PDA

Bekijk de volledige versie : koelgeluid beamer



despik
04-08-2004, 00:12
Beste mensen.

Ik had even een vraagje betreffende het koelgeluid van een beamer.

Ik heb namelijk pas geleden een beamer aangeschaft
(Benq PE 8700) en die bevalt me prima, maar elke keer als
ik een tijdje film zit te kijken gaat de beamer constant harder
en zachter koelen wat bij rustige stukken in een film behoorlijk
irritant is.

Nu wou ik vragen of ik daar zelf (of iemand anders op dit forum)
iets aan kan doen zodat het koelgeluid constant hetzelfde
toerental maakt.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

Robin.

Ron-G
04-08-2004, 10:20
Is weinig aan te doen waarschijnlijk, komt ook waarschijnlijk omdat de buitentemparaturen nu vrij hoog zijn en dat vind een beamer niet fijn, wat ik wel eens doe maar komt ook omdat mijn beamer aan het plafond hangt aan de onderkant van een plat dak waar heel de dag vrolijk die koperen ploert op staat te bakken :wink: maar als ik met deze temparaturen toch een filmpje wil kijken, zet ik gewoon de huis tuin en keukenventilator gericht op de beamer en dan koelt hij constant in mijn geval, anders gaat hij extra hard ventileren zonder extra koeling en dan is het niet leuk meer inderdaad.

Maar het lijkt me ook gewoon niet goed voor je lamp als de omgevingstemparatuur te hoog word, als het goed is schakelt hij zichzelf wel uit als de temparatuur te hoog oploopt maar is ook weer zo vervelend midden in een film.

Maar de enigste optie die ik je kan geven zet er een huis tuin en keukenventilator op, die maken ook bijna geen herrie en ze geven net dat extra tintje koeling wat je beamer nodig heeft, wel uiteraard zo dicht als mogelijk bij je beamer zetten maar dat spreekt voor zich.

Of heb jij dit probleem altijd zomer/winter want dan is het wat anders denk ik, misschien verkeerde locatie van je beamer.......

Renato
06-08-2004, 22:07
Bel eens met Benq, ze hebben een firmware update gehad en daarna was het sneller en zachter probleem dacht ik uit de wereld, zoek ff op htforum.nl daar staat er vast wel iets over

Johan van den D.
07-08-2004, 00:30
Kan ook zijn dat wanneer er veel lichte kleuren of veel wit in het beeld geprojecteerd wordt dat de fan dan sneller gaat draaien.
Komen er dan weer meer donkere kleuren/tinten in beeld zal ie weer een langzamer toerental nemen.
Weet niet of dit bij jouw het geval is maar het kan. :wink: