PDA

Bekijk de volledige versie : Martin Logan Mosaic



Mariusz
31-07-2004, 16:43
In mijn zoektocht naar een enigszins betaalbare high-end (stereo)speaker (een mond vol) is deze speaker mij opgevallen. Binnenkort probeer ik deze speaker te gaan beluisteren. Weet iemand hoe duur deze is voordat ik de moeite neem om naar de winkel af te reizen? Ik heb geen ervaring met magnetostaten, is dit een goed concept of zijn ML's onnodig duur? En zouden jullie de B&W N804 of 704 ervoor laten staan of niet? Graag jullie meningen hierover!

JCL
31-07-2004, 16:47
Gehoort heb ik geen van de speakers die hier boven staan. Maar dat ML goede speakers maken dat is een ding dat staat vast!

Als ik jou was zou ik naar een toko gaan waar je ze allemaal naast elkaar kan beluisteren liefst met een A/B schakel kastje. Neem eigen muziek mee, DVDs mee etc. Zorg ervoor dat je vertrouwd bent met de muziek die je mee neemt, dan kun je de verschillen nog beter horen.

Johan van den D.
01-08-2004, 07:46
Als ik jou was zou ik naar een toko gaan waar je ze allemaal naast elkaar kan beluisteren liefst met een A/B schakel kastje. Dat zal niet meevallen waar je deze speakers naast elkaar kunt beluisteren.
De ML speakers die ik tot nu toe gehoord heb zijn van uitstekende klasse.
Overigens is het wel zo dat je met dit soort speakers nog meer op de plaatsing moet letten en niet zomaar neer kunt zetten waar het jouw (ivm de inrichting van kamer) uitkomt.
Met normale speakers heb je dit al maar bij dit soort is dat nog meer van belang.
Overigens zal je ook ondersteuning nodig hebben van een goede subwoofer.

Mariusz
01-08-2004, 09:23
Volgens http://www.martinlogan.com/mosaic_speaker.html zit er een 20 cm woofer onder elke speaker, dus ik hoopte dat een sub in dit geval niet nodig was? Ik ken helaas nog geen winkel waar ze zowel de B&W tjes als de ML's hebben staan. Het zijn zeer excentrieke ontwerpen daar bij ML (vorm volgt functie?)! Is de afstraling van de magnetostaat mnder goed dan van een gewone luidspreker?

Johan van den D.
01-08-2004, 09:39
Het zijn dan wel hybride modellen maar toch zal de toevoeging van een sub een waardevolle aanvulling zijn.
In stereo gebruik kun je inderdaad de afweging maken om het zonder te doen maar ook daar kan het zeker wat toevoeging, althans dat is mijn mening.
De afstraling is niet zozeer minder maar wel minder breed als een gemiddelde normale speaker.
Daarnaast is er met dit soort speakers nog meer winst te behalen door een juiste opstelling dan bij normale speakers.
Het komt dus allemaal net iets nauwkeuriger.
Het uiterlijk is in ieder geval zeer mooi. :wink:
http://www.martinlogan.com/images/mosaic_zoom2.jpg

Albert Kostwinder
01-08-2004, 11:56
De mosaic kosten ca € 2950.-- per paar. Heb zelf hybride magnetostaten gehad, Apogee Centaur Minor. Hou er rekening mee dat ze soms wel meer dan 1 meter rondom vrij moeten kunnen staan. De Centaurs moesten minimaal 1.5 meter van de achterwand staan. Voor stereo, mits met goede versterking heb je geen sub nodig denk ik maar voor ht absoluut wel en is het goed integreren in een ht set vrij lastig vanwege het beperkte afstraal gedrag. Je moet eigenlijk in het midden luisteren bij dergelijke luidsprekers... ;)

G. Zandman
01-08-2004, 12:15
In mijn zoektocht naar een enigszins betaalbare high-end (stereo)speaker (een mond vol) is deze speaker mij opgevallen. Binnenkort probeer ik deze speaker te gaan beluisteren. Weet iemand hoe duur deze is voordat ik de moeite neem om naar de winkel af te reizen? Ik heb geen ervaring met magnetostaten, is dit een goed concept of zijn ML's onnodig duur? En zouden jullie de B&W N804 of 704 ervoor laten staan of niet? Graag jullie meningen hierover!

Voor puur stereo zou ik eerder voor Avalon of Audio Physic gaan.
Ik ken mensen die ML in een puur Ht omgeving hebben in die zijn er
erg content mee. Maar voor puur stereo namen ze geen ML.

http://my.hifi.nl/index.php?user=46 Deze heeft een HT omgeving, maar zou voor puur stereo toch wat anders kiezen. Nou weet ik niet of hij dat daar ook schrijft maar ik heb het van hem zelf en verzin het dus niet :lol:
Succes met jou keuze.


Gerrit

JCL
01-08-2004, 13:35
Garmtz kwam hier tot verkort ook maar is inmiddels weg? Al een hele tijd niets meer van gehoort. Hij schijnt idd een behoorlijk indrukwekkende set te hebben!

G. Zandman
01-08-2004, 13:55
Garmtz kwam hier tot verkort ook maar is inmiddels weg? Al een hele tijd niets meer van gehoort. Hij schijnt idd een behoorlijk indrukwekkende set te hebben!

Garmt zit veel bij een ander forum waar ik ook veel zit. Hij heeft inderdaad allemaal ML staan in een HT omgeving. Maar als hij puur voor stereo ging nam hij toch wat anders. Dit wil niet zeggen dat ML slecht is integendeel maar het komt net iets tekort.

Gerrit

Christiaan Sauer
01-08-2004, 14:38
Voor puur stereo heeft die laatst zelfs nog een losse stereoversterker gekocht. Weeet even niet of het een eindbak of een integrated was, maar hij heeft iig al iets van de stereo versterking ;)

Harry stadman
01-08-2004, 14:47
Elektrostaten zijn met name in het midhoog en hoog subliem.
het probleem met elektrostaten is het laag. wil je een goed laag kunnen weergeven met elektrostaten, moet je een behoorlijk oppervlak hebben. vandaar dat de meeste ook hybride zijn. voor het midhoog en hoog elektrostaat en voor het laag een gewone woofer(subwoofer).

elektrostaten vinden het zeker fijn om ruim te staan! met name de ruimte achter de elektrostaat is van zeer groot belang. als er niet genoeg lucht achter zit krijg je niet een goede diepte in het geluidsbeeld. elektrostaten zijn hier kritischer in dan de "normale" speakers en kunnen dan ook gewoon slecht klinken.

Christiaan:

Ik zeg ook niet voor niets iedere keer dat een HT set een andere instelling heeft dan een goede stereo-set(versterker)! en dat een ht eigenlijk niet zo goed geschikt is voor goede stereo-weergave.

Het feit dat steeds meer mensen omschakelen naar "dual opstellingen" onderbouwd alleen maar mijn visie.
Ikzelf maak ook onderscheid tussen HT geluid en stereo(muziek) geluid. dus voor beide andere apparatuur.! :wink:

Mariusz
01-08-2004, 15:19
Avalon is natuurlijk een geweldig merk. De enige enigszins betaalbare is de Avatar, maar die heeft maar weinig laag naar ik vermoed. De leukere typen (symbol en de Eidolon) zijn helaas asociaal duur. Ik ben in electrostaten geinteresseerd geraakt omdat een kennis van mij dacht dat ik vanwege problemen met de schelheid (misschien ben ik daar erg gevoelig voor :roll: ) maar eens moest luisteren naar een ML, vanwege het extreem natuurlijke midden en hoog. Mocht het nog lukken probeer ik de Avalon Avatar nog te beluisteren. Ik probeer alleen het budget te beperken tot 3000 euro als het even kan. AudioPhysic hebben ze niet bij mij in de buurt helaas.

G. Zandman
01-08-2004, 16:02
Avalon is natuurlijk een geweldig merk. De enige enigszins betaalbare is de Avatar, maar die heeft maar weinig laag naar ik vermoed. De leukere typen (symbol en de Eidolon) zijn helaas asociaal duur. Ik ben in electrostaten geinteresseerd geraakt omdat een kennis van mij dacht dat ik vanwege problemen met de schelheid (misschien ben ik daar erg gevoelig voor :roll: ) maar eens moest luisteren naar een ML, vanwege het extreem natuurlijke midden en hoog. Mocht het nog lukken probeer ik de Avalon Avatar nog te beluisteren. Ik probeer alleen het budget te beperken tot 3000 euro als het even kan. AudioPhysic hebben ze niet bij mij in de buurt helaas.

De schelheid waar jij het over hebt, heb ik bij B&W ook erg last van.
Vandaar dat ik ook op zoek ben naar wat anders. Zo kwam ik dus bij
de merken Avalon & Audio Physic zijn beide zeer muzikale speakers met een mooi natuurlijk hoog en zeker niet zo direct als B&W.

Maar het is maar waar je ze voor gaat gebruiken. zoals Harry hierboven ook al noemt zit er toch degelijk een andere manier van benaderen in het
verkrijgen van een goede HT en Stereo.

Gerrit

JCL
01-08-2004, 16:09
Elektrostaten zijn met name in het midhoog en hoog subliem.
het probleem met elektrostaten is het laag. wil je een goed laag kunnen weergeven met elektrostaten, moet je een behoorlijk oppervlak hebben. vandaar dat de meeste ook hybride zijn. voor het midhoog en hoog elektrostaat en voor het laag een gewone woofer(subwoofer).

elektrostaten vinden het zeker fijn om ruim te staan! met name de ruimte achter de elektrostaat is van zeer groot belang. als er niet genoeg lucht achter zit krijg je niet een goede diepte in het geluidsbeeld. elektrostaten zijn hier kritischer in dan de "normale" speakers en kunnen dan ook gewoon slecht klinken.

Christiaan:

Ik zeg ook niet voor niets iedere keer dat een HT set een andere instelling heeft dan een goede stereo-set(versterker)! en dat een ht eigenlijk niet zo goed geschikt is voor goede stereo-weergave.

Het feit dat steeds meer mensen omschakelen naar "dual opstellingen" onderbouwd alleen maar mijn visie.
Ikzelf maak ook onderscheid tussen HT geluid en stereo(muziek) geluid. dus voor beide andere apparatuur.! :wink:

Er zijn daarom toch ook mensen die allemaal monoblokken hebben? Dan heb je toch geen verschil meer met multichanel en stereo? Alle speakers zijn dan toch appart of zie ik dat verkeerd?

Christiaan Sauer
01-08-2004, 16:18
De pre nog ;)
Maar ook daar kun je natuurlijk oplossingen voor verzinnen :)
Stereovoorbak aan een processor hangen en daar weer monoblokken aanhangen. Hoe en wat van deze opstelling heb ik nooit begrepen (de combi-stereovoorbak - pro) maar dat zal wel even aan mij liggen :)
Het schijnt te kunnen.

G. Zandman
01-08-2004, 16:23
Er zijn daarom toch ook mensen die allemaal monoblokken hebben? Dan heb je toch geen verschil meer met multichanel en stereo? Alle speakers zijn dan toch appart of zie ik dat verkeerd?

Jij doelt op kanaal scheidingen dat de trappen op elkaar "storen"?

Ik denk niet dat Harry dat bedoelde. Ik denk meer aan klank en dynamische eigenschappen van versterkers en speakers.

Gerrit

Johan van den D.
01-08-2004, 19:04
Garmt zit veel bij een ander forum waar ik ook veel zit. Hij heeft inderdaad allemaal ML staan in een HT omgeving. Je bedoeld het HTForum of één van de andere fora,s waar ie rondhang. :P
Maargoed, mooie CRT op de foto,s van Garmt he...... :twisted:
http://my.hifi.nl/userimages/uid46_6c4514048d098dccd055f0735e64ddec.jpg

Mariusz
02-08-2004, 08:51
Dit ziet er mega indrukwekkend uit! Ik zou hier weleens mijn favoriete dvdtjes willen kijken (en luisteren natuurlijk!). Is dat jouw oude CRT, of is dat jouw droombeamer /projector/weetikveelhoedatdingheet, of iets anders? De Mosaic is een magnetostaat zag ik gister, is dat weer wat anders dan een electrostaat?

Harry stadman
02-08-2004, 09:41
Dit ziet er mega indrukwekkend uit! Ik zou hier weleens mijn favoriete dvdtjes willen kijken (en luisteren natuurlijk!). Is dat jouw oude CRT, of is dat jouw droombeamer /projector/weetikveelhoedatdingheet, of iets anders? De Mosaic is een magnetostaat zag ik gister, is dat weer wat anders dan een electrostaat?

ja en nee. een elektrostaat wordt ietsje anders aangestuurd dan een magnetostaat. echter, het princiepe blijft hetzelfde, namelijk een dun membraan wordt door elektrische pulsen heen en weer bewogen. voordeel hiervan is dat de beweging van het membraan de vervorming van alle elektrische contacten weer tegengaat, waardoor het midhoog en hoog ontzettend zuiver klinken. lees er is "bijna" geen vervorming aanwezig. het membraan wordt op tal van punten in beweging gebracht. hierdoor wordt door elk signaal ook op een bepaalde plek op het membraan een pulsgolf gecreëerd. doordat alle pulsen elkaar daardoor opheffen(ze komen elkaar tegen op het totale oppervlak van het membraan) kunnen ze een fenomenaal mid en hoog creëren.
met name de resolutie(detailrijkdom) is erg mooi.
bij magnetostaten gebeurd dit door magnetisme van permanente magneten en de magnetisme van de draden waar de stroom door vloeit. :wink:

Ik heb begrepen dat magnetostaten niet of minder slijten dan elektrostaten. elektrostaten slijten langzaam en zijn zeker na een jaar of 10-15 versleten, waardoor het noodzakelijk wordt om een nieuw membraan te laten plaatsen. :wink:

Tip:

voor magnetostaten kijk dan ook eens naar magneplanar 1.6 of hoger. ze zijn al vanaf 1250 dolar per paar en schijnene echt fantastisch te klinken. :wink:

website magneplanar:
http://www.magneplanar.com/


P.s.
die droom-beamer zal wel een barco zijn?!
op professioneel monitor en bioscoop gebied is Barco een begrip. :wink:

Harry stadman
02-08-2004, 10:10
Er zijn daarom toch ook mensen die allemaal monoblokken hebben? Dan heb je toch geen verschil meer met multichanel en stereo? Alle speakers zijn dan toch appart of zie ik dat verkeerd?

Jij doelt op kanaal scheidingen dat de trappen op elkaar "storen"?

Ik denk niet dat Harry dat bedoelde. Ik denk meer aan klank en dynamische eigenschappen van versterkers en speakers.

Gerrit

klopt als een bus! :wink:

een stereoversterker wordt afgesteld voor detaillering. een HT versterker(receiver) wordt afgesteld op explosiviteit. lees: volumineus hoog en laag.

vandaar dat een goede stereoversterker vaak mooi gebalanceerd klinkt(wat veel beter voor het weergeven van muziek is) en een HT versterker/receiver vaak wat hard en agressief overkomt. :wink:

Christiaan Sauer
02-08-2004, 10:33
[quote=G. Zandman]
Maargoed, mooie CRT op de foto,s van Garmt he...... :twisted:


Die jij nu aan je plafond hebt hangen :roll: ;) :D (y)

G. Zandman
02-08-2004, 12:28
klopt als een bus! :wink:

een stereoversterker wordt afgesteld voor detaillering. een HT versterker(receiver) wordt afgesteld op explosiviteit. lees: volumineus hoog en laag.

vandaar dat een goede stereoversterker vaak mooi gebalanceerd klinkt(wat veel beter voor het weergeven van muziek is) en een HT versterker/receiver vaak wat hard en agressief overkomt. :wink:

Begrijpen we elkaar eindelijk eens :wink:


Gerrit

G. Zandman
02-08-2004, 12:35
voordeel hiervan is dat de beweging van het membraan de vervorming van alle elektrische contacten weer tegengaat, waardoor het midhoog en hoog ontzettend zuiver klinken. lees er is "bijna" geen vervorming aanwezig.

Dat is de reden denk ik dat een Elektrostaat het zo goed doet in HT.
Totaal geen kleuring bij dialogen en een elektrostaat heeft een hoger
rendement (er zijn geen bewegende delen, conussen)
Dit zul je enorm goed ervaren bij omgevings geluiden, wat je vaak in een
film hebt. De kleinste details worden perfect weergeven en de snelheid natuurlijk.


Gerrit

G. Zandman
02-08-2004, 12:40
Om Harry's statement maar eens te onderbouwen :

"Home Theater Speakers" is a term for speakers which have been designed for extremely wide dynamic range and dispersion characteristics thought to enhance the home theater experience
Reproducing the dynamic range of gun shots and car crashes, etc. has pushed speaker development in directions which do not enhance music reproduction.

Lijkt me duidelijk toch, dit pak ik gewoon bij een speakerfabrikant weg!


Gerrit

Harry stadman
02-08-2004, 14:09
Om Harry's statement maar eens te onderbouwen :

"Home Theater Speakers" is a term for speakers which have been designed for extremely wide dynamic range and dispersion characteristics thought to enhance the home theater experience
Reproducing the dynamic range of gun shots and car crashes, etc. has pushed speaker development in directions which do not enhance music reproduction.

Lijkt me duidelijk toch, dit pak ik gewoon bij een speakerfabrikant weg!


Gerrit

he,he,he,

de oude baas is zo gek nog niet! :wink:
mijn oren vangen precies op wat zij beschrijven. ik had het nog niet zo expliciet gelezen maar ik hoor duidelijk zelf de verschillen bij de sets. :wink:



Begrijpen we elkaar eindelijk eens :wink: .

dat valt toch wel een beetje mee :? :shock:
we hebben beide onze visie op audiogebied en laten elkaar netjes vrij in keuze en optiek. :wink:

ja, elektrostaten/magnetostaten kunnnen enorme detaillering ten toon spreiden. echter een heleboel mensen vinden ze toch wat te "plastisch" klinken.
Ikzelf ben toch wel lichtelijk fan van elektrostaten/magnetostaten. zeker het hoog en middengbied is meestal subliem. :wink:

Harry stadman
02-08-2004, 14:33
Volgens http://www.martinlogan.com/mosaic_speaker.html zit er een 20 cm woofer onder elke speaker, dus ik hoopte dat een sub in dit geval niet nodig was? Ik ken helaas nog geen winkel waar ze zowel de B&W tjes als de ML's hebben staan. Het zijn zeer excentrieke ontwerpen daar bij ML (vorm volgt functie?)! Is de afstraling van de magnetostaat mnder goed dan van een gewone luidspreker?

Dit klopt wel:
bij elektro/magnetostaten is de straling ter grootte van het paneel. het geluid treedt niet uit de speakers zoals vaak bij dynamische speakers het geval is. dus, hier is de grootte van het paneel van belang. het is inderdaad zo dat hoe groter het paneel is, hoe beter de elektrostaat/magnetostaat. daarom zijn de topmodellen elektro/magnetostaten ook zo groot (soms wel 2 meter of meer) om een voldoende grote oppervlak te hebben/verkrijgen. dit komt ook de laagweergave ten goede. voor een goed laag heb je een groot paneel/oppervlak nodig. vandaar ook dat vaak gekozen wordt voor hybride oplossingen om de speakers toch maar een beetje "handzaam" te houden.

bij een goede dynamische speakers heb je vaak het fenomeen dat het geluid echt buiten de speakers gaat treden. dat je als het ware een zeer groot/breedt en diep 3D geluidsbeeld krijgt. :wink:

G. Zandman
02-08-2004, 14:44
ja, elektrostaten/magnetostaten kunnnen enorme detaillering ten toon spreiden. echter een heleboel mensen vinden ze toch wat te "plastisch" klinken.
Ikzelf ben toch wel lichtelijk fan van elektrostaten/magnetostaten. zeker het hoog en middengbied is meestal subliem. :wink:

Dat is denk ik ook de reden waarom ze zo geschikt zijn in HT.

Ik zelf vind een klein beetje kleuring in een speaker of apparaat niet erg, het geeft vaak net dat stukje emotie en warmte weer in de muziek en dat is iets wat je in HT absoluut niet wilt.

Gerrit

Johan van den D.
02-08-2004, 16:26
Dit ziet er mega indrukwekkend uit! Ik zou hier weleens mijn favoriete dvdtjes willen kijken (en luisteren natuurlijk!). Is dat jouw oude CRT, of is dat jouw droombeamer /projector/weetikveelhoedatdingheet, of iets anders? Het is de "oude" CRT projector van Garmt maar nu hangt is dus bij mij. :P
Geweldig film kijken met zo,n apparaat.

Harry stadman
02-08-2004, 17:06
Dit ziet er mega indrukwekkend uit! Ik zou hier weleens mijn favoriete dvdtjes willen kijken (en luisteren natuurlijk!). Is dat jouw oude CRT, of is dat jouw droombeamer /projector/weetikveelhoedatdingheet, of iets anders? Het is de "oude" CRT projector van Garmt maar nu hangt is dus bij mij. :P
Geweldig film kijken met zo,n apparaat.

Johan,

wat voor beamer is het?

het lijkt op zo'n enorme barco. :wink:

just curious. :wink:

Harry stadman
02-08-2004, 17:11
ja, elektrostaten/magnetostaten kunnnen enorme detaillering ten toon spreiden. echter een heleboel mensen vinden ze toch wat te "plastisch" klinken.
Ikzelf ben toch wel lichtelijk fan van elektrostaten/magnetostaten. zeker het hoog en middengbied is meestal subliem. :wink:

Dat is denk ik ook de reden waarom ze zo geschikt zijn in HT.

Ik zelf vind een klein beetje kleuring in een speaker of apparaat niet erg, het geeft vaak net dat stukje emotie en warmte weer in de muziek en dat is iets wat je in HT absoluut niet wilt.

Gerrit

gerrit,

dat is best mogelijk. :wink:

ook bij audio heb je eigenlijk 3 stromingen:

1) iemand die gaat voor muzikaliteit.
2) detaillisten.
3) ertussen in.

vandaar ook zo'n groot aanbod van apparatuur en speakers; voor elke voorkeur wat wils. :wink:
Ikzelf hoor bij groep 3. ik wil wel graag alle details horen die op cd/plaat aanwezig zijn maar het mag/moet wel muzikaal blijven/klinken.

helaas is keuze optie 3 ook het moeilijkst te realiseren.

Johan van den D.
02-08-2004, 18:12
Johan,

wat voor beamer is het?

het lijkt op zo'n enorme barco. :wink:

just curious. :wink:Het is een 7 inch CRT van Mitsubishi.
Grandioos apparaat en daar hoef je geen Barco voor te kopen. (op de toppers na natuurlijk.)

JCL
02-08-2004, 18:16
Johan,

wat voor beamer is het?

het lijkt op zo'n enorme barco. :wink:

just curious. :wink:Het is een 7 inch CRT van Mitsubishi.
Grandioos apparaat en daar hoef je geen Barco voor te kopen. (op de toppers na natuurlijk.)

Dat ding weegt toch ook 70 of 80 kilo of is dat zijn nieuwe?

Harry stadman
02-08-2004, 18:28
Johan,

wat voor beamer is het?

het lijkt op zo'n enorme barco. :wink:

just curious. :wink:Het is een 7 inch CRT van Mitsubishi.
Grandioos apparaat en daar hoef je geen Barco voor te kopen. (op de toppers na natuurlijk.)

het leek inderdaad veel op zo'n grote barco.

er zijn natuurlijk meer goede beamers op de markt. al is barco wel een begrip. :wink:

mitsubischi maakt trouwens ook goede monitoren met hun diamondtron techniek(zoiets als trinitron :wink: ).
ziet er erg indrukwekkend uit. hoe krijg je zo'n groot apparaat aan je zolder netjes weggewerkt? :roll: :shock:

Ik krijg er het bioscoopgevoel van! (y)

Johan van den D.
02-08-2004, 19:57
Dat ding weegt toch ook 70 of 80 kilo of is dat zijn nieuwe?De Mitsubishi weegt inderdaad 76 kg (als ik het goed heb)
Met 4 man op moeten hangen, drie om te tillen en één om te kijken/sturen zodat ie goed op zijn beugel hing.
Zwaar genoeg dus :P

Johan van den D.
02-08-2004, 20:03
er zijn natuurlijk meer goede beamers op de markt. al is barco wel een begrip. :wink: Barco beheerst inderdaad zo,n beetje de gehele markt met hun verkoop aantallen.

hoe krijg je zo'n groot apparaat aan je zolder netjes weggewerkt? :roll: :shock: Mijn bioscoopje is gelukkig in een geheel aparte ruimte (niet op zolder, je zal al die trappen omhoog moeten met zo,n projector :shock: ) en wegwerken is dus niet nodig.
Wel wil ik er een keer een hushbox omheen maken.
Heb wel foto,s van mijn biosje alleen heb ik geen flauw idee hoe ze hier te plaatsen daar ik geen eigen site heb. :?

ps. sorry voor het off topic. :o

JCL
02-08-2004, 20:41
er zijn natuurlijk meer goede beamers op de markt. al is barco wel een begrip. :wink: Barco beheerst inderdaad zo,n beetje de gehele markt met hun verkoop aantallen.

hoe krijg je zo'n groot apparaat aan je zolder netjes weggewerkt? :roll: :shock: Mijn bioscoopje is gelukkig in een geheel aparte ruimte (niet op zolder, je zal al die trappen omhoog moeten met zo,n projector :shock: ) en wegwerken is dus niet nodig.
Wel wil ik er een keer een hushbox omheen maken.
Heb wel foto,s van mijn biosje alleen heb ik geen flauw idee hoe ze hier te plaatsen daar ik geen eigen site heb. :?

ps. sorry voor het off topic. :o

Zo ken ik er nog wel 1 over trappen gesproken. Mijn broer zit dus wel op een grote zolderkamer. Zijn Sony KV-32FX60 moest dus ook naar boven maar dit kon niet in de doos :P . De man van de winkel was ook een beetje bang dat hij er weer een zou slopen. Hij had een weer ervoor een 92CM Sony FQ van een karretje laten vallen en daar kon hij niet helemaal tegen. Daar komt nog eens bij dat mijn (onze) moeder een keer mijn broers CD speler (die hij op proef had van dezelfde winkel) had gemold door de plank schoon te maken en dat had tot gevolg dat er een drager afbrak en de hele CD speler naar de grond kwam zetten. Was niet vreselijk duur, hoewel? Wel een paar honderd gulden toen nog.

Lang (off-topic) verhaal kort, de TV is er gekomen maar niet naardat er meer dan een uur is gesjowd om maar niet de muur te raken en te beschadigen.

Mariusz
04-08-2004, 16:02
Ik heb net de Mosaics beluisterd op een exotische set van Goldmund (€20.000!) en tot mijn verbazing was de klank zeer schel (ja alweer). Het was nog veel en veel erger dan bij mij thuis. De stem van Celine Dion knetterde haast vervormd van het doek af. De verkoper was het met me eens en ik ga vrijdag de speakers (en andere) beluisteren op een Primare versterker. De positieve kanten waren de fantastische zuiverheid en ruimtelijkheid, de precieze plaatsing en de luchtigheid van het geheel. De bas was aan de dunne kant, en er leek mij een dip in het zeg 200-600Hz gebied te zitten (warmte dus). Dat deden de B&Ws veel beter. wordt vervolgd... :P