PDA

Bekijk de volledige versie : mediacheckpoint.de ervaringen



anouk68
07-01-2002, 08:17
Hoi beste HT freaks,

heeft er iemand ervaring met het kopen van een dts receiver in Duitsland (mediacheckpoint.de) en zo ja hoe gaat dit met de betaling en levering daarvan.

Het valt wel op dat de bekende merken bij mediacheckpoint.de een stuk goedkoper zijn dan hier in Nederland.

Is er ook iets bekend over de garantiebepalingen of kunnen die over gaan naar een nederlandse importeur.

Alvast bedankt voor de reacties.

Roger

PM
07-01-2002, 09:03
ben benieuwd... die gasten zijn heeeel goedkoop!

Theaddres1
07-01-2002, 09:22
Zelf heb ik er niet besteld, maar vriend van mij wel.

Het werd snel geleverd. en inderdaad goedkoop. Net een weekje ofzo.

Raskel
07-01-2002, 09:22
Op een ander forum staat niks dan lof voor deze site.
Klik hier (http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum22/HTML/000283.html) eens!

Rikkert
07-01-2002, 09:42
Ik heb zelf ook een prijsaanvraag gedaan, en meteen gevraagd hoe het met de garantie zat. Dat zit zo: Je hebt minimaal 3 jaar garantie (volgens mij geld dit voor alle producten) Als bv denon maar 1 jaar garantie geeft, heb je dus 2 jaar via mediacheckpoint garantie. Ze vullen de garantie aan. Als je na de garantie van Denon (als vb) een defect hebt, betaal je alleen de kosten om het apparaat van jou naar mediacheckpoint te sturen. Dit is zoals ik het begrepen heb uit m`n ontvangen mail. Moet zeggen dat het bedrijf een snelle en uitstekende service heeft, met mensen die weten waar ze over praaten/mailen. :)

succes ermee!

forzavado
07-01-2002, 09:42
Laats sprak ik iemand die een aantal vrienden had die daar had besteld. Geen van hun was er negatief over, dus da's positief.

Duitsland is zowiezo goedkoper in appartuur volgens mij, en internetwarenhuizen hebben vaak ook minder kosten dus zo'n combinatie kan inderdaad erg goedkoop zijn.
Betaling is volgens mij creditcard dus ben je nog verzekerd ook!

Rikkert
07-01-2002, 09:45
Betaling kan ook via een overschrijfkaart, je betaald dan vooraf, of cod (rembours) dit kost volgens mij wel wat extra. Te weten per 31kg aan pakketgewicht, 30 euro of zo.

technocat
07-01-2002, 10:21
ik heb er een maand geleden mijn denon 3802 gekocht.
ik heb via creditcard betaald (totaal 2096 fl,- levering inclusief) tegen +/- 3100 gulden die hij hier in nederland moest opleveren.

Je creditcard gegevens stuurt je helaas niet via https door, maar je moet een scan van je creditcard e-mailen naar hun. Iets onveiliger dus. Maar ik heb er geen miserie mee gekregen.

Ik heb mijn denon op zondag besteld, de vrijdag erna stond ie thuis :))

Garantie zou 3 jaar moeten zijn, maar nog geen ervaring mee :)

Ook kabels schijnen bij hun heel goedkoop te zijn.

Ralph
08-01-2002, 14:09
Goeie service, binnen een paar dagen in huis. Je credit card kan je ook faxen. En vaak goedkoper dan in NL.

PM
08-01-2002, 15:56
ik ga deze week ook iets bestellen bij die lui...

Zal wel ff posten wanneer ik t gekocht heb en wanneer in huis..

PM
17-01-2002, 12:10
nou... ik heb zondag-avond 13e de bestelling gedaan en mijn cc gegevens verstuurd.. door mijn fout moest er nog het e.e.a. gecommuniceert dat was woensdag laat in de middag geregeld. (telefonisch geregeld, goed en duidelijk) donderdag morgen (vandaag) de 17e is het spul meteen opgestuurd via UPS... Nu nog ff afwachten wanneer ik het binnen krijg...

Heeft iemand ervaring met UPS verzendingen volgens de standaard UPS methode (niet express-methode). Hoe lang doet een pakketje van 1 kg erover van duitsland naar nederland?

forzavado
17-01-2002, 12:34
Dus die pronto zit er nu toch aan te komen Peter???? Vanuit Duitsland moet het binnen een paar dagen geregeld zijn zou ik zo zeggen, maar heb er geen ervaring mee.

Ralph
17-01-2002, 13:09
Hoe lang doet een pakketje van 1 kg erover van duitsland naar nederland? Bij mij werd het maandagochtend vroeg verstuurd, en het was woensdagmiddag in huis. Je krijgt ook een mailtje van mediacheckpoint met een trackingcode van UPS kan je precies zien waar je pakketje is.

PM
17-01-2002, 14:07
Yep... mij pronto is on his way!! Dat wordt weer heel wat spelen de komende tijd.. (ik wil als programmeur en daarnaast ook webdesigner natuurlijk wel t max uit m'n pronto halen..)

Ik heb inderdaad die tracking code gehad... maar t pakketje is vanmorgen verstuurd... en er staat op de web-site alleen dat de billing info bekend is of zoiets..... maar ik zal het de komende dagen volgen... hoop t dan maandag binnen te hebben ofzo..

PM
22-01-2002, 08:48
nou hij is gisteren binnengekomen
dus do 17e verstuurd, ma 21e binnen.. netjes!
Heb helaas nog niet veel tijd gehad om ermee te spelen...

Rikkert
22-01-2002, 15:14
Ik heb de 15de geld overgemaakt via een overschrijvingskaart, maar tot dusver niets van hun vernomen! Het geld zou er nu toch echt moeten zijn... Niet dat ik nu ineens paranoide word, maar echt lekker zit het me niet. Heb ook al een mailtje gestuurd maar daar OOK nog geen antwoord op gehad. Ik mag hopen dat dit verhaal een goede afloop gaat krijgen. :(

Ik houd jullie op de hoogte!

PM
22-01-2002, 15:25
ja mailen werkt niet altijd ok... die ervaring heb ik ook..

Bel ze gewoon ff.. werkt heel ok!

Rikkert
22-01-2002, 15:28
Kun je mij even het juiste telefoon nummer geven want ik krijg steed een "dit nummer is niet in gebruik" melding. zal wel te maken hebben met die 0049 of zoiets!

Raskel
22-01-2002, 15:37
Dit staat op de website:
+49 (0) 68 73 / 9005-0

Rikkert
22-01-2002, 15:49
Heb net gebeld, en ze hebben het geld nog niet binnen, maar volgens "hem" zou het er morgen wel moeten zijn. Dat hoop ik dan maar! Voor alle mensen die net als ik wat moeite hebben om een nummer te draaien: het nummer zoals het ingetoetst moet worden is 0049687390050

PM
22-01-2002, 16:09
het kan wel eens een tijdje duren hoor voordat het geld overgemaakt is van nederlandse bank naar duitse bank.

Ik heb zelf met creditcard betaald... is sneller en gemakkelijker..

wat heb je besteld??

camareo
22-01-2002, 16:17
Spreken ze daar ook Engels want mijn Duits is niet al te sterk?

cam:rolleyes:

Rikkert
22-01-2002, 16:18
Een set b&w 603 s3`s een denon avr 1802 en een interlink van oelbach.

scheelt echt veel als je dat vergelijkt met Nederland. de rest (speakerkabels koop ik in Nederland)

Grtz

PM
22-01-2002, 16:31
Spreken ze daar ook Engels want mijn Duits is niet al te sterk?

cam:rolleyes:

yep spreken engels met heel leuk duits accentje..

Koofie
22-01-2002, 16:42
Perfect !

Net een week me Yamaha DSP-AX2 :D

ik bestelde
maakte geld over
zodra op hun rekening kwam(volgende ochtend)
plop ging me AMP met UPS
na 3 werkdagen had ik hem

:) :D :)

ben er meer dan tevreden over !

http://www.mediacheckpoint.de

omg :) me AMP kost hier 2 keer zoveel, das toch debiel. Echt Amps en Recievers zijn hier bruut goedkoop :)

camareo
22-01-2002, 18:42
Is het bekend of ze daar ook de Yamaha RX-V1200 verkopen

Cam:p

bollos
23-01-2002, 17:37
hoeveel euro verzend kosten betaal je bij hun om het te laten verzenden naar Nederland ?

Rikkert
23-01-2002, 22:18
Tot 30 kg uhh €30 daarboven moet je weer €30 betalen enz.

Wat ik nog wilde melden; als je geld overboekt naar Duitsland dan zal de "Rabobank" eerst gaan flippen (als het goed is) dat het rekening nummer niet compleet is. Dat had ik dus. Even naar Stefan gemaild en die bevestigde dat het opgegeven bankrekening nummer klopte maar dat sommige banken er moeilijk over doen, omdat hun(Rabo) systeem een waarschuwing geeft dat het nummer niet compleet is.
Wat ik hoor van mensen is het geld er snel, maar de Rabobank houd het geld nog lekker even vast zodat je (bijna) paranoïde wordt. Echt zenuwslopend....:cool:

PM
24-01-2002, 10:14
Is het bekend of ze daar ook de Yamaha RX-V1200 verkopen

Cam:p

Yep kijk hier (http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storefront/3c4fdd0a0063bd30273fc37e8f080659/Product/View/68-RX-V-1200&2Fbl&2E) maar eens...
kost 800 Euro..

Je kunt ook gewoon prijzen op vragen van apparatuur die niet op de site staat. kunnen ze meestal ook leveren tegen goede prijzen

Rikkert
25-01-2002, 13:29
M`n spulletjes zijn eindelijk -zucht- onderweg! als UPS ook op zaterdag aflevert dan heb ik ze morgen al, en anders dus maandag. totaal gewicht 58 kilo! Gelukkig hoef ik het niet naar boven te sjouwen. :D

PM
25-01-2002, 13:46
mijn spullen waren donderdag morgen verstuurd en maandag binnen.. dus als ze bij jou vandaag (vrijdag) verstuurd zijn... dan heb je ze zaterdag nog niet binnen... mits ze ook met UPS-standaard verstuurd zijn, maar dat doet mediacheckpoint altijd volgens mij

Rikkert
25-01-2002, 13:54
mmm, heb net even op de site gekeken en daar kon ik berekenen dat ze er pas maandag zouden zijn :( echt balen! Dacht toch echt dat ze dat in 2 dagen zouden halen!

jokey
10-04-2002, 18:50
Vraagje: bij Mediacheckpoint op de site staat het logo van "Verisign". Dat wil dus zeggen dat ze een beveiligde website hebben. Maar nu zag ik toen ik me wilde aanmelden dat de "server ID" expired is; niet meer geldig dus. Dit is al vanaf 28 maart. Nu twijfel ik dus of alles nog wel safe is.

Iemand????


Oh ja, als ik liever wil betalen bij aflevering van de goederen, betaal ik dan nog extra kosten, meer dus als die €36,-??

Rikkert
10-04-2002, 22:11
De spullen worden alleen geleverd als je

a: vooruit betaald met een overschrijvingsformulier
b: als je met een creditcard betaald.

COD (cost at delivery) daar doen ze niet aan, (of het is UPS die niet meewerkt) Je kunt dus alles aanvinken wat te maken heeft met COD maar dat werkt alleen bij bestelling die in Duitsland worden afgeleverd.

Zodra je met creditcard betaald, is het misschien makkelijk om ze zelf even te mailen, hoe het zit met die verificatie.

Camille
11-04-2002, 07:59
Ik heb er ook een receiver besteld.
Maar als je moet afrekenen doe dat dan onder rembours anders moet je eerst naar de bank enz. om een buitenlandse overboeking te doen en eer dat zij het geld ontvangen hebben ben je 2 weken verder....

Dus tip voor iedereen: gewoon onder rembours bestellen

Camille
11-04-2002, 08:02
b: als je met een creditcard betaald.


Ik heb ze een mail gestuurd en ze zeiden dat ze nogal problemen hadden met creditcard betalingen.

jokey
12-04-2002, 17:37
Dus tip voor iedereen: gewoon onder rembours bestellen Dat lijkt mij ook het gemakkelijkste, maar weet je zeker dat er dan geen extra kosten bijkomen? (behalve die €36,- verzendkosten) Want dan ga ik dit weekend nog een ordertje plaatsen bij ze...heb ik volgende week een TOPweekend...:D :D

Laurens-Jan
12-04-2002, 19:15
Camille, jokey; rembours is buiten Duitsland niet meer mogelijk. Lees de post van Rikkert maar.

Mike Philippens
13-04-2002, 10:41
COD (cost at delivery) daar doen ze niet aan
effe zeiken: het is Cash On Delivery :D

Toch even een kritische noot: ik hoor ook van iedereen dat ze zo goedkoop zijn, en voor een hoop dingen is dat ook zo. Neem alleen niet zomaar aan dat ze met alles goedkoper zijn. Reken in elk geval ook de verzendkosten mee. Ik heb al een aantal dingen gezien die bijvoorbeeld bij de It's goedkoper waren (oa Sony MHC S9D €950 bij It's en €1050 bij MC).
Misschien overbodige opmerking, maar toch...doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
On the upside is wat ik van ze hoor zeer positief. Profi instelling en zeker geen prutsers.

Camille
14-04-2002, 11:44
Ik heb net een bankafschrift gekregen.
Het geld is dus overgemaakt naar MC, maar er stond ook nog iets anders: 25 euro overmaakkosten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik dacht dat ik uit ging flippen (heel hard):mad: :mad:

Voortaan maar via de CC van mijn moeder betalen en dan maar terug storten op de rekening van mijn moeder.:mad: :mad:

jokey
14-04-2002, 19:09
€25,- overmaakkosten...... hadden ze dat bij de bank niet eerst ff kunnen melden...

Maar goed, ik weet dus dat rembours geen optie is, overmaken schiet ook niet op dus moet het toch maar via de creditcard.

Camille
15-04-2002, 14:43
€25,- overmaakkosten...... hadden ze dat bij de bank niet eerst ff kunnen melden...

Nee dat had die K*T achter de balie niet vermeld:mad: :mad:

jokey
15-04-2002, 17:41
Ben je lekker mee...

Van de andere kant, zelfs met die extra €25,- ben je nog veel goedkoper uit dan hier in Nederland!!! Schrale troost, maar ja...