PDA

Bekijk de volledige versie : Games: Doom 3 en/of Half Life 2?



Elessar
02-08-2004, 15:21
Games: Doom 3 en/of Half Life 2?

Hallo iedereen

Ik ben benieuwd of er medeleden zijn die ook erg uitkijken naar deze games. Wat zijn jullie gedachten over deze games?
Welke van de twee? Wat zal de adviesprijs worden? etc

Deel uw gedachten :P

Tom van den Hout
02-08-2004, 15:41
hl2 !

Mag onderhand wel eens komen ;(

Najaaa eigenlijk is het ws toch niet half life wat ik ga spelen, maar weer counter-strike : o) na 3 jaar nog steeds leuk ;P maar een nieuw deel zal ook leuk zijn :D

Mark de Jong
02-08-2004, 15:49
Dat kon niet in deze thread:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=8687

? :roll:

John Sital
02-08-2004, 17:22
kweenie, als ze op ps2 komen allebei.

Richard B.
02-08-2004, 18:14
Ik koop en speel niet zoveel PC-games meer maar naar Halflife 2 kijk ik wel uit. Aan het origineel heb ik erg dierbare herinneringen.

Nu alleen nog een PC met toereikende specs... :oops:

Elessar
03-08-2004, 20:24
Ja de games eisen idd erg veel :(

Maar ik had ook in een interview gelezen dat je de kwaliteit van iig Doom 3 kunt bepalen.
Je kunt dan kiezen uit oa:
- medium quality
- high quality
- ultra high quality etc

Erg handig, want dat betekent dat je het spel toch nog wel kunt spelen ook al heb je niet de allerbeste hardware.
Bij HL 2 was er volgens mij net zon systeem alleen is van dat spel nog geen releasedatum bekend :(

Heeft iemand Doom 3 al gesignaleerd in de winkels en evt de prijzen?
Hij zou vandaag namelijk uitkomen in bepaalde landen :)

Jurgen V
03-08-2004, 20:41
Ik kijk het meest uit naar Half-life 2 maar denk niet dat ik die zal kunnen spelen. :(

pokalapoketl
04-08-2004, 00:12
Heeft iemand Doom 3 al gesignaleerd in de winkels en evt de prijzen?
Hij zou vandaag namelijk uitkomen in bepaalde landen :)

Hij komt hier "tussen 6 en 13 augustus" uit (ja het wordt steeds duidelijker met Europese release dates). Hij is wel al een aantal dagen voor de officiele release (vandaag) al verkocht en natuurlijk al weer uitgebreid op het internet te vinden.

Zelf kijk ik het meeste uit naar Half Life 2, de opvolger van een van mijn favoriete games. Doom³ lijkt me niets voor mij omdat ik nou eenmaal een wuss ben ;). Maar voor een goede prijs, niet die achterlijke €60 waar hij nu voor staat, koop ik hem ooit misschien wel.

De systeemeisen voor HL2 schijnen nog mee tevallen al moet je wel wat inleveren op detail. Voorlopig zijn de minimum eisen een 1,2GHz processor, 256 MB RAM en een directx 7 videokaart. De release kandidaat gaat deze maand als het goed is naar Vivendi die hem zal beoordelen en in september zou hij dan uit moeten komen.

MGdutch
04-08-2004, 10:44
Half life 2 lijkt me het gaafst. Als mijn computer het aankan zal ik die zeker na een tijdje als hij wat goedkoper is aanschaffen :D.

Elessar
04-08-2004, 23:36
De systeemeisen voor HL2 schijnen nog mee tevallen al moet je wel wat inleveren op detail. Voorlopig zijn de minimum eisen een 1,2GHz processor, 256 MB RAM en een directx 7 videokaart. De release kandidaat gaat deze maand als het goed is naar Vivendi die hem zal beoordelen en in september zou hij dan uit moeten komen.

Ik las ook ergens dat ze rekening wilden houden met trouwe HL fans die geen supercomputer hebben door de specs laag te houden. Erg cool moet ik zeggen :)
Ben benieuwd of het spel echt zo goed is als iedereen verwacht. Zelf denk ik toch wel stiekem dat HL2 de betere van de 2 word, maar we zullen zien :twisted:


Voor de Doom 3 fans:
Vandaag was ik langsgegaan bij de Bart Smit op Zuidplein te Rotterdam om te informeren wanneer het spel uit zou komen. De verkoper ging het voor me nakijken en vertelde dat het spel eigenlijk al binnen had moeten zijn maar dat ze een vertraging hadden :? Weet iemand of dit ook voor de Mediamarkt etc geldt?

Martin Stanneveld
09-08-2004, 14:44
Dat donkere in doom 3 kun je heel makkelijk veranderen door de brightness level omhoog te gooien in het menu "options" :roll:

Ik vindt het een vrij moeilijk spel maar wel leuk.

pieter bond
09-08-2004, 15:15
Half Life 2 zonder twijfel

HiddeV
09-08-2004, 20:12
battlefield! :D

Joost v.d. Ham
09-08-2004, 20:27
half life 2 lijkt me wel wat....

doom doet me helemaal niets

Dick van Drie
10-08-2004, 00:22
Waarschijnlijk geen van beide, maar voorkeur gaat wel uit naar half life 2. hl2 ziet er wel aardig uit, maar mijn pc met p4 2.4 gh, 512 mb en geforce 4 ti 4800 zal er zelfs moeite hebben. Doom 3 kan me helemaal al niet boeien.

Ik koop liever af en toe een dvdtje...

Flabmaster2000
10-08-2004, 00:37
Ik denk dat ik voor HL2 ga,Doom heeft me nooit echt kunnen boeien.
En dat trek ik denk ik niet met mijn 2 gig processor,ondanks mijn Ati Radeon 9800 pro kaart,maar dit spel vraagt zooooooo veel van mijn arme pc,dat doe ik hem niet aan.
Een vriend daarin tegen,heeft wel weer geluk,die gek(dat is hij zeker na dit voorval --->) heeft een Alienware Area-51 gekocht!!!
ALIENWARE......Dat zijn de moeders van alle gaming pc's!!!!
dit zijn de specs:(kijk en huiver...net als ik)


Case: Alienware Full-Tower Case with 480 Watt PSU - Plasma Purple
Power Supply: 650 Watt Max Power Supply Upgrade
Cable Management: Alienware Cable Management System
Video Cooling: AlienIce™ Video Cooling System - Astral Blue
Processor: Intel® Pentium® 4 Processor w/ HT Technology Extreme Edition 3.4GHz 2MB Cache
Motherboard: Intel® D925XCV Desktop Board
Memory: 2GB Dual Channel DDR2 PC-4300 SDRAM at 533MHz - 4 x 512MB
Video Card: NVIDIA GeForce™ Ultra 6800 PCI Express 256MB DDR3 w/Dual Digital and TV Out
Performance Optimiser: AlienAdrenaline: Video Performance Optimiser
Hard Drive: 120GB Seagate Barracuda Serial ATA 7200rpm w/ 8MB Cache - Quantity 1
Optical Drive One: 16/48x IDE DVD-ROM Drive - Black - w/Software MPEG-2 Decoder
Optical Drive Two: Plextor PX-712A 12x DVD±R/W Drive - Black
Sound Card: Creative Sound Blaster® Audigy 2 6.1
Network Card: Integrated High Performance Intel Gigabit Ethernet Adapter
Floppy Drive & Additional Storage: 1.44 MB Floppy Drive - Black
Operating System: Microsoft® Windows® XP Professional UK
Free T-Shirt: Alienware® T-Shirt - Black - XL
Automated Support: AlienAutopsy: Automated Technical Support Request System
Warranty: 2-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support

Ik had het niet gedaan,maar ja...er is altijd baas boven baas!!!
Zucht!!!

Flabmaster2000
10-08-2004, 22:18
Al mijn games en dvd's zijn legaal.......en ben daar nu in deze tijden toch wel trots op,dat ik niet naar The Dark Side wordt getrokken...lol
:wink:

Elessar
12-08-2004, 21:18
ik speel nu al eventjes DOOM III en het spel kan mij erg bekoren! Een heerlijke creepy sfeer, dat gecreeerd wordt door de uitstekende geluiden ( die voortreffelijk tot hun recht komen in surround )gecombineerd met geweldige gfx.
Kippenvel gegarandeerd!

Kben beniewd! Ik ga morgen maar Weer eens langs bij de Mediamarkt om te zien of ze m nu wel hebben. Nu maar hopen dat t spel niet daadwerkelijk 60 euro kost :?

netfox
14-08-2004, 16:34
Ik heb daarstraks Doom 3 gekocht. Zeker een aanrader. Helaas 60 euro... eigenlijk iets teveel. Maargoed...

Ronald Stiebolt
14-08-2004, 16:46
Ik heb daarstraks Doom 3 gekocht. Zeker een aanrader. Helaas 60 euro... eigenlijk iets teveel. Maargoed...

5 Tientjes bij MM Rotterdam Alexandrium, sorry.... :wink:

Mededeling (aan IEDEREEN):

Het geleuter over illegale copieen is hier NIET toegestaan en het valt mij dan ook op dat reguliere bezoekers er zich alhier schuldig aan maken. Jullie weten de regels en zij die ze niet kennen: denk 's logisch na!

Al deze posts worden verwijderd en herhaling zal leiden tot een waarschuwing! :evil:

John Sital
14-08-2004, 16:54
screw half life en doom 3, killzone wordt beter dan deze 2 tezamen :P

netfox
14-08-2004, 16:58
Ik heb daarstraks Doom 3 gekocht. Zeker een aanrader. Helaas 60 euro... eigenlijk iets teveel. Maargoed...

5 Tientjes bij MM Rotterdam Alexandrium, sorry.... :wink:
Ik troost me met het feit dat ik er niet vlakbij woon. Ik had het wel bij CD-Wow kunnen bestellen. Met kortingsbonnen 35,- euro.

Flabmaster2000
14-08-2004, 22:51
screw half life en doom 3, killzone wordt beter dan deze 2 tezamen :P

Zegt de "kenner".....

John Sital
15-08-2004, 07:23
screw half life en doom 3, killzone wordt beter dan deze 2 tezamen :P

Zegt de "kenner".....

idd en als jij ook maar een fragment van killzone had gezien dan zul je het met mij eens zijn :P

netfox
15-08-2004, 13:15
Killzone... is dat niet die Nederlandse FPS voor de PS2?

Flabmaster2000
15-08-2004, 16:53
ja is van Guerilla...zitten dacht ik in amsterdam....

http://www.killzoneps2.com/

netfox
15-08-2004, 16:58
screw half life en doom 3, killzone wordt beter dan deze 2 tezamen :P
als jij ook maar een fragment van killzone had gezien dan zul je het met mij eens zijn :P
Ik ben, na het zien van een fragment, niet onder de indruk. Komt misschien ook omdat ik niet zo'n Playstation fan ben. En momenteel kan niets spannender en beter zijn dan Doom 3 ;)

Flabmaster2000
15-08-2004, 16:58
En dan nog,je kunt mij niet vertellen dat een PS2 spel er beter uit kan zien,dan een pc spel met de nieuwste grafische kaart etc etc.Daar komt nog bij dat de PS2 van de 3 next gen consoles de minste graphics heeft.En dat zijn niet mijn woorden........

John Sital
15-08-2004, 18:19
En dan nog,je kunt mij niet vertellen dat een PS2 spel er beter uit kan zien,dan een pc spel met de nieuwste grafische kaart etc etc.Daar komt nog bij dat de PS2 van de 3 next gen consoles de minste graphics heeft.En dat zijn niet mijn woorden........

afgaande op deze woorden trek ik de conclusie dat jij niet veel van gamen afweet, overigens niet sarcastisch bedoeld: of een spel grafisch top is maakt helemaal niks uit, als de gameplay maar top is, en dat is dus bij de ps2 games beter vertegenwoordigd dan bij de grafische sterkere xbox games, tevens is de ps2 de best verkopende console ter wereld met 50 miljoen units...iets wat xbox en gamecube tezamen niet eens kunnen waarmaken, maar dat terzijde, gaat om de games, en elke console heeft zijn toppers en baggerspellen. doom 3 en half life 2 zijn idd sterke titels op zich maar killzone trekt het fps genre breder en daardoor wordt ie beter dan doom 3 en half life 2, en je hebt het voordeel dat je niet telkens je pc hoeft up te graden :twisted:

Flabmaster2000
15-08-2004, 19:06
afgaande op deze woorden trek ik de conclusie dat jij niet veel van gamen afweet, overigens niet sarcastisch bedoeld: of een spel grafisch top is maakt helemaal niks uit, als de gameplay maar top is, en dat is dus bij de ps2 games beter vertegenwoordigd dan bij de grafische sterkere xbox games, tevens is de ps2 de best verkopende console ter wereld met 50 miljoen units...iets wat xbox en gamecube tezamen niet eens kunnen waarmaken, maar dat terzijde, gaat om de games, en elke console heeft zijn toppers en baggerspellen. doom 3 en half life 2 zijn idd sterke titels op zich maar killzone trekt het fps genre breder en daardoor wordt ie beter dan doom 3 en half life 2, en je hebt het voordeel dat je niet telkens je pc hoeft up te graden :twisted:

De reden dat ps de best verkochte unit is is dat de console gewoon heel gevoelig bleek te zijn voor kopieeren. Je ziet dat ook bij de x-box. Nu dat de hardschijf al enige tijd gekraakt is loopt de verkoop hier van ook een stuk omhoog. Nintendo mag dan wel niet veel games en consoles bij de consument hebben, waardoor ze minder markt terein hebben, maar voordat ze een spel releasen willen ze ker zijn dat het af is. Neem een spel als metroid, af rogue squadron. Grafisch kan denk ik geen van de andere consoles hier aan tippen.

Ik snap ook niet dat je kan beweren dat een spel als Killzone ( op een console) beter kan zijn dan bijvoorbeeld half life 2, want een console zit vast aan een bepaalde grote van het spel. Op de pc kan je altijd patches of mods verwachten, kijk naar half life 1. Counterstrike, 1 van werelds meest gespeelde games die er is. Dan nog niet gesproken of alle andere mods die gebaseerd zijn op half life 1. De speelbaarheid is gewoon een kwestie van wennen, persoonlijk vind ik als je te lang met een ps 2 conroller speelt je met je duimen van de pookjes afglijd. Geef mij maar een muis en een keyboard. WSAD, dichter bij je vingers kan je het niet hebben, probeer maar eens zo precies als met een muis een headshot te doen :wink:

Flabmaster2000
15-08-2004, 19:07
ps,wordt je dvd collectie soms gesponsord door Sony dat je zo laaiend positief bent over de ps2????? :wink: :wink: :wink:

John Sital
15-08-2004, 19:15
afgaande op deze woorden trek ik de conclusie dat jij niet veel van gamen afweet, overigens niet sarcastisch bedoeld: of een spel grafisch top is maakt helemaal niks uit, als de gameplay maar top is, en dat is dus bij de ps2 games beter vertegenwoordigd dan bij de grafische sterkere xbox games, tevens is de ps2 de best verkopende console ter wereld met 50 miljoen units...iets wat xbox en gamecube tezamen niet eens kunnen waarmaken, maar dat terzijde, gaat om de games, en elke console heeft zijn toppers en baggerspellen. doom 3 en half life 2 zijn idd sterke titels op zich maar killzone trekt het fps genre breder en daardoor wordt ie beter dan doom 3 en half life 2, en je hebt het voordeel dat je niet telkens je pc hoeft up te graden :twisted:

De reden dat ps de best verkochte unit is is dat de console gewoon heel gevoelig bleek te zijn voor kopieeren. Je ziet dat ook bij de x-box. Nu dat de hardschijf al enige tijd gekraakt is loopt de verkoop hier van ook een stuk omhoog. Nintendo mag dan wel niet veel games en consoles bij de consument hebben, waardoor ze minder markt terein hebben, maar voordat ze een spel releasen willen ze ker zijn dat het af is. Neem een spel als metroid, af rogue squadron. Grafisch kan denk ik geen van de andere consoles hier aan tippen.

Ik snap ook niet dat je kan beweren dat een spel als Killzone ( op een console) beter kan zijn dan bijvoorbeeld half life 2, want een console zit vast aan een bepaalde grote van het spel. Op de pc kan je altijd patches of mods verwachten, kijk naar half life 1. Counterstrike, 1 van werelds meest gespeelde games die er is. Dan nog niet gesproken of alle andere mods die gebaseerd zijn op half life 1. De speelbaarheid is gewoon een kwestie van wennen, persoonlijk vind ik als je te lang met een ps 2 conroller speelt je met je duimen van de pookjes afglijd. Geef mij maar een muis en een keyboard. WSAD, dichter bij je vingers kan je het niet hebben, probeer maar eens zo precies als met een muis een headshot te doen :wink:

euh kan het succes van de ps2 niet met de kwaliteit van de spellen te maken hebben? nooit gta gespeeld of timespitters 2 of final fantasy?
of niet te vergeten socom 2 of pro evo 3? mijn punt is: elke console cq pc heeft toppers en mindere spellen, blijkbaar heb jij een eenzijdige kijk op games want je blijft maar ratelen over grootte en graphics van spellen, wat heeft dat nu met de kwaliteit van een game te maken? helemaal niks!
pc excelleert in fps, maar we zullen het maar niet hebben over de belabberde besturing van vechtspellen of sportspellen, of heb je die soms niet op de pc? 8)
tevens game ik nu al 17 jaar en heb elke console in mijn bezit gehad dus in tegenstelling tot jou kan ik wel tot een objectieve kijk komen en ook op de pc gespeeld, pc is goed in rts en fps, consoles hebben bredere gamegebieden en het constante upgraden werd ik moe op de pc om een game fatsoenlijk te kunnen gamen.

John Sital
15-08-2004, 19:16
ps,wordt je dvd collectie soms gesponsord door Sony dat je zo laaiend positief bent over de ps2????? :wink: :wink: :wink:

nee de jouwe door microsoft? :twisted: :wink:
geen off topic geleuter flapmaster :twisted: :wink:

Flabmaster2000
15-08-2004, 19:32
Het succes van de ps door de kwaliteit van de spellen?Nee niet echt,oke er zitten wel een paar goede spellen tussen zonder meer,maar de laatste paar jaren gaat het bij ps2 meer om quantiteit dan om qualiteit....
en tuurlijk gaat het op een console ook beter af qua vechtspellen,daarom heb ik ook soulcalibur op de GC.Dat speel je gewoon niet op een pc.Maar goed we dwalen af,ging het niet over Halflife en doom?Daar hadden we het over,tot er iemand aan kwam om over Killzone te jammeren....Over OFFTOPIC gesproken,John "vroem vroem"Sita(l) :wink:

Trouwens het succes van Final Fantasy is begonnen op de nintendo.En die spellen die jij noemde voor jou PS2,heb ik ook op de Game Cube.(Behalve dan de ps2 exclusives....)

Martin Stanneveld
15-08-2004, 19:41
en tuurlijk gaat het op een console ook beter af qua vechtspellen,daarom heb ik ook soulcalibur op de GC.Dat speel je gewoon niet op een console.Maar goed we dwalen af....

:?

Flabmaster2000
15-08-2004, 19:50
en tuurlijk gaat het op een console ook beter af qua vechtspellen,daarom heb ik ook soulcalibur op de GC.Dat speel je gewoon niet op een console.Maar goed we dwalen af....

:?

oke oke aangepast,foutje...

John Sital
15-08-2004, 20:19
en tuurlijk gaat het op een console ook beter af qua vechtspellen,daarom heb ik ook soulcalibur op de GC.Dat speel je gewoon niet op een console.Maar goed we dwalen af....

:?

i rest my case :twisted: :twisted: :twisted:

Flabmaster2000
15-08-2004, 21:27
me too....... :bier:

Elessar
15-08-2004, 22:50
Hey even een vraagje.

Sinds een paar dagen heb ik Doom 3 en ben er erg tevreden mee :D

Maar af en toe reageert mijn pc langzaam. Het spel beweegt langzamer midden in een gevecht, de intro speelt schokkend enz jullie kennen het wel...

Mijn vraag is: Welke hardware zal ik moeten upgraden om het spel soepel te kunnen laten draaien. Natuurlijk kan ik het spel op de ''low quality'' setting zetten maar dat vind ik zonde. Nu staat het overigens op medium.

Hieronder de specificaties van mijn pc. Erg fijn als iemand me zou kunnen helpen met mijn vraag :)

Pentium 4, 2.0 ghz
GeForce 5200 FX 128 mb
512 RAM

Flabmaster2000
16-08-2004, 03:30
je zou eventjes hier kunnen kijken http://www.gamespot.com/features/6104596/index.html
Denk wel dat het je verder helpt.....succes....

Elessar
16-08-2004, 19:10
Dank u! Waarschijnlijk toch mn cpu :(

Martin Stanneveld
16-08-2004, 19:46
Dank u! Waarschijnlijk toch mn cpu :(

Ik zat eigenlijk te denken aan je floppy-drive :twisted: :twisted: :wink:

even serieus: je videokaart lijkt me een betere upgrade oplossing.

Zie volgende tabel:
http://www.hardware.info/images/reviews/000383-08.png

Zoals je ziet scoort hij heel laag. Met het oog op spellen die in de toekomst worden uitgegeven lijkt me een nieuwe videokaart een logische upgrade..

René Groen
16-08-2004, 22:06
Bij een keuze tussen deze 2 games ga ik toch voor Half Life 2. Doom 3 vond ik meer een herhaling van zetten in een beter grafisch jasje terwijl Half Life 2 toch wat nieuws gaat neerzetten, iets wat we in andere games nog niet gezien hebben.

Doom 3 viel me toch meer tegen dan verwacht en daarom zou ik eerder Half Life 2 kopen.

Flabmaster2000
16-08-2004, 22:40
Dank u! Waarschijnlijk toch mn cpu :(

Dacht zelf ook aan de grafische kaart.....Heb zelf ook een P4 2ghz,1024Mb RAM,AtI Radeon 9800 Pro en heb die problemen niet....
Koop een Ati 9800 pro,echt dat is een grafische kaart wat nog lang mee gaat.Ook veel gevraagd nog steeds bij forums :wink:

Elessar
17-08-2004, 01:42
Wow wat een hoop antwoorden op mn vraag :D

Een vriend van mij zei hetzelfde: de 3d kaart.
Op dat schema hierboven staat zelfs dat de GeForce 4 beter scoort dan de 5200. :(

Dat word dus vervangen.. en eerst sparen ;)

Heel erg bedankt iedereen :bier: (y)

Werner
17-08-2004, 11:51
Ik koop eigenlijk *nooit* spelletjes (ben gewoon geen liefhebber, en heb het veel te druk met dvd's kijken), maar voor Doom 3 zal ik wellicht, al was het uit jeugdsentiment, wel een uitzondering maken...

Rob Technoid
17-08-2004, 12:10
Bij een keuze tussen deze 2 games ga ik toch voor Half Life 2. Doom 3 vond ik meer een herhaling van zetten in een beter grafisch jasje terwijl Half Life 2 toch wat nieuws gaat neerzetten, iets wat we in andere games nog niet gezien hebben.

Doom 3 viel me toch meer tegen dan verwacht en daarom zou ik eerder Half Life 2 kopen.

Eerst zien dan geloven. Veel games claimen "iets nieuws" neer te zetten maar maken die belofte niet waar. Begrijp me niet verkeerd, ik wacht met smart op HL2. Maar op basis van wat ik nu heb gezien zie ik niet veel verschil in gameplay met HL1 (dan ga ik af op filmpjes die ik op internet heb gezien).

Doom 3 ziet er erg mooi uit en het oog wil tenslotte ook wat. De gameplay is, ondank het gebrek aan originaliteit, solide. Doom 3 is ook gelukt wat geen enkele game is gelukt bij mij: ik ben af en toe doodsbang :). Dit spel is enger dan de gemiddelde horror film...

Luther Hartog
17-08-2004, 12:23
Ik vind Doom 3 echt geweldig hoor, maar ik vind het verhaallijn toch wel verdacht veel op die van van Half-Life (1) lijken, dat vond ik wel een beetje jammer, maar het spel ziet er geweldig uit...en zoals Rob al zegt...je schrikt je af en toe echt de tering!

Luther Hartog
17-08-2004, 12:29
Wow wat een hoop antwoorden op mn vraag :D

Een vriend van mij zei hetzelfde: de 3d kaart.
Op dat schema hierboven staat zelfs dat de GeForce 4 beter scoort dan de 5200. :(

Dat word dus vervangen.. en eerst sparen ;)

Heel erg bedankt iedereen :bier: (y)Als je echt voor de toekomst een goeie kaart wil hebben, koop dan de ATi Radeon X800 Pro. Deze kaart wordt sneller wanneer er meer van gevraagd wordt. Bij Doom 3 werkt hij dus uitstekend. Maar je moet inderdaad even sparen, maar dit wordt wel mijn nieuwe videokaart. Als je een beetje geluk hebt, heb je hem voor rond de 400 :cry:

Daan de G.
17-08-2004, 13:02
[quote="Luther Hartog"]Ik vind Doom 3 echt geweldig hoor, maar ik vind het verhaallijn toch wel verdacht veel op die van van Half-Life (1) lijken.[quote]

hmm apart

Elessar
18-08-2004, 01:02
Doom 3 is ook gelukt wat geen enkele game is gelukt bij mij: ik ben af en toe doodsbang :). Dit spel is enger dan de gemiddelde horror film...

Ik kan het er niet meer mee eens zijn :)
Kben nu zelf iets verder in het spel en ben best wel op mn hoede om mn eerste Hellknight te confronteren. Die screenshots op het internet hebben me angst aangejaagd :P

Elessar
18-08-2004, 01:04
Als je echt voor de toekomst een goeie kaart wil hebben, koop dan de ATi Radeon X800 Pro. Deze kaart wordt sneller wanneer er meer van gevraagd wordt. Bij Doom 3 werkt hij dus uitstekend. Maar je moet inderdaad even sparen, maar dit wordt wel mijn nieuwe videokaart. Als je een beetje geluk hebt, heb je hem voor rond de 400 :cry:

:( argh damn die prijzen :( Ik zat ook aan die kaart te denken. Of een GeForce 6800 Ultra. Maar die is nog duurder..

Tom van den Hout
18-08-2004, 09:24
hmmmm damn ;\ vrees dat ik ook een nieuwe kaart meot als ik dit zo lees ;(

Heb zelf: amd 2400+ @ 3000+ , 1024 ddr, gf4 ti4600

Maar denk niet dat ik er 1 ga kopen omdat ik bijna nooit meer de nieuwste spellen speel :] alleen counter-strike ;) misschien als hl2 uitkomt maar es over een nieuwe kaart gaan denken ;(

Rob Technoid
18-08-2004, 12:24
misschien als hl2 uitkomt maar es over een nieuwe kaart gaan denken ;(

duurt toch ook niet lang meer?

Ronald Stiebolt
18-08-2004, 12:29
Hmmzzz....

Ik heb een dubbele P4 3.02Mhz, een 9800 pro, 1024MB intern en Ultra-wide SCSI II (15.000RPM). Dat zou voldoende moeten zijn toch?

In de hoogste beeldkwaliteit van Doom 3 in 1.024x768: vergeet 't maar.... :(

Veel haperingen en lange laadtijden waardoor het scherm bevriest.

Zucht...

Elessar
18-08-2004, 13:32
Hmmzzz....

Ik heb een dubbele P4 3.02Mhz, een 9800 pro, 1024MB intern en Ultra-wide SCSI II (15.000RPM). Dat zou voldoende moeten zijn toch?

In de hoogste beeldkwaliteit van Doom 3 in 1.024x768: vergeet 't maar.... :(

Veel haperingen en lange laadtijden waardoor het scherm bevriest.

Zucht...

:shock: Echt waar? Damn..
Voor de Ultra vraagt t spel zelfs een P4 3.4 ghz geloof ik. Echt absurd.

Rob Technoid
18-08-2004, 13:59
Hmmzzz....

Ik heb een dubbele P4 3.02Mhz, een 9800 pro, 1024MB intern en Ultra-wide SCSI II (15.000RPM). Dat zou voldoende moeten zijn toch?

In de hoogste beeldkwaliteit van Doom 3 in 1.024x768: vergeet 't maar.... :(

Veel haperingen en lange laadtijden waardoor het scherm bevriest.

Zucht...

Ik speel op een P4 3.0 Ghz met 1024 mb en een 9800 pro. Met de 4.0 beta catalyst drivers van ATI kan ik op 1024x768 in de setting high spelen, zonder FSAA en dat gaat op zich goed. Framerates tussen de 30 en 60. Met driver 4.7 kon ik niet verder dan 800x600.

Daarnaast kun je een aantal settings tweaken die je performance verbeteren. Deze weet ik niet uit mijn hoofd, maar staan wel op veel gamesites. Eentje had te maken met een cacheMem setting in de doom3.cfg file. Ik heb die bij mij op 256 gezet en kreeg een aardige performance winst.

Rob Technoid
18-08-2004, 14:01
Voor de Ultra vraagt t spel zelfs een P4 3.4 ghz geloof ik. Echt absurd.

De ultra setting vraagt vooral veel (512 mb of meer) videogeheugen. Volgens mij zijn er nog geen (consumenten) kaarten die dit hebben.

pokalapoketl
18-08-2004, 14:10
Ultra is voor de volgende generatie PC's/videokaarten. Zo gaat de engine langer mee. Dus dat betekend meer licensies en dus meer geld voor Carmack & Co (boven het geld dat ze al extra verdienen door zonder reden €10 meer tevragen dan elk ander spel :evil: ).

Elessar
01-09-2004, 22:10
Nou ik heb ongeveer 2 weken geleden Doom 3 uitgespeeld en ik ben er zelf zeer tevreden over :D

Voor de geinteresseerden, hier mijn persoonlijke mening over het spel:
De graphics zijn in 1 woord: prachtig. Zelf kon ik het spel met mijn specs op medium spelen met een resolutie van 800x600 en vrijwel alle details op high. Ziet er mooi uit. Geen enkele map is hetzelfde. Je komt altijd in een totale andere omgeving terecht.
De belichting is zoals al vaak gezegd prachtig gedaan. Schaduwen maken het een stuk enger. En dan doet het geluid er nog een schepje bovenop. Het komt uit alle richtingen en vaak in vorm van gefluister, gesis van Imps terwijl je ze niet ziet en kogels in gevechten met je gemuteerde collega's.

Voor de trouwe Doom fans is het in mijn ogen een goede opvolger. Vrijwel alle oude bekende demons zitten erin. Imps, Pinky's, de ''zombie'' mannetjes, Lost Souls, en de Cyberdemon om er maar een paar te noemen. Verder ook een groot aantal nieuwe tegenstanders.


Zo lijkt het dat er niets te klagen valt MAAR er zijn wel een paar, zij het kleine, minpuntjes:

Allereerst was dit eerste voor mijzelf geen minpunt maar voor veel spelers was dat wel zo. Je kunt een zaklamp en een wapen niet tegelijk vasthouden. Je moet switchen tussen de twee en soms dus gokken naar de plek waar je tegenstander zich bevindt. Dit kan leuk maar voor sommigen ook erg irritant zijn.
Een eventueel tweede nadeel, waar ik zelf ook geen problemen mee had, is dat het spel erg donker is (en je dus je flashlight vaak nodig hebt). Mn pa vond dit een nadeel bijvoorbeeld. Maar het maakt het wel erg spannend.
Verder blijven de lijken van je afgemaakte tegenstanders niet liggen zoals in de vorige games. Je kunt dus niet vol trots toekijken over gangen vol met lijken. In dit spel verdwijnen ze door een soort van verbranding. Wat wel erg mooi gemaakt is.
Ook het overbekende hoofd dat je in deel 1 en 2 onderaan naast je health en ammo zag is helaas verdwenen.

Het laatste minpunt is dat je een goede pc nodig hebt om dit spel te kunnen draaien.
Met mijn toenmalige pc draaide ik met een pentium 4 2.8GHZ, 512 RAM en een GeForce 5200 FX op medium.
Om op high te draaien heb je (als je ongeveer ook deze specs hebt) een goede 3d kaart nodig. Als het spel je aanraadt de graphics op low te zetten dan is t ook slim om dat te doen. Of om de details op laag te zetten anders zal je haperingen krijgen op de spannendste momenten.

Zeer gave game maar met ontzettend hoge eisen. Benieuwd of ze met Half Life 2 een beter systeem bedacht hebben om met de graphics om te gaan..



Dit was mn eerste sort of review. De opmaak zal best wel houterig zijn enzo maar hopelijk is t wel een beetje informatief.

Groetjes.