PDA

Bekijk de volledige versie : Mission speakers



Jeroen D
05-08-2004, 11:35
Ik wil rear speakers van Mission gaan kopen.
Is dit wat ? Heeft iemand ervaring met deze speakers ?
Reacties welkom.

Johan van den D.
05-08-2004, 20:15
Vertel ons eerst eens om welk type speakers het gaat. :roll:

Olivier vd D.
06-08-2004, 12:51
Zoals in mijn sig staat ben ik eigenaar van een Mission M5-serie 5.1 systeem. Ik ben erg te spreken over deze speakers. ik moet wel toegeven dat ik ze toevallig voor een bodemprijs tweedehands kon kopen. Als je ze nieuw aanschaft zijn ze nogal prijzig, althans voor mij.

Ik raad je toch aan in een goeie hifi-zaak te gaan luisteren. Elk hier gegeven advies is eigenlijk niks waard daar geluid zeer persoonlijk is.

Suc6 met je zoektocht!

Johan van den D.
06-08-2004, 17:38
Elk hier gegeven advies is eigenlijk niks waard Bedankt voor je vertrouwen :evil: :wink:

Maar inderdaad, wat wij hier als advies kunnen geven is slechts een hulpmiddel voor je uiteindelijke keuze.

Christiaan Sauer
06-08-2004, 23:43
Elk hier gegeven advies is eigenlijk niks waard
En toch nam je de moeite om te posten? Opvallend...... :roll:
De laatste post van Johan is idd waar: een hulpmiddel.
Neem alle recensies die je kan vinden, kijk een beetje naar de gemiddelde reactie, en kijk dan welke je aanstaan. Wil je dan kopen: ga dan luisteren. Ga dan veel luisteren.

Olivier vd D.
07-08-2004, 18:56
Elk hier gegeven advies is eigenlijk niks waard
En toch nam je de moeite om te posten? Opvallend...... :roll:
De laatste post van Johan is idd waar: een hulpmiddel.
Neem alle recensies die je kan vinden, kijk een beetje naar de gemiddelde reactie, en kijk dan welke je aanstaan. Wil je dan kopen: ga dan luisteren. Ga dan veel luisteren.
Ik heb me wellicht wat verkeerd uitgedrukt. Wat ik bedoelde is dat als ik zeg dat speaker X fantastisch is om die en die reden dat door de bank genomen weinig waarde zal hebben voor een ander. Het geluid van elke speaker is anders en iedereen beleeft het anders. Wat de een prachtig vindt klinken vindt de ander weer helemaal niks.

Daarnaast is het verstandig om bij het zoeken naar speakers vanaf het begin enkel de prijsklasse in ogenschouw te nemen die bij jouw budget past. Maak die keuze dus van tevoren. Binnen prijsklasse B kan een model heel goed klinken, maar als je datzelfde model vergelijkt met de prestaties van speakers in prijsklasse A, dan kan het best zijn dattie erg tegenvalt. M.a.w. gebruikerservaringen zijn allemaal verschrikkelijk subjectief. Dat neemt idd niet weg dat je er toch wel globaal het een en ander uit kan destilleren. Een hulpmiddel is het zeer zeker wel. Ter orientatie zijn ervaringen van gebruikers heel handig. Uiteindelijk moet je, zoals jij ook zegt, gewoon gaan luisteren om er zeker van te zijn dat het een speaker is die bij je past.

Johan van den D.
07-08-2004, 20:55
Daarnaast is het verstandig om bij het zoeken naar speakers vanaf het begin enkel de prijsklasse in ogenschouw te nemen die bij jouw budget past. Dit ben ik persoonlijk niet geheel met je eens.
Het is altijd goed om te weten wat er nog meer te koop is of hoe die duurdere klasse kan klinken.
Tuurlijk kan je zeggen "wat heb ik eraan, kan het toch niet betalen".
Dat is absoluut waar maar je kan dan wel proberen om een speaker binnen je budget te zoeken die de eigenschappen/geluid van die duurdere benader indien je dat een fijne speaker vond.
Kortom, je kan dit dus vanaf twee zijde bekijken.

Olivier vd D.
07-08-2004, 23:55
Dit ben ik persoonlijk niet geheel met je eens.
Het is altijd goed om te weten wat er nog meer te koop is of hoe die duurdere klasse kan klinken.
Tuurlijk kan je zeggen "wat heb ik eraan, kan het toch niet betalen".
Dat is absoluut waar maar je kan dan wel proberen om een speaker binnen je budget te zoeken die de eigenschappen/geluid van die duurdere benader indien je dat een fijne speaker vond.
Kortom, je kan dit dus vanaf twee zijde bekijken.
Ik word zelf altijd direct verleid tot het kopen van speakers in een hogere prijsklasse omdat het veelal gewoon beter klinkt. Om die verleiding te ontwijken kijk ik enkel in de prijsklasse die bij mijn budget past. Uiteraard met enige speling, maar zeker niet zoveel dat ik een prijsklasse hoger zit. En ach, iedereen zit weer anders in elkaar dus iedereen benadert het op zijn of haar manier.

Johan van den D.
08-08-2004, 08:56
Ik word zelf altijd direct verleid tot het kopen van speakers in een hogere prijsklasse omdat het veelal gewoon beter klinkt.De verleiding is inderdaad groot dan, absoluut waar.
Maar dat geeft ook aan naar wat voor geluid je toe kan werken danwel zoeken in je eigen budget.