PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag Denon DVD-2200



Peter Porrio
05-08-2004, 08:19
Beste medeforumleden,

Ik ga zaterdag mijn Denon AVR-2803 en DVD-2200 ophalen. Ik had m.b.t. de 2200 nog een vraag:

Ik ben van plan om voor DVD's gewoon de digitale (coaxiale) uitgang van de 2200 te gebruiken. SACD en DVD-audio heb ik nog niet, maar ik wil wel mijn normale CD collectie beluisteren. Kan ik op de 2200 aangeven dat ik CD's via de analoge uitgang wil beluisteren?

Moet ik dan ook de speaker- en distance settings op de 2200 instellen?

Ik hoop dat iemand van jullie het antwoord op mijn vragen heeft.

Albert Kostwinder
05-08-2004, 09:09
Je moet gewoon naast de coax op de dvd ingang een analoge interlink aansluiten op de cd ingang van de versterker. Op deze manier kun je zelf voor dvd, coax of cd, analoog, kiezen. :wink:

Peter Porrio
05-08-2004, 09:57
Kan het kwaad wanneer ik de op de 2200 de analoge uitgangen voor SACD slechts met 1 interlink aansluit op de multichannel input van de reciever? Dus dat ik Dus alleen voor Front Left en Front Right. Of gaat dan de speler kapot?

@Albert: Moet ik dan iedere keer wanneer ik een CD wil afspelen in het setupmenu van de dvds-peler aangeven dat het geluid 2-ch analoog is? Of kan ik het aansluiten zoals ik hierboeven heb aangegeven (op SACD uitgang)?

Albert Kostwinder
05-08-2004, 10:20
Kan het kwaad wanneer ik de op de 2200 de analoge uitgangen voor SACD slechts met 1 interlink aansluit op de multichannel input van de reciever? Dus dat ik Dus alleen voor Front Left en Front Right. Of gaat dan de speler kapot?

@Albert: Moet ik dan iedere keer wanneer ik een CD wil afspelen in het setupmenu van de dvds-peler aangeven dat het geluid 2-ch analoog is? Of kan ik het aansluiten zoals ik hierboeven heb aangegeven (op SACD uitgang)?

Nee dat hoeft niet. De dvd speler geeft via de analoge uitgang enkel stereo signalen door. Wel moet je je versterker op stereo zetten natuurlijk. Je kunt je dvdspeler niet kapot maken door maar 1 interlink aan te sluiten zoals jij wilt maar volgens mij kun je beter niet beknibbelen op aansluitingen. Als het goed is zit er bij de dvd 2200 gewoon 3 tjap tjoi interlinks en kun je die eerst voor sacd gaan gebruiken (zaten wel bij mijn Pioneer 668). Op die manier kun je mooi stereo analoog, coax digitaal en sacd analoog gebruiken. Kun je later wat betere interlinks aanschaffen voor sacd? :wink:

Peter Porrio
05-08-2004, 10:27
@Albert: Bedankt voor je reactie :D . Ik zal inderdaad in het begin de wokki-tokki kabeltjes die bijgeleverd worden gebruiken voor de analoge aansluitingen, afgezien van de FL en FR want ik heb nog 1 goede analoge interlink liggen.

Die bijgeleverde interlinks ga ik wel t.z.t. vervangen door een complete kabel voor SACD. Ik heb er wel een goede digitale kabel bijgenomen (Oehlbach NF-13)

http://www.audiovision-shop.de/Preise/Produktinfo/Oehlbach/Koax/nf13.jpg

Albert Kostwinder
05-08-2004, 10:56
@Albert: Bedankt voor je reactie :D . Ik zal inderdaad in het begin de wokki-tokki kabeltjes die bijgeleverd worden gebruiken voor de analoge aansluitingen, afgezien van de FL en FR want ik heb nog 1 goede analoge interlink liggen.

Die bijgeleverde interlinks ga ik wel t.z.t. vervangen door een complete kabel voor SACD. Ik heb er wel een goede digitale kabel bijgenomen (Oehlbach NF-13)

http://www.audiovision-shop.de/Preise/Produktinfo/Oehlbach/Koax/nf13.jpg

Leuke kabel, ziet er goed uit!. Heb zelf een component kabel van Oehlbach en die bevalt mij prima!. Goede kwaliteit voor een mooi prijsje :wink: