PDA

Bekijk de volledige versie : Fifth Element, the [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:00
Fifth Element, the [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=22)

kermit23
08-02-2002, 09:37
Ik vond het een aardige film, maar waarschijnlijk heb ik een van-de-vuilniswagen-afgevallen dvd-versie. Af en toe wordt het beeld bij mij ineens een stukje smaller aan beide zijkanten.

Dave
08-02-2002, 10:50
Jah maar wordt het nu een franse of Nederlandse release die Superbit versie???????????????????????????????????????????

JW v.Veen
05-05-2002, 00:53
Heb net de superbit (Franse versie) versie gekeken, veel te cool!!!!!. Het is overigens een een gewone superbit (Engels DTS & DD 5.1 en Nederlandse ondertiteling) uitgave met een Engels menu, alleen de hoes is in het Frans. Op mijn tv en dvd setje is het het mooiste wat ik tot nu toe heb mogen ervaren. Mijn collectie bevat onder meer Star Wars I & Gladiator maar die staan in de schaduw van dit meesterwerkje!!. Ik weet dat dit niet over de hierboven beschreven versie gaat maar ik zou een ieder die 'The Fifth Element' zou willen aanschaffen aanraden om de superbit versie te kopen, vooral als je over een DTS decoder beschikt :) . Het geluid is namelijk echt ongelooflijk!.
beeld: *****
geluid: *****(*)
extra's: niet aanwezig

Bora
05-05-2002, 12:25
Bij de Makro liggen nu twee verschillende versies (GEEN superbit):

- versie met Franstalig hoesje (voor iets van 26 Euro)
- versie met NL hoesje (t/m 13 mei aanbieding voor 19,64)

Zijn deze beide DVD's identiek aan elkaar of is er een verschil? Heb ergens iets gelezen over een 4:3 beeldformaat die in omloop zou zijn???

JW v.Veen
05-05-2002, 12:54
ps de Superbit versie heb ik bij de Free blabla shop in Rotterdam gekocht (lijnbaan). Deze versie is alleen aan te raden als je een 5.1 setje met DTS hebt (+ breedbeeld tv). In Frankrijk was de film eerder op DVD verschenen (vanwege Luc Besson waarschijnlijk) en die werd dus hier geimporteerd, nog niet zolang geleden kwam de NL-versie uit dus heb je nu 2 versies. Deze verschillen volgens mij niet veel van elkaar.
Met de superbit versie gebeurd nu hetzelfde, deze is namelijk vanuit Frankrijk geimporteerd. Hierdoor zullen waarschijnlijk alleen de grotere Free blabla shops deze DVD in hun assortiment hebben liggen.

m.v.g JW

Dimitri
13-06-2002, 23:09
Heb ook de "franse" superbit versie en die is inderdaad super.Had de gewone import dvd al een tijd zien liggen maar ik hoopte dat er een dts versie zou komen.Wachten wordt dus beloont.Een van mijn betere films.

HiddeV
03-04-2003, 11:32
is dit een leuke film?

skin
03-04-2003, 13:23
is dit een leuke film

is dit een vraag?

zoja, een geweldige SF, leuke over-the-top humor en prachtig vormgegeven

Surya
04-04-2003, 11:52
Ik had deze in de bios gezien, en hij kon me echt niet bekoren. Na dit vergeten te zijn heb ik 'm 2 jaar later nog eens bekeken... met als resultaat dat ik 'm nog steeds niet kon smaken. Ik verwachtte beter van Besson!

En wat heeft deze DVD een slecht beeld!!!

Papie
10-01-2004, 22:57
Ik heb `m vandaag bij de Makro gekocht voor 9 Euro excl.btw dus hij was 11 Euro nogwat incl.btw in delft. Hij staat bij de opruimpartij.
Dit is natuurlijk wel de nederlandse dvd.

Richard B.
11-01-2004, 00:28
Ik heb hem ooit een keer op video gezien en was erg onder de indruk van de visuals, maar verder vond ik hem niet zo bijzonder. Dit zou geen film zijn die ik vaak zou herkijken dus komt ie ook maar niet in mijn verzameling.

tand
18-05-2004, 14:07
Welke is de beste versie...

De 2 disc special edition

of

de superbit versie

En waarom?
Ik heb zelf de superbit versie

geoffrey3001
20-05-2004, 00:33
Ach, het beeld en geluidskwaliteit van superbit versies zou superieur moeten zijn, maar ik heb het idee dat dit alweer een beetje is achterhaald. Als je verder weinig om de extra's geeft, dat is superbit wel prima. Die 2 dvd versie die ik heb bevat ook een dts track. De beeldkwaliteit komt bij mij haarscherp over, maar wellicht dat de superbit versie iets beter is.
Ik heb zelf een superbit versie van crouching tiger hidden dragon. Ziet er aardig uit, maar ik vraag me af of ik het verschil zou zien (op t.v.) met de wat meer normale editie.

Als je graag meer achtergrond info over de film wilt hebben, dan is het misschien wel waard om de 2 dvd versie te overwegen.

A3aan
21-10-2004, 07:43
Gisteren the Fifth Element (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=22) gezien. Wat een prachtige film. Zo overladen met prachtige details (WOW!), kloppend en toch ook een leuke actiefilm à la Die Hard. Super!!

http://www.dvd.nl/images/reviews/22/shot1_small.jpg

Jeroen vS
05-12-2004, 20:50
Net weer gezien. Voor het eerst op DVD (R2 UK 2-disc SE) overigens en wat gelijk opvalt is het geluid. Fantastisch gewoon.
Het blijft een film waar je of van houdt of die je als onderzetter wilt gebruiken, maar voor mij is het een prachtige film. Of dat ook zo zou zijn zonder de muziek van Eric Serra weet ik niet, want die klinkt echt wel heel speciaal en gecombineerd met de kleurrijke beelden levert dat een film op, die niet zo 1, 2, 3 in een hokje te plaatsten is. Ja het is natuurlijk een Science Fiction film, maar dan wel een originele.

pieter bond
20-12-2004, 12:38
Wij gaan deze film morgen met het school zien.EIndelijk eens een actiefilm!!!


De vorige 3 waren stomme romantische komedies :evil: :evil: :evil:

Surya
20-12-2004, 13:13
Wij gaan deze film morgen met het school zien.EIndelijk eens een actiefilm!!!


De vorige 3 waren stomme romantische komedies :evil: :evil: :evil:
Lol, wij hadden best wel afwisseling met school
- The Full Monthy
- La Guerre du Fuex
- Romeo+Julia
- The Beast of War
...

Swanski
30-12-2004, 21:48
net voor het eerst op dvd gezien,

viel mij wel een beetje tegen, de eerste keer op video vond ik hem nog best wel goed


ik vind met name het verhaal te langdradig en iets te veel van het goede,

'over the top'? idd en dan niet leuk uitgewerkt.


zeker de moeite waard om een keer te zien, maar ik vind de film niet 2 uur lang goed, ondanks dat Willis en Tucker erin spelen.

wellicht is de film ook wel een beetje gedateerd...

Jurgen V
30-12-2004, 21:59
Ik vind het een lekkere actie/scifi filmpje met flink wat humor. :)

Richard B.
14-04-2006, 18:41
Ik heb hem ooit een keer op video gezien en was erg onder de indruk van de visuals, maar verder vond ik hem niet zo bijzonder. Dit zou geen film zijn die ik vaak zou herkijken dus komt ie ook maar niet in mijn verzameling.

Ugh.. ik blijf maar liegen zeg.. :oops:

Deze film hoort duidelijk in het 'guilty pleasure' gebied: hij is niet goed maar kijkt wel lekker weg. De UK-editie van de DVD is duidelijk te verkiezen boven deze NL-editie.

Ron-G
29-01-2007, 17:13
Mooi visueel spektakel, en lekkere soundtrack erbij, lekker genoten van deze film, het verhaal is wat dunnetjes, en de special effects wat gedateerd, maar al met al een film die je alleen al vanwege de mooie decors en kostums gezien moet hebben.

Ik vind het beeld gewoon erg goed en heb de gewone uitgave, en kijk toch via een projector mij is niks bijzonders opgevallen, geluid is ook goed geen referentie materiaal,maar goed te pruimen.

Al met al deze film een 8 gegeven.

F.v.Eenbergen
30-01-2007, 00:41
Ik heb echt al een jaar of 3 geleden ooit de nl uitgave aangeschaft. Ik wist niet hoe snel ik er vanaf moest om hem te vervangen met een waardige uitvoering van deze film. Ik heb toen de UK SE gekocht, met veel beter beeld en geluid en meer intressante extra's.

De nederlandse uitvoering heeft echt zichtbaar slechter beeld en geluid!

Ron-G
30-01-2007, 10:19
De nederlandse uitvoering heeft echt zichtbaar slechter beeld en geluid!

Dat zou zomaar kunnen, maar ik kijk toch echt niet via een prutsprojector ( BarcoGraphics 808 isf gecalibreerd ) maar ik vond het beeld zeer goed, maar misschien als je het 1:1 vergelijkt dat de UK versie beter is qua beeld.

En het geluid vond ik niet slecht, geen referentiemateriaal zoals bv de film Cars, maar we zijn ook alweer 6 jaar verder.

Deze uitvoering voldoet prima voor mij, en heb me niet aan het beeld geirriteerd, ondanks dat deze film een enorm visueel ingesteld is. Deze uitvoering mag in mijn collectie blijven :wink:

Jeroen vS
01-02-2007, 22:45
Ik heb echt al een jaar of 3 geleden ooit de nl uitgave aangeschaft. Ik wist niet hoe snel ik er vanaf moest om hem te vervangen met een waardige uitvoering van deze film. Ik heb toen de UK SE gekocht, met veel beter beeld en geluid en meer intressante extra's.

De nederlandse uitvoering heeft echt zichtbaar slechter beeld en geluid!

En een leuke verpakking. Taxi graphics en de slipcase bestaat uit twee delen, die je van boven en onderen van de keepcase afschuift. Ook het menu vind ik leuk gedaan. Je vliegt door het menu alsof je in de taxy van Bruce Willis zit.

Riempie
09-04-2007, 14:26
Hallo,

Weet iemand waar ik deze dvd (origineel) nog kan kopen? In de nederlandse winkels (inclusief websites) zie ik hem niet. Op engelse en franse websites zie ik hem nog wel, maar kan iemand mij vertellen wat de beste optie is? Als ik hem uit engeland of frankrijk haal, heb ik dan wel of geen nederlandse ondertitels?

Thx alvast.

Ron-G
10-04-2007, 08:42
Hallo,

Weet iemand waar ik deze dvd (origineel) nog kan kopen? In de nederlandse winkels (inclusief websites) zie ik hem niet. Op engelse en franse websites zie ik hem nog wel, maar kan iemand mij vertellen wat de beste optie is? Als ik hem uit engeland of frankrijk haal, heb ik dan wel of geen nederlandse ondertitels?

Thx alvast.

Je kan ook hier op de site een zoekertje plaatsen onder "DVD's te koop gevraagd" heb ik ook gedaan, binnen een paar dagen had ik hem binnen.

pretorian22
10-04-2007, 08:44
bij www.rodisc.nl of gewoon bij rodisc zelf langsgaan op de mariniersweg in Rotterdam. daar hebben ze hem zeker weten. en anders een blu ray speler aanschaffen...lol :)

Riempie
15-04-2007, 09:54
Bedankt voor jullie reacties. Weten jullie ook of een import dvd uit engeland/frankrijk wel of geen nederlandse ondertiteling bevat?

scheur
20-04-2007, 17:17
Was destijds nog niet zo 'los' met blinde aanschaffen en heb de superbit dus toen laten liggen, nu heb ik mezelf opgezadeld met de Buena Vista uitgave.....:roll:
Heb er nog steeds spijt van.....:neutral: