PDA

Bekijk de volledige versie : Dvd-speler OP de versterker plaatsen of niet?



Oakey
27-07-2004, 16:32
Ik heb eindelijk een nieuwe dvd-speler gekocht, de Pioneer DV-470, mooi bijpassend bij mijn Pioneer 511 versterker. Maar nu lees ik in het boekje van de dvd-speler dat je deze niet direct op een versterker mag plaatsen i.v.m. warmteontwikkeling. :( Tja, ik had hem nu net gekocht omdat ie zo mooi bij die versterker past. Verder staat ie wel helemaal vrij, niet ingebouwd in een kast ofzo.

Vraagje aan jullie: moet ik hier echt rekening mee houden? Mijn excuses als hier in een thread al aandacht aan besteed is, met de zoekfunctie kon ik niets vinden...

Christiaan Sauer
27-07-2004, 16:34
Het is niet helemaal verstandig. Zowel voor je receiver als voor je dvd speler niet 100%.
Persoonlijk zou ik het niet doen, al moet ik bekennen dat ik momenteel ook al een tijdje mijn oude versterker op mijn nieuwe heb staan.
Maar inderdaad wegens warmte is het niet echt verstandig :) (zet je speler anders op hoge pootjes ;) bv vibrapods en vibracones)

Rob Eric Blank
27-07-2004, 16:38
Ik heb ook mn speler op mn versterker staan......andersom lijkt het me helemaal niet slim ;-)
Maar het is beter van niet, wat betreft warmte ontwikkeling. Mn speler en versterkers staan ook in een gesloten kast, waar ik de deur vaak dicht van heb...also very bad.
Gelukkig heeft mijn DVD speler pootjes en bij vol vermorgen gaat het kastje open. Misschien toch extra fans bij, zoals in mn pc?

Oakey
27-07-2004, 16:40
Balen... De dvd-speler heeft ook niet eens hoge pootjes...
Het lastige is dat ik ook nog een cassettedeck en een platenspeler heb (ja, dat soort mensen bestaat nog :wink: ), en dat de diepte van de dvd-speler zo gering is dat ik er verder niets op kan zetten en de platenspeler natuurlijk bovenop moet.

Christiaan Sauer
27-07-2004, 16:40
Ik denk dat het geluid van een fan gaat irriteren ;)

Harry stadman
27-07-2004, 16:43
Ik heb eindelijk een nieuwe dvd-speler gekocht, de Pioneer DV-470, mooi bijpassend bij mijn Pioneer 511 versterker. Maar nu lees ik in het boekje van de dvd-speler dat je deze niet direct op een versterker mag plaatsen i.v.m. warmteontwikkeling. :( Tja, ik had hem nu net gekocht omdat ie zo mooi bij die versterker past. Verder staat ie wel helemaal vrij, niet ingebouwd in een kast ofzo.

Vraagje aan jullie: moet ik hier echt rekening mee houden? Mijn excuses als hier in een thread al aandacht aan besteed is, met de zoekfunctie kon ik niets vinden...

Als de dvd-speler helemaal "vrij" staat zoals jij zegt kan het niet zoveel kwaad. het apparaat moet zijn warmte kwijt kunnen. dus als er onder en verder rondom voldoende ruimte is dan kan het echt niet zoveel kwaad.
Mits je versterker de gleuven aan de bovenkant heeft en daardoor je dvd-speler extra wordt verwarmd.

De vraag is eerder of je versterker niet je dvd-weergave beinvloedt. meestal hebben fatsoenlijke versterkers toch wel een redelijke voeding.
een voeding die in werking is heeft ook een "sterk" magnetisch veld.

daarom zie je ook vaak bij hi-fi meubels e.d. dat er onderling tussen de apparatuur vaak wel een 20-30 cm tussen zit. :wink:

Rob Eric Blank
27-07-2004, 16:48
Ik denk dat het geluid van een fan gaat irriteren ;)
Haha...ook dat. heb wel extra stille fan in mn computer. Kan dus ook een ID zijn. Oja en mn volume staat met film kijken wel aan de luide kant. Heerlijk dat vrijstaand wonen ;-)

pretorian22
27-07-2004, 17:06
Ik denk dat het geluid van een fan gaat irriteren ;)
Haha...ook dat. heb wel extra stille fan in mn computer. Kan dus ook een ID zijn. Oja en mn volume staat met film kijken wel aan de luide kant. Heerlijk dat vrijstaand wonen ;-)

wou net zeggen. als ik een film kijk dan hoor ik geen fan meer hoor of het moet er een zijn van 2 bij 2 meter ofzo :D

en bovendien de onkyo 989 heeft toch ook een ingebouwde fan in de versterker waar je verder geen last van hebt ik heb hem in ieder geval bij me oom nooit tijdens een film gehoord hoor :D

Christiaan Sauer
27-07-2004, 17:08
Mijn vorige receiver (Pioneer VSX-C300-s) heeft dus ook een fan erop zitten. En als die bij een rustig stukje in de film aanspringt ben je niet blij hoor ;) Dat hoor je dus wel degelijk goed. En ik zit op 2.5/3 meter van mijn receiver vandaan ;)

Oakey
27-07-2004, 17:15
Hm, die vibrapods en vibracones vind ik veel te duur (of weet iemand een winkel waar je ze goedkoop krijgt?). Iemand een andere oplossing? Ik vind van die zilverkleurige pootjes eigenlijk ook mooier dan die pods, maar weet niet of je die ergens los kan kopen?

Johan van den D.
27-07-2004, 21:28
Iemand een andere oplossing? Jawel gewoon proberen en kijken wat er gebeurd.
In principe klopt het wel wat ze zeggen.
Je receiver wordt iets belemmerd om zijn warmte kwijt te kunnen en hetgeen wat ie afstoot komt dan bij je speler terecht die erboven staat.
Deze zal dus ook extra verwarmt gaan worden wat ook niet geheel de bedoeling is.
Zolang het geheel niet in een kleine ruimte (kastje ofzo) staat zal het waarschijnlijk wat warmte betref geen kwaad kunnen.

Ik heb het zelf momenteel ook op elkaar staan. :?

mradem
27-07-2004, 21:42
€33 heb je 4 vibrapods. Ben je klaar. Beter voor het geluid en de warmte kan eruit. Koop je toch 2 dvd's minder deze maand :) . Het is het een of het ander.

Pieter Kleine
27-07-2004, 22:14
Niet doen. Ik had ooit een vcr op mijn versterker staan, ook op pootjes. Dat ding werd dus gloeiend heet, zo zeer zelfs dat de videoband in de vcr ook warm werd. Ik had later de versterker in een kast ingebouwd met 10 cm hoger een plank. Deze werd nog steeds warm.

Johan van den D.
27-07-2004, 22:16
Niet doen. Ik had ooit een vcr op mijn versterker staan, ook op pootjes. Dat ding werd dus gloeiend heet, zo zeer zelfs dat de videoband in de vcr ook warm werd. Ik had later de versterker in een kast ingebouwd met 10 cm hoger een plank. Deze werd nog steeds warm.Ligt ook een beetje aan de warmte ontwikkeling van de apparatuur.
De ene wordt nu eenmaal veel warmer (of zelfs heet) dan de andere.
Feit blijft dat het beter is om niet te doen.

Harry stadman
27-07-2004, 22:17
Niet doen. Ik had ooit een vcr op mijn versterker staan, ook op pootjes. Dat ding werd dus gloeiend heet, zo zeer zelfs dat de videoband in de vcr ook warm werd. Ik had later de versterker in een kast ingebouwd met 10 cm hoger een plank. Deze werd nog steeds warm.

goeie versterkers moeten warm worden! :lol:
als ze niet warm worden betekent het dat ze niet veel stroom opnemen. :wink:

Christiaan Sauer
27-07-2004, 22:18
Even schitterende uitzondering hierop ;)
Klasse D versterkers. Worden maximaal lauw ;) En die zouden ontzettend goed moeten klinken ;)

Harry stadman
27-07-2004, 22:23
Even schitterende uitzondering hierop ;)
Klasse D versterkers. Worden maximaal lauw ;) En die zouden ontzettend goed moeten klinken ;)

Klasse E heb je ook NOG! ik dacht dat dat stond voor volledig digitaal! :wink:

tja, die worden echt niet zo warm. :wink:

Klasse A "vreet" altijd stroom. :wink:

Bambi
27-07-2004, 22:24
Even schitterende uitzondering hierop ;)
Klasse D versterkers. Worden maximaal lauw ;) En die zouden ontzettend goed moeten klinken ;)
Klasse D versterkers zijn in geen geval muzikaal. Worden veelal gebruikt in Public Address systemen en zijn voornamelijk bedoeld voor het verspreiden van gesproken berichten en zacht achtergrond geluid.
Verwacht er kwa klank niet veel van!!
Feit is wel: ze worden niet snel warm.....

Johan van den D.
27-07-2004, 22:27
Even schitterende uitzondering hierop ;)
Klasse D versterkers. Worden maximaal lauw ;) En die zouden ontzettend goed moeten klinken ;)Als ze al lauw worden want zelf dat worden ze soms niet eens.
Overigens zit er ook veel verschil in klasse D onderling en dus staat dat niet bij voorbaat garant voor kwaliteit.
Er zijn inmiddels wel exemplaren zie zeker van hoog nivo zijn en zelf in de buurt van de prestaties van klasse A komen.
Helaas zie je ze hier nog niet veel de echte pure klasse D versterkers.

Maar in principe kun je nog steeds stellen dat goed en warm hand in hand gaan op versterker gebied.

Johan van den D.
27-07-2004, 22:30
Klasse D versterkers zijn in geen geval muzikaal.Dat is dus verleden tijd.

Feit is wel: ze worden niet snel warm.....In principe horen ze helemaal niet warm te worden.

Mark S
27-07-2004, 22:33
Hm, die vibrapods en vibracones vind ik veel te duur (of weet iemand een winkel waar je ze goedkoop krijgt?). Iemand een andere oplossing? Ik vind van die zilverkleurige pootjes eigenlijk ook mooier dan die pods, maar weet niet of je die ergens los kan kopen?

Roy, even geheel losstaand van het schoonheidsaspect. Een veelvoorkomende en goedkope alternatieve tweak is 2 squash balletjes te kopen, deze te halveren en onder de voetjes van de speler te plaatsen. I'm not kidding!

Wat betreft je platenspeler: Koester deze als ware het je spreekwoordelijke kind! Vinyl is weer in opwaartse beweging!
(Maar wat betreft je cassettedeck; tsja, dat kan dus echt niet meer he..)
;-)

Harry stadman
27-07-2004, 22:34
Even schitterende uitzondering hierop ;)
Klasse D versterkers. Worden maximaal lauw ;) En die zouden ontzettend goed moeten klinken ;)Als ze al lauw worden want zelf dat worden ze soms niet eens.
Overigens zit er ook veel verschil in klasse D onderling en dus staat dat niet bij voorbaat garant voor kwaliteit.
Er zijn inmiddels wel exemplaren zie zeker van hoog nivo zijn en zelf in de buurt van de prestaties van klasse A komen.
Helaas zie je ze hier nog niet veel de echte pure klasse D versterkers.

Maar in principe kun je nog steeds stellen dat goed en warm hand in hand gaan op versterker gebied.

Johan,

geef mij maar een lekker kacheltje.
goed geluid en 's winters nog lekker warm ook! :wink:

Harry stadman
27-07-2004, 22:36
Hm, die vibrapods en vibracones vind ik veel te duur (of weet iemand een winkel waar je ze goedkoop krijgt?). Iemand een andere oplossing? Ik vind van die zilverkleurige pootjes eigenlijk ook mooier dan die pods, maar weet niet of je die ergens los kan kopen?

Roy, even geheel losstaand van het schoonheidsaspect. Een veelvoorkomende en goedkope alternatieve tweak is 2 squash balletjes te kopen, deze te halveren en onder de voetjes van de speler te plaatsen. I'm not kidding!

Wat betreft je platenspeler: Koester deze als ware het je spreekwoordelijke kind! Vinyl is weer in opwaartse beweging!
(Maar wat betreft je cassettedeck; tsja, dat kan dus echt niet meer he..)
;-)

Ohhhh? 8)

is de platenspeler dan ooit weggeweest?!
de echte die-hards hebben toch gelijk gekregen. een goede plaat valt door geen enkel ander schijfje(cd-dvd) te overtreffen! :wink:

er zijn echt mensen die pertinent geweigert hebben om een cd-speler aan te schaffen. ze zijn nu weer helemaal bij de tijd. :lol: :wink:

Johan van den D.
27-07-2004, 22:38
Wat betreft je platenspeler: Koester deze als ware het je spreekwoordelijke kind! Vinyl is weer in opwaartse beweging!En dan te bedenken dat ik de mijne enkele jaren geleden zo de vuil container in heb gegooid.
Was een perfect en duur ding.
Hoe stom kun je zijn in bepaalde gevallen :(

Johan van den D.
27-07-2004, 22:40
Johan,

geef mij maar een lekker kacheltje.
goed geluid en 's winters nog lekker warm ook! :wink:Tja, dat heeft toch ook mijn voorkeur nog steeds. :P :wink:

Harry stadman
27-07-2004, 22:43
Wat betreft je platenspeler: Koester deze als ware het je spreekwoordelijke kind! Vinyl is weer in opwaartse beweging!En dan te bedenken dat ik de mijne enkele jaren geleden zo de vuil container in heb gegooid.
Was een perfect en duur ding.
Hoe stom kun je zijn in bepaalde gevallen :(

Ach, ik heb laatst een hele platenkoffer vol 12"'s en platen weggegeven.
gelukkig heb ik nog een hele koffer vol met singletjes.

daar komt nog bij dat er volgens de kenners 70-80% van de platen slecht is opgenomen. slechts een paar merken springen eruit:

deutsche grammophon, RCA(oude opnames) etc.

maar inderdaad: een goed opgenomen plaat is fenomenaal! :wink:

Mark S
27-07-2004, 22:47
Thorens is weer een tijdje geleden begonnen met het produceren van draaitafels. Het merk Project timmert ook aardig aan de weg.

@Harry. Laten we AUB geen vergelijking meer maken tussen een dure draaitafel met dure dedicated pre-amp en dure buizenversterking enerzijds, en de digitale alternatieven die, op zijn best in de buurt komen, maar slechts een fractie kosten van eerdergenoemde set-up.
Een zinloze discussie imho, (niet verwijtend bedoeld overigens).

Ook de portie nostalgie en sentiment van de goeie ouwe elpee is niet in waarde uit te drukken.
Ik kreeg laatst een cd in mijn handen van een jeugdsentiment hardrockband. For old time's sake in mijn speler geduwd. Tering wat deed dat pijn aan mijn oren. Flinterdun laag en glasdoorsnijdend scherp hoog. Dat klonk 15 jaar terug op een ouwe afgedankte platenspeler in houten bekisting toch een stuk warmer...

Christiaan Sauer
27-07-2004, 22:52
Even schitterende uitzondering hierop ;)
Klasse D versterkers. Worden maximaal lauw ;) En die zouden ontzettend goed moeten klinken ;)
Klasse D versterkers zijn in geen geval muzikaal. Worden veelal gebruikt in Public Address systemen en zijn voornamelijk bedoeld voor het verspreiden van gesproken berichten en zacht achtergrond geluid.
Verwacht er kwa klank niet veel van!!
Feit is wel: ze worden niet snel warm.....

dan ken je deze nog niet ;) (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=18562.0)
kleine recensie door de eigenaar ;) (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16812.0)

Mark S
27-07-2004, 22:56
@Bambi: de misvatting dat klasse D gelijk staat aan goedkoop/digitaal/slecht klinkend is inmiddels allang achterhaald. Het staat allang niet meer in de kinderschoenen Steeds meer gerenommeerde fabrikanten fabrikanten onderzoeken de mogelijkheden van klasse D versterking als goedklinkend, voordelig en efficient alternatief voor klasse A versterking.

Harry stadman
27-07-2004, 22:57
Thorens is weer een tijdje geleden begonnen met het produceren van draaitafels. Het merk Project timmert ook aardig aan de weg.

@Harry. Laten we AUB geen vergelijking meer maken tussen een dure draaitafel met dure dedicated pre-amp en dure buizenversterking enerzijds, en de digitale alternatieven die, op zijn best in de buurt komen, maar slechts een fractie kosten van eerdergenoemde set-up.
Een zinloze discussie imho, (niet verwijtend bedoeld overigens).

Ook de portie nostalgie en sentiment van de goeie ouwe elpee is niet in waarde uit te drukken.
Ik kreeg laatst een cd in mijn handen van een jeugdsentiment hardrockband. For old time's sake in mijn speler geduwd. ****** wat deed dat pijn aan mijn oren. Flinterdun laag en glasdoorsnijdend scherp hoog. Dat klonk 15 jaar terug op een ouwe afgedankte platenspeler in houten bekisting toch een stuk warmer...


ahum,

Ik heb menig vergelijk mogen aanhoren tussen high-end platenspelers en high-end cd-spelers van vooraanstaande merken als accuphase etc. ja, die cd-spelers kosten minimaal een duizendje of 20! :lol: :? :shock: 8)

bottomline: de dure cd-speler slaagt er gewoon niet in om de plaat te verslaan. en deze discussie is nog steeds actueel!
de plaat klinkt nog steeds net wat luchtiger, natuurlijker en minder geforceerd dan een cd! :wink:

een platenspeler van 500 euro verslaat met gemak een cd-speler van 500 euro.!!! :lol: 8)
En de meeste stereo-versterkers hebben nu ook vaak weer gewoon een phono amp ingebouwd! :wink:
Ik weet niet van welke planeet jij komt! :wink:

alleen de LINN SONDEK cd-speler schijnt net zo goed en natuurlijk te klinken als een zeer goede platenspeler. Deze kleinnood kost helaas slechts zo'n 15000-20.000 euro! :cry: :wink:

Mark S
27-07-2004, 23:18
Harry, jouw luisterervaringen zijn inmiddels wijd en zijds bekend op dit forum als je begrijpt wat ik bedoel. Van getallen met vier nullen wordt ik echt niet meer hitsig, tenzij ze op mijn afschrift staan. ;-)
En nee, ik kom niet van deze planeet. :shock: Maar ook ik weet wel dat de phono pre-amp weer steeds vaker terugkeert in stereo amps. Mede daarom zei ik dat vinyl weer aan een opmars bezig is. Het afgelopn jaar zie je ook steeds meer recensies en tests van de nieuwe generatie draaitafels. Mede door de betaalbaarheid ervan voor "de gewone man" als volwaardig alternatief op het digitale geweld van de laatste tijd.
En wat mij betreft discussie gesloten mbt deze zijstap over platenspelers.

ps: dat vieze geluid van de cd kwam toch echt door de beroerde digitale mastering. Het was geen klein verschil, maar van dag en nacht. Of mijn herinnering is sterk gekleurd in die 15 jaar. Of mijn boxjes van toen kwamen niet verder dan zo'n 7000 Hz, en de warme laagweergave bleek niet meer te zijn dan de rumble van dat pick-upje ;-)

Harry stadman
27-07-2004, 23:29
Harry, jouw luisterervaringen zijn inmiddels wijd en zijds bekend op dit forum als je begrijpt wat ik bedoel. Van getallen met vier nullen wordt ik echt niet meer hitsig, tenzij ze op mijn afschrift staan. ;-)
En nee, ik kom niet van deze planeet. :shock: Maar ook ik weet wel dat de phono pre-amp weer steeds vaker terugkeert in stereo amps. Mede daarom zei ik dat vinyl weer aan een opmars bezig is. Het afgelopn jaar zie je ook steeds meer recensies en tests van de nieuwe generatie draaitafels. Mede door de betaalbaarheid ervan voor "de gewone man" als volwaardig alternatief op het digitale geweld van de laatste tijd.
En wat mij betreft discussie gesloten mbt deze zijstap over platenspelers.

Juist daarom haal ik ook het vergelijk aan van spelers van 500 euro!

echter, high-end wordt gezien als het beste wat te koop is op audio-gebied! als zelfs de beste cd-spelers moeite hebben om de plaat te verslaan.......................................... .........................................

je weet wel wat ik bedoel! :wink:

trouwens, ook ik wordt niet meer erg warm van alle high-end. Er zijn genoeg apparaten die hun hype (prijs) gewoon niet waarmaken.
maar....., je moet toch ergens een vergelijk hebben en dan is high-end toch wel een middel om iets te recenseren. hoe dicht komt het apparaat in de buurt van het (high-end) ideaal?! vandaar dat ik het toch wel vaak aanhaal. het zegt verder niet zoveel, alleen dat het soms beter kan of zelfs dat de dure jongens soms ook niet echt beter zijn. :wink:

(trouwens, ik ken echt iemand die die LINN SONDEK thuis heeft staan!)

nee, ik ben het helaas niet. :cry:

Harry stadman
27-07-2004, 23:37
Harry, jouw luisterervaringen zijn inmiddels wijd en zijds bekend op dit forum als je begrijpt wat ik bedoel. Van getallen met vier nullen wordt ik echt niet meer hitsig, tenzij ze op mijn afschrift staan. ;-)
En nee, ik kom niet van deze planeet. :shock: Maar ook ik weet wel dat de phono pre-amp weer steeds vaker terugkeert in stereo amps. Mede daarom zei ik dat vinyl weer aan een opmars bezig is. Het afgelopn jaar zie je ook steeds meer recensies en tests van de nieuwe generatie draaitafels. Mede door de betaalbaarheid ervan voor "de gewone man" als volwaardig alternatief op het digitale geweld van de laatste tijd.
En wat mij betreft discussie gesloten mbt deze zijstap over platenspelers.

ps: dat vieze geluid van de cd kwam toch echt door de beroerde digitale mastering. Het was geen klein verschil, maar van dag en nacht. Of mijn herinnering is sterk gekleurd in die 15 jaar. Of mijn boxjes van toen kwamen niet verder dan zo'n 7000 Hz, en de warme laagweergave bleek niet meer te zijn dan de rumble van dat pick-upje ;-)

Ik wil niet veel zeggen hoor maar je hebt gewoon gelijk.
menig audiofiel is er over eens dat de oude generatie versterkers beter van kwaliteit waren dan de huidige generatie. de oude sony's, onkyo's etc. klinken gewoon beter omdat er in die tijd nog niet beknibbeld werd op goede componenten intern. tegenwoordig zijn het allemaal kant en klare printplaatjes met pc verbindingsstekkers. Ook in duurdere apparaten kom je dit fenomeen tegen. :shock:

Mark S
27-07-2004, 23:42
Harry, between U and me, ik vind een LINN Sondek er gewoon spuuglelijk uit zien voor het geld dat je mag neertikken voor dat spul. Het lijkt wel zo'n Cyberhome dvd misbaksel. Het oog wil immers ook wat, nietwaar?
En de "die-hards van weleer" hadden vast geen plastic platenspelertje met een gewicht gelijk aan een pot pindakaas voor een meerprijs van amper 100 piek bij hun stereo setje, maar eerder een oerdegelijke bak met gietijzeren, trillingsvrij opgehangen chassis inclusief hoogwaardig toonarm/element/naald combinatie.

Mark S
27-07-2004, 23:44
Met een goeie ouwe Sony/Onkyo/Sansui van weleer kon je iemand in 1 klap doodmeppen. Tegenwoordig spatten ze meteen uit elkaar.

Harry stadman
28-07-2004, 00:00
Harry, between U and me, ik vind een LINN Sondek er gewoon spuuglelijk uit zien voor het geld dat je mag neertikken voor dat spul. Het lijkt wel zo'n Cyberhome dvd misbaksel. Het oog wil immers ook wat, nietwaar?
En de "die-hards van weleer" hadden vast geen plastic platenspelertje met een gewicht gelijk aan een pot pindakaas voor een meerprijs van amper 100 piek bij hun stereo setje, maar eerder een oerdegelijke bak met gietijzeren, trillingsvrij opgehangen chassis inclusief hoogwaardig toonarm/element/naald combinatie.

kan zijn Mark,

maar....... dat lelijke ding klinkt toch echt fenomenaal! daar zijn zelfs vele recensenten het over eens. dat gebeurd toch niet zo vaak(dat ze het allemaal met elkaar eens zijn)! :wink:

Kijk, daar verschilt een audiofiel van een ander. wij gaan dan echt voor het beste geluid, niet voor het beste design!(of het moet dan al over het design intern gaan :lol: ) Ik kijk niet naar een versterker, ik luister ernaar! 8)

neen hoor. Ik ga uit van toen gangbare platenspelers van een 1200 gulden. thorens. er zijn zelfs nog oude thorens platenspelers die met gemak cd-spelers van 5000 euro eruit blazen. :wink:
dan moet je wel een goede plaat-opname hebben, geef ik toe. :wink:

Om nog maar eens duidelijk aan te geven hoe moeilijk het is om digitaal ook echt mooi natuurlijk te laten klinken en wat voor geld je daarvoor nodig hebt om ook maar in de buurt te komen.

en trouwens, ik heb zelfs cd-spelers horen overslaan. :shock:

ze hebben ons gouden bergen beloofd met cd en dat is niet waargemaakt in mijn ogen. ok, een cd-schijfje is gemakkelijker me te nemen.
maar..., je kunt ze ook niet in de zon laten liggen etc. dus, in dat opzicht zijn we er ook al niet op vooruit gegaan. met andere woorden: wil je net zolang genieten van een cd, moet je het ook behandelen als zijnde een plaat! :wink:
sterker nog: het wordt alsmaar minder: copieeer beveiliging die het gebruik van notabene mp3's(gruwel) noodzakelijk maakt.(veel recente EMI cd-uitgaves o.a.).

Om de platenspeler wat meer in deze discussie te betrekken:

Ik zou ook niet mijn versterker op de beschermkap van een platenspeler zetten :lol: :wink:.

Mark S
28-07-2004, 00:03
Of je platenspeler op de sub zetten omdat de sub zo lekker diep is..

Harry stadman
28-07-2004, 00:10
Of je platenspeler op de sub zetten omdat de sub zo lekker diep is..

vooral handig als je een supergevoelige MM element hebt!
hoelang zal de naald dan meegaan???!!! :lol:

Oakey
28-07-2004, 00:11
Een veelvoorkomende en goedkope alternatieve tweak is 2 squash balletjes te kopen, deze te halveren en onder de voetjes van de speler te plaatsen. I'm not kidding!
Ik heb de zaak inmiddels weer omgebouwd en toch één stapel weten te maken (versterker, tape, dvd, draaitafel) met de dvd-speler niet op de versterker. Het cassettedeck heeft altijd al op de versterker gestaan en staat wel op pootjes, dat moet kunnen.


Wat betreft je platenspeler: Koester deze als ware het je spreekwoordelijke kind! Vinyl is weer in opwaartse beweging!

De platenspeler is nooit weggeweest bij mij hoor! Koop nog iedere maand vinyl, kost nl. niets en er is heel veel spul dat nog niet op cd verschenen is (ik ben een liefhebber van 12"-es uit de jaren '80 met obscure mixen en b-kantjes :wink: )



(Maar wat betreft je cassettedeck; tsja, dat kan dus echt niet meer he..)
Tja, ik moet zeggen dat ik die ook niet meer zoveel gebruik. Zeker niet om op te nemen. Maar hier geldt ook weer dat ik nog wel wat op musicassette (vreselijk woord) heb dat niet op cd is (laatst nog een cassettesingle gekocht); en het is (was) een goed apparaat met digitaal display e.d. Past nog mooi bij de versterker en dvd van nu 8)

[Overigens doet mijn DVD-711 Philips het ook nog (hij hapert wel wat vaker). Op zich ook een wonder gezien het feit dat dit type bij iedereen inmiddels al is ingestort.]

Johan van den D.
28-07-2004, 08:31
sterker nog: het wordt alsmaar minder: copieeer beveiliging die het gebruik van notabene mp3's(gruwel) noodzakelijk maakt.(veel recente EMI cd-uitgaves o.a.).Dit is inderdaad een bezorgelijke gang van zaken en een nachtmerrie voor iedere liefhebber.
Hier wordt de echte liefhebber het slachtoffer van de grote massa die niets om kwaliteit geven. :(
Foute gang van zaken in ieder geval.

Christiaan Sauer
28-07-2004, 08:36
Wat vinden jullie dan van de release van BLofs Live 2004? Dat is een nogal recente EMI namelijk :)

Johan van den D.
28-07-2004, 09:00
Wat vinden jullie dan van de release van BLofs Live 2004? Dat is een nogal recente EMI namelijk :)Die kan ik persoonlijk en is ook mijn soort muziek niet.
Kan ik dus niet over oordelen. 8)

Christiaan Sauer
28-07-2004, 09:02
Ken jij pascal en consorten persoonlijk? Schijnen hele relaxte gasten te zijn :)
(omdat je schrijft: die kan ik persoonlijk ;))

Harry stadman
28-07-2004, 09:08
Wat vinden jullie dan van de release van BLofs Live 2004? Dat is een nogal recente EMI namelijk :)

Christiaan;

ik heb recentelijk een cd-singletje gekocht van emi waar het copy-control logo op staat.

Ik kan duidelijk horen dat het geluid minder is dan van een reguliere cd.
Ook heb ik ter vergelijking de volledige cd maar eens even beluisterd: ook hier kun je horen dat deze niet op hetzelfde niveau zit van een reguliere cd.

Ik heb echter ook cd's met copy-control die wel gewoon goed klinken. althans beter dan de laatstgenoemde. de mate van compressie heeft enorm veel invloed op het uiteindelijk geluid. de laatste tijd maken ze het wel erg bont.

inderdaad zorgwekkend voor de echte muziekliefhebber, die graag wat meer hoort dan een enorme(vervormende) bass en extreem schel hoog. het detailrijke middengebied valt totaal weg. :? :( :cry: :x

begrijp me goed: de maatschappijen mogen van mij hun product beschermen tegen copieeren.(ik koop toch alles officieel/legaal) echter mag dit van mij niet ten koste gaan van de kwaliteit! :evil:

G. Zandman
28-07-2004, 10:14
Ik heb echter ook cd's met copy-control die wel gewoon goed klinken. althans beter dan de laatstgenoemde. de mate van compressie heeft enorm veel invloed op het uiteindelijk geluid. de laatste tijd maken ze het wel erg bont.

inderdaad zorgwekkend voor de echte muziekliefhebber, die graag wat meer hoort dan een enorme(vervormende) bass en extreem schel hoog. het detailrijke middengebied valt totaal weg. :? :( :cry: :x

begrijp me goed: de maatschappijen mogen van mij hun product beschermen tegen copieeren.(ik koop toch alles officieel/legaal) echter mag dit van mij niet ten koste gaan van de kwaliteit! :evil:

Had hier zelf laatst een Super Audio CD van Blof en daar zat ook een DVD
bij Life in Paradiso.

Ik vond de kwaliteit echt bocht !


Gerrit

Christiaan Sauer
28-07-2004, 10:22
Welke was dat?

Johan van den D.
28-07-2004, 11:46
Ken jij pascal en consorten persoonlijk? Schijnen hele relaxte gasten te zijn :)
(omdat je schrijft: die kan ik persoonlijk ;))Ik persoonlijk, ikzelf dus, kan die cd van hun niet. :wink:

Johan van den D.
28-07-2004, 11:50
inderdaad zorgwekkend voor de echte muziekliefhebber, die graag wat meer hoort dan een enorme(vervormende) bass en extreem schel hoog. het detailrijke middengebied valt totaal weg. :? :( :cry: :x En juist dat middengebied is zo belangrijk. (het is tevens ook een moeilijk gebied voor een speaker fabriekant om dat gebied goed onder de knie te krijgen, veel speakers die afvallen bij een luister test vallen op het middengebied af).

Christiaan Sauer
28-07-2004, 11:59
Ken jij pascal en consorten persoonlijk? Schijnen hele relaxte gasten te zijn :)
(omdat je schrijft: die kan ik persoonlijk ;))Ik persoonlijk, ikzelf dus, kan die cd van hun niet. :wink:
Oooooooooow, dacht al ;)

G. Zandman
28-07-2004, 12:39
Welke was dat?


Geen idee was van mijn dealer. Maar het hoog klonk echt schel.

Maar het lijken me inderdaad wel toffe gasten.


Gerrit

Harry stadman
28-07-2004, 15:35
inderdaad zorgwekkend voor de echte muziekliefhebber, die graag wat meer hoort dan een enorme(vervormende) bass en extreem schel hoog. het detailrijke middengebied valt totaal weg. :? :( :cry: :x En juist dat middengebied is zo belangrijk. (het is tevens ook een moeilijk gebied voor een speaker fabriekant om dat gebied goed onder de knie te krijgen, veel speakers die afvallen bij een luister test vallen op het middengebied af).

En dan wordt dat precare middengebied ook nog eens gecomprimeerd, waardoor echt veel detail verloren gaat!

Bambi
28-07-2004, 18:27
@Bambi: de misvatting dat klasse D gelijk staat aan goedkoop/digitaal/slecht klinkend is inmiddels allang achterhaald. Het staat allang niet meer in de kinderschoenen Steeds meer gerenommeerde fabrikanten fabrikanten onderzoeken de mogelijkheden van klasse D versterking als goedklinkend, voordelig en efficient alternatief voor klasse A versterking.
Kijk.... Weer wat geleerd. Ben tot nu toe eigenlijk alleen nog maar bekend met de (in kwaliteit beduidend mindere) klasse D versterkers die we in onze Public Address versterkers hebben zitten hier :D