PDA

Bekijk de volledige versie : Alien reeks



Tom L.
04-08-2004, 12:18
Ondanks dat veel mensen deel 3 en 4 veel slechter vinden, vind ik alle 4 de films goed. Vroeger had ik altijd zoiets dat de Alien films niks voor mij waren. Maarja toen was Alien Ressurection op tv, en heb ik die film toch eens bekeken. Eerst had ik de "gewone" Alien Legacy (is de duurste dvd-koop die ik heb gedaan). Later toen ik de quadrologie goedkoop zag liggen heb ik deze aangeschaft. De director's cuts vind ik toch ietsje beter. Van Aliens heb ik de bioscoopversie niet bekeken.

De beste van de 4 vind ik toch Aliens. Veel meer actie en spanning dan deel 1 in mijn ogen. Ik vind dat deel 1 maar een beetje traag op gang komt, en dat neemt veel van de spanning weg. Ik kan me voorstellen dat deze film toen revolutionair was, maar tegenwoordig ben ik meer gewend. De keuze tussen 1, 3 en 4 is voor mij best moeilijk. Deel 4 heeft bijna de hele film spanning, en zeer mooie effecten (de aliens die onder water zwemmen), maar het "witte geval" verpest de film een beetje. Van deel 3 is het vangen van de Alien de leukste scene, vind ik.
Het rennen door de gangen enzo zorgt voor erg veel spanning.

Kevin Baeckelandt
04-08-2004, 12:24
Ik vond net deel 1 (Zlien) het spannends, het verhaal wordt zeer goed opgebouwd, terwijl deel 2 het meer moet hebben van de actie. Alien 3 vond ik persoonlijk het minst, de film mist compleet de spanning en de actie van deel 1 en 2. Resurrection vond ik ook wel goed integenstelling tot velen.
Is een echte klassieker waarbij de SFX niet gedateerd lijken gezien de leeftijd van de film (dit zelfde geldt trouwens ook voor Starwars).

chimera01
04-08-2004, 13:44
Deel 1 is en blijft de subtiele topper, meer horror in de zin van een geleidelijke opbouw naar het climax toe.

Deel 2 is echt Cameron, meer en nog meer, als de film afgelopen is ben je doodmoe.

Deel 3 is gewoon verkracht door Fox, had de ballen gehad om Fincher zijn film te laten maken. Zoals ie nu is blijft het een eigenzinnige film waarbij de nieuwe SE uitmuntend is. Deel 3 was altijd al mijn stiekeme lief.

Deel 4 is origineel en erg Frans comic-achtig, niet zo hollywood. Okay het monster is niet eng maar wekt eerder medelijden op. Maar misschien was dat wel de intentie????? Toch een volwaardig deel wat helaas de franchise verder stopte. Jammer is het zeker Jeunet's visie kan ik erg waarderen.

Hoewel de 1ste ronduit superieur is, maar misschien tegenwoordig te subtiel voor de massa die snel en extreem wensen omdat genieten enkel dan kan. Zijn de volgende delen allemaal juweeltjes en orginele visies op de serie. 8)

Dennis V.
04-08-2004, 14:46
:oops: ik heb alienfilms nog nooit gezien :oops:

http://www.aisja.demon.nl/smilies/shhh.gif

Is de aanschaf van die 9disc versie de moeite van een blinde aankoop waard ?

Tom L.
04-08-2004, 14:48
:oops: ik heb alienfilms nog nooit gezien :oops:

http://www.aisja.demon.nl/smilies/shhh.gif

Is de aanschaf van die 9disc versie de moeite van een blinde aankoop waard ?

Ligt aan de verkoopprijs en je smaak van films...

martini
04-08-2004, 14:48
Ik vind eigenlijk alle alien film goed. Deel 2 is wel de beste vind ik :!:

En voor die gene die ze nog nooit gezien heeft, dan wordt het nu toch echt wel tijd.

Dennis V.
04-08-2004, 14:54
:oops: ik heb alienfilms nog nooit gezien :oops:

http://www.aisja.demon.nl/smilies/shhh.gif

Is de aanschaf van die 9disc versie de moeite van een blinde aankoop waard ?

Ligt aan de verkoopprijs en je smaak van films...
Iemand die een adresje weet waar je de R2 NLO voor een zacht prijsje op de kop kan tikken ? (oeps lekker off-topic btw)

markprijs
04-08-2004, 15:09
Iemand die een adresje weet waar je de R2 NLO voor een zacht prijsje op de kop kan tikken ? (oeps lekker off-topic btw)

Geen idee, maar goed rondkijken zou ik zeggen. Hopelijk voor jou komt ie een keer ergens in de aanbieding, biijvoorbeeld bij de Internet Toppers van FRS. Ik heb de mijne een tijdje terug bij BOL in de aanbieding besteld voor 63,99 geloof ik. Maar ja, het is ook maar wat je een zacht prijsje noemt... :wink:

On topic: Deel 1 is absoluut fantastisch, maar niet te vergelijken met de andere delen, aangezien deel 1 meer thriller is, terwijl de andere delen het meer van de aktie moeten hebben.

Dennis V.
04-08-2004, 15:49
Iemand die een adresje weet waar je de R2 NLO voor een zacht prijsje op de kop kan tikken ? (oeps lekker off-topic btw)

Geen idee, maar goed rondkijken zou ik zeggen. Hopelijk voor jou komt ie een keer ergens in de aanbieding, biijvoorbeeld bij de Internet Toppers van FRS. Ik heb de mijne een tijdje terug bij BOL in de aanbieding besteld voor 63,99 geloof ik. Maar ja, het is ook maar wat je een zacht prijsje noemt... :wink:

On topic: Deel 1 is absoluut fantastisch, maar niet te vergelijken met de andere delen, aangezien deel 1 meer thriller is, terwijl de andere delen het meer van de aktie moeten hebben.

Ik kan natuurlijk ook gewoon ff de pricewatch erbij halen (maar met dit warme weer ga je zelfs daar van zweten ...) :?

Kars
04-08-2004, 15:57
Deel 1 laat naar mijn mening de rest ver achter zich, waarschijnlijk omdat ik over het algemeen niet van aktie houd. Ridley Scott in topvorm, met een gevoel van suspense dat maar weinig geëvenaard is. Deel 2 vond ik niet echt bijzonder, vooral de climax bleef maar doorgaan, leek geen einde aan te komen. Deel 3 vond ik ook nog wel de moeite waard, weer terug naar het concept van één Alien sprak me wel aan. Aan deel 4 vond het enige positive element de kleurrijke benadering van Jeunet, verder vond ik het standaard aktiedrek.

Joost v.d. Ham
04-08-2004, 16:09
Daar ben ik het helemaal mee eens, daarom schaf ik ook niet de box aan....van deel 1 gaat de SE nog wel in mn kast komen. Deel 2 en 4 zijn niet echt naar mijn smaak.

Philippe
04-08-2004, 16:23
Alien vond ik de spannendste uit de reeks, vooral de onheilspellende sfeer was subliem. Aliens was ook zeer goed, perfecte mix van actie/sf/thriller/horror.

Henk van der Weerdt
05-08-2004, 08:05
Vindt het jammer dat het bij de films altijd effe duurt voordat de gang erin komt. Ooit wil ik er nog voor gaan zitten. Jammer want ik heb op tv eens van een film uit de serie het laatste half uur gezien en dat vondt ik geweldig.

Paul H.
05-08-2004, 09:55
De Quadrilogy box is zijn geld dubbel en dwars waard.

Vind persoonlijk deel 3 ook erg goed, hoewel er niet de spanning inzit van deel 1. Zijn de scenes van het vangen van de Alien toch leuke elementen die niet in de vorige twee delen zitten. Deel 4 was aardig vond alleen de Alien op het laatst een enorme tegenvaller.

rkrijger
09-08-2004, 14:11
De Quadrilogy box is zijn geld dubbel en dwars waard.

Vind persoonlijk deel 3 ook erg goed, hoewel er niet de spanning inzit van deel 1. Zijn de scenes van het vangen van de Alien toch leuke elementen die niet in de vorige twee delen zitten. Deel 4 was aardig vond alleen de Alien op het laatst een enorme tegenvaller.

Ik overweeg mijn Quadrilogy versie van III te ruilen tegen de SE-versie van III. Is dit de moeite waard?!? Kan iemand mij het verschil een beetje uitleggen? Wat voor soort extra scenes dus...

Wizz-Art
09-08-2004, 15:33
Toen de Legacy box uitkwam heb ik hem gelijk blind aangeschaft ergens in 2001 SF kan me als genre op zich niet echt boeien maar SF gemixed met horror daarentegen wel..ook ik vind elk deel top of in ieder geval boven gemiddeld en de Legacy box zal ik ook zeker nooit wegdoen!

rkrijger
09-08-2004, 15:41
Toen de Legacy box uitkwam heb ik hem gelijk blind aangeschaft ergens in 2001 SF kan me als genre op zich niet echt boeien maar SF gemixed met horror daarentegen wel..ook ik vind elk deel top of in ieder geval boven gemiddeld en de Legacy box zal ik ook zeker nooit wegdoen!

Euhm, "Legacy" is zeker de oude en "Quadrilogy" de nieuwe?!?
In dat geval bedoel ik: ik wil de oude III inwisselen voor de nieuwe III, graag meer info mbt de x-tra scenes... :)

Lex v/d Moolen
09-08-2004, 17:22
Ik overweeg mijn Quadrilogy versie van III te ruilen tegen de SE-versie van III. Is dit de moeite waard?!? Kan iemand mij het verschil een beetje uitleggen? Wat voor soort extra scenes dus...De extra scenes maakt de film een stuk completer, maar vooral logischer. Als je de langere versie heb gezien begrijp je waarom, dan slaat de korte versie helemaal nergens meer op.

Hankster
05-09-2004, 09:17
ik heb de SE's van deel 1,2,3 en ik vind ze alle drie echt geweldig (van deel 3 alleen de special cut gezien .. vandaar :P)
deel 1 was eveneens mn eerste Alien film die ik zag en ik was er meteen weg van. Hoewel oud, had je de meeste tijd (behalve van dat einde met die waardeloze explosie :P ) niet echt door dat die film al zo oud was. Erg spannende film, en toch wel de beste van de twee.
deel 2 is gewoon goed door 2 dingen;
- als het verhaal eenmaal op tempo is zakt t niet meer af (zoals iemand al zei; je bent na afloop doodmoe)
- het verhaal is trouw aan het origineel, maar is (zoals ook duidelijk is gemaakt in de extra's) verre van een kopie. En dat is toch erg knap!
alleen beetje jammer van het einde wat maar door bleef gaan en toch die wat vage Alien-queen ..
deel 3 heb ik pas later aangeschaft. Het was de enige van de 4 Aliens die ik niet vooraf al had gezien, en de verhalen waren zeer negatief. Maar aangezien ik Finchers' films toch altijd erg goed vind en de nieuwe cut toch wel goed scheen te zijn waagde ik de aankoop (ook omdat ik wel gewoon wilde ween hoe erg die problemen op de set enzo waren) En ik moet zeggen; ik vond de special cut echt cool! Film met schiterende plaatjes, en die ik -door het moeizame productie proces - nog wel het meeste waardeer van de 4 (ik bedoel het feit dat ze er nog zo'n puike film van hebben gemaakt, niet dat ik t de beste vind)
deel 4 heb ik ooit eens op tv gezien, maar ik vond het echt waardeloos .. Vooral het suffe idee hoe ze Ripley weer in de film kregen, dat dramatisch slechte einde en die tenenkrommende Ron 'Hellboy' Perlman. De reden dat ik de box niet aangeschaft heb, maar voor de 3 losse doosjes ben gegaan.

Paul H.
05-09-2004, 11:15
Ik overweeg mijn Quadrilogy versie van III te ruilen tegen de SE-versie van III. Is dit de moeite waard?!? Kan iemand mij het verschil een beetje uitleggen? Wat voor soort extra scenes dus...

Ik weet niet wat er op de eerste SE-versie zit aangezien ik die niet heb. Ik kan alleen zeggen dat bij de Quadrilogy-versie de director's cut zit van David Fincher en dat de producers van de film de film gewoon geen eer hebben aangedaan door hierin te gaan knippen de versie van Fincher is namelijk van zeer hoger niveau dan de bioscoop-versie. Er zit een beter ritme in de film, het loopt gewoon beter, kan het niet beter uitleggen.

mark t
28-05-2009, 10:03
Er zijn weer eens plannen voor een nieuw deel in de Alien-trilogie. Het is nog maar een gerucht, of beter gezegd het zoveelste gerucht. Ik vind het daarom nog te vroeg om er een (zoveelste) nieuw draadje aan te wijden. Maar volgens bloody disgusting (http://www.bloody-disgusting.com/news/16328) is dit gerucht gebaseerd op informatie van dezelfde bron die eerder al de spijker op de kop sloeg m.b.t. de Predator-reboot/sequel (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=66379) èn degene die deze zou schrijven.
Nu komt via diezelfde bron het nieuwtje dat Ridley Scott met z'n broer Tony als producent gaan werken aan een nieuwe Alien. Aan de hand van de omschrijving van een tweede (volgens bloody disgusting betrouwbare) bron lijkt het niet echt een reboot of remake (zoals bij de Predator-reeks), maar meer een prequel:

We just heard from a separate reliable source that Fox is possibly working on an origins story, as opposed to a straight-up remake.

BrianB
28-05-2009, 11:05
Ik had gehoopt dat we nu eens eindelijk de planeet van de Aliens te zien zouden krijgen. En dan het liefst met Ripley, natuurlijk. Maar Alien 5 komt dus definitief niet? Beetje jammer, vooral omdat ook bij die film Ridley Scott mee zou werken.

Patrick van den Hul
28-05-2009, 11:32
In een origins story lijkt het me juist heel waarschijnlijk dat we de planeet te zien krijgen, daar kan je dan bijna niet om heen. Weaver zal dan weer niet mee doen, aangezien we pas in deel 1 voor het eerst kennis maakt met deze troeteldiertjes.

Van mij hoeft het overigens niet zo. Die laatste Alien Requiem film was echt bedroevend slecht. Origins wil ik al helemaal niet weten, dan is alle mysterie verdwenen. Kan op die manier zelfs afbreuk doen aan de originele films.

Albert Kostwinder
28-05-2009, 11:57
Inderdaad, hoe ze dat script over een pizza bezorger vs Aliens / Predators er door hebben gekregen mag op zich een wonder heten...:)

mark t
28-05-2009, 12:32
In een origins story lijkt het me juist heel waarschijnlijk dat we de planeet te zien krijgen, daar kan je dan bijna niet om heen. Precies. Scott en James Cameron zijn de afgelopen jaren regelmatig gepolst of ze in waren voor een nieuwe toevoeging aan de Alien-reeks (Cameron hield het voorlopig voor gezien nadat de Alien versus Predator-route werd ingeslagen). Beiden waren wel in voor een film die zich bezighield met de thuis-planeet van de Aliens en Scott heeft ook specifiek eens verwezen naar de herkomst van de Space-jockey die we in deel 1 zien. Als blijkt dat de geruchten kloppen, dan lijken me dat dit consistent is met de plannen die Scott al jaren heeft/had.

Jeroen D
30-05-2009, 16:13
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=13983

Jurriaan Wittenberg
08-06-2009, 14:57
Een thuisplaneet van de Aliens heb ik altijd onwaarschijnlijk gevonden. Dit beest is de perfecte killermachine geen enkel ander organisme kan hier aan tippen of het moet vuurspugen en exploderende kogels kunnen lanceren :) Er is dus geen realistische biologisch milieu voor deze rakker te bedenken.

Mijn versie van het achtergrondverhaal van Alien is altijd als volgt geweest:
Het ras van de space-jockey (dat grote wezen op het bed in het ruimteschip uit Alien) is in oorlog met een ander ras en heeft het perfecte bio/genetische wapen ge-engineerd: Alien. Meteen een goede reden waarom er in zo'n groot ruimteschip zoveel van worden getransporteerd in een dubbel afgesloten ruimte: zowel een ander dek als onder het alarmlaserlicht dat geluid maakt waar Kane doorheen valt in het begin van Alien. Als prequel zouden ze er misschien goed aan doen om het helemaal zonder mensen te maken en een stuk uit die oorlog te laten zien. Met een aantal mogelijke kruisverwijzingen:
- Het schip dat verloren gaat en op LV-426 terecht komt. Blijkbaar door een uitbraak van 1 of meerdere aliens want die space-jockey heeft duidelijk ook een chestburster gehad.
- Potentieel om het jagersras Predator als tegenstander in de oorlog te laten verschijnen. Maar niet persé nodig wat mij betreft.
- Ze mogen ook een andere koele tegenstander in die oorlog bedenken. Ik denk aan een humanoide ras dat zich voortbeweegt met geavanceerde mecha's. Meteen een leuke verwijzing naar Ripleys' werk in Aliens .... "Bay 12 Please!!"

Het lijkt mij eerlijk gezegd weinig toevoegen als ze een ander mensenscheepje van pre-Ripley tijdperk ook infecteren met een alien en daar dan iedereen moeten afslachten omdat er geen records zijn dat iemand zoiets ooit heeft overleefd. Verder was LV-426 daarvoor nooit bezocht door Weylan-Yutani dus andere mens/alien interactie kan er daarvoor eigenlijk niet zijn geweest.

Maar goed.. 2011 maar even afwachten dus (y)

mark t
31-07-2009, 11:36
Er blijft beweging in het project. Variety (http://www.variety.com/article/VR1118006722.html?categoryid=13&cs=1) meldt dat Ridley Scott nu zelf als regisseur aan een prequel verbonden is. Het is een zijdelingse opmerking in een bericht dat er (weer) een schrijver is aangetrokken om het verhaal te schrijven, dus het kan zijn dat het een vergissing is. Eerder werd al eens gemeld dat Ridley het project met z'n broer ging ontwikkelen, maar dat een andere regisseur gevonden zou zijn om de film uiteindelijk te regisseren.

Jeroen D
31-07-2009, 11:41
Zolang Ridley Scott zelf de regisseur blijft heb ik er geen enkele moeite mee. Een prequel lijkt me zeer interessant.

superman
31-07-2009, 18:22
Zolang die film goed gedaan wordt, vind ik het ok.

Albert Kostwinder
01-08-2009, 09:55
Al filmt Scott wat gras met een paar Aliens erop, wordt het al beter dan Avp 2 Requiem. :)

Jeroen D
01-08-2009, 10:09
Al filmt Scott wat gras met een paar Aliens erop, wordt het al beter dan Avp 2 Requiem. :)

Inderdaad :)
De 1e ging nog wel maar die 2e was zo slecht.....ongelovelijk.

Jurriaan Wittenberg
03-08-2009, 09:20
Scott (Ridley) als director begint wat zekerder te worden... tevens is de schrijver van het script bekend: John SpaihtsBron: DarkHorizons (http://www.darkhorizons.com/news/14785/jon-spaihts-pens-alien-prequel)

:idea: Wat mij na al deze jaren opeens opvalt....
Ellen Ripley, Ridley Scott ... Ridley, Ripley... het scheelt maar 1 letter en als je die 180 draait dan staat 'ie al goed :) :)
Nog nooit bij stil gestaan. Stom heh!

TheGodfather
03-08-2009, 21:36
:idea: Wat mij na al deze jaren opeens opvalt....
Ellen Ripley, Ridley Scott ... Ridley, Ripley... het scheelt maar 1 letter en als je die 180 draait dan staat 'ie al goed :) :)
Nog nooit bij stil gestaan. Stom heh!
Je hebt echt tijd te veel :mrgreen: ;)

HUYG
03-08-2009, 22:41
Deel 1 t/m 4 snel op BD s.v.p.

Dennis Kuijper
03-08-2009, 23:22
Laat deel 5 maar komen en het liefste natuurlijk met Ridley Scott aan het roer.
Deel 2 blijft overigens mijn favoriet uit de reeks.

Jurriaan Wittenberg
04-08-2009, 10:21
Je hebt echt tijd te veel :mrgreen: ;)
Nou ... het is wel een beetje komkommertijd maar eerlijk gezegd zou ik zo 40 uur per dag kunnen besteden. Dus tijd te veel is wat overdreven :)



Deel 1 t/m 4 snel op BD s.v.p.
Schijnen onderweg te zijn ... heb de DVD box wel al 2x in de kast staan (De oude US import en de Quadrology) Maar als ze deze set nog ff oppoetsen is het toch haast alweer een must buy.

Tot nu toe hebben voor mij alle 4 de Alien films iets speciaals. Met Aliens en Alien wel als toppers. Aliens heb ik een periode lang bijna elke week wel een keer gekeken ... Maar da's lang geleden. Daarmee wel weer terugkomend op de opmerking van TheGodfather natuurlijk ;)

Wieba
13-03-2010, 09:29
De nieuwe alien gaat 3D worden. Dit lijkt mij echt helemaal niets. Sir Ridley Scott wat doe je nu op je oude dag :(


Ridley's doing the next Alien in 3D. Ridley told me some of his ideas when we were here in Toronto. He has a very clear understanding of where this should go. They kind of stopped dead one of the greatest horror franchises there's ever been, and it had legs to go on. So I'm hoping he'll revive another three. The world certainly wants it, and the fans want it - everybody."

http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=63940

RobinB
13-03-2010, 09:31
Heb vetrouwen in deze man, hij heeft de trend gezet met Alien dus Ridley weet wat hij doet!

Fikret
13-03-2010, 11:16
Van mij mag Neill Blomkamp hem regisseren.

Albert Kostwinder
13-03-2010, 11:28
De nieuwe alien gaat 3D worden. Dit lijkt mij echt helemaal niets. Sir Ridley Scott wat doe je nu op je oude dag :(


Ridley's doing the next Alien in 3D. Ridley told me some of his ideas when we were here in Toronto. He has a very clear understanding of where this should go. They kind of stopped dead one of the greatest horror franchises there's ever been, and it had legs to go on. So I'm hoping he'll revive another three. The world certainly wants it, and the fans want it - everybody."

http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=63940

Helemaal met je eens. Doodzonde... ;)

Wieba
13-03-2010, 11:31
Heb vetrouwen in deze man, hij heeft de trend gezet met Alien dus Ridley weet wat hij doet!

Dat heb ik wel, als iemand het moet/kan doen is hij het wel. Ik zie Ridley Scott eigenlijk als een van de laatste klassieke filmmakers. Vraag me gewoon af waarom het nu ineens in 3D moet Misschien kunnen ze H.R.Giger weer zo gek krijgen om een het design weer te doen, dat zou helemaal geweldig zijn.

Cnet
13-03-2010, 12:03
Dat 3d gebeuren is maar een gimmick. Dus het hoeft geen afbreuk te doen aan een goeie alien film. En al helemaal niet als Ridley Scot hem regiseerd.

black_sabat
13-03-2010, 16:26
Alien 9/10 super film
Aliens 5/10 de minste van alle 4 films
Alien 3 vondt ik dan weer beter dan Aliens 7/10
Alien Resurection mooie film maar niet zo super 6,5/10

catfish
13-03-2010, 17:09
Ridley is altijd al een regisseur geweest met een zeer sterke visuele stijl
de stap naar 3D is dus helemaal niet verwonderlijk voor hem
ik heb er direct wel zeer hoge verwachtingen van aangezien Ridley alleen voor 3D kiest als hij er ook iets mee wil DOEN (en dus niet enkel als gimmick)

trouwens, zelf z'n "slechtste" film is nog steeds ruim bovengemiddeld... (ivm andere regisseurs)

RobinB
13-03-2010, 18:45
Na Alien,vond ik Aliens juist sterk..Aliens weet de film zo spannend op te bouwen..deel 3 wa donker en deel 4 was een beetje een mixed cocktail:p

Chris W
15-03-2010, 12:32
Alien 9/10 super film
Aliens 5/10 de minste van alle 4 films
Alien 3 vondt ik dan weer beter dan Aliens 7/10
Alien Resurection mooie film maar niet zo super 6,5/10

Whut? De laatste beter dan de 2de are you insane??

Wieba
23-04-2010, 14:43
Nog wat nieuws over alien 5.

In een interview heeft de regisseur voor het eerst wat details gegeven over het plot van de prequel. Het geheel zal zich afspelen in het jaar 2085, ver voordat Ripley ook maar iets te maken kreeg met de buitenaardse wezens, en de centrale vraag die opgelost moet worden is wie de zogenaamde Space Jockey was. In de film was een grote kerel te zien die in een stoel zat vol met vreemde technologie, onderaan dit bericht zie je een afbeelding.

Een ander aspect dat het vijfde deel gaat tonen is het terraformen, wat inhoudt dat je een andere planeet zodanig aanpast dat je er zelf kan gaan leven. Volgens Scott mogen we de film eind 2011 of ergens in 2012 verwachten. Eerder werd al bekend dat de film geschoten zal worden met 3D-camera's om mee te liften met de hype.

Het is uitgesloten dat Sigourney Weaver zal terugkeren, maar de hoofdrol zal ook deze keer gaan naar een vrouwelijk personage. Het script wordt geschreven door Jon Spaihts.

Jeroen D
23-04-2010, 21:43
Klinkt goed. Hoop alleen dat de titel niet Alien 5 word, het is immers een prequel.

Cnet
24-04-2010, 00:15
Het volledige interview met Ridley Scott is hier te lezen.
http://www.mtv.com/movies/news/articles/1637638/story.jhtml

Albert Kostwinder
24-04-2010, 10:16
Klinkt goed. Hoop alleen dat de titel niet Alien 5 word, het is immers een prequel.

Alien -1 zou ik wel stoer vinden...:)

Jeroen D
24-04-2010, 11:59
of Alien Zero ;)

Albert Kostwinder
24-04-2010, 12:16
Die klinkt ook niet verkeerd. :)

superman
24-04-2010, 12:35
Of Alien 5x, voor de hoger opgeleiden onder ons

Albert Kostwinder
24-04-2010, 12:38
Dan vind ik -1 toch een stuk intelligenter... :mrgreen:

Wieba
26-04-2010, 16:16
Ridley scott heeft wilde ideeën. want e komen mogelijk 2 alien prequels.


Het was al enige tijd bekend dat regisseur Ridley Scott bezig is met een prequel op zijn sciencefictionklassieker Alien. Tijdens de promotie van zijn nieuwe film Robin Hood, liet Scott weten niet een, maar twee producties in de planning te hebben zitten.

Het verhaal zou zich richten op de dode astronaut die in de eerste film wordt aangetroffen door de bemanning van de Nostromo. Daarnaast wil Scott zich richten op het Avatar-achtige thema van 'terraforming' - het creëren van aards leven op vreemde planeten door invloedrijke bedrijven.

Jordy van Buel
26-04-2010, 16:21
Het worden ook 3D films blijkbaar:


Ook de twee 'Alien'-prequels ontkomen niet aan de 3D-hype die inmiddels heerst in Hollywood. 'Natuurlijk worden de films in 3D', zo bevestigt de regisseur. De 3D-techniek die Scott gaat gebruiken is nog geavanceerder dan die van James Cameron's Avatar. 'James vertelde me dat het met zijn techniek vier jaar heeft geduurd, terwijl het nu in twee jaar kan.'

gompier
30-04-2010, 02:27
Alien 9/10 super film
Aliens 5/10 de minste van alle 4 films
Alien 3 vondt ik dan weer beter dan Aliens 7/10
Alien Resurection mooie film maar niet zo super 6,5/10LOL

RobinB
30-04-2010, 09:26
Ik ben echt volledig voor dat Ridley een nieuwe Aliens gaat maken..Ben benieuwd wat voor vernieuwends (een nieuw soort alien reptiel) hij kan meebrengen met de hedendaags technologie.

black_sabat
01-05-2010, 18:37
LOL

Iedereen zijn eigen mening.

Albert Kostwinder
01-05-2010, 19:15
Zo is dat.

Alleen heb ik het nog niet eerder gezien dat iemand Aliens de minste vind. Maar het kan en mag natuurlijk.

Maar bedoel je dan de TC of de extended cut?

Ik zelf prefereer duidelijk de TC. De extended cut mag dan langer zijn maar daar zitten mij teveel lange shots in met overduidelijk matige effecten en als zodanig bij mij meer fout dan goed doen......:)

black_sabat
01-05-2010, 21:42
Zo is dat.

Alleen heb ik het nog niet eerder gezien dat iemand Aliens de minste vind. Maar het kan en mag natuurlijk.

Maar bedoel je dan de TC of de extended cut?

Ik zelf prefereer duidelijk de TC. De extended cut mag dan langer zijn maar daar zitten mij teveel lange shots in met overduidelijk matige effecten en als zodanig bij mij meer fout dan goed doen......:)

Ik heb het over de extended cuts van alle 4 films.

Cnet
15-06-2010, 10:20
Ridley Scott is wat dieper ingegaan op de twee Alien prequels in een interview met Aint it cool news.
De scripts zijn geschreven. En zo komt onder andere aan bod wie de space jockey is uit de eerste Alien film.
Lees het complete interview hier:http://www.aintitcool.com/node/45454

Symphony X
06-09-2010, 22:16
Nu.nl:


Ridley Scott maakt Alien-prequels eng en duister

Uitgegeven: 6 september 2010 18:19 Laatst gewijzigd: 6 september 2010 18:19
AMSTERDAM - Ridley Scott is duidelijk over de eerste van de twee prequels op Alien waaraan hij nu werkt. "De film wordt heel erg ruig, en erg duister", zegt hij in de Britse krant The Independent.

http://media.nu.nl/m/m1fzmu5a4ma5.jpg
De twee films spelen zich zo'n dertig jaar voor Alien af en gaan onder meer over het ontstaan van het moordzuchtige buitenaardse ras. Voor hoofdpersoon Ripley, gespeeld door Sigourney Weaver, is nu geen plaats.
"Het is aan de donkere kant van de maan", legt de 71-jarige Scott uit. "We hebben het hier over goden en de makers van het universum.



Zijn de aliens ontworpen als een vorm van biologische oorlogvoering? Of zijn het wezens die naar een planeet worden gestuurd om deze schoon te vegen?"

Matig

De Aliens zijn naast de drie vervolgfilms te zien geweest in de spin-offs Alien vs Predator en AvP: Requiem. Deze laatste twee films werden zeer matig ontvangen door fans en pers, waarna voor velen de filmreeks op sterven na dood was.
Het is nu aan Scott, die in 1979 met Alien de eerste film uit de reeks maakte, om daar verandering in te brengen. De twee prequels staan gepland voor 2011 en 2012.

Jeroen D
15-01-2011, 09:54
Alien Prequel gaat niet door.

http://screenrant.com/prometheus-alien-prequel-noomi-rapace-rob-96519/

Patrick van den Hul
15-01-2011, 15:00
Niet direct slecht nieuws, ik zie eigenlijk liever een originele sci-fi film van Scott dan een voortborduring op eerdere successen.

Wieba
15-01-2011, 15:23
Ben hier ook wel blij om. Dit project kon eigenlijk ook alleen maar mislukken. Hmmmm een nieuwe "orginele" sci-fi film van Scott. Hopelijk weet deze man ons nog een keer te verrassen.

TheGodfather
16-01-2011, 19:50
Gelukkig. Ben dan wel benieuwd wat hier van terecht komt...

FROST
28-01-2011, 10:26
Ik ben er ook zo één die deel II de minste van de serie vond.

Deel 1 IS en blijft natuurlijk het bronmateriaal en was voor zijn tijd heel vernieuwend en beklemmend. Het was precies het tegenover gestelde van Star Wars en mensen gingen groen aangelopen en kotsend de zaal uit :D

Deel II was gerust goed, maar niet zo goed als deel 1. Waarom niet? Omdat James Cameron altijd diezelfde setting gebruikt in zijn sci fi. Robots, blauwe en zwarte tinten, veel actie, millitaire achtergronden. De film was spannend, JA, maar hij was ook lang en als ik dan de directors cut van de film bekijk denk ik, sommige scenes hebben helemaal geen meerwaarde voor de film. En die hele sfeer voelde zo bekend aan ( begin scenes uit T1 en T2 ) dat ze bij mij persoonlijk de hele spanning eruit haalde. Ook vond ik de Aliens minder goed gemaakt dan in het eerste deel. Hier waren het slechts bugs die verpletterd moesten worden en in deel 1 was een prachtige dodelijke killer machine/wezen dat niemand een twee drie kon stoppen. De Alien Queen is de beste toevoeging aan het Alien universum ook namens Stan Winston.

Deel III, het debut van David Fincher. Jongens wat een prachtige film!!! Mijn favo uit de hele serie. Donker, sfeervol, spannend, mooie muziek en een top rol voor Sigourney weaver.
De Alien is hier weer alleen en een gruwel van jewelste. Zoals het hoort te zijn! Tijdens het einde van de film zat ik altijd op het puntje van mijn stoel. En tijdens de laatste scenes met Ripley had ik altijd last van een traantje in mijn ooghoeken ;) Het was trouwens ook fijn Lance Hendriksen weer te zien, deze keer als de ECHTE Bishop die alles op het spel wilde zetten om de Alien Queen in handen te krijgen voor Wayland Yutani corp.

Alien 4... hmm.. ik weet nog steeds niet goed waar ik de film moet plaatsen. Ik vond hem net als alle andere Alien films goed. Hij was gewoon ANDERS dan de rest en dat was misschien de bedoeling. We zijn tenslotte 200 jaar verder en Ripley is niet meer de Ripley van vroeger. Die mix met Alien DNA was een gewaagde stunt maar ik vond het niet eens zo verkeerd uitpakken in de film. Ripley werd nu zelf een beetje het monster en niemand wist of ze te vertrouwen was..
De Aliens zien er in deze film weer geweldig uit, al moet ik toegeven dat de CGI er nu een beetje gedateerd uit begint te zien. Er zit een mooie cameo in van de Alien Queen die heel schokkend aan haar einde komt. Ik vond het zielig, net als het einde waar de Newborn door het raam de ruimte in gezogen wordt.

Cnet
29-01-2011, 13:58
Deel III, het debut van David Fincher. Jongens wat een prachtige film!!! Mijn favo uit de hele serie. Donker, sfeervol, spannend, mooie muziek en een top rol voor Sigourney weaver.
De Alien is hier weer alleen en een gruwel van jewelste. Zoals het hoort te zijn! Tijdens het einde van de film zat ik altijd op het puntje van mijn stoel. En tijdens de laatste scenes met Ripley had ik altijd last van een traantje in mijn ooghoeken ;) Het was trouwens ook fijn Lance Hendriksen weer te zien, deze keer als de ECHTE Bishop die alles op het spel wilde zetten om de Alien Queen in handen te krijgen voor Wayland Yutani corp.

Ik ben deze film ook steeds meer gaan waarderen. Zoals jij ook zegt vind ik die hele gore/gothic sfeer geweldig bij de film passen. En die nieuwe scenes voegen ook nog iets toe aan de film.Zoals die scene waarin die gevangene de alien bewonderd en hem vrij laat nadat ze veel moeite hadden gedaan om hem te vangen
Na Aliens is deel 3 toch wel de spannendste in mijn ogen.

FROST
07-02-2011, 06:32
Die gevangene heet Golic en die vond ik geweldig in de verlengde scenes

" SIGARETSSSSS!!! "

" In an insane world, a sane man must appear insane! "

lol :D

DVD Watcher
15-06-2012, 12:29
De Alien films heb ik allemaal op BD, en tijdje terug ook de AVP films gekocht.

Heb ze alleen nog niet gezien.

Nu had ik een vraag, en misschien kunnen jullie me hierbij helpen.

Soms heb je bij films die later gemaakt worden, dat ze zich afspelen voor de eerder gemaakte films.

Is dat ook zo bij de AVP films, of spelen die zich af na de Alien films?.

Om het verhaal te volgen/begrijpen, moet ik dan eerst de AVP films kijken en dan de Alien films?, of juist andersom?.

Of maakt dat niet uit om alles te snappen in de films?.

Hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.

Raymond

rogue
15-06-2012, 13:14
Eerlijk gezegd is het beste om de 2 AVP helemaal niet te kijken ;).
Dan is je vraag ook onnodig.

Maar anders zou ik gewoon alles kijken op volgorde dat het uitgekomen is.

Je hebt wel sites met tijdlijnen (http://avp.wikia.com/wiki/Alien_and_Predator_timeline), maar die zou ik niet kijken (wegens spoilers) voordat je de films hebt gezien.

lennox-06
15-06-2012, 15:42
En tijdens de laatste scenes met Ripley had ik altijd last van een traantje in mijn ooghoeken ;)

meen je dat nou ?, hoe oud was je toen ?

DVD Watcher
15-06-2012, 15:59
Eerlijk gezegd is het beste om de 2 AVP helemaal niet te kijken ;).
Dan is je vraag ook onnodig.

Maar anders zou ik gewoon alles kijken op volgorde dat het uitgekomen is.

Je hebt wel sites met tijdlijnen (http://avp.wikia.com/wiki/Alien_and_Predator_timeline), maar die zou ik niet kijken (wegens spoilers) voordat je de films hebt gezien.

Bedankt voor je antwoord.

Die 2 AVP films heb ik gekocht omdat ik ze er toch enigzins bij vond horen in de Alien collectie.

Pieter R.
15-06-2012, 16:08
Bedankt voor je antwoord.

Die 2 AVP films heb ik gekocht omdat ik ze er toch enigzins bij vond horen in de Alien collectie.
Ik denk dat als je ze gezien hebt er wel achter bent waarom de meeste Alien-fans ze niet bij de collectie vinden horen.
Maar goed: er bestaat ook nog zo iets van een guilty pleasure. Dat heb ik bijv. bij Resident Evil: bad to the bone maar het smaakt af en toe toch wel lekker..