PDA

Bekijk de volledige versie : NIeuw home cinema systeem heb hulp nodig!!!!!



Eric Post
27-07-2004, 11:24
Beste mede dvd liefhebbers,

enige tijd geleden heb ik hier ook al een bericht geplaatst toen betrof het een all in one set dat ik wilde gaan komen. Na verschillende reacties aangehoord te hebben en na lang wikken en wegen heb ik toen maar besloten om gewoon door te sparen voor een losse componenten set.

Ik als eenvoudige student heb deze vakantie even flink gewerkt en heb nu wat geld in handen waarmee ik naar mijn mening toch een aardige set op moet kunnen bouwen. Op dit moment ben ik mij aan het orienteren naar iets wat voor mij een mooie set zou kunnen zijn. Het hoeft dus niet het beste van het beste te zijn, maar ik zou toch wel graag mooi vol geluid uit mijn speakers willen horen. De set wordt zeker niet voor november december aangeschaft dus ik heb nog ruim de tijd. Maar orienteren kan altijd volgens mij :lol:

Mijn budget bedraagt ongeveer 1300,- en hier moet dan alles van gedaan worden. Goede sets waren (heb ik me laten vertellen) die van Harman & Kardon, Denon en Onkyo. na enig neuzen heb ik eigenlijk wel belangstelling in de set van die van Harman en kardon. Tenzij jullie nog andere opties voor me hebben. Ik zou graag weten wat jullie mening hier over is (alsmede de keuze van de boxen) en wat jullie anders zouden doen. Ik heb namelijk geen ervaring met het zelf samenstellen van een home cinema daarom wend ik me maar tot jullie.

Ok ik had zelf het volgende in gedachten:

een receiver van Harman & Kardon nl de AVR 330
een dvd speler van Harman & Kardon nl DVD 22
hierbij de speakers van Infinity nl de Beta HCS

totaalbedrag is 1385 euro.

Is dit een mooie set of kan ik beter voor wat anders kiezen???

met vriendelijke groet,

Eric Post

Eric Post
27-07-2004, 11:33
ik zal trouwens nog even een paar links toevoegen

receiver AVR 330 http://international.harmankardon.com/products/?display=product&cat=REC&ser=AVR&prod=AVR330/230&language=ENGLISH

dvd speler http://international.harmankardon.com/products/?display=product&cat=DVD&ser=DVD&prod=DVD%2022/230&language=ENGLISH

infinity boxen http://international.infinitysystems.com/homeaudio/products/category/betahcs_series.asp?language=ENGLISH

Rob Eric Blank
27-07-2004, 12:06
Wel een goede set al zeg ik het zelf. Tenminste een set met upgrade mogelijkheden. Later misschien grote vloerstaanders aanschaffen.
Maar om te beginnen lijkt me dit een goede set!!!

Johan van den D.
27-07-2004, 12:25
Ok ik had zelf het volgende in gedachten:

een receiver van Harman & Kardon nl de AVR 330
een speler van Harman & Kardon nl DVD 22
de van Infinity nl de Beta HCS
Dit is een hele mooie set om mee te beginnen.
Een starters set waar je trots op kan zijn.....de eventuele verbeteringen komen dan vanzelf wel in de loop der jaren.

Harry stadman
27-07-2004, 13:49
Beste mede dvd liefhebbers,

enige tijd geleden heb ik hier ook al een bericht geplaatst toen betrof het een all in one set dat ik wilde gaan komen. Na verschillende reacties aangehoord te hebben en na lang wikken en wegen heb ik toen maar besloten om gewoon door te sparen voor een losse componenten set.

Ik als eenvoudige student heb deze vakantie even flink gewerkt en heb nu wat geld in handen waarmee ik naar mijn mening toch een aardige set op moet kunnen bouwen. Op dit moment ben ik mij aan het orienteren naar iets wat voor mij een mooie set zou kunnen zijn. Het hoeft dus niet het beste van het beste te zijn, maar ik zou toch wel graag mooi vol geluid uit mijn speakers willen horen. De set wordt zeker niet voor november december aangeschaft dus ik heb nog ruim de tijd. Maar orienteren kan altijd volgens mij :lol:

Mijn budget bedraagt ongeveer 1300,- en hier moet dan alles van gedaan worden. Goede sets waren (heb ik me laten vertellen) die van Harman & Kardon, Denon en Onkyo. na enig neuzen heb ik eigenlijk wel belangstelling in de set van die van Harman en kardon. Tenzij jullie nog andere opties voor me hebben. Ik zou graag weten wat jullie mening hier over is (alsmede de keuze van de boxen) en wat jullie anders zouden doen. Ik heb namelijk geen ervaring met het zelf samenstellen van een home cinema daarom wend ik me maar tot jullie.

Ok ik had zelf het volgende in gedachten:

een receiver van Harman & Kardon nl de AVR 330
een dvd speler van Harman & Kardon nl DVD 22
hierbij de speakers van Infinity nl de Beta HCS

totaalbedrag is 1385 euro.

Is dit een mooie set of kan ik beter voor wat anders kiezen???

met vriendelijke groet,

Eric Post

Eric,

de set is ZO goed als jij hem zelf vindt! :wink:
genoeg upgrade mogelijkheden om een en ander te vervangen, mocht dit noodzakelijk zijn na een aantal jaren. :wink:

Veel kijk -en luister plezier ermee! :wink:

adehaas
27-07-2004, 14:28
Lijikt me inderdaad een goede keuze, maar ik zou nog wel wat van de prijs afdingen en zeker goede kabels erbij nemen. Goede hifi-zaken geven je de kabels cadeau als je een hele set koopt.

groet, Arjen

Rob Eric Blank
27-07-2004, 14:37
Lijikt me inderdaad een goede keuze, maar ik zou nog wel wat van de prijs afdingen en zeker goede kabels erbij nemen. Goede hifi-zaken geven je de kabels cadeau als je een hele set koopt.

groet, Arjen
Dat zijn de beter adviezen!!!!
Altijd proberen.......you never know.

Johan van den D.
27-07-2004, 15:14
Lijikt me inderdaad een goede keuze, maar ik zou nog wel wat van de prijs afdingen en zeker goede kabels erbij nemen. Goede hifi-zaken geven je de kabels cadeau als je een hele set koopt.

groet, ArjenDat ze er goede kabels bijgeven geloof ik niet zo snel hoor.
Het zal wel of de korting of de kabels zijn en dan nog de kabels die zij je geven en niet zelf uitgezocht heb.
Heb het in ieder geval nog nooit van iemand gehoord dat ie er echt goede kabels bijkreeg.
Heb jij het zelf wel meegemaakt al en zoja, wat voor kabels waren het in dat geval ??

Eric Post
27-07-2004, 15:46
fijn dat ik dus toch in de juiste richting zit. Ik zelf dacht ook dat dit wel een aardige set zou zijn. De verbeteringen komen uiteraard met de jaren, ik denk dan met name aan de luidsprekers achter (dit voor 6.1 en eventueel 7.1 geluid)

Moet ik verder nog ergens op letten met betrekking voor de boxen of kan ik ervan uitgaan dat deze infinity boxen makkelijk op deze versterker passen. Ik heb hier zelf namelijk geen ervaring mee, dus ik weet niet waar ik op moet / kan letten. Hoe staat het trouwens met de kwaliteit van infinity is dat goed te noemen???

Deze hele set kost in totaal 1385 euro, zie website www.tqs.nl

heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik wacht in elk geval nog met kopen, kan het t/m december nog wel even volhouden, misschien dat de prijs dan idd nog wat zakt. En afdingen in de winkel ga ik zeker even proberen.

Groetjes,

Eric

Harry stadman
27-07-2004, 15:59
fijn dat ik dus toch in de juiste richting zit. Ik zelf dacht ook dat dit wel een aardige set zou zijn. De verbeteringen komen uiteraard met de jaren, ik denk dan met name aan de luidsprekers achter (dit voor 6.1 en eventueel 7.1 geluid)

Moet ik verder nog ergens op letten met betrekking voor de boxen of kan ik ervan uitgaan dat deze infinity boxen makkelijk op deze versterker passen. Ik heb hier zelf namelijk geen ervaring mee, dus ik weet niet waar ik op moet / kan letten. Hoe staat het trouwens met de kwaliteit van infinity is dat goed te noemen???

Deze hele set kost in totaal 1385 euro, zie website www.tqs.nl

heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik wacht in elk geval nog met kopen, kan het t/m december nog wel even volhouden, misschien dat de prijs dan idd nog wat zakt. En afdingen in de winkel ga ik zeker even proberen.

Groetjes,

Eric

Eric,

wil je beweren dat je de speakers nog nooit zelf beluisterd hebt?! :? :shock:

het is wel een erg grote gok om speakers te kopen zonder eerst beluisterd te hebben.
combi speaker-versterker is erg belangrijk omdat dit namelijk het hart vormt van je set!

de normale gang van zaken is dat je eerst de speakers kiest die je goed vindt klinken. daarna zoek je er een bijpassende versterker bij.
de rest heeft minder invloed op het geheel. :wink:


Johan;

je hebt gelijk!
Ik heb zelf ook nog nooit meegemaakt dat iemand fatsoenlijke kabels gratis heeft meegekregen. meestal zijn het standaard kabels van ettelijke centen per meter! :wink:

dan kun je beter voor de korting gaan en zelf betere bekabeling aanschaffen. temeer omdat de kabels die je er dan bij zou krijgen qua inkoop geen drol kosten voor de zaak. :wink:

Johan van den D.
27-07-2004, 16:11
De verbeteringen komen uiteraard met de jaren, ik denk dan met name aan de luidsprekers achter (dit voor 6.1 en eventueel 7.1 geluid)6.1 en dergelijk zal ik dan nog mee wachten, zal eerst voor betere speakers gaan wanneer je er aan toe bent.
Daar bereik je meer mee dan extra speakers toevoegen.
Ook belangrijk is om dan voor een betere subwoofer te gaan.

Hoe staat het trouwens met de kwaliteit van infinity is dat goed te noemen??De kwaliteit van Infinity is goed te noemen.

En afdingen in de winkel ga ik zeker even proberen. Dat moet je absoluut proberen.

Eric Post
27-07-2004, 16:12
Harry,

ik ben me op dit moment aan het orienteren wat er te krijgen is in de winkel. Ik ben dus gaan zoeken op het internet wat er zoal te krijgen is voor zo'n 1300 euro. Na enige tijd zoeken kwam ik op een site uit waar deze samenstelling in stond voor 1385 euro. Ik ben nog niet van plan om nu binnen een maand wat te gaan kopen dit mag best wat langer duren. Uiteraard wil ik eerst de boxen en dergelijke eerst eens even in actie zien.

Op dit moment bevind ik me echt nog in de eerste orientatiefase. Ik ben gewoon aan het kijken wat ik grofweg kan krijgen voor dit geld. Het is dus niet zo dat mijn keuze al is gemaakt. Ik heb gewoon navraag gedaan bij wat vrienden wat een goed merk was voor een reciever / dvd speler. Nou daar kwamen denon, onkyo en Harman & kardon uit. dit zelfde gold ook voor de boxen hier kwamen dan infinity, magnat en nog wat uit, met deze wetenschap ben ik toen eens gaan kijken. Dus in dat kader moet je het plaatsen.

Ik was gewoon benieuwd wat jullie als "audiofielen" hier van zouden zeggen van deze set in deze samenstelling. Of dat jullie vinden dat ik het beter aan wat anders uit kan geven.

Rob Eric Blank
27-07-2004, 16:22
Voor audiofielen zijn sateliet speakers niks. Die hebben liever een goede stereo set dan een middelmatige 5.1 set.
Dus dat vin dik persoonlijk ook je enige - punt, maarja 1300 Euro kun je geen goede vloerstaanders en een goede receiver kopen. Dus lijkt me dit de beste oplossing.
Alleen audio via een sateliet systeem kan mij niet echt blij maken.

Harry stadman
27-07-2004, 16:29
Harry,

ik ben me op dit moment aan het orienteren wat er te krijgen is in de winkel. Ik ben dus gaan zoeken op het internet wat er zoal te krijgen is voor zo'n 1300 euro. Na enige tijd zoeken kwam ik op een site uit waar deze samenstelling in stond voor 1385 euro. Ik ben nog niet van plan om nu binnen een maand wat te gaan kopen dit mag best wat langer duren. Uiteraard wil ik eerst de boxen en dergelijke eerst eens even in actie zien.

Op dit moment bevind ik me echt nog in de eerste orientatiefase. Ik ben gewoon aan het kijken wat ik grofweg kan krijgen voor dit geld. Het is dus niet zo dat mijn keuze al is gemaakt. Ik heb gewoon navraag gedaan bij wat vrienden wat een goed merk was voor een reciever / dvd speler. Nou daar kwamen denon, onkyo en Harman & kardon uit. dit zelfde gold ook voor de boxen hier kwamen dan infinity, magnat en nog wat uit, met deze wetenschap ben ik toen eens gaan kijken. Dus in dat kader moet je het plaatsen.

Ik was gewoon benieuwd wat jullie als "audiofielen" hier van zouden zeggen van deze set in deze samenstelling. Of dat jullie vinden dat ik het beter aan wat anders uit kan geven.

Eric,

het allerbelangrijkste is wat JIJ ervan vindt!

we kunnen je hooguit wat tips e.d. meegeven; uiteindelijk ben jij degene die beslist welke set het wordt. :wink:

de combinatie speaker-versterker/receiver is het belangrijkst!
de ene speaker kan "heel" anders klinken op een versterker dan een ander merk.
de ene versterker past ook beter bij het "karakter" van de speaker dan de andere. Let vooral hierop. :wink:
als de combinatie goed is, heb je een mooi gebalanceerd klinkende set. :wink:

mijn ervaring is dat de sets in deze prijsklasse beter zijn voor HT (home theater) doeleinden dan voor muziekweergave.
HT en muziekweergave hebben beide verschillende instellingen. een HT set is derhalve logischerwijs ook geoptimaliseerd voor HT!

Ik ben het zeker met Roberto Corleone eens wat betreft goede stereo-weergave.

goede stereoweergave is onovertroffen door welk mutikanaals systeem dan ook! :wink:

Eric Post
28-07-2004, 12:06
ik wil deze set voornamelijk ook gebruiken voor het kijken van films dus dan zit dat wel goed voor een home theater. Ik heb wel enkele muziek dvd's die ik luister maar deze klinken volgens mij al een stuk beter op deze set dan op de set die mijn ouders hebben die hebben zo'n all in one set van JVC (de tha nogwat). Wat ik trouwens ook aardig vind klinken.

ik ben dus geen losse componentensysteem gewend. Dus ik denk dat dit sowiezo al beter zal klinken dan alles wat ik hiervoor gewend ben. In elk geval bedankt voor de tips. Als ik nog vragen heb of jullie mening nodig heb over bepaalde onderwerpen zal ik die hier zeker neerzetten. Volgens mij ben ik een aardig eind op de goeie weg, mede dankzij jullie uiteraard :lol:

El-Jorge
29-07-2004, 07:57
Ik denk dat om mee te beginnen een prima set is. Ik heb zelf ook zoiets (check signature) . En ben best wel tevreden, alhoewel ik wel plannen voor verandering heb. Maar om mee te beginnen is het prima denk ik.