PDA

Bekijk de volledige versie : Ruis te horen, Marantz DV4400



Valderama
30-07-2004, 14:28
Heren,

Ik ben sinds kort een gelukkige eigenaar van een Marantz DV4400 dvd speler. Heb er meteen maar een scart kabel met vergulde connectoren bij gekocht twv €30.

De speler heb ik dus met deze scart kabel aangesloten op mijn Philips 100Hz breedbeeld tv (het type weet ik zo even niet, als het van belang is dan zoek ik het op).

Ik merkte dat als ik de dvd speler aansloot op de 1ste scart ingang en aanzette, dat er flink wat ruis uit de tv speakers kwam en als ik het geluid echt hard zette dat hoorde ik ook nog eens het geluid van het laatste tv kanaal waar hij op stond. Vervolgens had ik hem van de 1ste scart ingang op de 2de aangesloten en dit resulteerde in alleen maar ruis.

Nu is er nog 1 scart ingang op de tv, maar die heb ik nog niet getest. Maar ik vind het vreemd dat ik die ruis te horen krijg en in het 1ste geval ook nog eens geluid van het tv kanaal waar hij op stond. Speel ik dus een dvd af dan blijf ik wat ruis horen en dat is erg storend.

In het menu van de speler heb ik de instelling al op de scart aansluiting staan. Wie weet waar dit aan kan liggen?

Valderama
30-07-2004, 17:08
Heb by the way de scart kabel even getest op een crappy mustek dvd speler die ik hier nog heb staan. De ruis blijf ik houden als het geluid redelijk hard staat, echter er is niks meer waarneembaar wat het geluid betreft van het kanaal waar hij op stond.

Op de Marantz is het dan net alsof er heel zachtjes de radio aanstaat, terwijl je gewoon niks zou mogen horen...

Valderama
31-07-2004, 13:36
Ondertussen heb ik de Marantz speler op een andere tv hier in huis getest en daar krijg ik precies hetzelfde geruis en heel zacht het geluid van het laatste kanaal...

Ik zou dus echt niet weten wat er nu mis is :S

Guest_05
03-08-2004, 15:47
Je hebt het probleem zowel met die nieuwe als oude dvd speler, maar heb je al een andere scartkabel geprobeerd???

Valderama
12-05-2005, 11:35
Even een laat schopje omhoog van deze thread.

Tegenwoordig is het ook zo dat als ik de Marantz aan zet ik door mijn tv (maakt niet uit welke van de 3 tv's in huis, maakt ook niet uit welke scart kabel ik gebruik) een hele hoge pieptoon te horen krijg. Inclusief heel zacht het geluid van het laatste tv kanaal waar hij op stond.

Die pieptoon, dus echt op een hoge frequentie, stopt zodra de DVD iets van audio moet afspelen. Echter , dat tv geluid is dus nog steeds merkbaar!

Ondertussen ga ik het heel storend vinden. Denken jullie dat het aan de Marantz moet liggen?