PDA

Bekijk de volledige versie : Credit Card problemen bij Amazon.co.jp



Stapie
28-07-2004, 07:25
Ik heb laatst een bestelling gedaan bij Amazon.co.jp en heb betaald met mijn Mastercard Credit card (Postbank gold). Een dag later kreeg ik echter een mail van Amazon dat mijn Credit Card niet werd geaccepteerd door de "issuing bank". De vervaldatum kon niet geverifieerd worden, terwijl deze toch echt correct is ingevoerd. Navraag bij Mastercard Nederland (interpay) leerde mij dat zij nog niets van Amazon.co.jp hadden binnengekregen en dat het probleem dus waarschijnlijk in Japan ligt (bij Mastercard Japan of de Issuing Bank daar). Mijn vraag : heeft iemand iets dergelijks al meegemaakt bij Amazon.co.jp en hoe is dit opgelost ???

sharky
29-07-2004, 22:57
jep dat probleem heb ik ook daar

en er zijn er nog wel meer mensen die er last van hebben

de nige oplossing die ik hoorde dat je het een paar opnieuw kunt proberen om in te voeren pakte die hem dan wel

het vreemde is dat meestal mastercard er problemen mee heeft
visa gaat het meestal in 1x keer goed

Joost v.d. Ham
29-07-2004, 23:07
Klopt had ik ook (vol 1 kill bill box) had het eigenlijk al opgegeven, totdat het pakketje bezorgt werd....ineens was alles goed. Nu bij de tweede bestelling gaat alles goed.

Het enige wat ik had gedaan was een mail sturen naar de amazon mensen (engels heeft een eigen emailadres), die vertelden dat het probleem zat bij mastercard die een verificatie nodig heeft voor bepaalde valuta.

Zoals gezegd, bij mij is het opgelost ondanks ik er niets aan gedaan had...:?

Stapie
30-07-2004, 07:55
jep dat probleem heb ik ook daar

en er zijn er nog wel meer mensen die er last van hebben

de nige oplossing die ik hoorde dat je het een paar opnieuw kunt proberen om in te voeren pakte die hem dan wel

het vreemde is dat meestal mastercard er problemen mee heeft visa gaat het meestal in 1x keer goed


Bedoel je dan met opnieuw invoeren dat de gehele bestelling opnieuw ingevoerd moet worden en dat die dan na een tijdje wel pakt of kun je ook alleen de betalingswijze een aantal keer proberen (onder je account)?? Het valt mij inderdaad ook op dat voornamelijk Mastercard er problemen mee heeft.



Klopt had ik ook (vol 1 kill bill box) had het eigenlijk al opgegeven, totdat het pakketje bezorgt werd....ineens was alles goed. Nu bij de tweede bestelling gaat alles goed.

Het enige wat ik had gedaan was een mail sturen naar de amazon mensen (engels heeft een eigen emailadres), die vertelden dat het probleem zat bij mastercard die een verificatie nodig heeft voor bepaalde valuta.

Zoals gezegd, bij mij is het opgelost ondanks ik er niets aan gedaan had...


Ik heb hetzelfde nu dus met mijn "Kill Bill Vol. 2 box". Het invoeren van de bestelling ging goed maar ik kreeg vrijwel gelijk een mail van Amazon (in 't Japans) dat er een verificatieprobleem was met de vervaldatum, dat kon komen doordat inderdaad bepaalde valuta geverifieerd moeten worden (vreemd). Ik heb toen Mastercard Nederland gebeld (Interpay) maar deze zeiden dat er nog geen aanvraag van Amazon.co.jp was binnen gekomen en dat het probleem dus waarschijnlijk in Japan lag. Ik heb Amazon een fax gestuurd met mijn gegevens en daarna ook nog gemaild maar ze blijven volhouden dat er een verificatie probleem is (ik ontvang nu gelukkig wel de mail in 't Engels).

Wat had je in die mail gezet/gevraagd??

Joost v.d. Ham
30-07-2004, 09:49
Wat had je in die mail gezet/gevraagd??

Ik had enkel het probleem uitgelegd, heb even gezocht maar hen zowel de mail als het antwoord niet meer....

sharky
30-07-2004, 17:06
bedoel dat je gewoon je cc een paar keer opnieuw moet proberen in te voeren
gewoon bij de bestelling die je nu hebt staan

soms hielp het bij andere maar helaas bij niet :cry:

heb wel 100x geprobeerd

Darkness
02-03-2005, 20:45
Even dit topic omhoog geschopt :wink:

Ik heb namekijk ook dezelfde problemen bij Amazon.jp met mijn mastercard
Heb er I. Robot besteld en nu geeft hij aan dat er een probleem is

Important Message
We're sorry. Before we can proceed with your order, your credit card's issuing bank requires you to do one of the following:
* Update the expiration date on the card you entered.
* Choose an alternate credit card from your account.
* Enter a new credit card number.

Ik weet ook 100% dat ik alle gegevens goed heb ingevuld
Ik heb ook meerdere malen mijn gegevens opnieuw ingevuld maar noppes

Is er iemand hier op het forum die ondertussen erachter is gekomen hoe dit op te lossen valt (begin er goed ziek van te worden :evil: )

shifty
12-03-2005, 12:10
Even dit topic omhoog geschopt :wink:

Ik heb namekijk ook dezelfde problemen bij Amazon.jp met mijn mastercard
Heb er I. Robot besteld en nu geeft hij aan dat er een probleem is

Important Message
We're sorry. Before we can proceed with your order, your credit card's issuing bank requires you to do one of the following:
* Update the expiration date on the card you entered.
* Choose an alternate credit card from your account.
* Enter a new credit card number.

Ik weet ook 100% dat ik alle gegevens goed heb ingevuld
Ik heb ook meerdere malen mijn gegevens opnieuw ingevuld maar noppes

Is er iemand hier op het forum die ondertussen erachter is gekomen hoe dit op te lossen valt (begin er goed ziek van te worden :evil: )

Ik had het ook met mijn Mastercard, heb contact opgenomen met Amazon wat het probleem kon zijn.
Dit was hun antwoord:

Unfortunately, we are unable to obtain an approval directly from your
bank. All of our transactions must go through our data processor.

You may wish to contact your credit card company to inquire about
their policies regarding electronic or internet purchases. Some
banks do place certain restrictions on such purchases, and this may
be the source of the problem. Alternatively, if the card has been
updated or revised in any way recently, we will need to receive that
new information so that we can process this order successfully for
you.

Ik heb daarna contact opgenomen met Mastercard en deze kon mij vertellen dat er nooit een verzoek tot betaling is geweest van Amazon.

Ik heb dit in een antwoord weer terug gestuurd en kreeg van hun weer een mail dat ze een onderoek gingen instellen.

Dit duurde mij alleen wat te lang toen mijn ouders aanboden om het eens met hun VISA kaart te proberen.

Je raadt het al dit lukte in 1 keer :wink:

Ik vind het wel een slechte zaak van Amazon dat zij niet met spoed uitzoeken wat het probleem met Mastercard kan zijn.

Al met al zal ik toch maar proberen iemand te vinden met een VISA kaart 8)

John Sital
12-03-2005, 14:49
ik had het 21x geprobeerd verdeeld over 5 dagen en het werkt niet, dus helaas.