PDA

Bekijk de volledige versie : TV series op DVD - Waarom eigenlijk kopen?



Caledonians
30-07-2004, 10:13
Er zijn een aantal prachtige TV series op DVD verschenen. De voor mij interessante zijn CSI en 24. Verder heb je natuurlijk Friends, Sopranos, X-files etc, etc...

Als je uiteindelijk alle seizoenen verzameld hebt (sommige series hebben wel 5, 6 of meer seizoenen), en je hebt ze allemaal bekeken.. wat dan?

Zet je de DVD's in de kast en ga je een jaar later alle afleveringen van alle seizoenen opnieuw bekijken? Losse afleveringen kijken heeft vaak geen zin omdat veel series een doorlopend verhaal hebben. Of kijk je ze nooit meer?
Ik denk dat films beter in aanmerking komen om meerdere keren te kijken dan TV series. Na 1,5 a 2 uur ben je klaar met een film. Bij een serie heb je 2 episodes gehad en moet je er nog tig.

Doorverkopen is natuurlijk een optie. Maar prijzen van DVD boxen dalen toch vrij snel. Bovendien doet het toch een beetje pijn om een serie die je geweldig vindt, weer weg te doen, ondanks dat de 'kijkfrequentie' van een serie laag is.

Hoe denken jullie hierover?

idee en tekst gekopieerd van het "andere" forum

Joost v.d. Ham
30-07-2004, 10:16
exact hetzelfde als met films, ze duren enkel langer...

Ik gooi liever af en toe een paar afleveringen Futurama in de speler dan een film.

runob
30-07-2004, 10:18
Comedy/Cartoon kan je toch regelmatiger terug bekijken dan een film denk ik. Daarom ook dat dingen als family Guy, Futurama, Simpsons in mijn collectie zitten :-)

Hans De Bisschop
30-07-2004, 10:32
Ik bekijk al m'n series regelmatig, kijkfrequentie is heel wat hoger dan die van sommige van m'n films :)

De hele Stargate SG-1 serie heb ik nu ondertussen denk ik toch al zo'n 10 maal gezien :oops:

Mark de Jong
30-07-2004, 10:55
Voor series krijg ik meer waar voor m'n geld dan met films. Dus ik kijk naast films ook graag naar series. Verzamel wel degene die ik alleen goed vind, aangezien de prijs vaak toch een beetje aan de dure kant is.
Maar ik koop ze natuurlijk ook omdat er geen reclame inzit en ik niet telkens een week hoef te wachten.

Hans De Bisschop
30-07-2004, 11:03
Maar ik koop ze natuurlijk ook omdat er geen reclame inzit en ik niet telkens een week hoef te wachten.

En dat is een echte luxe ... geen reclame, niet hoeven wachten op een vervolg :D

Eddy
30-07-2004, 11:20
Ik heb een aantal series in mijn collectie zitten, maar ik mag er graag naar kijken. Sommige series hebben weliswaar een doorlopend verhaal, maar er zijn ook genoeg die losstaande afleveringen hebben. In dat laatste geval kan het erg fijn zijn als je 's avonds laat thuis bent en geen tijd hebt om een complete film uit te kijken, om een afgerond verhaal van 45 à 50 minuten te zien. In dat geval denk ik aan series als Millennium, The X-Files, Kung Fu etc.
Bij een doorlopende serie als Twin Peaks is het vaak leuker om binnen een afzienbare tijd alle (beschikbare) afleveringen te zien, maar zelfs bij deze topserie is er vaak nog genoeg te genieten van een losse aflevering.
Er zijn ook nog de mini-series die prima te zien zijn over twee of drie avonden. Zo heb ik onder andere het erg spannende Edge Of Darkness die bestaat uit 6 afleveringen van een uur. Twee keer per jaar is het echt een feest om een week lang bezig te zijn met deze kwalitatief hoogstaande BBC-productie.
Net als met alle series is het gewoon belangrijk dat het verhaal en de manier waarop het verhaal wordt verteld boeiend is. Wat dat betreft is er weinig verschil met film.

HiddeH
30-07-2004, 11:21
Als ik ooit een serie zou kopen zou dat een serie zijn die uit opzichzelf staande afleveringen bestaat zoals: friends, xfiles, the simpsons.
Ik kan me niet voorstellen dat ik een aanééngesloten serie van een aantal uur meerdere keren zou bekijken, dan kan ik mijn aandacht en interesse er na 2 afleveringen al niet meer bij houden.

edit: nu bedenk ik me dat ik ook een serie heb die uit meerdere opzichzelf staande afleveringen staat (lock stock) en ik moet zeggen dat ik daar inderdaad regelmatig nog eentje van kijk en dat die echt leuk blijven.

TheGodfather
30-07-2004, 11:24
Voor sommige is t misschien wel interessanter om series kopen, vooral als je ergens fan van bent natuurlijk zoals ik heb bij Friends. Verder heb ik 24 S1 en het eerste seizoen van The Simpsons in me collectie staan. Als je geen zin hebt om n hele film van 2uur te kijken, gooi je n paar afleveringen van n serie in je speler. Daar ligt denk ik dan ook t grote voordeel van t hebben van tv series op dvd :D

TheGodfather
30-07-2004, 11:25
Als ik ooit een serie zou kopen zou dat een serie zijn die uit opzichzelf staande afleveringen bestaat zoals: friends, xfiles, the simpsons.
Ik kan me niet voorstellen dat ik een aanééngesloten serie van een aantal uur meerdere keren zou bekijken, dan kan ik mijn aandacht en interesse er na 2 afleveringen al niet meer bij houden.
zoals 24?? series als Friends hebben ook altijd n doorlopende verhaal lijn

HiddeH
30-07-2004, 11:29
zoals 24?? series als Friends hebben ook altijd n doorlopende verhaal lijn

Idd een serie als 24. Een serie als friends zie ik als semi doorlopend :wink:
Het is bijna elke aflevering een ander centraal onderwerp en wanneer je een willekeurige aflevering bekijkt is het niet van belang één van de vorige afleveringen bekeken te hebben.

Caledonians
30-07-2004, 11:31
Wat ik vooral een kick vind bij tv-series is dat je elke keer weer uitkijkt naar de volgende aflevering. Dat je bij wijze van spreken 's ochtends al enorm uitkijkt naar 's avonds omdat je dan weer nieuwe afleveringen gaat kijken. Tv-series waar ik die kick bij had waren: Band Of Brothers, 24 en Twin Peaks geweldig gewoon!

TheGodfather
30-07-2004, 11:31
zoals 24?? series als Friends hebben ook altijd n doorlopende verhaal lijn

Idd een serie als 24. Een serie als friends zie ik als semi doorlopend :wink:
Het is bijna elke aflevering een ander centraal onderwerp en wanneer je een willekeurige aflevering bekijkt is het niet van belang één van de vorige afleveringen bekeken te hebben.
maar aan de andere kant: als je bv. 1 of 2 afleveringen van friends uit seizoen 3 bekijkt en daarna 2 afleveringen uit seizoen 9 (om es wat te noemen) ben je IMHO toch de draad kwijt.

HiddeH
30-07-2004, 11:40
zoals 24?? series als Friends hebben ook altijd n doorlopende verhaal lijn

Idd een serie als 24. Een serie als friends zie ik als semi doorlopend :wink:
Het is bijna elke aflevering een ander centraal onderwerp en wanneer je een willekeurige aflevering bekijkt is het niet van belang één van de vorige afleveringen bekeken te hebben.
maar aan de andere kant: als je bv. 1 of 2 afleveringen van friends uit seizoen 3 bekijkt en daarna 2 afleveringen uit seizoen 9 (om es wat te noemen) ben je IMHO toch de draad kwijt.

Oké in zekere zin is dat natuurlijk waar, er vinden natuurlijk blijvende veranderingen plaats in de verhoudingen tussen de spelers of daarbuiten en dat speelt door de hele serie maar het is niet zo dat zoals bij een serie als 24 je echt iets nodig hebt om je aan vast te houden uit de vorige aflevering om het allemaal nog te snappen.
Ik moet je gelijk geven dat het idd niet zo opzichzelf staand is als bv. the simpsons maar ook weer niet zo aaneengeschakeld als bv. 24 :wink:

In ieder is het voor mezelf zo dat ik een aflevering van friends makkelijk als een opzichzelf staand verhaal kan kijken.

Ro1671
30-07-2004, 11:45
Hmmz..

Ik heb Shogun.. das een geweldige serie die ik nog 150x kan zien..

Verder Simpsons (die ik nog moet kijken, 3 seizoenen :oops:).

Jiskefet heb ik ook allemaal, die kan ik ook blijven zien..

Enkel E.R. voor me vriendin (die is verpleegster) heb ik me vraagtekens of ze die nog wel eens kijkt.. achj ja.. boeit me niet zo..

swol
30-07-2004, 11:49
Ik heb seizoen 1 t\m 4 van The Sopranos.
Vind het echt een grandioze serie.
Alles al gekeken.
Nog maar vaker gaan kijken en lang gaan wachten op seizoen 5 :cry:

peter555
30-07-2004, 11:54
Sommige series verkoop ik na het kijken direct door: Sopranos, 24. Zeer goede series maar ik zal ze niet snel een 2e keer kijken.
Deze series boeien me ook zodanig, vooral omdat de verhaallijn doorloopt, dat ik ze zeer intensief kijk. Ter indicatie: Sopranos 1 en 2 heb ik binnen 1 week gekeken :D

Andere series zoals Friends, Dukes of Hazzard, daarin zij de afleveringen meer losstaand van elkaar. Af en toe 1 of 2 aflevereringen kijken is dan leuk. Maar deze series zal ik zeker ook doorverkopen.

Eigenlijk 1 uitzondering: Band of Brothers, absoluut fantastisch, die hou ik 100% zeker.

Hans De Bisschop
30-07-2004, 11:57
Als ik eens intensief TV series begin te kijken dan sneuvelen er op 7 dagen 7 seizoenen van een serie (no kidding).

Als iets me echt aanstaat dan kijk ik daar vrijwel continu naar.

dvdfre@k
30-07-2004, 13:43
TV series is de ideale uitkomst geen reclame.Zelf heb ik aantal tv series op dvd zoals de transformers g.i joe futurama family guy.
En series die ik zou willen hebben zijn
THE Sopranos(beste tv serie ooit seizoen 1 tot 3 al 3x gezien verveelt geen ene minuut)
SEINFELD.BEST comedy ever :D
Stargate
Friends
3rd rock frome the sun
Frasier
M*A*S*H
etc etc.

Ronald Stiebolt
30-07-2004, 13:44
Aantal series zijn ideaal voor 'onder het eten', bv. Friends en straks Married with children!

Jurgen V
30-07-2004, 14:33
Ik wil zelf graag alle boxen van The X Files hebben. Maar als ik me soms weer bedenk of ik er wel tijd voor zal hebben, dan vind ik het zonde van mijn geld. Ik had me eerst voorgenomen niet een seizoensbox van 24 te nemen, maar jah toen kwam ik zeer goedkoop seizoen 2 tegen tja wat moet je dan... Toch maar aangeschaft en dus nu ook binnenkort seizoen 1 aanschaffen. Ik denk dat het zo ook wel zal gaan met The X Files.

Diana
30-07-2004, 15:07
Als ik te weinig tijd heb voor een film kijk ik altijd een aflevering van een serie. Verder vind ik het een groot voordeel van serie op dvd i.p.v. op tv dat je geen last hebt van die irritante reclames. Een ander voordeel is natuurlijk dat je de hele serie achter elkaar kunt kijken, zonder dat je een week moet wachten op de volgende aflevering.

MrPink
30-07-2004, 15:18
IK beleef zelfs het meeste plezier aan de series. Die kan ik zo vaak kijken als ik wil (South Park, Futurama, Simpsons, The Office enzovoorts en dat geldt ook voor Friends maar die heb ik niet omdat het er zo veel zijn). Maar met 24 en Sopranos is dat inderdaad anders omdat je die niet los kan kijken. Ik koop soms ook de hele serie omdat ik een paar afleveringen heb gemist.

mike mannot
30-07-2004, 15:32
Six Feeth Under, Sopranos, Band of Brothers, 24, Alias, The Shield en ga zo nog maar even door. Er zijn zoveel goede series. En waarom zou je die niet later nog een keer kijken. Dat een serie lang is, is toch alleen maar een voordeel. Iets wat goed is mag toch lang duren?

Mijn laatste aankoop is Nip/Tuck. Verwacht hem volgende week. Iemand hier al iets van gezien? Schijnt goed te zien. In de trend van Six Feeth Under. Zo goed zal het denk ik echter niet zijn. Maar ik ben benieuwd.

MGdutch
30-07-2004, 16:07
Ik heb ook een paar series op dvd;

-Futurama
-Simpsons
-BOB
-24
-Fawlty towers.

Op mijn wishlist staan nog:

-Sopranos
-Family guy.

Vaak als ik niet zo veel tijd heb of als ik niet zo'n zin heb in een lange film dan pak ik gewoon een serie als Futurama erbij. Ik vind de humor van Futurama, The simpsons & Family guy ook veel leuker dan de humor van de gemiddelde Hollywood-film.

McVirusS
30-07-2004, 16:56
Mijn laatste aankoop is Nip/Tuck. Verwacht hem volgende week. Iemand hier al iets van gezien? Schijnt goed te zien. In de trend van Six Feeth Under. Zo goed zal het denk ik echter niet zijn. Maar ik ben benieuwd.

Ik heb 1 of 2 afleveringen gezien van nip/tuck toen deze op TV kwamen. Ik vond het een goede serie maar lang niet zo indrukwekkend als Six Feet Under. Vind het ook beetje rare vergelijking (eentje die Six Feet Under ook geen recht doet :P), enige vergelijking is wellicht de absurde humor :).

McVirusS
30-07-2004, 16:58
Maar om even on-topic te blijven; ik vind TV series op DVD echt geweldig. Meeste argumenten zijn al keer genoemd. Ik heb vaak doordeweeks geen tijd/energie om een hele film te kijken dus dan gooi ik lekker aflevering CSI/Fawlty Towers/Six Feet Under/Friends in de speler.

Lex v/d Moolen
30-07-2004, 17:03
Ik heb niet zoveel series op DVD, meer films.
Maar Band of Brothers heb ik nu 4x in zijn geheel bekeken, 1x zelfs op één dag.

Fawlty towers, jiskefet, Koot en Bie e.d. zijn ideaal om een korte tijd te doden of zoals Ronald aangaf tijdens het eten. :)

Jaap22
30-07-2004, 17:05
Met een mooie serie heb ik altijd dat wanneer je er weer een aflevering van gaat kijken dat je weer de hele zooi wilt zien. Ik noem bijvoorbeeld een Band of Brothers, als je daar weer eenmaal in zit dan kijk ik ze allemaal weer. Soms vind ik dat wel lekker dat niet na 1,5 uur het allemaal al is afgelopen. Het is maar net waar ik zin in heb. En met een serie hoef je soms ook maar 45 minuten te kijken en dan de dag erna weer 45 minuten en zo werk je langzaam de hele serie weer af. Ik kijk films wel eens in delen, maar met series kijk ik vaak wel de aflevering af. En een serie verveelt minder snel vind ik, omdat er gewoon vaak veel aflevering bij zit, waardoor je niet altijd meer goed herinnert waar elke aflvering over ging.

Ik vind beide gewoon erg gaaf.. ligt er gewoon aan waar ik zin aan heb.

Wizz-Art
30-07-2004, 17:20
Series zijn leuker op dvd dan op tv, je deelt zelf de tijd in, je kunt relaxed even iets anders doen je kunt even trugspoelen als je iets mist, geluid en beeld is vaak beter, je kunt ondertiteling weglaten of comentaartracks volgen.

Het enige min-punt wat ik vaak heb is als je bij een serie als bijvoorbeeld 24 bijna een nacht overslaat om hem uit te kijken :? En vervolgens moet je wachten op het volgende seizoen...

Zelf heb ik vooralsnog X-files S1, 24 S1 en S2 die heb ik al bekeken

Alias S1 en The Simpsons S1, S2, S3 die ik nog moet gaan kijken :oops:

Hrodbern
30-07-2004, 19:41
Voor wat betreft TV series koop ik vrijwel uitsluitend comedy: The Office, Blackadder, Fawlty Towers. Dit zijn trouwens ook niet de meest langlopende series. Mede daarom is elke aflevering een genot :D

En dan nog BoB, maar dat zie ik eigenlijk meer als een hele lange film.

En verder boeien TV series mij eigenlijk heel weinig, geen CSI, 24, Sopranos, The Shield.
De series die ik dus wel leuk vind hebben voor mij dezelfde waarde als een film.

Henk van der Weerdt
30-07-2004, 19:48
Het is gewoon erug gaaf om van de serie die je vroeger altijd hebt gevolgt op tv een complete set in de kast te hebben staan, zodat je altijd op ieder gewenst moment van de dag kan teruggrijpen naar je favoriete aflevering.
Zelf heb ik dit vooral bij The Simpsons

Philippe
31-07-2004, 08:38
Ik heb volgende series op dvd:
The Shield, Miami Vice, The A-Team, Knight Rider, Bottom

Ik haal deze dvd's regelmatig uit de kast, gewoon om nog eens volledig te bekijken of enkel maar een specifieke aflevering.

X
31-07-2004, 17:16
Ik spaar de seizoenen van Friends en The Simpsons en ik kijk ze als ik ze allemaal gezien heb weer gewoon opnieuw. Blijft leuk om naar te kijken ondanks je weet wat er staat te gebeuren.

Rob Eric Blank
31-07-2004, 20:41
Ik ben zelf geen fan van series op DVD, enkel comedy series die niet echt een verhaal lijn hebben. Denk dan aan Fawlty Towers, Blackadder, maar ook de Simpsons. Zelf heb ik Blackadder en soms even een aflevering erin, heerlijk!

CSI Friends, etc. trekken mij een stuk minder. Dat moet je veel meer volgen en waar haal je de tijd vandaan........

Robbie25jr
31-07-2004, 21:06
CSI Friends, etc. trekken mij een stuk minder. Dat moet je veel meer volgen en waar haal je de tijd vandaan........

In het weekende heb je toch zat tijd;)?

Fuse
01-08-2004, 11:51
blijkbaar hebben toch weinig mensen The X-Files op DVD

X
01-08-2004, 12:57
blijkbaar hebben toch weinig mensen The X-Files op DVD

Vind je het erg vreemd voor dat geld :roll:

Mark de Jong
01-08-2004, 13:01
blijkbaar hebben toch weinig mensen The X-Files op DVD

Vind je het erg vreemd voor dat geld :roll:

Eigenlijk wel. Vooral nu ze zo goedkoop zijn (€50 en zelfs goedkoper).

BrownB
01-08-2004, 14:51
Waar zie je ze zo goedkoop dan? In Nederland is de prijs meestal 59 euro en in het buitenland zelfs meer.

Ik zou ze graag kopen maar ik hou me voorlopig bij goedkopere series als the Simpsons en Millennium (online goedkoper).

50 Euro is een beetje mijn psychologische grens, een serie moet wel erg goed zijn wil ik die boven dat bedrag kopen. (Zoals Twin Peaks, die s2 sets ga ik zeker kopen)

Mark de Jong
01-08-2004, 15:15
Waar zie je ze zo goedkoop dan? In Nederland is de prijs meestal 59 euro en in het buitenland zelfs meer.

Ik zou ze graag kopen maar ik hou me voorlopig bij goedkopere series als the Simpsons en Millennium (online goedkoper).

50 Euro is een beetje mijn psychologische grens, een serie moet wel erg goed zijn wil ik die boven dat bedrag kopen. (Zoals Twin Peaks, die s2 sets ga ik zeker kopen)

Bij EzyDVD en DevotedDVD heb je ze al vanaf €35 euro. Geen geld en bovendien met Nederlandse ondertiteling.

Azazel
01-08-2004, 15:32
Geen pauzes/onderbrekingen tbv. reclame :D

Fuse
01-08-2004, 16:43
blijkbaar hebben toch weinig mensen The X-Files op DVD

Vind je het erg vreemd voor dat geld :roll:

X-Files boxen zijn (buiten S9) niet zo duur meer hoor in vgl met vroeger

martini
01-08-2004, 19:55
Ik zit dus al heeel lang te twijfelen of ik Friends zal gaan kopen. Ik ben alleen bang dat ik ze een keer kijk en daarna bijna nooit meer. En het is toch een hoop geld. :!:

Jurgen V
01-08-2004, 19:57
blijkbaar hebben toch weinig mensen The X-Files op DVD

Vind je het erg vreemd voor dat geld :roll:

X-Files boxen zijn (buiten S9) niet zo duur meer hoor in vgl met vroeger

Zijn nog steeds 59,99

Idd goedkoper dan vroeger. Maar ook mijn grens is 50 euro en niet meer (importeren is geen optie voor mij heb geen cc). :wink:

Eddy
01-08-2004, 20:14
Zijn nog steeds 59,99

Idd goedkoper dan vroeger. Maar ook mijn grens is 50 euro en niet meer (importeren is geen optie voor mij heb geen cc). :wink:
Natuurlijk is het een hoop geld, zeker als je het ineens moet uitgeven. Toch denk ik dat het allemaal wel meevalt als je kijkt naar wat je er voor krijgt. Neem bijvoorbeeld het eerste seizoen van de X-Files. Deze telt 24 afleveringen die verspreid zijn over 6 discs. Daarnaast is er nog een 7e disc met een aantal extra's. Als je die 6 discs neemt als uitgangspunt, dan betaal je dus slechts 10 euro per disc (4 afleveringen/180 minuten). Vergelijk dat met films op dvd, dan krijg je redelijk waar voor je geld.
Maar zoals ik al eerder zei, begrijp ik heel goed dat het best wel veel geld is dat je ineens moet uitgeven, wil je een seizoensbox aanschaffen. Ik koop soms 4 tot 6 films per maand, maar een enkele keer kies ik er voor om in plaats daarvan één seizoensbox te kopen. Financieel gezien komt dat op hetzelfde neer.
Uiteindelijk blijft het voor mij van belang of ik de afleveringen vaker dan één keer ga zien. Maar dat geldt natuurlijk ook voor films. Wat dat betreft is er geen verschil.

Jurgen V
01-08-2004, 20:57
Daar heb je gelijk in en ze beredeneer ik het ook, maar het is een groot bedrag. Heb al vaak met Alien Quadrilogy in mijn handen gestaan en dan denk ik bij me eigen 60 euro valt best wel mee voor 9 discs maar het is net het bedrag wat je in één keer moet uitgeven. :)

Kevin Baeckelandt
01-08-2004, 20:58
De series die ik in het bezit heb zijn meestal series waarvan ik losse afleveringen kan zien (Friends, Blackadder, Fawlty Towers, Kuifje) enkel dienen Band Of Brother, 24 en Twin Peaks in volgorde bekeken te worden. Ik bekijk series op dezelfde manier als mijn films na een aantal maanden/jaren bekijk ik ze gewoon opnieuw en het is inderdaad een luxe om een serie te kijken zonder reclame en wanneer je maar wil zonder te wachten op het vervolg :wink:

Rob Eric Blank
02-08-2004, 09:26
CSI Friends, etc. trekken mij een stuk minder. Dat moet je veel meer volgen en waar haal je de tijd vandaan........

In het weekende heb je toch zat tijd;)?
Hmmmm right.....was dat maar zo. Vooral met dit weer dus totaal geen tijd, ben dan wel iets meer een buiten mens! Heb al moeite om films te kijken nu. Er zijn films in mn kleine collectie die ik nog niet eens meer dan 1 keer gezien heb en dat zeker wel wil.

Caledonians
14-09-2004, 19:36
Pas The Sopranos Seizoen 1 t/m 4 aangeschaft. Bijna elke avond is het weer genieten van een paar afleveringen! Ik vind tv-series op dvd echt geweldig! Geen reclames, zoveel afleveringen kijken als je wilt. Super! 8)

e_vanveen
15-09-2004, 21:06
blijkbaar hebben toch weinig mensen The X-Files op DVD

Maarja ik ben er een die ze allemaal + film in mijn verzameling heb.
Ik vind het heerlijk om 's avond een "losstande" aflvering.

na x-files heb ik ook nog Star Trek Voyage S1&S2, Band of Brothers

Ron kars
25-09-2004, 19:24
Om steeds weer opnieuw te genieten van tijdloze klassiekers als Hornblower, Men Behaving Badly, 'Allo 'Allo, The Muppet Show, Looney Tunes, Dad's Army, Blackadder, Thunderbirds, The A-team enzo :lol:

super_judge23
25-09-2004, 19:50
Het meest fijne aan t.v. series op dvd vind ik dat je niet gebonden bent om op een bepaald tijdstip op een bepaalde dag voor de t.v. te zitten.
Je kan gewoon kijken wanneer je wilt, zonder onderbreking.

Ik heb alle series van Cold Feet (engelse serie, ook uitgezonden geweest bij de Vara en vanavond om 23.30 weer een aflevering op de belg! :wink: ) en band of brothers. Twee series waar ik echt van kan genieten en in weekenden/vakanties echt de tijd voor neem.

Voor mij is het Ideaal! (y)

Feyeroen
28-09-2004, 01:09
Er zijn een aantal prachtige "VROUWEN" op AARDE verschenen. De voor mij interessante ANJA, BARBARA etc.

Als je uiteindelijk alle "VROUWEN" "gehad" hebt (sommige vrouwen wel vaker als 5, 6 of meer seizoenen), en je hebt ze allemaal bekeken.. wat dan?

Zet je de "VROUWEN" in de kast en ga je een jaar later alle afleveringen van alle seizoenen opnieuw bekijken? Losse afleveringen kijken heeft vaak geen zin omdat veel series een doorlopend verhaal hebben. Of kijk je ze nooit meer?
Na 1,5 a 2 uur ben je klaar met een "Vrouw". etc.


Zo denk IK er dus over....Van alles wat ik koop (ook complete dvd-seizoenboxsets) heb ik geen spijt en ik bekijk ze na één keer helemaal gekeken te hebben een paar weken daarna weer net zo graag! :P

Misschien gek voorbeeldje door het woordje "DVD" door "Vrouw" te vervangen maar misschien zo duidelijker voor jullie wat mijn mening is.

Wizz-Art
28-09-2004, 01:41
Er zijn een aantal prachtige "VROUWEN" op AARDE verschenen. De voor mij interessante ANJA, BARBARA etc.

Als je uiteindelijk alle "VROUWEN" "gehad" hebt (sommige vrouwen wel vaker als 5, 6 of meer seizoenen), en je hebt ze allemaal bekeken.. wat dan?

Zet je de "VROUWEN" in de kast en ga je een jaar later alle afleveringen van alle seizoenen opnieuw bekijken? Losse afleveringen kijken heeft vaak geen zin omdat veel series een doorlopend verhaal hebben. Of kijk je ze nooit meer?
Na 1,5 a 2 uur ben je klaar met een "Vrouw". etc.


Zo denk IK er dus over....Van alles wat ik koop (ook complete dvd-seizoenboxsets) heb ik geen spijt en ik bekijk ze na één keer helemaal gekeken te hebben een paar weken daarna weer net zo graag! :P

Misschien gek voorbeeldje door het woordje "DVD" door "Vrouw" te vervangen maar misschien zo duidelijker voor jullie wat mijn mening is.

Tja ehm van Barbara kan ik het wel begrijpen maar Anja...nee die kon gelijk terug naar waar ze vandaan kwam!

Erik Paauw
28-09-2004, 06:32
kijk er zijn natuurlijk serries waarbij ik zoiets heb nee die hoef ik niet op dvd.
Maar zoals Band Of Brothers die is en blijft een topper hoe vaak je hem ook ziet.
bij zulke serries op dvd zeg ik ja die wil ik in mijn collectie.
het is maar net of ze het waard zijn.
en dat punt ligt volgens mij altijd nog bij jezelf.

Henk van der Weerdt
28-09-2004, 08:05
Een Animatie serie kijk je gemakkelijk. Je pakt af en toe een willekeurige ep..
Bij een serie zoals 24 ben je wel verplicht om bij 1 te beginnen en bij 24 te eindigen..

(heb daar trouwens NOG steeds niets van gezien) :oops:

Emporio
28-09-2004, 08:39
In mijn kast staan toch lekker alle 9 seizoenen van X-files, eerste box gekocht toen die net uitkwam voor +/- 110 €. Nu zijn deze idd veeeeel goedkoper. Ben nu Voyager aan het sparen. Verder heb ik Fawlty towers, Millenium S1, V, Airwolf (playback 3 dvd's uitgebracht), 24 S1.
Leuk aan series op dvd is idd geen reclame, en kijken naar je favo serie wanneer je wil :-)

rene81
28-09-2004, 22:12
Ik heb nu alles van the Sopranos, heerlijke serie, en wat vooral fijn is, en de voordelen zijn voor mij van deze series op dvd :

- je kunt het kijken op een tijdstip dat je er zelf zin in hebt, je hoeft dus geen rekening te houden met wanneer het uitgezonden wordt op tv!

-je kunt meteen meerdere afleveringen achter elkaar kijken

-je kan het op pauze zetten (dat blijft toch ook erg fijn!)

Ik kan zo nog wel een hele lijst maken, maar die zal ik je besparen... :shock:

Fox Mulder
29-09-2004, 12:51
Een goede serie bekijk ik tegenwoordig liever op DVD. Desnoods moet ik (lang) wachten op de release. Ik ben al die reclame zo spuugzat. Het volgen van de serie 24 werd behoorlijk verprutst door al die reclameblokken, dat ik er maar mee gestopt ben en heb gewacht op de DVD-release.

Headhunter
29-09-2004, 13:15
Series op DVD vind ik prima. Zoals al eerder genoemd is: geen pauzes en geen week hoeven wachten op een nieuwe aflevering. Verder vind ik het gewoon leuk om alle afleveringen van een bepaald seizoen mooi bij elkaar in een box te hebben.

Zelf heb ik animatieseries (Simpsons, Futurama, Family Guy) op DVD en daar ik regelmatig weer losse afleveringen van opnieuw. Twin Peaks heb ik ook nog -- die moet je wel op volgorde bekijken. Laatst ging ik the pilot weer eens bekijken met iemand anders en daarna zat ik er weer zo in dat ik de hele serie weer opnieuw ben gaan kijken. Blijft gewoon goed!

Verder kijk ik op TV eigenlijk niet of nauwelijks series. Klassiekers als 'Allo 'Allo, Are You Being Served? en The Muppet Show zou ik graag nog eens op DVD willen hebben, net als The Sopranos.

Philippe
29-09-2004, 15:14
Geen reclame en geen week moeten wachten op de volgende aflevering. Het is ook altijd fijn om bepaalde afleveringen nog eens opnieuw te kijken op dvd.

Eyes_only
16-10-2004, 09:51
Zelf heb ik de volgende tvseries op dvd, die ik zeker wel 1x in de drie maanden weer ga kijken:

24 Seizoen 1 tot 3
Angel Seizoen 1 tot 5
Alias Seizoen 1 tot 3
Buffy Seizoen 1 tot 7
Charmed Seizoen 1
CSI Seizoen 1 tot 3
Dark Angel Seizoen 1 & 2
Dawsons Creek Seizoen 1 tot 4
Six Feet Under Seizoen 1 & 2
Smallville Seizoen 1 & 2
The O.C Seizoen 1
The Shield Seizoen 1 & 2
The Simpsons Seizoen 1 tot 3
Wonderfalls The Complete Series

Digi-gek
18-10-2004, 16:17
Als je uiteindelijk alle seizoenen verzameld hebt (sommige series hebben wel 5, 6 of meer seizoenen), en je hebt ze allemaal bekeken.. wat dan?

Zet je de DVD's in de kast en ga je een jaar later alle afleveringen van alle seizoenen opnieuw bekijken? Losse afleveringen kijken heeft vaak geen zin omdat veel series een doorlopend verhaal hebben. Of kijk je ze nooit meer?
Ik denk dat films beter in aanmerking komen om meerdere keren te kijken dan TV series. Na 1,5 a 2 uur ben je klaar met een film. Bij een serie heb je 2 episodes gehad en moet je er nog tig

Ik denk dat series juist beter in aanmerking komen om vaker te kijken dan films. Voor een film moet je al snel 2 uur uitrekken om te kijken. Een aflevering van een serie is binnen 45 minuten klaar. Nu is het inderdaad moeilijk om een enkele aflevering van 24 of Alias te kijken maar afleveringen van comedies en sci-fi series (The X Files, Millennium, Star Trek en Stargate) zijn makkelijk los en out of order te bekijken.

Nog belangrijker is, en dat is enkel mijn mening, is dat mening tv serie dat nu in Amerika geproduceerd wordt beter is dan de gemiddelde hollywood film. Waarom geld besteden aan twee slechte films, als je een box vol met top afleveringen van je favoriete serie kan kopen?

Mijn verzamling:

24, seizoen 1, 2 & 3
Alias, seizoen 1 & 2
Ally McBeal, seizoen 1, 2 & 4
Babylon 5, seizoen 1 & 2
Band of Brothers
ER, seizoen 1
Farscape, seizoen 1, 2 & 3
Fawlty Towers, seizoen 1 en 2
Futurama, seizoen 1 t/m 4
Star Trek, seizoen 1
Star Trek The Next Generation, seizoen 1 t/m 7
Star Trek Deep Space Nine, seizoen 1 t/m 7
Star Trek Voyager, seizoen 1 & 2
The League of Gentlemen, seizoen 1 & 2
The Shield, seizoen 1
The Simpsons, seizoen 1, 2, 3 & 4
The X Files seizoen 1

Seth__Gekko
19-10-2004, 14:35
Heerlijk die dvd's ipv die bagger tv uitzendingen.

Raar dat ik nergens lees over de vaak bagger slechte kwaliteit van het beeld. Denk eens aan een goede anamorphe breedbeeld transfer, mjammie of heerlijk DTS/D.D 5.1 geluid. Dat zijn pas voordelen.

Verder wou ik dat ik bij aanschaf van Alias 1 & 2 en BoB ook gratis vrije tijd erbij zou krijgen :D

the_HunTer
20-10-2004, 14:16
Een groot voordeel bij 24 s3 is dat je hem nu al op dvd kunt zien. Terwijl de serie op de NL tv nog moet beginnen. Eindelijk geen frustratie meer als een aflevering is afgelopen......je hebt de serie al uit voordat hij op tv komt!!

Qzyn
20-10-2004, 16:00
Nadat ik begin dit jaar Band of Brothers had gekocht en met veel genoegen had bekeken, ben ik er toe overgegaan om meerdere tv series op dvd aan te schaffen.
Voor relatief weinig geld heb ik heel veel uren kijkplezier in huis gehaald:

Band of Brothers behoeft geen nadere introductie, en ook Shogun (speelduur 9½ uur), Fawlty Towers en Mr. Bean blijven natuurlijk de moeite van het bekijken meer dan waard.

Op het moment aan het bekijken I, Claudius (aanschafprijs €12, speelduur 10 uur). Beeld en geluid laten te wensen over, maar het blijft desondanks een fenomenale serie.

Al op de plank liggen, maar nog niet bekeken: Roots (bijna 10 uur FRS €11), Marco Polo (3disc FRS €9,99), From the Earth to the Moon (3disc, FRS €9,99, ruim 10 uur) en Brideshead Revisited (11 uur durend, €27).

Momenteel onderweg naar mij toe: 24 serie 1 (Amazon.com, incl. verzenden circa €18, speelduur ongeveer 20 uur), Foyle's war: Boxset 1 & 2 (in totaal 8 dvd's) en Shaka zulu (9 uur op 3 dvd's) voor tezamen €33 bij Van Leest.

Zoals ik al zei, voor betrekkelijk weinig geld langdurig kijkplezier. Nu nog de tijd vinden om al dat fraais te bekijken :wink: .

Maarten van Krimpen
20-10-2004, 16:03
Het is heel vaak zo dat ik een bepaalde Dawson's Creek aflevering kijk omdat ik er een bui voor heb.

Seth__Gekko
20-10-2004, 16:04
@Qzyn 24 seazon1 met nl subs?

dan gaak em ook bestellen ^-^

Qzyn
20-10-2004, 16:07
@Qzyn 24 seazon1 met nl subs?

dan gaak em ook bestellen ^-^
Regio 1, dus geen NL ondertitels.

Seth__Gekko
20-10-2004, 16:10
@Qzyn 24 seazon1 met nl subs?

dan gaak em ook bestellen ^-^
Regio 1, dus geen NL ondertitels.Ah jammer, wel lekker goedkoop d0h.

Caledonians
25-01-2006, 15:42
Gisteren 24: Season 4 binnen gekregen! Ik blijf series op dvd erg leuk vinden, vooral de verslavende series zoals 24. Ben blij dat ik weer aan een nieuw seizoen kan beginnen!

Sander V.
25-01-2006, 15:51
Ik wil binnenkort eens The Sopranos gaan proberen. Ik heb meestal te weinig tijd om een (lange) film op te zetten dus daarom zou een serie wel leuk zijn. Gewoon een paar afleveringen kijken wanneer ik tijd heb.

Azazel
25-01-2006, 16:04
waarom ik een groot voorstander ben van tvseries op dvd:

*geen pauzes
*superieure kwaliteit
*afleveringen achter elkaar doorkijken


Er zijn een aantal prachtige TV series op DVD verschenen. De voor mij interessante zijn CSI en 24. Verder heb je natuurlijk Friends, Sopranos, X-files etc, etc...

Als je uiteindelijk alle seizoenen verzameld hebt (sommige series hebben wel 5, 6 of meer seizoenen), en je hebt ze allemaal bekeken.. wat dan?

Zet je de DVD's in de kast en ga je een jaar later alle afleveringen van alle seizoenen opnieuw bekijken? Losse afleveringen kijken heeft vaak geen zin omdat veel series een doorlopend verhaal hebben. Of kijk je ze nooit meer?
Ik denk dat films beter in aanmerking komen om meerdere keren te kijken dan TV series. Na 1,5 a 2 uur ben je klaar met een film. Bij een serie heb je 2 episodes gehad en moet je er nog tig.

Doorverkopen is natuurlijk een optie. Maar prijzen van DVD boxen dalen toch vrij snel. Bovendien doet het toch een beetje pijn om een serie die je geweldig vindt, weer weg te doen, ondanks dat de 'kijkfrequentie' van een serie laag is.

Hoe denken jullie hierover?

idee en tekst gekopieerd van het "andere" forum

Barry de Nijs
25-01-2006, 16:30
Ik wil binnenkort eens The Sopranos gaan proberen. Ik heb meestal te weinig tijd om een (lange) film op te zetten dus daarom zou een serie wel leuk zijn. Gewoon een paar afleveringen kijken wanneer ik tijd heb.

Zeker doen! Alleen als ik er aan begin dan moet ik meestal een heel seizoen in 1 of 2 dagen uitkijken, zeer verslavend en een meesterlijke serie!

martini
25-01-2006, 20:41
Ik koop een tv serie voornamelijk omdat ik m gewoon goed vind. Of als er geen tijd is voor een filmpie dan zet ik gewoon een aflevering van een serie op omdat die korter duren. Als je ze op dvd hebt hoef je ook niet te wachten tot je de volgende aflevering op tv kunt zien. Het is dus veel makkelijker.

vleatles
27-02-2006, 20:59
Ik wil zelf graag alle boxen van The X Files hebben. Maar als ik me soms weer bedenk of ik er wel tijd voor zal hebben, dan vind ik het zonde van mijn geld. Ik had me eerst voorgenomen niet een seizoensbox van 24 te nemen, maar jah toen kwam ik zeer goedkoop seizoen 2 tegen tja wat moet je dan... Toch maar aangeschaft en dus nu ook binnenkort seizoen 1 aanschaffen. Ik denk dat het zo ook wel zal gaan met The X Files.

Ik heb alle negen seizoenen en heb ze laatst nog eens allemaal, één voor één bekeken! :shock: Heb er wel een paar maanden over gedaan hoor. Elke avond één of twee afleveringen valt best nog mee. :wink:

Hydrotherion
28-02-2006, 00:26
Sinds een paar jaar merk ik dat ik bijna enkel nog televisie boxsets koop. Veel favo televisiereeksen van mij komen nu uit op DVD en gelukkig is de prijs daarmee ook redelijk lager gaan staan. Redenen zijn bv: Geen pauzes, meer waarde voor geld, productie kwaliteit is bij vele reeksen gelijk aan film.

claudiazamboni
08-03-2006, 11:33
Ben verslaafd aan tv series...
De reden waarom ik ze koop.

Zoals al door meerdere gezegt, geen pauzes(die bepaalde je zelf wel)
Je maakt zelf wel uit! waneer je kijkt
meerdere afleveringen achterelkaar
extra's
enne ...staat interessant in je kast :P

hmm moet ik mijn kleine verzameling ook op tafel legge:
(ben arm dusse!!het is een begin)

CSI seizoen 1, 2, 3, 4 hillegaar natuurlijk
Soprano's seizoen 1, 2
Dead like me seizoen 1
E.R. seizoen 1, 2, 3, 4
Without a Trace seizoen 1
The Shield seizoen 1, 2
CSI miami seizoen 1

en ik heb een goeie deal met een vriend die nu

Scrubs seizoenen koopt
en nu van de week
Carnivale heeft gehaald
Futurama, Simpsons
dusseeeee veel kijk plezier voor moi

word vervolgt!!!

Ingmar B.
10-08-2008, 19:50
Oké, even weer een oude topic opgehaald. :razz:

De reden waarom ik tv-series op dvd koop, is omdat veel oude tv-series zoals o.a. Dallas, Dynasty, Magnum P.I., Miami Vice niet meer op televisie komen, de kans is dan ook erg groot is dat ze misschien wel nooit meer op televisie komen. En omdat het gaat om mijn favoriete series van vroeger en ze zeker vaker terug wil zien, vind ik series op dvd gewoon het leukste wat er is, het is haast gewoon een verslaving. Ik heb dan ook meer met tv-series op dvd dan met films.

Series waar ik aan zat te twijfelen om die op dvd te kopen, dat waren de wat nieuwere series zoals 24. Lost enzo, maar die irritante reklame gaf voor mij de doorslag om ze uit eindelijk ook maar op dvd te kopen.

En dat is nu juist ook het leuke eraan, je kunt nu gewoon kijken wanneer jij wilt, geen reklame meer, zelf je tijd bepalen waneer het jouw uit komt. Series die ik nu inmiddels gezien heb, die komen weer terug in de kast, daarna als ik alle series gezien heb, dan begin ik gewoon weer opnieuw.

Wel heb ik een aantal series in mijn collectie zitten waar ik spijt van heb zoals o.a. Medisch Centrum West en Spijkerhoek, en die zal ik na een paar keer kijken zeker weten weer weg doen, tja, dat kan ook gebeuren. :razz:

Zo denk ik ook inderdaad. Geen reclame's, je kunt kijken wanneer je wilt..bovendien haal ik eigenlijk alleen series met wie ik ben opgegroeid zoals Charmed, Gilmore Girls en Greys Anatomy. Die series kan ik gewoon blijven kijken, verveelt nooit. Zelfde met Teen Drama series..altijd leuk om later nog eens te herkijken of mijn kinderen het te laten zien. Series zoals Lost/24 vind ik echter niet interessant om op dvd te hebben, een keer het verhaal gezien hebben, dan is het ook wel klaar..Friends, Simpsons etc blijft gewoon leuk net als de series die ik al noemde. Ik koop vaak ook gewoon van een serie het 1e seizoen ipv het op TV te volgen, en dan kijk ik of ik de andere seizoenen ook op dvd zou willen. Beetje TV serie verslaafd. Het staat ook gewoon mooi in je kast

Khonnor
10-08-2008, 23:00
In het begin had ik een paar series op dvd en kon ik ze elk jaar helemaal opnieuw bekijken....nu is het gewoon niet meer te doen....heb iets van 20 series compleet op dvd en niet voldoende tijd om ze allemaal elk jaar opnieuw te kijken.

Dus elk jaar een paar....losse afleveringen ben ik niet zo fan van. Gewoon van begin tot eind...:)

Elke maand kijk ik ongeveer 3 tot 4 seizoenen van een serie.

Ingmar B.
11-08-2008, 20:29
Ja dat had ik dus ook, eerst had ik maar zo'n 3 verschillende series op dvd, en die had ik ook best snel uitgekeken, maar daarna kwamen er steeds meer series bij en dan is dat haast ook niet meer te doen om ze allemaal te gaan bekijken, maar ook vanwege tijd te kort kwam ik er haast niet meer aan toe.

Ik heb nu ook meer dan 20 series in mijn kast staan, waar ik de meesten nog van moet zien, maar nu ik in mijn vakantie al mijn films en muziek dvd's heb gezien, kan ik nu eindelijk gaan beginnen om al mijn series op dvd te gaan bekijken.

Ik kijk nu 1 seizoen met zo'n 22 aflevering in 2 weken uit, series zoals The 4400 en OZ, kijk ik in 1 week uit, dus ik denk dat ik aan eind van het jaar wel behoorlijk mijn kijkachterstand heb weggewerkt.

:razz:

Ik kijk elke avond voor het slapen gaan meestal 2 episodes van een serie. Nu , vakantietijd kijk ik ook overdag wat meer episodes. Ik kijk liever series dan films, staat ook mooier in de kast. Eerst had ik alleen Gilmore Girls en One Tree Hill op dvd, daarna kwamen er steeds meer series bij. Zeker wel 10 series. Wanneer ik alle 10 series gekeken heb ben ik al weer toe aan een herhaling van die serie. Series zoals 24, Lost etc zoals nu schaf ik niet aan op dvd. Als je het verhaal 1x hebt gezien heb je het gewoon helemaal gezien, niet leuk om te herhalen. Jeugdsentiment en drama etc daarentegen kan ik niet vaak genoeg zien. Plus de prijs van Lost/ 24 etc is gewoon te hoog. Ik heb ook lijstje gemaakt van series die ik gewoon op dvd MOET hebben

Buffy , Angel , Gilmore Girls, Greys Anatomy , One Tree Hill, OC , Veronica Mars, Charmed , Brothers and Sisters , Friends . Meer hoef ik eigenlijk niet op dvd. Seizoenen van Southpark en The Simpsons is ook altijd leuk, kun je ook vaak herkijken en ook niet zo duur dus die ga ik ook nog wel een keer compleet halen.

c_t
24-08-2008, 11:52
Reden voor aanschaf van TV-series; weinig kans dat ze ooit in de rerun zullen gaan (Golden Girls, Who's the boss?, The Love Boat). Allemaal jeugdsentiment.

Series die nu worden uitgezonden die ik graag zou willen hebben zijn Brothers and Sisters en Law and Order C.I. (alhoewel ik blijf twijfelen over de aankoop van de laatste, de plots zijn al bekend! Aan de andere kant; Vincent d'Onofrio verveelt nooit!) :grin:

chev
24-08-2008, 15:04
Heb deze week er weer een paar aangeschaft
Dallas seizoen 1 en 2 met nl subs bij play.com waren binnen gekomen voor een euro of 12:)
streets of san fransisco seizoen 1
cosby show seizoen 7 en roseanne seizoen 7
3rd rock from the sun seizoen 1 en 2

Hoef me eigen iig niet te vervelen als ik uitgespeeld ben met mn spellekes:)

c_t
24-08-2008, 15:29
Ik heb ook lijstje gemaakt van series die ik gewoon op dvd MOET hebben

Buffy , Angel , Gilmore Girls, Greys Anatomy , One Tree Hill, OC , Veronica Mars, Charmed , Brothers and Sisters , Friends . Meer hoef ik eigenlijk niet op dvd. Seizoenen van Southpark en The Simpsons is ook altijd leuk, kun je ook vaak herkijken en ook niet zo duur dus die ga ik ook nog wel een keer compleet halen.

Brothers & Sisters is te koop bij bol.com 44,99

Ingmar B.
24-08-2008, 15:40
Brothers & Sisters is te koop bij bol.com 44,99

Ik heb hem al , maar thanks 8)

unimatrix
24-08-2008, 22:37
Als je uiteindelijk alle seizoenen verzameld hebt (sommige series hebben wel 5, 6 of meer seizoenen), en je hebt ze allemaal bekeken.. wat dan?


De meeste reeksen belanden in mijn kast bij de stapel bekeken maar niet echt overbluft.

Het bizarre aan het kopen van reeksen is buiten dat ze veel geld kosten ook dat ik alleszins elke vorm van mate overboord gooi.

Je kijkt ongeduldig uit naar de releasedatum spoeit jezelf naar de winkel of wacht geduldig op de postbode om dan de net ontvangen box te verslinden in één grote kijkmarathon.

Herbekijken hoort er niet echt bij tenzij er commentary tracks bijzijn.

chimera01
24-08-2008, 23:00
Sommige series als Doctor Who vind ik fantastisch maar worden niet uitgezonden in ons landje en of gereleased. Ik heb tevens heel weinig gezien van de klassieke serie dus als ik meer wens te zien dan moet ik het wel kopen. En ik blijf ze herkijken, fantastische serie.
En zo zijn er nog wel een paar klassieke series die op aandacht behoeven als: The Avengers, the New Avengers, the Saint, return of the Saint, MASH, Robin of Sherwood.

Series als X Files, Babylon 5 & Highlander zijn zo verziekt door de diverse Nederlandse omroepen in hun uitzendschema dat ik nu pas kan genieten van de volgorde en zelf vrij veel afleveringen die ik nooit heb gezien.

Nieuwere series als Lost, Weeds, Californication kan ik vanwege mijn werk niet lekker volgen dus als ik die als seizoen kan aanschaffen en op mijn gemak kan kijken dan is de aanschaf van een serie erg relaxt.

En soms koop ik iets tweedehands wat mij wel lijkt en wordt soms serieus verrast, en soms ook weer niet.