PDA

Bekijk de volledige versie : MTVUnplugged/ MalboroFlashbacks/ LiveAid



Smitters
07-01-2002, 11:04
1) In den beginne zond MTV-Europe nog eens kwaliteitsprogramma's uit zoals 'Remote Control' en 'Headbangers Ball', maar ook MTV Unplugged ...
Bij de laatste met name heb ik meesterlijke & monsterlijke optredens gezien, al is dit een smaakkwestie ...
(Ja, er zijn er een bescheiden aantal al te koop ... eigenlijk bedoel ik R.E.M./the Cure/Neil Young/Pearl Jam)
2) Aardig vond ik ook de versie van 'Tommy' door de Raggende Manne en vrinden bij Malboro Flashbacks ...
3) Uiteraard is een LiveAid-Box ook leuk nostalgie archief ...

Al met al zijn dit soort 'spontane' optredens vaak met redelijke beelden en goed geluid opgenomen ... en in mijn ogen leuker op naar te kijken dan die voorgearrangeerde stadiondrama's ...
Zijn er meer mensen die enkele van deze optredens graag op dvd willen hebben?

PM
07-01-2002, 12:19
Marlboro flashbacks!!!

Ik heb Green Lizzard gezien, ze speelden Nirvana... heel goed!!

Zou ik graag op dvd hebben.... maar ja... voor zover ik weet is dat niet te krijgen...

Oakey
07-01-2002, 22:02
Het probleem is dat het qua rechten altijd erg moeilijk te regelen is met veel verschillende artiesten (Live Aid). Ook is het moeilijk selecteren: wat moet er op en wat niet, dan wordt het van iedere artiest 1 nummer en daar zit je als fan ook weer niet op te wachten. Daarbij ging er ontzettend veel mis bij Live Aid (qua techniek, door het haastwerk), wat toen in het enthousiasme niet zo opviel, maar als je de opnames nu bekijkt wel storend is (heb nog e.e.a. op VHS).

colani
07-01-2002, 22:08
Marlboro flashback's weet ik er eentje en dat is de U2 uitgevoerd door Kane. Klinkt best aardig.

Verder is het Nirvana Unplugged Concert op MTV natuurlijk het allerbeste en HeadBanger's Ball RULEZ.

Bovendien mogen ze ook alle live opnamen van Dynamo Open Air en WoodStock uitbrengen op DVD...:cool:

Henk Heideveld
08-01-2002, 11:13
Van Bryan Adams bestaat ook de Unplugged op DVD.
Zelf wacht ik nog op Rod Stewart Unplugged (and seated). Daar heb ik wel de CD van.
Een hele fraaie unplugged (niet tot de MTV-serie behorend) is overigens Acoustica van de Scorpions. Prima beeld en geluid, moet natuurlijk wel van de muziek houden.
En ook de Corrs zijn unplugged niet slecht.
Er zijn zat unplugged-versies, je moet alleen niet je tot MTV-unplugged beperken. Het is al veel nageaapt.