PDA

Bekijk de volledige versie : Eindelijk een nieuwe tv!



Tom Rood
26-07-2004, 23:04
Hoi allemaal,

Omdat me pa ook een nieuwe tv wou hebben had ik besloten ook maar is te gaan kijken :P

En het resultaat is geworden :

Philips 32pw8609 !!!!

Een erg fijne tv ..ik ben erg blij met deze aankoop... ik vind het beeld heel goed vooral dvd is perfect en gelukkig veel beter dan in de meeste winkels.

En binnenkort gooi ik er ook nog een isf calibratie tegenaan :D

Maar ik had nog ff wat vraagjes..

In het menu beeld kan ik kiezen voor digitale opties en daar staan twee keuzes :

100 hz of dubbele lijnen

Maar ik vraag me af wat het verschil is en als ik kies voor dubbele lijnen dan is toch nog wel 100 hz lijkt me of is dat weer anders??

Deze vraag had Michael de Leng ook al gesteld ..maar hij kreeg geen antwoord..tot nog toe..

verder vroeg ik mij af of er bij duurdere tv's nou eigenlijk meer verschil zit in voor en na bij een isf calibratie als bij dit type..?

@ Michael de Leng: ben je er al uit wat beter is 100 hz of dubbele lijnen?
heb je verder nog dingen ontdekt die intressant zijn?

Groeten Tom :D

Tom Rood
26-07-2004, 23:06
Vergeet er bijna bij te zeggen dat we er 2 hebben gekocht me pa en ik!
Dus na wat lullen en het feit dat er 2 gekocht werden kregen we ze mee voor 715 per stuk! :lol:

Mooi of niet?! 8)

Tom Rood
27-07-2004, 10:25
Poeh ..al 50 x bekeken en geen antwoord... :? is er niemand die iets weet over die dubbele lijnen enzo? :roll:

The Scratcher
27-07-2004, 10:37
verder vroeg ik mij af of er bij duurdere tv's nou eigenlijk meer verschil zit in voor en na bij een isf calibratie als bij dit type..?


Vraag is natuurlijk wat jij precies onder een "duurdere tv" verstaat? Sorry maar een tv van €715,- valt hier dus duidelijk niet onder, is eerder een goed gemiddelde. Hiermee wil ik overigens niet mee zeggen dat je tv slecht is ofzo. Ik ken het type van jouw niet maar heeft ie Pixel Plus? Pixel plus tv`s geven sowieso een erg mooi resultaat eens ze eenmaal gecalibreerd zijn dus dan moet je het zeer zeker doen. Anyway, om een antwoord op je vraag te geven zal een ISF calibratie altijd zin hebben en je zult zeker een verschil zien. In positieve zin bedoel ik dan. 8)

Check de volgende link maar eens waar een hoop info te vinden is over ISF calibraties en ik zou zeggen post er naderhand ook eens je bevindingen: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=10371&highlight=isf+calibratie

Veel succes en plezier met je nieuwe tv en je eventuele ISF calibratie! :bier:

Michael de Leng
27-07-2004, 11:20
He Tom,

Ik heb inderdaad ook nog geen antwoord gezien en het lijkt me dat niemand er iets vanaf weet... (correct me if i'm wrong :wink: ).

ik heb wel een beetje lopen spelen met die instellingen en mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar 100hz. (ik heb de 28 inch variant van jou tv).
ik heb het idee dat dubbele lijnen veel scherpte toevoegd maar naar mijn mening iets te veel. ook heb je met dubbele lijnen meer last van een soort van veeg-effect.
mijn advies is om gewoon even zelf te proberen wat je het beste bevalt.

mvg
Michael

Tom Rood
27-07-2004, 13:08
@ The Scratcher:

Als je goed leest staat er in de vraag ook of er verschil zit tussen duurdere tv's en mijn tv ..dus ik denk niet dat mijn tv duur is .. helemaal voor een 82 cm.. :?

Maar die prijs was wel erg scherp want de gemiddelde prijs van mijn tv is eigenlijk 800 euro.. :D

Maar ik vroeg me dus af of het verschil bij mijn tv dus minder is dan bij een duurdere of dat het verschil even goed is?


@ Michael de Leng:

Bedankt voor je reactie! :) Ik heb hem zelf toch ook liever op 100 hz staan ..al is dit meer tussen me oren dan dat er een goede rede voor is... Als ie op dubbele lijnen staat lijkt het nog net zo goed alleen zijn idd de lijnen niet meer zicht baar (voorzover je ze kon zien,niet echt opvallend ofzo).

Dus in dat opzicht zou ik denken het is beter.. maar het viel me op dat ie op de ene zender dan wat meer flikkerde dan de andere als ik hier mee ging spelen.. en op de andere zender werdt het juist rustiger.. :roll:
Dat varrieerde dus ..
Maar wat het nou doet behalve de lijnen verdubbelen? het lijkt me sterk dat het ineens 50 hz is dan :?

Van het na-veeg effect hebben ik en me pa allebij helemaal geen last .. tenminste ik heb het nog niet gezien en daar heb ik ook in de winkel goed op gelet .. zelfs bij voetbal niet ..dus datis misschien anders bij 80 cm :roll:

The Scratcher
27-07-2004, 19:45
@ The Scratcher:

Maar ik vroeg me dus af of het verschil bij mijn tv dus minder is dan bij een duurdere of dat het verschil even goed is?

Kort: Nee er is geen verschil! Je moet het eigenlijk zo zien, een tv die isf gecalibreerd zal z`n maximale potentie laten zien die er uit te halen is. Hij is nu immers maximaal afgesteld. Het is zelfs vaak zo dat een goedkopere tv die wél isf gecalibreerd is een (veel) beter beeld geeft dan een duurdere tv die niet gecalibreerd is. M.a.w. je zal zeer zeker een behoorlijke verbetering zien, ja ook op jouw tv. Prijsklasse maakt echt geen mallemoer uit, dat heeft daar niks mee te maken. Gewoon doen dus! :bier:

Maarre, lees die link maar eens door die ik hierboven noemde daar staan alle antwoorden op de vragen die je waarschijnlijk nog hebt...

skank
27-07-2004, 19:54
Poeh ..al 50 x bekeken en geen antwoord... :? is er niemand die iets weet over die dubbele lijnen enzo? :roll:
moment he, geduld is een schone deugd
Ik heb verleden week donderdag ook een nieuwe philips gekocht
de 32pw9308
Met ietsje meer digitale opties oa 100hz, dubbele lijnen, pixel plus, movie plus... Wat is nu beste?
wel pixel plus MAAR bv bij dvds krijg ik last v digitale vierkantjes enzo, waardoor ik hem op 100hz plaats.. Niks van problemen ermee
nu zit ik wel met een volgende vraag ivm beeldformaten zie even mn topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=24950 en kijk eens even bij jou of hij dat wel doet als je hem bv op 4:3 zet, springt hij dan automatisch nr 16:9 wanneer het inkomend signaal dit geeft

maar lees even mn topic door aub

mvg

The Scratcher
27-07-2004, 20:09
wel pixel plus MAAR bv bij dvds krijg ik last v digitale vierkantjes enzo, waardoor ik hem op 100hz plaats.. Niks van problemen ermee

Dat probleem ken ik, die blokjes is een minpunt van pixel plus...helaas. Ik zou toch maar eens een calibratie overwegen want dan zal het een heel stuk minder zijn of als je geluk hebt zelfs geheel verdwenen. Ikzelf heb de 36PW9767 en het is nu een heel stuk minder na de calibratie. Ik zie ze wel nog maar het is nu nog maar zo minimaal dat het me niet meer stoort. Het is natuurlijk doodzonde als je die pixel plus optie telkens uitschakeld want dan had je net zo goed een goedkopere tv zonder pp kunnen kopen. Laat hem maar eens caliberen en je weet gewoon niet wat je ziet. Je zult die pixel plus dan écht nóóóit meer uitzetten, believe me! 8)

Michael de Leng
27-07-2004, 23:11
Van het na-veeg effect hebben ik en me pa allebij helemaal geen last .. tenminste ik heb het nog niet gezien en daar heb ik ook in de winkel goed op gelet .. zelfs bij voetbal niet ..dus datis misschien anders bij 80 cm

Nou ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er ook niet al te vaak last van heb. het schoot me toevallig te binnen nadat ik de dvd van Finding Nemo had gekeken. Bij deze animatiefilm viel het me op sommige momenten op. verder heb ik er eerlijk gezegd ook nog weinig last van gehad.
Ben eigenlijk wel heel tevreden over mn tv 8)

skank
28-07-2004, 06:16
wel pixel plus MAAR bv bij dvds krijg ik last v digitale vierkantjes enzo, waardoor ik hem op 100hz plaats.. Niks van problemen ermee

Dat probleem ken ik, die blokjes is een minpunt van pixel plus...helaas. Ik zou toch maar eens een calibratie overwegen want dan zal het een heel stuk minder zijn of als je geluk hebt zelfs geheel verdwenen. Ikzelf heb de 36PW9767 en het is nu een heel stuk minder na de calibratie. Ik zie ze wel nog maar het is nu nog maar zo minimaal dat het me niet meer stoort. Het is natuurlijk doodzonde als je die pixel plus optie telkens uitschakeld want dan had je net zo goed een goedkopere tv zonder pp kunnen kopen. Laat hem maar eens caliberen en je weet gewoon niet wat je ziet. Je zult die pixel plus dan écht nóóóit meer uitzetten, believe me! 8)

kan jij even antwoorden op mn probleem in mn topic, zie vorige post

The Scratcher
28-07-2004, 21:06
wel pixel plus MAAR bv bij dvds krijg ik last v digitale vierkantjes enzo, waardoor ik hem op 100hz plaats.. Niks van problemen ermee

Dat probleem ken ik, die blokjes is een minpunt van pixel plus...helaas. Ik zou toch maar eens een calibratie overwegen want dan zal het een heel stuk minder zijn of als je geluk hebt zelfs geheel verdwenen. Ikzelf heb de 36PW9767 en het is nu een heel stuk minder na de calibratie. Ik zie ze wel nog maar het is nu nog maar zo minimaal dat het me niet meer stoort. Het is natuurlijk doodzonde als je die pixel plus optie telkens uitschakeld want dan had je net zo goed een goedkopere tv zonder pp kunnen kopen. Laat hem maar eens caliberen en je weet gewoon niet wat je ziet. Je zult die pixel plus dan écht nóóóit meer uitzetten, believe me! 8)

kan jij even antwoorden op mn probleem in mn topic, zie vorige post

Welk probleem bedoel je dan want volgens mij heb je 2 problemen? Dat van die blokken heb ik hierboven toch al beantwoord...

skank
29-07-2004, 06:28
wel pixel plus MAAR bv bij dvds krijg ik last v digitale vierkantjes enzo, waardoor ik hem op 100hz plaats.. Niks van problemen ermee

Dat probleem ken ik, die blokjes is een minpunt van pixel plus...helaas. Ik zou toch maar eens een calibratie overwegen want dan zal het een heel stuk minder zijn of als je geluk hebt zelfs geheel verdwenen. Ikzelf heb de 36PW9767 en het is nu een heel stuk minder na de calibratie. Ik zie ze wel nog maar het is nu nog maar zo minimaal dat het me niet meer stoort. Het is natuurlijk doodzonde als je die pixel plus optie telkens uitschakeld want dan had je net zo goed een goedkopere tv zonder pp kunnen kopen. Laat hem maar eens caliberen en je weet gewoon niet wat je ziet. Je zult die pixel plus dan écht nóóóit meer uitzetten, believe me! 8)

kan jij even antwoorden op mn probleem in mn topic, zie vorige post

Welk probleem bedoel je dan want volgens mij heb je 2 problemen? Dat van die blokken heb ik hierboven toch al beantwoord...

Een vriend van mij heeft net dezelfde TV (met uitzondering van Pixelplus), wanneer hij de TV in 4:3 stand zet en er wordt uitgezonden in 16:9 verspringt het beeld automatisch naar 16:9. Bij mij is het zo dat de TV altijd in 4:3 blijft staan, wanneer hij de optie automatisch formaat kiest, dan vult de TV zijn beeld altijd volledig op met de minste vervorming. Dus een 4:3 uitzending in automatische stand wordt uitgerokken naar 16:9 wat natuurlijk vervorming met zich meebrengt. Ik kan natuurlijk altijd handmatig veranderen maar dat lijkt mij niet zo handig trouwens vind ik het bizar dat mijn vriend dit wel heeft met een mindere TV (bedoel hiermee de kostprijs

The Scratcher
29-07-2004, 21:05
wel pixel plus MAAR bv bij dvds krijg ik last v digitale vierkantjes enzo, waardoor ik hem op 100hz plaats.. Niks van problemen ermee

Dat probleem ken ik, die blokjes is een minpunt van pixel plus...helaas. Ik zou toch maar eens een calibratie overwegen want dan zal het een heel stuk minder zijn of als je geluk hebt zelfs geheel verdwenen. Ikzelf heb de 36PW9767 en het is nu een heel stuk minder na de calibratie. Ik zie ze wel nog maar het is nu nog maar zo minimaal dat het me niet meer stoort. Het is natuurlijk doodzonde als je die pixel plus optie telkens uitschakeld want dan had je net zo goed een goedkopere tv zonder pp kunnen kopen. Laat hem maar eens caliberen en je weet gewoon niet wat je ziet. Je zult die pixel plus dan écht nóóóit meer uitzetten, believe me! 8)

kan jij even antwoorden op mn probleem in mn topic, zie vorige post

Welk probleem bedoel je dan want volgens mij heb je 2 problemen? Dat van die blokken heb ik hierboven toch al beantwoord...

Een vriend van mij heeft net dezelfde TV (met uitzondering van Pixelplus), wanneer hij de TV in 4:3 stand zet en er wordt uitgezonden in 16:9 verspringt het beeld automatisch naar 16:9. Bij mij is het zo dat de TV altijd in 4:3 blijft staan, wanneer hij de optie automatisch formaat kiest, dan vult de TV zijn beeld altijd volledig op met de minste vervorming. Dus een 4:3 uitzending in automatische stand wordt uitgerokken naar 16:9 wat natuurlijk vervorming met zich meebrengt. Ik kan natuurlijk altijd handmatig veranderen maar dat lijkt mij niet zo handig trouwens vind ik het bizar dat mijn vriend dit wel heeft met een mindere TV (bedoel hiermee de kostprijs

Geen idee eigenlijk, hij staat bij mij altijd op zoom bij tv kijken en bij dvd staat hij altijd op breedbeeld. Gewoon terug gaan naar je leverancier zeker als je nog garantie hebt, niet te lang blijven fakkelen...

P@trick_DVD
29-07-2004, 22:58
Wat betreft 100hz vs dubbele lijnen:
Bij dubbele lijnen wordt het beeld volgens mij inderdaad maar met 50 beelden per seconde ververst. Omdat de TV het dubbele aantal lijnen moet tonen, is 100hz niet meer mogelijk. Je ziet het ook duidelijk, doordat het beeld iets lijkt te flikkeren (kijk maar eens naar een normale 50hz TV nadat je aan een 100hz gewend bent geraakt). Het 100hz beeld is rustiger en heeft dan ook mijn voorkeur.

Wat betreft de grootte/verhoudingen van het beeld:
Ik heb zelf de Philips 28PW9528 (pixel plus 1). Ik heb deze bijna altijd in de automatische stand staan. Breedbeeld uitzendingen en DVD's worden dan altijd met de correcte verhoudingen weergegeven. Bij DVD's is dan vaak nog een zwarte rand onder en boven zichtbaar, maar dit hoort zo. Speelfilms op DVD hebben vaak een nog breder formaat als 16:9 (breedbeeld). Een 4:3 uitzending wordt in de automatische stand iets aangepast. Aan de bovenkant en onderkant wordt een stukje van het beeld 'afgeknipt' en aan de zijkanten van het beeld wordt het beeld iets opgerekt. Hiermee wordt de vertekening van het beeld beperkt. Soms heb je wel het nadeel dat de ondertiteling maar half in beeld staat, maar ook dit kun je corrigeren door het beeld iets omhoog te schuiven. Niet elke breedbeeld TV heeft echter deze opties. Dit zou in de handleiding van de TV moeten staan.

jollykart
31-07-2004, 15:50
Als het goed is, is de refresh rate 75 Hz bij gebruik van dubbele lijnen. Boven de 72Hz kan je geen trillingen meer waarnemen. De reden dat philips de refresh rate naar 75 Hz heeft teruggebracht bij de dubbele resolutie is omdat bij 100Hz de buis(kathode???) te warm werd en zou kunnen ploffen.

Tom Rood
01-08-2004, 02:32
Kijk das een duidelijk antwoord... dankje!

Klinkt wat stom..maar mag ik vragen hoe je dit te weten bent gekomen,werk je bij philips?

jollykart
01-08-2004, 21:25
Nee ik werk niet bij Philips :D Toevallig was ik pas een hifi zaak ingelopen voor wat info over een schotel waarbij ik via via met een verkoper over die dubbele beeldlijnen aan de praat ben geraakt. Dit was nog een van die zeldzame verkopers die nog wel iets wist te vertellen. Kortom pure toeval. Toevallig kom ik hier nu die discussie tegen.......

Feyeroen
25-03-2005, 18:13
Ik heb deze tv ook aangeschaft, zou iemand me misschien kunnen vertellen hoe de PiP (picture -in picuture) werkt ? Of is dit weer een leukmakertje in de beschrijving en op de afstandsbediening en werkt dit niet op deze TV ???

In ieder geval er staat: "Druk op de groene knop om het PIP venster in beeld te krijgen...." hoe vaker ik duw hoe minder er komt...

Overigens in de breedbeeldstand met dvd's kijken GEWELDIGE kwaliteit, alleen als ik de tv in de SUPERZOOM stand zet (de beste optie op 4:3 na vind ik zelf) gebeurd er iets heel vreemds..... Het beeld wordt links en rechts uitgetrokken alsof de beeldbuis helemaal naar de kl*** is....
Is dit weer een grapje van Philips of zou ik net een verkeerde tv weer te pakken hebben ? Je ziet het vooral erg bij "lopende" tekst van links naar rechts, ik krijg dan het gevoel alsof ik in een carousel zit, misselijk word ik ervan. Ik heb al met philips contact opgenomen, maar ik krijg het gevoel dat de FRS ook een beetje erg veel op Philips lijkt qua klantenservice en snelheid met beantwoorden van vragen.

Mocht iemand weten hoe de PIP functie te gebruiken is dan hoor ik het graag en misschien heeft iemand dit ook met dat beeld "krom trekken" in ieder geval ga ik ermee terug!

Lampje
25-03-2005, 18:33
Ik heb deze tv ook aangeschaft, zou iemand me misschien kunnen vertellen hoe de PiP (picture -in picuture) werkt ? Of is dit weer een leukmakertje in de beschrijving en op de afstandsbediening en werkt dit niet op deze TV ???

In ieder geval er staat: "Druk op de groene knop om het PIP venster in beeld te krijgen...." hoe vaker ik duw hoe minder er komt...

Overigens in de breedbeeldstand met dvd's kijken GEWELDIGE kwaliteit, alleen als ik de tv in de SUPERZOOM stand zet (de beste optie op 4:3 na vind ik zelf) gebeurd er iets heel vreemds..... Het beeld wordt links en rechts uitgetrokken alsof de beeldbuis helemaal naar de kl*** is....
Is dit weer een grapje van Philips of zou ik net een verkeerde tv weer te pakken hebben ? Je ziet het vooral erg bij "lopende" tekst van links naar rechts, ik krijg dan het gevoel alsof ik in een carousel zit, misselijk word ik ervan. Ik heb al met philips contact opgenomen, maar ik krijg het gevoel dat de FRS ook een beetje erg veel op Philips lijkt qua klantenservice en snelheid met beantwoorden van vragen.

Mocht iemand weten hoe de PIP functie te gebruiken is dan hoor ik het graag en misschien heeft iemand dit ook met dat beeld "krom trekken" in ieder geval ga ik ermee terug!

Dit is absoluut weer een grapje van Philips. Gelukkig ben jij erg slim, maar vrijwel iedereen heeft het niet in de gaten waardoor Philips enorme kostenbesparingen kan realiseren door je gewoon in de zeik te nemen.
Als ik jou dus was zou ik met een afgezaagde Shitgun naar het hoofdkantoor gaan, EN DAN BIJ DE BUREN NAAR BINNEN GAAN WANT DAAR ZIT DE GEHEIME DIRECTIE, en verhaal halen.

Mijn tv heeft twee tuners, de eerste pip snijdt het scherm in tweeën, de volgende pip plaatst een klein pip links of rechtsboven, een zalige optie, je kunt zo makkelijk 2 zenders in de gaten houden (komt op een 32 inch ook weer beter uit de verf ;) ), de positie kun jij ook wellicht instellen in het menu, even goed zoeken dus.