wordt geselecteerd.
6. De niet gebruikte speler(s) word(t)(en) uitgeschakelt.

Op deze manier kan ik dus met max. 4 Sony DVP-CX860 spelers een jukebox voor in totaal 1200 DVD's opbouwen.

De ProntoPro wordt trouwens ook niet meer "met de hand" geprogrammeerd maar via door mijzelf geschreven software.
Hiermee lees ik een XML-export van DVD-Profiler waarna er een een CCF-bestand van de DVD-lijst wordt gemaakt. Deze "merge" ik dan met een CCF-bestand van de rest van mijn apparatuur en voila... :D

B.t.w. De knoppen met hoesfoto's zijn ondertussen vervangen door een knoppen met de titel van een DVD. Waarom? Omdat de het geheugen van de ProntoPro vol was bij zo'n 625 DVD's :D
Nu heb ik voor iedere film een kleine overzichtspagina met daarop de titel, tijdsduur, de namen van de regisseurs en de 4 belangrijkste akteurs, de leeftijdscategorie, het produktiejaar en een "Play" knop (waarmee de eerder genoemde macro wordt gestart)

Mike Philippens
17-12-2002, 19:14
Yep... Dat is gelukt... maar niet met "standaard" apparatuur...
Ik heb zelf een apparaat gebouwd
<knip>
wordt trouwens ook niet meer "met de hand" geprogrammeerd maar via door mijzelf geschreven software.
<knip>
Ik hoor het al...jij komt de koude winteravonden wel door...;)
Klinkt wel erg leuk om het lekker zelf te kunnen programmeren. Mijn programmeerervaring is beperkt tot Simon's Basic (C64) en Oracle geneuzel. Met geen van beiden kun je apparaten als Pronto's en DVD jukeboxen aansturen...

mpie
17-12-2002, 20:03
Gebruik gewoon de (programmeerbare) AB van mijn Onkyo receiver voor DVD, TV, VCR en natuurlijk de REC. Werkt prima en genoeg knoppen om ook de meest gekke fratsen van mijn TV te dirigeren.

Td5
19-12-2002, 22:15
Ik gebruik nu nog de ab van mijn denon reciever waarmee ik ook de cd wisselaar, tv, dvd en vid recorder kan bedienen.

Ik zit zelf over of een pronto of de software van philips + Palm na te denken. Die software kan je voor $20 registreren. dus lekker goed koop die software, hij is wel wat kaler als die van de verschillende pronto's maar nog steeds voldoende. hebben mensen er ervaring mee? met een palm en die philips software?

greetz Tjeerd