PDA

Bekijk de volledige versie : Zij kanten van hoesjes verkeerd om ?



Alette1
27-07-2004, 19:05
Hallo allemaal,

Misschien is dit al eens aan de orde geweest maar goed, ik vraag het gewoon toch nog maar een keer.
Ik woon dus in Oostenrijk en koop hier ook dvd films (mits ze de originele engelse titel hebben) maar ik erger me gruwelijk omdat heel veel dvd covers hier verkeerd om zijn geprint.
Ik heb nog nooit een dvd gehad die ik bv uit Engeland bestel die andersom gedrukt is.
Ik bedoel dus de zijkanten, normale wijze is dat volgens mij van rechts naar links, maar ik kan hier dus soms alleen maar krijgen die van links naar rechts gedrukt zijn.
Misschien vinden jullie het raar maar ik erger me eraan dat niet al mijn titels dezelfde richting op wijzen.
Ik vind het rommelig, zijn hier geen bepaalde richtlijnen voor of drukken ze het maar gewoon zoals het uitkomt?


Groetjes Alette

Jordy van Buel
27-07-2004, 19:07
Geen idee, heb een titel (Full Metal Jacket Franse Versie) die dit ook bevat. Ikzelf vind het ook vrij storend maar er is nou eenmaal weinig aan te doen.

Erik Hagen
27-07-2004, 19:17
De Nederlandse versies van "The Pianist" en "Amélie" (L.E.) hebben dit ook. Ik vind het aan de ene kant verschrikkelijk irritant, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer iets. ;)

Caledonians
27-07-2004, 19:20
Ik kan me er ook ontzettend aan ergeren. Alleen kan je het helaas niet veranderen.

- Amélie
- Léon
- The Pianist

Zijn de titels die bij mij dit hebben :(

Geert Jan Alsem
27-07-2004, 19:23
De Nederlandse versies van "The Pianist" en "Amélie" (L.E.) hebben dit ook.
Mijn Nederlandse Amélie heeft dit niet. Of is dit alleen bij de SE?

In ieder geval, zo de titel andersom gebeurt in sommige landen gewoon. Frankrijk en Duitsland bijvoorbeeld. Ik weet ook niet waarom.

Alette1
27-07-2004, 19:33
Ik ben echt verrast dat sommige nederlandse versies dit ook hebben. Gelukkig sta ik dus niet alleen. Ben trouwens wel benieuwd of er nog andere landen zijn die dit 'euvel' hebben, bv Amerikaanse dvd's.

Joost v.d. Ham
27-07-2004, 19:34
Jep, dat is zeer irritant. Helaas is er niets aan te doen. Zou niet weten of bepaalde landen een andere standaard hebben...???

Ik heb deze:

Amelie CE (Nederland)
Spiderman (frankrijk)
13 Ghosts (spanje)
U2 Elevation (Nederland)

EricO
27-07-2004, 19:37
Als ze dan toch met de rug naar voren in de kast staan, gewoon omdraaien. :twisted: :twisted: :twisted:

Hooguit staat het veelgebruikte pasfotootje van een 'ster' dan op z'n kop :oops:

Ludo Keeris
27-07-2004, 19:39
De DVD's gewoon 'op z'n kop' in de kast zetten, dan staan de titels weer recht. En omdat ze waarschijnlijk toch tegen elkaar aan staan in de kast merk je toch niet dat de DVD op z'n kop staat.

CD's kunnen hier ook last van hebben, al is het niet zo dat hier bij specifiek Duitse uitgaves linksom is. Wél bij boeken.
Waar het vandaan komt weet ik ook niet, maar het is behelpen.

Alette1
27-07-2004, 19:42
Heb ik net even geprobeerd (op de kop zetten) maar dat is ook geen gezicht, staat het dvd logo op de kop bovenaan :?
Nou ja, het is inderdaad behelpen dan maar, niks aan te doen :evil:

badtzje
27-07-2004, 19:52
Ik heb Shaft en Rules of Engagement (Reglas de Compromiso) uit Spanje en dat is ook andersom. Staat wel raar, maar er is niets aan te doen.

8t88
27-07-2004, 20:09
Heb gemerkt dat dit bij veel duitse titels voorkomt, ik probeer altijd het hoesje te photoshoppen...

Sonic
27-07-2004, 20:14
Volgens mij gebruiken alle landen die de films dubben (Frankrijk, Spanje, Duitsland) de omgekeerde hoezen, de engelse en benelux versies staan dan weer in de andere richting. Waarom dit zo is zou ik niet weten?
Een afspraak binnen de filmwereld? :?

MrPink
27-07-2004, 20:20
Met de klok mee 90 graden gedraaid leest makkelijker vind ik. Ik heb geen DVD's met een foute zijkant, maar we hebben wel duitse boeken die dat allemaal hebben. Gelukkig doen ze het in de meeste landen wel net als hier.

Dennis Kuijper
27-07-2004, 20:20
het gekke is de regio 2 met nederlandse ondertiteling die dit hebben zijn wel toppers volgens mij.

netfox
27-07-2004, 20:23
Enige titel die ik heb met zo'n 'gedraaide' zijkant is Stanley Kubrick: A Life in Pictures. En volgens mij is dat de Franse versie. Ik stoor me er niet aan.

Henk van der Weerdt
27-07-2004, 20:30
Valt me nu pas op :oops:

Alleen de blauwe Hoes van StarTrek 1 The Motion Picture DE heeft een omgekeerde opdruk (de slipcase) in mijn verzameling. De Dvddoos zelf is wel goed.

Voor de rest lijkt hier alles goed te zitten. Anders zelf een hoes maken?

Arnie
27-07-2004, 20:57
SE van Pulp Fiction regio 2 heeft het ook.

Mr_Parker
27-07-2004, 21:11
Ik heb net mijn collectie nagelopen en heb er een ondekt die dit "euvel" heeft.
Addicted to Love, uitgegeven door Warner in een "snapper" zoals die kartonnen hoesjes ook wel eens genoemd worden geloof ik.
Dit is een normale regio 2 uitgave.
Omdat hij als eerste in het rijtje bij mij staat van warner vind ik het niet echt storend, maar goed opvallend is het wel.

In mijn collectie zitten verder 2 duitse dvd's, deze hebben de titel op de "normale" wijze op de zijkant hebben staan.

Een eventuele mogelijkheid is natuurlijk zelf de hoesjes redesignen, loopt geloof ik ook een thread over met mooie resultaten. Kost wel wat tijd, en inkt en papier, maar dan ben je wel op een mooie wijze van je "probleem" af.

Wizz-Art
27-07-2004, 23:38
Ik heb net even naar m'n collectie gekeken maar heb dat gelukkig niet.

Edwin V
28-07-2004, 08:03
Het hangt een beetsje af wat men in een land gewend is. Ook bij boeken staat het in sommige landen andersom op de rug dan dat we gewend zijn in Nederland. Die landen vinden dat wij het verkeerdom doen. Het is net zoiets als links en rechts rijden.
"The right way is the wrong way and the left way is the right way"

Philippe
28-07-2004, 08:33
Heb dit met al mijn dvd's die uit Wallonië of Frankrijk komen. Ik stoor me er niet aan, het gaat tenslotte om de film toch.

rtoonen
28-07-2004, 08:38
Alle Friends-boxen. Erger ik mij al tijden aan :evil: :evil:
Tot overmaat van ramp is de opdruk van seizoen 8 ook nog eens kleiner dan de overige seizoenen. Daar gaat je mooie rijtje in de kast.

Ron kars
25-09-2004, 19:54
Dr is iets heel vaags met de 2-disc van The Usual Suspects aan de hand, de side zit volgens mij verkeerdom.

Caledonians
25-09-2004, 19:58
Dr is iets heel vaags met de 2-disc van The Usual Suspects aan de hand, de side zit volgens mij verkeerdom.

Klopt de dvd zit dan ook in een kartonnen slipcase die wel goed is. De hoes van de keepcase is echter gedraaid. Waarom ze dit gedaan hebben is vreemd. Heb het dan tot nu toe ook bij geen andere dvd's gezien...