PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer + Sony



Ravemag
06-01-2002, 12:22
Ik ben nieuw hier op het forum maar moet zeggen... kom interressante topics tegen.

Graag zou ik jullie help bij het volgende willen hebben daar ik niet zo'n verstand van alle techniek heb maar wel graag mooie filmpjes wil kijken.

Momenteel ben ik in het bezit van een Yamakawa DVD speler... deze heeft het 2 jaar goed gedaan (helemaal voor zijn prijs) maar nu is het tijd voor wat beters. Ik zat te denken aan een Sony Ns-400d (http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12636&prod=22413&loc=eu)(bij de mediamarkt momenteel leuk geprijsd) daar deze o.a. DTS ondersteund en gekopieerde cd's kan lezen.

Mijn receiver is van Pioneer: VSX-409RDS (http://www.pioneer-eur.com/products/home/vsx10en.htm) ... en ik heb daarbij 4 speakers + een center speakers van Pioneer. Er moet dus nog een subwoofer bijkomen en die wil ik gelijk ook bij de mediamarkt halen (Tips?!)...

Nou is mijn vraag... kan ik gebruik maken van DTS als ik de Sony op deze receiver aansluit?! Want op de specs van de receiver staat geen DTS maar ik begreep dat dit ook van de DVD speler af kan komen.

Oftewel... :confused: doe ik er goed aan om deze Sony te kopen en een subwoofer en de Pioneer receiver te houden of moet ik bij de Sony ook een nieuwe receiver kopen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord... :)

Ryaco
06-01-2002, 12:35
Volgens mij moet dit mogelijk zijn, omdat een van de twee bronnen (AMP of DVD) voor de decodering van de DTS stream zorg moet dragen.

Ikzelf gebruik een PS2 in combinatie met STR DB 925. Ik heb deze optisch aan elkaar gekoppeld en ze zijn beide DTS compliant. Als ik er dus een DTS DVD in stop (een van mijn favorieten is Taxi 2) en ik activeer de DTS soundtrack begint het spulletje vrolijk te draaien met DTS.

De receiver herkent het DTS geencodeerde signaal en geeft dit dan ook weer op het display. Dit zal bij jou setup niet gebeuren, maar je zult wel gewoon DTS geluid horen omdat het decoderen van de stream al plaats heeft gehad in de player.

Gewoon proberen dus, als het vervolgens niet werkt, dan kun je alsnog kiezen voor een andere AMP of receiver, toch?

HustleR
06-01-2002, 12:56
Hey,

Hier zat ik nu op te wachten :) kan je mij vertellen
hoe de ps2 op het dvd gebied presteert ?

Ik zat er namelijk aan te denken om me portable dvd
van sony weg te doen en een ps2 te kopen.Maar
nu weet ik nog niet zeker of dit zo verstandig is :confused:

Als je me hierbij kan helpen graag

GREETZ FRANK

Ryaco
06-01-2002, 13:13
Ik heb mijn Europese PS2 al sinds de launchdate en ik ben ERRUG tevreden over de performance van de PS2 als DVD speler maar ook als gameconsole.

De beeld- en geluids kwaliteit van de DVD player zijn naar mijn bescheiden mening prima. Als spelcomputer is de PS2 echt DA BOMB!

O ja, let er wel op dat je de juiste titels koopt (lees bijvoorbeeld eerst de reviews op IGN.com). Er zijn namelijk nogal wat matige titels verkrijgbaar (iets waar de PSOne en de originele Playstation ook last van had).

TIP: nu niet meteen te gaan kopen, maar huur eens een PS2 als dit mogelijk is, dit geeft je de mogelijkheid om een keer goed te testen of alles naar wens is (ook je DTS issue). Ik weet alleen niet of je receiver ook een optical in heeft. Als dit wel het geval is loont het zeker de moeite om een optical kabeltje te kopen en hiermee te testen.

Als je wel besluit om te gaan kopen, neem er dan direct een PS2 memorykaart van 8MB bij en een Sony Remote, zodat de DVD functionaliteit volledig uitgebuit kan worden.

Een echte aanrader is ook de Gran Tourismo 3 A spec kit inclusief Logitech USB Force Feedback steering wheel. Dan heb je direct een van de beste games die er is. Vooral als je van racers houdt.

Hiervoor ben je dan net 1100 gulden kwijt. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van je budget.

Even een note to the side: ik heb alle last generation consoles al eens in actie gezien en game- en prijstechnisch is de PS2 zeer aantrekkelijk. Ik heb zelf een Dreamcast en PS2.

Ik hoop dat je wat met deze info kunt...

HustleR
06-01-2002, 13:18
THANX for the info :)

uuhhe heb ook toevalig de str-db 925
wat een toeval :D