PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe LCD tv kopen.



Cyberrocks
03-08-2004, 18:45
Stel ik krijg binnenkort een eigen appartement en ik
wil een grotere tv gaan kopen. Ik heb nu een 55cm
van Sony. Mijn plan is om zo groot mogelijk een LCD
scherm voor onder de €.999,- om een breedbeeld
effect te krijgen. Hij moet sowieso 3 scart aansluitingen
hebben.

Kunnen jullie me goeie tips geven en waarop ik moet
letten ? Alvast bedankt.

Cyberrocks.

Johan van den D.
03-08-2004, 19:05
Hoe groot had je in gedachten voor € 999,- ??
Volgens mij kom je dan niet verder dan een 17 inch.

Heb vandaag overigens zeer mooie lcd schermen gezien van NAD.
Zowel het uiterlijk als het beeld zelf zagen er zeer mooi uit.
Helaas waren/zijn ze wel kostbaar.

Martin Stanneveld
04-08-2004, 00:57
ik denk dat je voor dat geld beter een "normale" breedbeeld kunt halen

peter555
04-08-2004, 06:38
Voor dat geld moet je niet teveel verwachten. Momenteel heeft Megapool (heet inmiddels anders, maar ben die naam even kwijt) een actie lopen waarin ze diverse maten breedbeeld LCD's behoorlijk qua prijs dumpen. Wellicht zit daar wat voor je bij.

Reinbo
04-08-2004, 07:09
LCD = Lelijk Cristal Display (beeldkwaliteit haalt het niet bij een good old crt beeldbuis). Ik zou voor dat geld dus een grote mooie CRT breedbeeld kopen.

Johan van den D.
04-08-2004, 08:15
LCD = Lelijk Cristal Display (beeldkwaliteit haalt het niet bij een good old crt beeldbuis). Dat ben ik niet geheel met je eens.
Er zijn al diverse lcd schermen met een zeer mooie beeldkwaliteit dat misschien wel mooier is als de ons bekende beeldbuis.
Echter zijn deze behoorlijk aan de prijs, denk hierbij aan €3000,- voor een scherm van zo,n 55cm (klein dus).
Zoek je het echter in de "budget" klasse dan heb je geheel gelijk.
Die lcd schermen zijn in feite opgewaardeerde pc schermen en daar wordt je inderdaad minder blij van.
Maar buiten die klasse heb je dus de lcd schermen die speciaal ontwikkeld zijn voor tv gebruik en dan heb je wel prachtige kwaliteit maar daar is de prijs dan ook naar.
Desondanks zie je ook dan nog bij de grote schermen soms de minpuntjes van lcd al is dat dan tot een minimum terug gebracht.

Kortom, er is duidelijk een hele groot verschil tussen een lcd scherm en een lcd scherm. :wink:

G. Zandman
04-08-2004, 08:18
Hallo,


NAD heeft opdit moment LCD tv's waarin een zeer behoorlijk plaatje zit,
alleen zit deze heleaas ver buiten jou budget.

Voor dit geld kocht ik toch een good old CRT, geeft toch een behoorlijk beter plaatje.


Gerrit

Cyberrocks
04-08-2004, 16:49
Ok...... Bedankt voor julllie reacties als ik dit allemaal zo leest dan kan ik beter voor een gewone breedbeeld tv gaan alleen jammer dat die zo een diepe kast hebben.

Johan van den D.
05-08-2004, 20:18
Voor dit budget is dat inderdaad de beste keuze ja, het is helaas niet anders.

basset
06-08-2004, 08:08
Ok...... Bedankt voor julllie reacties als ik dit allemaal zo leest dan kan ik beter voor een gewone breedbeeld tv gaan alleen jammer dat die zo een diepe kast hebben.

Voor die 1000 euro koop je een hele mooie breedbeeld die IMHO elke platte TV voorbijstreeft. Ik ben zelf nog steeds niet overtuigd van de LCD en Plasma's, hoewel ik er geen bezwaar tegen zou hebben hoor. Maar een CRT is IMHO nog altijd het mooist (hoewel als je een plasma ed een tijdje hebt hangen dan merk je er ook niet zoveel meer van denk ik.

Topgunn
07-08-2004, 13:06
Waarom voor dat geld niet een beamer kopen, die je dan voor fils gebruikt, en een goedkope tv voor tv-uitzendingen?

Johan van den D.
07-08-2004, 21:02
koop je een hele mooie breedbeeld die IMHO elke platte TV voorbijstreeft.Dit zal ik niet meer durven beweren sinds ik afgelopen week weer een paar LCD schermen heb gezien van o.a NAD en BOSS.
De prijs was verre van goedkoop (met name de NAD,s) maar het beeld was werkelijk super.
Neem niet weg dat je voor €1000,- ook een zeer mooie crt beeldbuis heb. :wink:

JWCHeetebrij
09-08-2004, 17:17
Met 1000 euro doe je niet veel.
Ik heb zelf een Philips 30PF9975 Flat TV (76 cm LCD) en die is heel goed, ook bij bewegingen echter die kost 2500+ euro.
Voor 1000 euro kun je beter een goede CRT TV kopen.

Cyberrocks
02-10-2004, 13:37
Nu heb ik van m'n werk eens keer een beamer mogen lenen.
En nu heb ik m'n twijfels tussen een breedbeeld tv en een
beamer.

Want een beamer is ook heel mooi en dan heb je 1 bij 2
beeld :D .

Wat zouden jullie doen een beamer of een breedbeeld ?

Johan van den D.
03-10-2004, 09:22
Voor normaal tv gebruik zal ik niet voor de beamer gaan.
Hiermee moet je toch enigzins verduisteren wil je een redelijk beeld hebben.

Cyberrocks
19-10-2004, 15:13
Voor normaal tv gebruik zal ik niet voor de beamer gaan.
Hiermee moet je toch enigzins verduisteren wil je een redelijk beeld hebben.

Ik kijk zelf ook niet veel tv. Ik wil hem dan ook echt gebruiken voor
dvd's en F1 en voor Xbox te kijken en spelen. Weten jullie goeie winkels
in de buurt van Valkenburg (LB) of Maastricht enz.

Cyberrocks.

Herjan
19-10-2004, 15:27
Ik kan niet veel erover zeggen, maar mocht je een LCD TV willen kopen, wacht dan nog even. Er komt binnenkort een actie van een hele grote keten (zeer bekend op dit forum) die binnenkort een actie van een grootbeeld LCD voor 999 euro. Dit heb ik uit zeer betrouwbare bron, maar ik kan er niks verder over melden. Om 1 of andere reden willen ze het stil houden... :?

Peter Porrio
19-10-2004, 15:34
Herjan,

Bedoel je deze keten en aanbieding?
http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store/5jaar/pdf/5jaar_3_03.pdf

Edgar Smit
19-10-2004, 15:54
Herjan,

zat jou broer niet op de foto afdeling???? 8)

Herjan
19-10-2004, 23:56
Damn! Jullie hebben me door. Ik sprak inderdaad mij broer gisteren aan de telefoon. Hij had het over die actie (aangezien hij inderdaad op de foto-afdeling werkt, wist hij niet alle details), maar dacht het het nog niet bekend mocht worden. Dus nu weet ik niet zeker of deze actie bedoeld werd of iets anders. Aanstaande zondag komt ie langs bij mij, dan zal ik hem eens vragen...

Maar tjemig! Wie zijn jullie? Sherlock Holmes? ;)

Charl
20-10-2004, 01:29
kheb eens een Loewe Mimo gezien ... jezus wat een beeld.
http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=3009

Peter Porrio
20-10-2004, 07:29
Maar tjemig! Wie zijn jullie? Sherlock Holmes? ;)

Ja Holmes is de naam...aangenaam! En Edgar (eigenlijk Watson) heeft me geholpen :D

Nee, ik kreeg deze MM aanbiedingen via een mailing in mijn mailbox. Dit mag dus gewoon bekend worden.

A3aan
20-10-2004, 08:47
Nu heb ik van m'n werk eens keer een beamer mogen lenen. En nu heb ik m'n twijfels tussen een breedbeeld tv en een beamer.
Want een beamer is ook heel mooi en dan heb je 1 bij 2 beeld :D .

Wat zouden jullie doen een beamer of een breedbeeld ?
Wat ik heb gedaan en waar ik nog steeds super tevreden over ben is een gewone tv (wel redelijk groot scherm, maar geen breedbeeld) voor tv kijken en 'filmpje hangen' en een beamer (in die prijsklasse, dus onder de duizend eurii) om af en toe echt te thuisbioscopen (ok, ook wel eens voor een gezellige samen-kijk-EK-voetbalwedstrijd).
Juist omdat de beamer zo iets bijzonders blijft blijft het heftig genieten.

Ik heb wel nieuwe raamdecoratie gekocht om beter te kunnen verduisteren.

Cyberrocks
20-10-2004, 15:47
Nu heb ik van m'n werk eens keer een beamer mogen lenen. En nu heb ik m'n twijfels tussen een breedbeeld tv en een beamer.
Want een beamer is ook heel mooi en dan heb je 1 bij 2 beeld :D .

Wat zouden jullie doen een beamer of een breedbeeld ?
Wat ik heb gedaan en waar ik nog steeds super tevreden over ben is een gewone tv (wel redelijk groot scherm, maar geen breedbeeld) voor tv kijken en 'filmpje hangen' en een beamer (in die prijsklasse, dus onder de duizend eurii) om af en toe echt te thuisbioscopen (ok, ook wel eens voor een gezellige samen-kijk-EK-voetbalwedstrijd).
Juist omdat de beamer zo iets bijzonders blijft blijft het heftig genieten.

Ik heb wel nieuwe raamdecoratie gekocht om beter te kunnen verduisteren.

Ok.... Heb je daar toevallig een voorbeeld van. bijv. een foto met alles erop ?

A3aan
21-10-2004, 12:15
Ok.... Heb je daar toevallig een voorbeeld van. bijv. een foto met alles erop ?
eh ... nee.
raamdecoratie: houten lamellen (ikea)
boxen: allen zwart. Deels in boekenkast 'verstopt', deels aan de muur.
beamer: vast aan plafond
TV: verrijdbaar (op kleine pallet (van papier op kantoor) met 4 draaiwieltjes van diezelfde ikea)
scherm: Dia-scherm, dus standaard niet in de kamer, maar als gewenst in circa 50 seconden op te halen en op te stellen (markeerpunten op de vloer)