PDA

Bekijk de volledige versie : Denon 2805



Guest_05
02-08-2004, 07:08
Vraagje, Heeft iemand de Denon 2805 al staan. En wat zijn zijn/haar ervaringen ermee??? En vooral ook icm welke luidsprekers???

Aangezien de 2803 een uitlopend model is, zit ik er aan te denken om een 2805 te gaan kopen. Vooral ook omdat ik die 2803 al zo fantastisch vond.

Christiaan Sauer
02-08-2004, 10:44
Dan heb ik het vermoeden dat je bijna net zo rustig voor de 2803 kunt gaan. Die moet je dan met wat leuke korting te pakken kunnen krijgen.
Maar ik heb geen idee wat de extra's features zijn van de 2805, en hoeveel waarde je hecht aan die extra dingen :)
ps: de Pioneer AX3 zit ook in die prijsklasse :) Fragmentje goedkoper zelfs nog geloof ik.

Guest_05
02-08-2004, 10:47
wat ik even snel kon zien, toen ik beide spec lijsten naast elkaar hield, is het een beetje power (10w), "automatische setup" (handig?), en een aantal formaten meer die die aankan volgens mij.
Ik zal ook eens kijken naar de Pioneer AX3 en is de Vincent SV382 misschien ook een optie???
Vraag is natuurlijk, wat heb je aan al die formaten, want welk formaat gebruik je het meest???

Harry stadman
02-08-2004, 13:50
wat ik even snel kon zien, toen ik beide spec lijsten naast elkaar hield, is het een beetje power (10w), "automatische setup" (handig?), en een aantal formaten meer die die aankan volgens mij.
Ik zal ook eens kijken naar de Pioneer AX3 en is de Vincent SV382 misschien ook een optie???
Vraag is natuurlijk, wat heb je aan al die formaten, want welk formaat gebruik je het meest???

Het ligt eraan.
ben je toekomst gericht kan het best handig zijn om een 7.1 receiver aan te schaffen. het ligt ook een beetje aan de grootte van je kamer. een 7.1 is meestal erg moeilijk te plaatsen.

een goede 5.1 of 6.1 kan goed klinken.
ik denk dat de meest gebruikte formaten zijn:
5.1 DD (dolby Digital)
5.1 DTS (digital theater systems).

ja, die vincent is zeker geen slechte versterker/receiver. :wink:

dat verschil van 10 watt merk je niet echt lijkt mij.
automatische setup: de meeste HT mensen gaan handmatig via een DB-meter alle speakers inregelen.

Guest_05
03-08-2004, 15:00
Ik hoorde net van een collega dat er in AudioVision (duits) in het september nummer een uitgebreide test komt van de Denon 2805. Dus dat gaat interessant worden. Dit blad komt 18 augustus uit. Hopelijk hebben ze dan eindelijk een redelijk onafhankelijke review met de pros en cons.

Ik sluit me er helemaal bij aan, als je zegt dat op zich 5.1dd en 5.1dts het meest gebruikt is. En inderdaad, 10 watt zal je niet merken volgens mij.
Wat ik wel tot nog toe heb gehoord t.a.v. die automatische setup is dat deze redelijk aardig werkt. Wat niet inhoud dat ik het volledig automatisch zou doen. Een goede vriend van me, zal ik vragen om mij er mee te helpen. :-) Aangezien hij veel meer ervaring heeft met instellen.

G. Zandman
04-08-2004, 08:33
Ik hoorde net van een collega dat er in AudioVision (duits) in het september nummer een uitgebreide test komt van de Denon 2805. Dus dat gaat interessant worden. Dit blad komt 18 augustus uit. Hopelijk hebben ze dan eindelijk een redelijk onafhankelijke review met de pros en cons.

Ik sluit me er helemaal bij aan, als je zegt dat op zich 5.1dd en 5.1dts het meest gebruikt is. En inderdaad, 10 watt zal je niet merken volgens mij.
Wat ik wel tot nog toe heb gehoord t.a.v. die automatische setup is dat deze redelijk aardig werkt. Wat niet inhoud dat ik het volledig automatisch zou doen. Een goede vriend van me, zal ik vragen om mij er mee te helpen. :-) Aangezien hij veel meer ervaring heeft met instellen.

Ik persoonlijk zou niet zo veel waarde hechten aan z'n review. Tuurlijk is het leuk om te zien dat jou apparaat goed getest wordt. Maar zie het meer
als een bevestiging of zoiets. Gewoon op je gehoor afgaan en niet te veel op een tijdschrift.

Gerrit

Guest_05
04-08-2004, 10:55
Daar ben ik het helemaal mee eens. Horen is geloven. That's the rule. En het blijft altijd persoonlijke smaak over wat mooi is, of wat niet. Maar zo;n review kan inderdaad wel een mooie bevestiging zijn van je eigen oordeel :-)