PDA

Bekijk de volledige versie : Disney: De klokkenluider van de Notre Dame I en II



Eric van Ballegoie
07-01-2002, 10:42
Disney: De klokkenluider van de Notre Dame I en II



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=221)

Luther Hartog
07-01-2002, 10:59
Tja, welke zal ik nu gaan kopen? De box of allebei los?

starbuck
07-01-2002, 11:04
Hangt van de prijs af zou ik denken, ik hoop dat de box in verhouding goedkoper wordt als de 2 lose delen. Maar als het verschil minder als 2/3 euro zal zijn koop ik ze los.

Luther Hartog
07-01-2002, 11:41
Ik koop hem denk ik evengoed in een box, ik heb Toy Story ook in een box en ik ga 101 Dalmatiers ook in een box kopen

Sanderdg
07-01-2002, 12:00
Toch grappig dat deze dvd's eerder op regio 2 verschijnen dan de regio 1. Daar staan ze namelijk gepland op 19 maart, volgens amazon. Ik ga trouwens voor het duopack.

(Disney)Tom Houben
07-01-2002, 16:02
Tja, welke zal ik nu gaan kopen? De box of allebei los?

Mijn tip: koop deel 1 en laat deel 2 in de winkel liggen....

Ik weet niet of je de trailer van deel 2 al hebt gezien, maar ik als Disney fan weet na het zien van die trailer zeker dat ik die brol laat liggen...wat een rotzooi leveren ze af met die film, niet normaal meer...

Lambèrt Guilonard
07-01-2002, 18:24
Ben het helemaal eens met (Disney) Tom Houben.

De kwaliteit van de meeste vervolgfilms (de zgn. Disney Home Video)zijn t.o.v. de originele versie van veel mindere kwaliteit.
Het is eigenlijk meer van hetzelfde, alleen slechter!!

Ik hou het dan ook alleen maar bij Deel 1.

Luther Hartog
07-01-2002, 19:12
Mijn tip: koop deel 1 en laat deel 2 in de winkel liggen....


OK, bedankt voor de tip, ik weet dat jij de kenner bent:)

Oakey
07-01-2002, 22:14
Laten liggen ja, deel 2. Die direct-to-video's van Disney zijn leuk om 1 keer te kijken met je kleine neefje (Simba's Pride, Aladdin 2 en 3), of helemaal niet leuk (Pocahontas II, Kleine Zeemeermin II) :) Deel 1 van The Hunchback... is echt gewoon subliem, grafisch, qua verhaal, en wat de liedjes betreft (topper: Heaven's light/Hellfire). Kopen dus allemaal !

Martien
07-01-2002, 22:33
In Amerika mag deze DVD dan pas in maart komen, maar zij krijgen wel weer een commentaar track en DTS geluid.

Groeten,

Martien

Luther Hartog
07-01-2002, 23:03
Geld voor 101 Dalmatiers ook dat het vervolg slechter is?

Oakey
07-01-2002, 23:11
Geld voor 101 Dalmatiers ook dat het vervolg slechter is?

Hm, het vervolg van deze tekenfilm ken ik niet, of bedoel je de "live action" film (met Glen Close, 102 Dalmatians)? Het probleem met die vervolg-tekenfilms van Disney is dat het vaak 2 afleveringen van de TV-serie zijn die achter elkaar geplakt zijn voor de videorelease (dit was bijv. het geval bij deel 2 van Aladdin). Van 101 Dalmatians is ook een TV-serie dus ik vrees het ergste. Maar ik weet het niet zeker. Dit gaat dan weer niet op bij bijv. Toy Story 2, dat is een "echte" bioscoopfilm (en ook nog eens heel goed).

Luther Hartog
08-01-2002, 00:18
Toy Story 1 en 2 heb ik wel allenei ja, maar bij deBlokker heb je ook zo'n dubbel DVD van 101 Dalmatiers, ik vroeg me af of het de moeite waard is, maar volgens mij kan ik gewoon het beste alleen 101 Dalmatiers kopen, of niet?

Remco de Swart
08-01-2002, 10:03
Bij het verzamelen van de avondvullende Disney tekenfilms ga ik al jaren uit van het volgende standpunt: De film moet in de bioscoop gedraaid hebben. Dus geen The Lion King 2 maar wel The Rescuers Down Under of Fantasia 2000. De vervolgen die direct op video verschijnen zijn in de meeste gevallen een stuk minder als de originelen. De videoreleases brengen simpelweg minder geld op en mogen zodoende ook minder kosten.

Oakey
08-01-2002, 10:12
Bij het verzamelen van de avondvullende Disney tekenfilms ga ik al jaren uit van het volgende standpunt: De film moet in de bioscoop gedraaid hebben. Dus geen The Lion King 2 maar wel The Rescuers Down Under of Fantasia 2000. De vervolgen die direct op video verschijnen zijn in de meeste gevallen een stuk minder als de originelen. De videoreleases brengen simpelweg minder geld op en mogen zodoende ook minder kosten.

Dat is ook mijn standpunt. Het moet een "echte" film zijn.

Frollo
08-01-2002, 11:38
Helemaal eens met de vorige sprekers.
De d2v-releases zijn meestal door de tv-afdeling van Disney gemaakt. Dus geen handgeschilderde achtergronden, minder frames per animatie, en andere ingrepen om de boel maar vooral goedkoop te houden. En het ergste is nog wel dat men voortborduurt op een verhaal dat gewoon afgerond hoort te zijn. Een vervolg op een verhaal dat toch al zelf bedacht was, is minder storend (Toy Story 2, Lion King 2).
Nou ja, het zal wel ergens goed voor zijn. Ze zullen de opbrengsten van d2v wel nodig hebben om de theaterfilms te bekostigen. Als dat inderdaad zo is, vind ik het best.

Oakey
08-01-2002, 15:28
En het ergste is nog wel dat men voortborduurt op een verhaal dat gewoon afgerond hoort te zijn.

Inderdaad, een vervolg op The Hunchback of Notre Dame :confused: Wat zou Victor Hugo hiervan vinden?

Daniël R.
08-01-2002, 20:25
De enige video premiere die het aanzien waard is, is: Lady and the Tramp II. Grafisch dik in orde.
Wat betreft de HUnchback II, helaas moet ik hem toch toevoegen aan mijn Disney DVD collectie.
Wat sowieso belabberd is, is de tijdsduur van maar slechts 63 minuten! Dat is waarschijnlijk inclusief aftiteling.
Hopelijk is dit met Cinderella II niet het geval.

By the way, weet iemand wanneer The Fox and the HOund and Sleeping Beauty uitkomen. In Duitsland zijn ze nl. al uit.

Ryko Prins
10-01-2002, 14:11
Is deze Klokkenluider een andere als degene die in Frankrijk al uit is? Die in Frankrijk heeft meer extra's. Zie http://www.dvdfr.com/dvd/fiche.php3?id=4108

H@gar
30-01-2002, 08:56
Originally posted by Daniel Raedts
Hopelijk is dit met Cinderella II niet het geval. Sorry, maar ik ben bang dat het wel zo is. Heb je de trailer bij Disney.com gezien?


Originally posted by Daniel Raedts
[B]By the way, weet iemand wanneer The Fox and the HOund and Sleeping Beauty uitkomen. In Duitsland zijn ze nl. al uit.Volgens mij zijn ze al uit. In elk geval the Fox and the Hound. Die heb ik zien staan bij van Leest.

Enne.... ik heb hem gekocht, hoor, de Klokkenluider 2. En inderdaad, it sucks! :(

Reservoir Dog
30-01-2002, 16:21
Ben vandaag gaan kijken in de winkel voor "De Klokkenluider..." en wat zie ik daar : Enkel de 2e film is apart te verkrijgen en de eerste was enkel te vinden samen met de 2e. Dus niet apart. En hij was dan ook serieus prijzig. Komt de eerste film nog apart uit ?Later dan of gewoon niet ?

Luther Hartog
30-01-2002, 17:56
Ik heb hem vanmiddag wel gezien bij de FRS, maar daar kost ie 66 gulden/30 Euro, dus dat is best wel prijzig

Danny Woensdregt
04-02-2002, 20:35
Ik heb dus afgelopen zaterdag (lekker rustig in de winkels, joh!!) de duo-DVD (Blokker, 35,95 euro met twee dukaten) gekocht zonder dat ik deze thread gelezen had...snif! Deel I is uiteraard subliem, maar deel II is inderdaad om te huilen, zo slecht. Verhaal is uiteraard leuk voor de kleintjes (ik heb mijn dochter van 3 drie althans niet horen klagen), maar de kwaliteit is allerbelabberst!
Lijkt inderdaad door het zgn. 'B-team' van Disney gemaakt te zijn.
Als dit de trend wordt: breng dan GEEN vervolg uit!

Frollo
05-02-2002, 13:09
Als dit de trend wordt: breng dan GEEN vervolg uit!
Wordt? Wordt? Het is al jaren de trend. Tot groot verdriet van de ware Disnie-liefhebber natuurlijk :(

Maurice Scholten
16-02-2002, 11:20
De Nederlandse versie is exact hetzelfde als de Franse versie.

Gr. Maurice