PDA

Bekijk de volledige versie : Kredietkaart



Bart G.
27-07-2004, 12:05
Zelf heb ik geen kredietkaart en zou er wel 1 willen hebben maar krijg je dat zomaar van de bank? Wordt er niet eerst gekeken naar je inkomen enzo? Wat ik als student dus nog niet heb....
Ik zie dat er zoveel hier op het forum 1 hebben.

Kevin Baeckelandt
27-07-2004, 12:12
Zelf heb ik geen kredietkaart en zou er wel 1 willen hebben maar krijg je dat zomaar van de bank? Wordt er niet eerst gekeken naar je inkomen enzo? Wat ik als student dus nog niet heb....
Ik zie dat er zoveel hier op het forum 1 hebben.
Ik moest voor mijn VISA een gewaarborgd inkomen hebben van meer dan 1.000€ per maand, ik woon in België mss is dit bij jullie anders. Mijn kaart limiet werd daarop trouwens ook berekend.

EDIT: :lol: ik zie dat je in BelgiË woont :lol:

Wav[e]
27-07-2004, 12:15
Er zijn ook Creditcards voor studenten bijvoorbeeld bij de SNS bank (http://www.snsbank.nl/index.asp?navigationid=3517)

Waarschijnlijk hebben ze dit bij de meeste banken wel.Gewoon ff googlen werkt het beste :)

Kevin Baeckelandt
27-07-2004, 12:16
Wat bedoel je precies met CC een Visa/Mastercard of een gewone CC?

aragorn il elessar
27-07-2004, 12:18
Nou ik ben ook nog student maar heb wel een CC. Bij de ABN AMRO, waar ik ook een studentenrekening heb. Het is een studenten CC wat mij 11,30 per jaar kost. Kijk even op de ABN-site voor meer info.

Kevin Baeckelandt
27-07-2004, 12:22
Ik had al een gewone CC toen ik 16 was :roll: , mijn CC was gratis tot mijn 25ste (alsook mijn VISA die had ik maar pas toen 21 was).

Bart G.
27-07-2004, 12:24
Ja ik denk dat er een verschil is tussen Nederland en België... :(
Na het werk eens naar de bank gaan voor info

Kevin Baeckelandt
27-07-2004, 12:26
Ja ik denk dat er een verschil is tussen Nederland en België... :(
Na het werk eens naar de bank gaan voor info
Als Dexia hebt als bank moet je vragen naar een Axion bankkaart, als je tenminste jonger bent dan 25 :wink:

Bart G.
27-07-2004, 12:35
Die heb ik :wink:

Kevin Baeckelandt
27-07-2004, 12:37
Die heb ik :wink:
Wel dan zal je gratis een VISA krijgen mits je minimaal 1.000€ aan inkomsten hebt iedere maand :wink: (althans dit was toch zo bij mij)

Bart G.
27-07-2004, 12:47
Ja f**k dat heb ik niet...zal dus bij R2 blijven :roll:

Basso
27-07-2004, 15:34
Ik hebn net een postbank studentencreditcard aangevraagd.

€11 per jaar en een limiet van €1000. :)

Hopen dat hij snel binnen is, gaan we internationaal shoppen 8)

Krewten
27-07-2004, 15:41
Als er iemand borg voor je kan staan (als je niet genoeg verdient) is het normaal gezien geen enkel probleem.

Vorige week visa aangevraagd bij KBC kost me niets tot men 25jaar

Joost v.d. Ham
27-07-2004, 15:42
de Rabocard (mastercard) is er voor 3,nogwat euro p/kwartaal....1500 euro limiet, moet genoeg zijn toch?

[edit] weet natuurlijk niets over de belgische banken... :oops:

John Sital
27-07-2004, 16:10
weet niks over belgische banken, gewoon informeren zou ik zeggen :P

runob
27-07-2004, 16:31
Die heb ik :wink:
Wel dan zal je gratis een VISA krijgen mits je minimaal 1.000€ aan inkomsten hebt iedere maand :wink: (althans dit was toch zo bij mij)

Niks van aan, ik heb geen officieel inkomen en heb toch al een mastercard van dexia. Bovendien heb ik een limiet die belachelijk veel te hoog ligt. Ze stuurden mij een brief om te vragen of ik er geen wou, eerste jaar is gratis. En denk dat dat gewoon voor alle axioneers gaat, gewoon effie vragen op de bank, 1e jaar gratis daarna jaarlijks 9.92.

http://www.dexia.be/docs/pdf/tarieven_nl.pdf

(ik ga er wel van uit dat je meerderjarig bent, zeker als je ouder dan 21 bent en je bankreking niet rond het nulpunt schommelt denk ik niet dat het een probleem is)

Raymond Gelmers
27-07-2004, 17:46
JE kan toch ook gewoon iemand vragen om voor jou met CC te betalen?
Betaal je gewoon via overmaken terug..

Ik doe dat wel vaker voor kenissen en volgens mij ben ik echt niet de enige die daar geen probleem van maakt :shock:

Kevin Baeckelandt
28-07-2004, 07:19
Die heb ik :wink:
Wel dan zal je gratis een VISA krijgen mits je minimaal 1.000€ aan inkomsten hebt iedere maand :wink: (althans dit was toch zo bij mij)

Niks van aan, ik heb geen officieel inkomen en heb toch al een mastercard van dexia. Bovendien heb ik een limiet die belachelijk veel te hoog ligt. Ze stuurden mij een brief om te vragen of ik er geen wou, eerste jaar is gratis. En denk dat dat gewoon voor alle axioneers gaat, gewoon effie vragen op de bank, 1e jaar gratis daarna jaarlijks 9.92.

http://www.dexia.be/docs/pdf/tarieven_nl.pdf

(ik ga er wel van uit dat je meerderjarig bent, zeker als je ouder dan 21 bent en je bankreking niet rond het nulpunt schommelt denk ik niet dat het een probleem is)
Ik ben al 26 :wink:
Toen ik mijn VISA aanvroeg moest ik een gewaarborgd inkomen voorleggen van meer dan 1.000€, ik weet niet hoe hoog je limiet is maar de mijne is 1250€ en neen mijn bankrekening schommelt niet rond het nulpubnt :wink: . Ik denk echt wel niet dat men aan studenten een VISA zal geven als die geen inkomen heeft, banken lopen nu eenmaal geen risico's. Zo heb ik het toch ervaren bij mijn bank, oftewel is er in die 4 jaar veel veranderd oftewel zullen je ouders op de een of andere manier borg voor je hoeven te staan.

Bart G.
28-07-2004, 07:54
JE kan toch ook gewoon iemand vragen om voor jou met CC te betalen?
Betaal je gewoon via overmaken terug..

Ik doe dat wel vaker voor kenissen en volgens mij ben ik echt niet de enige die daar geen probleem van maakt :shock:

Reeds gevraagd voor Big Fish maar geen reactie :(

En thx voor de info allemaal (y)

runob
28-07-2004, 18:28
Ik ben al 26 :wink:
Toen ik mijn VISA aanvroeg moest ik een gewaarborgd inkomen voorleggen van meer dan 1.000€, ik weet niet hoe hoog je limiet is maar de mijne is 1250€ en neen mijn bankrekening schommelt niet rond het nulpubnt :wink: . Ik denk echt wel niet dat men aan studenten een VISA zal geven als die geen inkomen heeft, banken lopen nu eenmaal geen risico's. Zo heb ik het toch ervaren bij mijn bank, oftewel is er in die 4 jaar veel veranderd oftewel zullen je ouders op de een of andere manier borg voor je hoeven te staan.

Tja ik ben een student en ik heb geen inkomen en dexia doet nu eenmaal veel moeite om jonge klanten aan te trekken. Ik heb niemand die borg staat heb bovendien over een paar maand mijn nieuwe kaart gekregen met geldigheid tot 2007 :shock:

Kevin Baeckelandt
28-07-2004, 18:34
Ik ben al 26 :wink:
Toen ik mijn VISA aanvroeg moest ik een gewaarborgd inkomen voorleggen van meer dan 1.000€, ik weet niet hoe hoog je limiet is maar de mijne is 1250€ en neen mijn bankrekening schommelt niet rond het nulpubnt :wink: . Ik denk echt wel niet dat men aan studenten een VISA zal geven als die geen inkomen heeft, banken lopen nu eenmaal geen risico's. Zo heb ik het toch ervaren bij mijn bank, oftewel is er in die 4 jaar veel veranderd oftewel zullen je ouders op de een of andere manier borg voor je hoeven te staan.

Tja ik ben een student en ik heb geen inkomen en dexia doet nu eenmaal veel moeite om jonge klanten aan te trekken. Ik heb niemand die borg staat heb bovendien over een paar maand mijn nieuwe kaart gekregen met geldigheid tot 2007 :shock:
hm.... dan is er veel veranderd :?
Ik kon dit vroeger absoluut niet krijgen :(

skank
28-07-2004, 18:46
Ik ben al 26 :wink:
Toen ik mijn VISA aanvroeg moest ik een gewaarborgd inkomen voorleggen van meer dan 1.000€, ik weet niet hoe hoog je limiet is maar de mijne is 1250€ en neen mijn bankrekening schommelt niet rond het nulpubnt :wink: . Ik denk echt wel niet dat men aan studenten een VISA zal geven als die geen inkomen heeft, banken lopen nu eenmaal geen risico's. Zo heb ik het toch ervaren bij mijn bank, oftewel is er in die 4 jaar veel veranderd oftewel zullen je ouders op de een of andere manier borg voor je hoeven te staan.

Tja ik ben een student en ik heb geen inkomen en dexia doet nu eenmaal veel moeite om jonge klanten aan te trekken. Ik heb niemand die borg staat heb bovendien over een paar maand mijn nieuwe kaart gekregen met geldigheid tot 2007 :shock:
hm.... dan is er veel veranderd :?
Ik kon dit vroeger absoluut niet krijgen :(

ik zou jou ook niet vertrouwen hoor moest je bij mij om een kredietkaart komen vragen :) gangster :lol:

Kevin Baeckelandt
28-07-2004, 18:54
Ik ben al 26 :wink:
Toen ik mijn VISA aanvroeg moest ik een gewaarborgd inkomen voorleggen van meer dan 1.000€, ik weet niet hoe hoog je limiet is maar de mijne is 1250€ en neen mijn bankrekening schommelt niet rond het nulpubnt :wink: . Ik denk echt wel niet dat men aan studenten een VISA zal geven als die geen inkomen heeft, banken lopen nu eenmaal geen risico's. Zo heb ik het toch ervaren bij mijn bank, oftewel is er in die 4 jaar veel veranderd oftewel zullen je ouders op de een of andere manier borg voor je hoeven te staan.

Tja ik ben een student en ik heb geen inkomen en dexia doet nu eenmaal veel moeite om jonge klanten aan te trekken. Ik heb niemand die borg staat heb bovendien over een paar maand mijn nieuwe kaart gekregen met geldigheid tot 2007 :shock:
hm.... dan is er veel veranderd :?
Ik kon dit vroeger absoluut niet krijgen :(

ik zou jou ook niet vertrouwen hoor moest je bij mij om een kredietkaart komen vragen :) gangster :lol:
Ik zal er rekening meehouden, moest ik geen tincase van LOTR voor je bestellen :wink: