PDA

Bekijk de volledige versie : JVC of Pioneer HT set?



Mike Philippens
07-01-2002, 12:49
Eindelijk heb ik mijn broer voldoende besmet...hij gaat ook aan de HT. Aangezien hij de voorkeur geeft aan een geintegreerd setje met kleine speakers hebben we samen zo'n beetje bedacht dat het een Pioneer NS-DV77/88 (€907) of een JVC TH-A-10R(€1056). Van de Pioneer heb ik al veel goeds gehoord, maar de JVC ziet er gewoon retecool uit.
Uiteindelijk moet een luistertest de doorslag geven denk ik, maar wie heeft ervaring met één van beide sets (of allebei natuurlijk) en kan wat specifieke voor-of nadelen opnoemen?
Is btw zo'n JVC makkelijk/goedkoop regiovrij te maken? Voor de Pioneer is het heel makkelijk zonder dat ie openmoet, maar hoe zit dat met de JVC?
De prijzen heb ik van MiepKniep, zijn dit goede prijzen, of kan er nog meer af? We zijn tenslotte Nederlanders :D

Raskel
07-01-2002, 14:13
Op deze (http://www.homecinemachoice.com/testbench/HomeCinemaSystems/JVC/JVCTHA-10.shtml) site zijn ze heel erg positief over de jvc, van pioneer weet ik eigenlijk niks. Een vriend van me heeft de THA-10 en die is echt lyrisch over zijn set, ik zelf vind hem ook mooi klinken, vooral de sub is een beest in vergelijking met andere all-in-one setjes.

Erwin 78
07-01-2002, 14:17
Ik heb zelf de NS-DV55. Is het model van vorig jaar maar is bijna identiek aan de NS-DV77/88. Enige verschillen die ik mij kan bedenken zijn de ietwat andere vormgeving, en de MP3-compatibiliteit.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over deze set. Door de beukenhouten afwerking en het losse display vindt ik 'm qua vormgeving ook mooier als de JVC. Heb uit veel recensies begrepen dat het geluid ook wat beter is. Wel twee minpuntjes: Ondanks dat er wel een S-Video-aansluiting op zit is het toch jammer dat er geen (RGB) scart-aansluiting aanwezig is. Verder mis ik af en toe het middenbereik op sommige audio-CD's. Het geluid is absoluut niet slecht hoor maar bij sommige CD's toch wat minder. DVD-audio daarentegen klinkt gewoon geweldig!
Volgens mij ondersteunt de JVC trouwens ook geen CD-R en CD-RW. Weet ik niet zeker.


Is btw zo'n JVC makkelijk/goedkoop regiovrij te maken? Voor de Pioneer is het heel makkelijk zonder dat ie openmoet, maar hoe zit dat met de JVC?
:confused:
Heb ik gelijk nog een vraag voor jou.
Hoe makkelijk kan de Pioneer dan regiovrij worden gemaakt? Waar kan dat het hoeveel kost het?

Succes met je keuze.

:)

Mike Philippens
07-01-2002, 16:11
Heb ik gelijk nog een vraag voor jou.
Hoe makkelijk kan de Pioneer dan regiovrij worden gemaakt? Waar kan dat het hoeveel kost het?
De Pioneer is 'geholpen' door een software aanpassing: hij wordt gestart met een speciale cd-rom waardoor de regioblock weg is. Onder andere te doen bij www.audiovision.nl, een zaak in Dordrecht voor €45. Bel ze voor de zekerheid even, want een vriend van me zei dat het bij deze zaak maak FL 75(gulden!) kost, en dat is minder dan €45... Klaar terwijl u wacht en de garantie blijft behouden.

Raskel
07-01-2002, 16:17
Hey Mike, haal ff de komma achter die link vandaan ;)

Jaded
07-01-2002, 23:20
Ah hij is dan toch regiovrij te krijgen zonder hardware aanpassingen?
Ik heb een dv444 van Pioneer.
Gaat het met deze ook?
Als het dankzij een cd-rom gaat, is dit danniet ergens vrij te verkrijgen op het net?

Mike Philippens
08-01-2002, 08:46
Ah hij is dan toch regiovrij te krijgen zonder hardware aanpassingen?
Voor zover ik weet wel en werkt het voor alle Pioneers. Ik heb geen flauw idee of die CD-ROM ergens te downloaden is. Persoonlijk zou ik 'm bewaken als een kip haar ei bewaakt en 'm zeker niet op internet gaan zetten. Maar ja...ik heb Ferengi's in de familie...
Het is ook maar €45, wees blij: ik heb een Sony en mag €150 neertellen.

tasso
08-01-2002, 10:08
Ik heb zelf ook de pioneer ns-dv55 en je kan hem regiovrij laten maken
bij de mediamarkt voor 100 piek.
Dan hoef je niet te lopen klote met zo'n cd

Mike Philippens
08-01-2002, 12:46
Dan hoef je niet te lopen klote met zo'n cd
Niemand hoeft ook met zo'n CD te kloten, dat doen ze in de winkel voor je... :D

the old one
08-01-2002, 18:52
zeg mike bedankt voor die link (hiernaar toe) ik heb dus ook zo'n pioneer (ns-dv55) set ben er tevreden over, ik vond hem het best klinken van de setjes die er in arnhem te koop waren. alleen over die cd voor regio vrij te maken kun je die ook kopen of moet ik eerst naar dordrecht. moet je er een afspraak maken of hoe gaat dat daar?....een waar heb je f1 2000 dvd vandaan die is echt kicken vertel waar !

Dadaveke
08-01-2002, 19:12
Ik heb de JVC th-a10r en ben er zeer tevreden over, maar er zijn wel nadelen : Deze speler draaid geen copieen en heeft geen mp3 funtie. in Nederland zijn deze spelers niet regio vrij, de mijne helaas ook niet.Over het geluid heb ik niet te klagen ben zeer tevreden.Zelfs Raskel is ermee tevreden en deze gozer is een fijn proever op het gebied geluid. :D :D :D

Mike Philippens
09-01-2002, 23:58
alleen over die cd voor regio vrij te maken kun je die ook kopen of moet ik eerst naar dordrecht.
Ik denk niet dat je 'm zomaar kunt kopen. Wat mij betreft moet je naar Dordrecht, maar er zullen best meer zaken zijn die dit doen. Ik denk dat je het gewoon zo links en rechts moet vragen. Anders weet ik het ook niet. Ik heb zelf helemaal geen Pioneer, maar ik heb het nagezocht voor een maatje van me, from there. Effe zoeken dus, of naar Dord (best leuke stad hoor...).
F1 2000 heb ik gewoon bij Dividence.nl besteld, maar je kunt 'm volgens mij zo'n beetje overal kopen. Is wel leuk om een jaaroverzicht te hebben. Geluid had mooier gekund (5.1 mix vanuit de wagen van Schumi ofzo :cool: ). Als fan moet je dit wel hebben vind ik. Ik verzamel ze vast om later aan mijn neefje te laten zien hoe ie moet rijden. Hij moet immers WK 2021 worden... ;)

the old one
10-01-2002, 19:51
ja is zeker de moeite waard om te hebben die dvd van f1 ben een echte fan (en ja ook van "grindbak verstappen") ik heb gebeld naar dat bedrijf in dort ga er zaterdag heen en laat hem regio vrij maken . je heb trouwens een goed keus in muziek joe satriani is echt top ben ook fan van hem en steve vai natuurlijk

Wisey
15-01-2002, 17:18
De Pioneer is 'geholpen' door een software aanpassing: hij wordt gestart met een speciale cd-rom waardoor de regioblock weg is. Onder andere te doen bij www.audiovision.nl, een zaak in Dordrecht voor €45. Bel ze voor de zekerheid even, want een vriend van me zei dat het bij deze zaak maak FL 75(gulden!) kost, en dat is minder dan €45... Klaar terwijl u wacht en de garantie blijft behouden.

Heb ff geemaild...kost €45,- (nog cheapy) klaar terwijl u wacht en
je moet meenemen: dvd speler , subwoofer en de kables tussen
sub en dvd speler. Donno why ze die nodig hebben..maybe voor
te testen?

the old one
15-01-2002, 20:11
je stroomvoorziening zit in de subwoofer vandaar dat je die moet meenemen, kijk gelijk ter plaatsen of alles goed werkt (zeker als je van ver moet komen) dus neem ook je afstand bediening mee anders kun je hem nog niet testen je moet namelijk zelf de regio aanzetten (door middel van toetsen combinatie en dat kan alleen met je afstandbediening).

groeten the old one

Wisey
15-01-2002, 22:04
je stroomvoorziening zit in de subwoofer vandaar dat je die moet meenemen, kijk gelijk ter plaatsen of alles goed werkt (zeker als je van ver moet komen) dus neem ook je afstand bediening mee anders kun je hem nog niet testen je moet namelijk zelf de regio aanzetten (door middel van toetsen combinatie en dat kan alleen met je afstandbediening).

groeten the old one

Wordt er ook zo'n chip ingezet..of niet..en garantie is in beide
gevallen weg? En moet je hem altijd handmatig instellen of kan je
hem ook op automatisch zetten ? En als laatste :) Hoe zit dat met
die RCE titels, kan ie die zonder problemen afspelen?

Groetjes,

Dennis

the old one
16-01-2002, 20:40
geen chip het is gewoon software